Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 162
Like Tree18lubi to!

Temat: jakiego negatywnego skutku mozna sie spodziwać  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    49
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Wszędzie, gdzie jest opisywany silnik 1.9 JTD polecają wersję 8V, bo są kłopoty z kolektorem w 16V. Jak uczyć się na błędach to na czyichś - był opisywany na forum przypadek kolektora po zmianowego z urwanymi klapami i remontem silnika - jeżdżenie z klapami przypomina mi jeżdżenie bez wymiany rozrządu - kiedyś walnie, nie wiesz kiedy. Jak ktoś lubi ryzyko to nie zabraniam

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
    To problem występuje tylko w wersji 150-cio konnej?
    Z tego co pamiętam, w Alfie również 8V było narażone na urwane klapy. W Fiatach nie ma tego problemu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    358
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krz87 Zobacz post
    To problem występuje tylko w wersji 150-cio konnej?
    Z tego co pamiętam, w Alfie również 8V było narażone na urwane klapy. W Fiatach nie ma tego problemu?
    Jeśli chodzi o Crome tylko 150KM oraz wersja 2.4 200KM, w Alfa 159, Saab i Vectra tak samo

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    37
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Możliwe, cos mi swita ze gdzies widzialem zdjecie jak sie blokuje to kolo, też tego własnoręcznie nie robiłem. Znajomy który mi to ogarniał stwierdził że mam niby 8 czy 10 k km z kartki do rozrządu, a to jedna robota i może wymienić przy okazji bo pasek średni juz.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Kamil
    jak będziesz wyciągał kolektor, to poproś kolegę żeby zrobił zdjęcia kolektora w środku, zdjęcia klapek.
    widziałem różne filmiki oraz zdjęcia kolektorów na stronach firm, które zajmują się wycinaniem klapek.
    wszędzie klapki wyglądały inaczej niż w mojej wersji 2,4. nie wiem czy wersja 1,9 posiada inne klapy, czy na zdjęciach były pokazane klapy z poliftu, ja mam starą wersję.

    co do pompy paliwa to jej koło, na którym siedzi pasek rozrządu można przykręcić do podstawy i samą pompę wyjąć. w wersji 2,4 ja jednak miałem problem z odkręceniem 2 śrub trzymających kolektor, dopóki nie zrzuciłem rozrządu i nie odkręciłem podstawy pompy paliwa.
    Pozdrawiam


  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005

    W sumie bez problemu, jest tylko jedno ale.
    Kolektor będę wyciągał do czyszczenia, prawdopodobnie dopiero przy nastepnym rozrzadzie, za jakieś 50-60k km. Jeśli nie później, bo moje auto pozbawilem układu tłoczenia spalin w dolot, egr siedzi na swoim miejscu ale jest na zaslepiony całkowicie, w związku z czym możliwe, że nawet po takim przebiegu kolektora nie będzie potrzeby czyścić.
    Pozatym nawet jeśli zrobiłbym zdjęcia to zobaczysz na nich tylko układ kanałów, nie mam juz klap, zostały wyrwane/nawiercone z mocowaniami, następnie otwory zaspawano. Ze zmyslnego układu klap w moim aucie został tylko silniczek, który zostać musiał żeby nie rzeźbic w ecu, z tego co pamiętam silniczek też chyba został wykastrowany, żeby się tam kiedys coś przypadkiem nie zahaczylo.

    Będę miał na uwadze Twoja prośbę

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    37
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    OK, to błędnie zinterpretowałem wypowiedz.
    zrozumiałem że będziesz usuwał klapy.
    jak wygląda zapchany dolot to wiem, czyściłem go własnymi łapami. bardziej ciekawi mnie jak wyglądają u innych klapy wirowe.
    Pozdrawiam


  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Lutynia
    Wiek
    39
    Postów
    38
    Auto
    croma 1.9 16v automat
    Rocznik
    2009
    Witam. Ja 3dni temu wywaliłem klapy ze swojego plastikowego kolektora. Mam 1.9 16v z 2009r i 190000 km przebiegu. Kolektor był dobrze zawalony sadzą ale klapy chodziły dobrze. Rozrzadu nie trzeba ruszać blokujesz kolo pompy śrubkami i wyjmujesz pompe. Zaslepki 100zl pasują jak ulał bo firma robi je właśnie do tych plastikowych. Bebechy wywalasz a mechanizm sobie chodzi. 2 dni roboty pod domem bo dzień krótki.
    Obejrzyj film „Czyszczenie kolektora ssącego alfa 159” w YouTube
    https://youtu.be/L3tH7k8w03A tylko tu koleś nie usuwa klap.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Panowie po usunięciu klapek wirowych w cromie 1.9 150km autko zaczęło świstać na zimnym silniku, czy to może być związane z usunięciem tych klap ?

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Możliwe. Nieszczelność na zatkanych otworach po mocowaniach klap. Albo na uszczelce. Albo źle złożony dolot, i ladujesz bary w atmosfere

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Możliwe. Nieszczelność na zatkanych otworach po mocowaniach klap. Albo na uszczelce. Albo źle złożony dolot, i ladujesz bary w atmosfere

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    nawet bez spadku mocy ?

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Jak mi strzeliła rura od ica na trasie to jakby nie świst to w sumie bym nie zauważył, dopiero jak się zrobiła dziura na 2-3 cm to zaczął kopcic i mulic, ale to tak subiektywnie, bo wtedy byłem po chipie i dopiero zapoznawalem się na nowo z autem.

    Jak masz zaslepione otwory po klapach? Spawane, czy zaślepki?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 10-01-2018 o 21:46

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Jak mi strzeliła rura od ica na trasie to jakby nie świst to w sumie bym nie zauważył, dopiero jak się zrobiła dziura na 2-3 cm to zaczął kopcic i mulic, ale to tak subiektywnie, bo wtedy byłem po chipie i dopiero zapoznawalem się na nowo z autem.

    Jak masz zaslepione otwory po klapach? Spawane, czy zaślepki?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    napewno nie spawane, zaślepki. strasznie jest to irytujące bo tylko dodaje gazu i świszczy ale moc się utrzymuje, jutro muszę przejechać 400km i zastanawiam się czy nic się nie stanie jak będę jechał z tą przypadłością ...

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nie musisz cytować mojego posta, jeśli odpowiadasz pod nim
    Na Twoim miejscu wziął bym sobie kogoś, odpalilbym auto, na ręcznym dla bezpieczeństwa, posadzilbym tego kogoś za kierownicą, żeby dodawał gazu, a ja w tym czasie zdjalbym osłonę silnika i słuchał skąd ten świst dochodzi.
    Jeśli słyszysz go z zza kierownicy, to tym bardziej usłyszysz z zewnątrz zaglądając pod maskę - kwestia sprawdzenia skąd dochodzi i czemu.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Nie musisz cytować mojego posta, jeśli odpowiadasz pod nim
    Na Twoim miejscu wziął bym sobie kogoś, odpalilbym auto, na ręcznym dla bezpieczeństwa, posadzilbym tego kogoś za kierownicą, żeby dodawał gazu, a ja w tym czasie zdjalbym osłonę silnika i słuchał skąd ten świst dochodzi.
    Jeśli słyszysz go z zza kierownicy, to tym bardziej usłyszysz z zewnątrz zaglądając pod maskę - kwestia sprawdzenia skąd dochodzi i czemu.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    ok tak zrobię jutro. A co myślisz czy nic się nie stanie zrobiąc trasę 400km jutro czy ryzyko jest że może coś się uszkodzić ...

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    sorry za te cytowanie ale niepotrzebnie kliknąłem odpowiedź heh

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Myślę że przed wyjazdem w trasę powinieneś załatać dziure, a przynajmniej zlokalizować ją. Czy da się z tym jechać? Ciężko powiedzieć na odleglosc. 400km to nie wyjazd do sklepu po bułki, nie wiem czy bym się odważył nie upewniajac się co to.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamarznięte biegi nie mozna wrzucić biegu Pomocy
    Napisany przez marcin1510 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2017, 00:44
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 03:11
  3. Halogeny jak i czy mozna założyć?
    Napisany przez pytlowany1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2013, 12:21
  4. Gdzie mozna kupic pare gratow?
    Napisany przez Mlody9207 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-06-2012, 19:17
  5. Czy fabryczny alarm w Grande punto mozna wlanczac z dzwiekie
    Napisany przez Rafał1980 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2011, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Klapy wirowe negatywne

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl