Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 162
Like Tree18lubi to!

Temat: jakiego negatywnego skutku mozna sie spodziwać  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    744
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Mam pytanie kto z nas miał naprawdę kłopoty z klapkami a kto tylko słyszał, że ktoś coś. I kolejne pytanie jeśli już rzeczywiście borykało się z tym problem miał nowy plastikowy kolektor?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    358
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Mam pytanie kto z nas miał naprawdę kłopoty z klapkami a kto tylko słyszał, że ktoś coś. I kolejne pytanie jeśli już rzeczywiście borykało się z tym problem miał nowy plastikowy kolektor?
    Wszędzie, gdzie jest opisywany silnik 1.9 JTD polecają wersję 8V, bo są kłopoty z kolektorem w 16V. Jak uczyć się na błędach to na czyichś - był opisywany na forum przypadek kolektora po zmianowego z urwanymi klapami i remontem silnika - jeżdżenie z klapami przypomina mi jeżdżenie bez wymiany rozrządu - kiedyś walnie, nie wiesz kiedy. Jak ktoś lubi ryzyko to nie zabraniam

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    744
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    OK. To spytam inaczej. Firm, które wywalają klapy w starych kolektorach jest kilka, w poprawionych kolektorach już bez klap można wybierać ale nie znalazłem nigdzie poprawionych plastikowych kolektorów a i (tu mogę się mylić) oferta ww. firm dotyczy tylko starych kolektorów. Ja nie twierdzę, że nie ma problemu z klapami ale także nie wierze w jedyne prawdy w stylu "wszyscy mówią". Może trochę się czepiam a podobnie ma się sprawa z DPFami, EGRami itp. Jedni kastrują bezrefleksyjnie a inni wymieniają najpierw naprawiając przyczynę. I kto ma racje? Odnośnie plastikowych kolektorów to słyszałem z kilku źródeł, że właśnie plastikowe kolektory zostały poprawione pod tym względem.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Skoro dużo osób mówi to znaczy, że coś jest na rzeczy. W każdym nawet kłamstwie jest zawsze ciut prawdy.
    W którymś temacie odnośnie zakupu jest jak ktoś mówił o naprawie silnika- nie tak dawno nawet pisał o tym.
    PS. W silnikach BMW też jest z tym problem i są dostępne zaślepki z uszczelnieniami. Nie wiem jak w JTD bo ja tego nie mam, ale tam można zrobić sobie samemu bo to nie takie trudne

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Gdzieś tu na forum był temat o remoncie po urwanie klapie. Jest szansa że urwana klapa przeleci przez silnik niczego nie uszkadzajac po drodze, u mnie tak było, 3 były jednej brakowało. Ale raczej nie liczylbym że kawałek metalu wtloczony do cylindra za każdym razem poleci prosto w wydech.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    744
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Koledzy ja nie mówię, że nie ma problemu. Jestem tylko ciekaw jego rzeczywistej skali szczególnie w odniesieniu do plastikowych kolektorów.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    358
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    OK. To spytam inaczej. Firm, które wywalają klapy w starych kolektorach jest kilka, w poprawionych kolektorach już bez klap można wybierać ale nie znalazłem nigdzie poprawionych plastikowych kolektorów a i (tu mogę się mylić) oferta ww. firm dotyczy tylko starych kolektorów. Ja nie twierdzę, że nie ma problemu z klapami ale także nie wierze w jedyne prawdy w stylu "wszyscy mówią". Może trochę się czepiam a podobnie ma się sprawa z DPFami, EGRami itp. Jedni kastrują bezrefleksyjnie a inni wymieniają najpierw naprawiając przyczynę. I kto ma racje? Odnośnie plastikowych kolektorów to słyszałem z kilku źródeł, że właśnie plastikowe kolektory zostały poprawione pod tym względem.
    Przyczyną problemów z klapami w kolektorze jest syf, który zbiera się przez recyrkulację spalin czyli EGR. Jeśli by usunąć przyczynę czyli zalepić EGR, to można jeździć z klapami. Ale zaślepienie EGR powoduje wolniejsze rozgrzewanie się silnika, wyższą emisję spalin co może wpływać na obciążenie DPF. Brak klap też może wpływać na emisję spalin, ale w tak niewielkim stopniu, że można je pominąć.
    Rozwiązaniem kompromisowym mogło by być częściowe zaślepienie EGR i montaż kolektora z poprawionymi klapami, ale jest to rozwiązanie droższe niż montaż kolektora bez klap.
    Miałem Crome 2005, postanowiłem sprawdzić kolektor przy 145 tysiącach i był w tak agonalnym stanie, że tylko cud sprawił, że nie miałem urwanej klapy, a EGR był częściowo zaślepiony. Samochód używany w mieście, więc decyzja była tylko jedna...

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    744
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Ale dalej mówimy o przedlifcie. Częściowe zaslepienie EGR zresztą akcesoryjnymi blachami z 4 otworami było jednym z rozwiązań mających zmniejszyć problem z klapami. Inna sprawa, że trudno sprawdzić w polifcie stan klap. Tylko endoskop. Oczywiście zawsze można zrobić profilaktykę.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Myślisz że poliftowy kolektor, nawet z zaslepionym częściowo egr, syfi się mniej jak ten z przed liftu? Watpie. Tam jest taki syf że nawet jeśli by te klapy były z tytanu, to wcześniej czy później ktoras się zatrze, bo problemem nie są klapy same w sobie a ich ruchome mocowanie. Na forum vectry był link do kogoś kto usiłował to poprawiać, i wyglądało to nieźle, ale jak wspomniałem 1 klapa u mnie gdzieś już sobie poszła, wolałem nie sprawdzać czy gdyby kiedyś kolejna się urwala to będę miał tyle szczęścia żeby tego nie zauważyć. Zresztą poprawiony kolektor kosztował z wymianą znacznie więcej niż usunięcie klap.
    Co do rozwiązania serwisowego o którym wspominasz, jak sam napisałeś- miało zmniejszyć, a nie wyeliminować problem, czyli klapa zatrze się i urwie po np 200k km a nie po 150
    Same kwestie ekologii pomijam, jestem specyficznym użytkownikiem, wyszlo tak że jeżdżę tym autem 6-7km do pracy, 5 dni w tygodniu. Z raz na miesiąc leci w trasę po 100km. Posiadanie czegokolwiek z pakietu Eko mija się u mnie w tej chwili z celem.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kumpel mial AR159 150KM kupil z przebiegiem 170tkm sprzedał z ok 350-400tkm. Mial klapy Dpf Egr ale walil trasy i ciągle ogień Zero problemów z czymkolwiek
    Takze Panowie i Panie w palnik fura to pochodzą

    Szczęśliwego Nowego Roku; )
    Maxi lubi to.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2017
    Skąd
    warszawa
    Postów
    109
    Auto
    croma 1.9 jtd 150km
    Rocznik
    2006
    czyli werdykt KLAPKI DO USUNIĘCIA . (kolektor plastik magnetimarelli)
    mam teraz przebieg 220000 km a w 2015 roku przy przebiegu 150000 km poprzedni właściciel zrobił remont silnika na kwotę 5000 zł z tego wnisokuje że to wina była tych klapek.

    jak myślicie mam jeszcze trochę czasu? na ten zabieg

  13. #27
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,379
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Skoro był remont, to możliwe że klapy już są usunięte.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Ta, możliwe. Niemniej 5k trochę mało na honowanie, tłoki, i głowice. Nie wiadomo co się stało ale szansa jest że klap już nie ma Ja bym czekał do rozrządu, do wyjecia kolektora (w przedlifcie, Nie wiem jak w polifcie) trzeba wyjąć pompę cr, do wyjecia pompy trzeba rozpiac rozrząd, skoro już go rozpinac to i wymienić można, jedna robota, będzie taniej.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Z tego co wiem rozrządu nie trzeba rozpiac. Kolo mozna jakos tam przekręcić do obudowy silnika i pompe wywalić. Osobiście tego nie robiłem jedynie tak w elernie jest opisane.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    33
    Postów
    250
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Możliwe, cos mi swita ze gdzies widzialem zdjecie jak sie blokuje to kolo, też tego własnoręcznie nie robiłem. Znajomy który mi to ogarniał stwierdził że mam niby 8 czy 10 k km z kartki do rozrządu, a to jedna robota i może wymienić przy okazji bo pasek średni juz.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamarznięte biegi nie mozna wrzucić biegu Pomocy
    Napisany przez marcin1510 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-01-2017, 00:44
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-10-2015, 03:11
  3. Halogeny jak i czy mozna założyć?
    Napisany przez pytlowany1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-04-2013, 12:21
  4. Gdzie mozna kupic pare gratow?
    Napisany przez Mlody9207 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-06-2012, 19:17
  5. Czy fabryczny alarm w Grande punto mozna wlanczac z dzwiekie
    Napisany przez Rafał1980 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2011, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Klapy wirowe negatywne

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl