trzymam kciuki
trzymam kciuki
Pozdrawiam
lisekq A mój wejdzie i spenetruje kolektor?
IMG_20180124_112449.jpg
Nawet Full HD endoskop nie powie czy klapy się urwą, czy nie. Lepiej je usunąć, zaspawać i zapomnieć o sprawie.
Głowice masz podobną ale pod większym katem się zaraz za głowica spirala zagina... wątpię aby to weszło w tą węższą gardziel kolektora...
to musiałby być endoskop praktycznie z 1 cm długości głowicą
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie do końca... patrząc na zdjęcia klap jakie były wyciągane ( w różnym stopniu już luźne lub powyginane ) to endoskop jest bardzo dobrym rozwiązaniem - bez inwazyjnym i praktycznie w kilkanaście minut masz odpowiedź...
Druga sprawa to ten syf który tam jest ( u mnie może 0,5 mm oleistej czarnej mazi ) powoduje że głowicę zaraz się upaćka i najpierw trzeba wyciorem to wstępnie oczyścić aby cokolwiek zobaczyć...
Tak czy owak zamawiam części do wymiany rozrządu i rozkręcam to wszystko w wiadomym celu ..
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Pacjent to Croma 1,9 16v 150 KM z 2007 roku z plastykowym kolektorem, więc auto przed liftem, pierwsza rejestracja 2008 przebieg 160 tyś km zdrowy egzemplaż, brak jakichkolwiek objaw choroby
wynik:
Jednej z czterech klap ( ostatni cylinder ) brak w kolektorze została tylko ośka... endoskop wskazał, że ta klapa jest wbita w głowicy nad zaworem ssącym...
Nie wiem czy mam się cieszyć czy rozpaczać... PO PROSTU TE KLAPY TO JEST CYKAJĄCA BOMBA
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 28-01-2018 o 20:06
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Ja też i mam przed lift z 2006. Kolektor aluminiowy klapy byly plastikowe.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Więc klapa nadal jest w gnieździe... nie mogę jej za skarby wyciągnąć i gdyby nie endoskop powiedział bym, ze jej tan niema... ale niestety jest ...myślałem, że ona jest wbita ale ona tylko była "przyklejona" więc swobodnie sobie stukała miedzy zaworem a obudową gniazda w głowicy i czekała aż wsunie się pod gniazdo zaworowe i zawór.. Będę próbował z magnesem neodymowym ( ale marnie to widzę bo blaszki klap są z jakiegoś stopu, którego prawie nie przyciąga magnes nodymowy ) ... kolektor już przerobiłem - to znaczy wywaliłem wszystko z środka, wyrwałem pozostałe 3 klapy, wszystkie ośki i przewierciłem otwory wiertłem 6,5 mm a następnie nagwintowałem M8 i śruby M8 na klej wkręcone...
Co zauważyłem to to, że listwa z tworzywa, która obraca zębatkami dla tej jednej klapy miała zęby wytarte... więc pewnie klapa się zablokowała a cylinder zassał ją do środka przy większych obrotach... i tak pewnie się to za każdym razem dzieje...
WP_20180129_11_21_59_Pro.jpg WP_20180129_11_22_04_Pro.jpg WP_20180129_12_55_32_Pro.jpg WP_20180129_12_55_42_Pro.jpg WP_20180129_11_57_10_Pro.jpg
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 29-01-2018 o 15:23
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
czy ktoś w Was robił te klapki w PabloGarage?
Kilka zdjęć dla tych co lubią
WP_20180129_11_57_23_Pro.jpg
Wywalamy wszystko, wiertło 6,5 mm średnicy i gwintownik M8 a następnie na klej śrubki M8 takie jak widać - nie wystają w kolektorze
WP_20180129_12_28_29_Pro.jpg
Są prawie na równo i składamy wszystko to zajmuje kilkadziesiąt minut .. ale można kupić gotowy kolektor za 199 zł jeśli ktoś chce w "Kraku"
WP_20180129_12_02_28_Pro.jpgWP_20180129_12_13_27_Pro.jpgWP_20180129_12_21_53_Pro.jpg
A tu widać listwę z zużytymi zębami ..
WP_20180129_12_55_42_Pro.jpg
A to klapka którą wciągnął mi już cylinder do głowicy nad zawór... wydobycie jej zajęło mi może z 6 godzin.. klapka jest nierdzewna więc magnes nie działa ... trzeba było trafić drucikiem w otworek po nicie i ją wyciągnąć patrząc na to co się robi w endoskopie .... duuuuuuużo cierpliwości i trochę szczęścia Klapka luźno latała i poza drobnymi obtłuczeniami u góry i dołu nie było żadnych oznak więc zapewne wpadła baaardzo niedawno... tak więc wczoraj skręciłem kolektor na nowa uszczelkę ( 32 zł firmy ajusa - metalowa - jak oryginał.. ) i dzisiaj będę dalej skręcał i rozkręcał ( jeszcze cały rozrząd i termostat czeka... )
WP_20180130_14_55_42_Pro.jpg
A to miejsce gdzie siedziała ta blaszka za tym zaworem
WP_20180130_19_50_00_Pro.jpg
W mojej ocenie są dwa krytyczne punkty to jest odkręcenie/przykręcenie dolnej śruby trzymającej wspornik obudowy separatora par olejowych ( kompletnie jej nie widać i nie można jej wymacać bo jest tak schowana - klucz 13 ... ) i dobre zlanie płynu chłodniczego a nawet przedmuchanie tej małej rurki idącej do kolektora ssącego ) bo w przeciwnym razie może płyn wlać się do gniazda zaworowego i jeśli będzie otwarte dalej do cylindra i jeśli ktoś tego nie zauważy i nie oczyści, nie wykręci świecy żarowej aby ten płyn odessać lub wywalić to załatwi silnik )
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-01-2018 o 10:21
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Lisekg z Ciebie to prawdziwy ginekolog-mechanik
Mam 120 kuni ale szacun za konkretną robotę!
Zapewne potrzebne są blokady do takiej roboty, pytam z ciekawości
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!