Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 162
Like Tree18lubi to!

Temat: jakiego negatywnego skutku mozna sie spodziwać  

  1. #121
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    trzymam kciuki
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Niestety operacja się nie udała Endoskop który pożyczyłem ma za długa głowicę i nie może się "przełamać" wewnątrz aby wejść do kanału dolotowego
    lisekq A mój wejdzie i spenetruje kolektor?

    IMG_20180124_112449.jpg

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Nawet Full HD endoskop nie powie czy klapy się urwą, czy nie. Lepiej je usunąć, zaspawać i zapomnieć o sprawie.
    kamilf lubi to.

  5. #124
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    lisekq A mój wejdzie i spenetruje kolektor?

    IMG_20180124_112449.jpg
    Głowice masz podobną ale pod większym katem się zaraz za głowica spirala zagina... wątpię aby to weszło w tą węższą gardziel kolektora...
    to musiałby być endoskop praktycznie z 1 cm długości głowicą

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Nawet Full HD endoskop nie powie czy klapy się urwą, czy nie. Lepiej je usunąć, zaspawać i zapomnieć o sprawie.
    Nie do końca... patrząc na zdjęcia klap jakie były wyciągane ( w różnym stopniu już luźne lub powyginane ) to endoskop jest bardzo dobrym rozwiązaniem - bez inwazyjnym i praktycznie w kilkanaście minut masz odpowiedź...

    Druga sprawa to ten syf który tam jest ( u mnie może 0,5 mm oleistej czarnej mazi ) powoduje że głowicę zaraz się upaćka i najpierw trzeba wyciorem to wstępnie oczyścić aby cokolwiek zobaczyć...

    Tak czy owak zamawiam części do wymiany rozrządu i rozkręcam to wszystko w wiadomym celu ..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #125
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    36
    Postów
    86
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Nie bądź prorokiem tylko działaj. Oczywiście, że i tak się mogło stać. Daj znać w poniedziałek.
    P.S. Cyba że coś Ci mówili a Ty to olałeś a teraz ...
    Mediolanku nie dawaj mi lajków, tylko sensowne odpowiedzi (nie oczekuję teraz bo to piątek i późno).
    wszystko sprawdzone kolektor plus cały dolot i intercooler, wszystko szczelne. wyrok turbo. pozdrawiam.

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  7. #126
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    trzymam kciuki
    Pacjent to Croma 1,9 16v 150 KM z 2007 roku z plastykowym kolektorem, więc auto przed liftem, pierwsza rejestracja 2008 przebieg 160 tyś km zdrowy egzemplaż, brak jakichkolwiek objaw choroby

    wynik:

    Jednej z czterech klap ( ostatni cylinder ) brak w kolektorze została tylko ośka... endoskop wskazał, że ta klapa jest wbita w głowicy nad zaworem ssącym...

    Nie wiem czy mam się cieszyć czy rozpaczać... PO PROSTU TE KLAPY TO JEST CYKAJĄCA BOMBA
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 28-01-2018 o 20:06
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Pacjent to Croma 1,9 16v 150 KM z 2007 roku z plastykowym kolektorem, więc auto przed liftem, pierwsza rejestracja 2008 przebieg 160 tyś km zdrowy egzemplaż, brak jakichkolwiek objaw choroby

    wynik:

    Jednej z czterech klap ( ostatni cylinder ) brak w kolektorze została tylko ośka... endoskop wskazał, że ta klapa jest wbita w głowicy nad zaworem ssącym...

    Nie wiem czy mam się cieszyć czy rozpaczać... PO PROSTU TE KLAPY TO JEST CYKAJĄCA BOMBA
    Raczej po lifcie, przed byl aluminiowy z plastikowymi klapami.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  9. #128
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Szuszu Zobacz post
    Raczej po lifcie, przed byl aluminiowy z plastikowymi klapami.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Lift był w 2008 a kolektory plastykowe są od 2007 roku ... pozatym chyba ślepy nie jestem i wiem co mam
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Ja też i mam przed lift z 2006. Kolektor aluminiowy klapy byly plastikowe.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  11. #130
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Więc klapa nadal jest w gnieździe... nie mogę jej za skarby wyciągnąć i gdyby nie endoskop powiedział bym, ze jej tan niema... ale niestety jest ...myślałem, że ona jest wbita ale ona tylko była "przyklejona" więc swobodnie sobie stukała miedzy zaworem a obudową gniazda w głowicy i czekała aż wsunie się pod gniazdo zaworowe i zawór.. Będę próbował z magnesem neodymowym ( ale marnie to widzę bo blaszki klap są z jakiegoś stopu, którego prawie nie przyciąga magnes nodymowy ) ... kolektor już przerobiłem - to znaczy wywaliłem wszystko z środka, wyrwałem pozostałe 3 klapy, wszystkie ośki i przewierciłem otwory wiertłem 6,5 mm a następnie nagwintowałem M8 i śruby M8 na klej wkręcone...

    Co zauważyłem to to, że listwa z tworzywa, która obraca zębatkami dla tej jednej klapy miała zęby wytarte... więc pewnie klapa się zablokowała a cylinder zassał ją do środka przy większych obrotach... i tak pewnie się to za każdym razem dzieje...

    WP_20180129_11_21_59_Pro.jpg WP_20180129_11_22_04_Pro.jpg WP_20180129_12_55_32_Pro.jpg WP_20180129_12_55_42_Pro.jpg WP_20180129_11_57_10_Pro.jpg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 29-01-2018 o 15:23
    andy5 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #131
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Postów
    108
    Auto
    croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2006
    czy ktoś w Was robił te klapki w PabloGarage?

  13. #132
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kilka zdjęć dla tych co lubią


    WP_20180129_11_57_23_Pro.jpg

    Wywalamy wszystko, wiertło 6,5 mm średnicy i gwintownik M8 a następnie na klej śrubki M8 takie jak widać - nie wystają w kolektorze
    WP_20180129_12_28_29_Pro.jpg
    Są prawie na równo i składamy wszystko to zajmuje kilkadziesiąt minut .. ale można kupić gotowy kolektor za 199 zł jeśli ktoś chce w "Kraku"

    WP_20180129_12_02_28_Pro.jpgWP_20180129_12_13_27_Pro.jpgWP_20180129_12_21_53_Pro.jpg

    A tu widać listwę z zużytymi zębami ..
    WP_20180129_12_55_42_Pro.jpg


    A to klapka którą wciągnął mi już cylinder do głowicy nad zawór... wydobycie jej zajęło mi może z 6 godzin.. klapka jest nierdzewna więc magnes nie działa ... trzeba było trafić drucikiem w otworek po nicie i ją wyciągnąć patrząc na to co się robi w endoskopie .... duuuuuuużo cierpliwości i trochę szczęścia Klapka luźno latała i poza drobnymi obtłuczeniami u góry i dołu nie było żadnych oznak więc zapewne wpadła baaardzo niedawno... tak więc wczoraj skręciłem kolektor na nowa uszczelkę ( 32 zł firmy ajusa - metalowa - jak oryginał.. ) i dzisiaj będę dalej skręcał i rozkręcał ( jeszcze cały rozrząd i termostat czeka... )
    WP_20180130_14_55_42_Pro.jpg

    A to miejsce gdzie siedziała ta blaszka za tym zaworem
    WP_20180130_19_50_00_Pro.jpg

    W mojej ocenie są dwa krytyczne punkty to jest odkręcenie/przykręcenie dolnej śruby trzymającej wspornik obudowy separatora par olejowych ( kompletnie jej nie widać i nie można jej wymacać bo jest tak schowana - klucz 13 ... ) i dobre zlanie płynu chłodniczego a nawet przedmuchanie tej małej rurki idącej do kolektora ssącego ) bo w przeciwnym razie może płyn wlać się do gniazda zaworowego i jeśli będzie otwarte dalej do cylindra i jeśli ktoś tego nie zauważy i nie oczyści, nie wykręci świecy żarowej aby ten płyn odessać lub wywalić to załatwi silnik )
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-01-2018 o 10:21
    bob96, Capsel, andy5 i 3 innych lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #133
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Lisekg z Ciebie to prawdziwy ginekolog-mechanik
    Damn lubi to.

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Mam 120 kuni ale szacun za konkretną robotę!

  16. #135
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Zapewne potrzebne są blokady do takiej roboty, pytam z ciekawości
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamarznięte biegi nie mozna wrzucić biegu Pomocy
    Napisany przez marcin1510 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2017, 00:44
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 03:11
  3. Halogeny jak i czy mozna założyć?
    Napisany przez pytlowany1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2013, 12:21
  4. Gdzie mozna kupic pare gratow?
    Napisany przez Mlody9207 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-06-2012, 19:17
  5. Czy fabryczny alarm w Grande punto mozna wlanczac z dzwiekie
    Napisany przez Rafał1980 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2011, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Klapy wirowe negatywne

https:fiatklubpolska.plcroma-446jakiego-negatywnego-skutku-mozna-sie-spodziwac-397153

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl