Mam pytanie kto z nas miał naprawdę kłopoty z klapkami a kto tylko słyszał, że ktoś coś. I kolejne pytanie jeśli już rzeczywiście borykało się z tym problem miał nowy plastikowy kolektor?
Mam pytanie kto z nas miał naprawdę kłopoty z klapkami a kto tylko słyszał, że ktoś coś. I kolejne pytanie jeśli już rzeczywiście borykało się z tym problem miał nowy plastikowy kolektor?
Wszędzie, gdzie jest opisywany silnik 1.9 JTD polecają wersję 8V, bo są kłopoty z kolektorem w 16V. Jak uczyć się na błędach to na czyichś - był opisywany na forum przypadek kolektora po zmianowego z urwanymi klapami i remontem silnika - jeżdżenie z klapami przypomina mi jeżdżenie bez wymiany rozrządu - kiedyś walnie, nie wiesz kiedy. Jak ktoś lubi ryzyko to nie zabraniam
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
OK. To spytam inaczej. Firm, które wywalają klapy w starych kolektorach jest kilka, w poprawionych kolektorach już bez klap można wybierać ale nie znalazłem nigdzie poprawionych plastikowych kolektorów a i (tu mogę się mylić) oferta ww. firm dotyczy tylko starych kolektorów. Ja nie twierdzę, że nie ma problemu z klapami ale także nie wierze w jedyne prawdy w stylu "wszyscy mówią". Może trochę się czepiam a podobnie ma się sprawa z DPFami, EGRami itp. Jedni kastrują bezrefleksyjnie a inni wymieniają najpierw naprawiając przyczynę. I kto ma racje? Odnośnie plastikowych kolektorów to słyszałem z kilku źródeł, że właśnie plastikowe kolektory zostały poprawione pod tym względem.
Skoro dużo osób mówi to znaczy, że coś jest na rzeczy. W każdym nawet kłamstwie jest zawsze ciut prawdy.
W którymś temacie odnośnie zakupu jest jak ktoś mówił o naprawie silnika- nie tak dawno nawet pisał o tym.
PS. W silnikach BMW też jest z tym problem i są dostępne zaślepki z uszczelnieniami. Nie wiem jak w JTD bo ja tego nie mam, ale tam można zrobić sobie samemu bo to nie takie trudne
Gdzieś tu na forum był temat o remoncie po urwanie klapie. Jest szansa że urwana klapa przeleci przez silnik niczego nie uszkadzajac po drodze, u mnie tak było, 3 były jednej brakowało. Ale raczej nie liczylbym że kawałek metalu wtloczony do cylindra za każdym razem poleci prosto w wydech.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Koledzy ja nie mówię, że nie ma problemu. Jestem tylko ciekaw jego rzeczywistej skali szczególnie w odniesieniu do plastikowych kolektorów.
Przyczyną problemów z klapami w kolektorze jest syf, który zbiera się przez recyrkulację spalin czyli EGR. Jeśli by usunąć przyczynę czyli zalepić EGR, to można jeździć z klapami. Ale zaślepienie EGR powoduje wolniejsze rozgrzewanie się silnika, wyższą emisję spalin co może wpływać na obciążenie DPF. Brak klap też może wpływać na emisję spalin, ale w tak niewielkim stopniu, że można je pominąć.
Rozwiązaniem kompromisowym mogło by być częściowe zaślepienie EGR i montaż kolektora z poprawionymi klapami, ale jest to rozwiązanie droższe niż montaż kolektora bez klap.
Miałem Crome 2005, postanowiłem sprawdzić kolektor przy 145 tysiącach i był w tak agonalnym stanie, że tylko cud sprawił, że nie miałem urwanej klapy, a EGR był częściowo zaślepiony. Samochód używany w mieście, więc decyzja była tylko jedna...
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
Ale dalej mówimy o przedlifcie. Częściowe zaslepienie EGR zresztą akcesoryjnymi blachami z 4 otworami było jednym z rozwiązań mających zmniejszyć problem z klapami. Inna sprawa, że trudno sprawdzić w polifcie stan klap. Tylko endoskop. Oczywiście zawsze można zrobić profilaktykę.
Myślisz że poliftowy kolektor, nawet z zaslepionym częściowo egr, syfi się mniej jak ten z przed liftu? Watpie. Tam jest taki syf że nawet jeśli by te klapy były z tytanu, to wcześniej czy później ktoras się zatrze, bo problemem nie są klapy same w sobie a ich ruchome mocowanie. Na forum vectry był link do kogoś kto usiłował to poprawiać, i wyglądało to nieźle, ale jak wspomniałem 1 klapa u mnie gdzieś już sobie poszła, wolałem nie sprawdzać czy gdyby kiedyś kolejna się urwala to będę miał tyle szczęścia żeby tego nie zauważyć. Zresztą poprawiony kolektor kosztował z wymianą znacznie więcej niż usunięcie klap.
Co do rozwiązania serwisowego o którym wspominasz, jak sam napisałeś- miało zmniejszyć, a nie wyeliminować problem, czyli klapa zatrze się i urwie po np 200k km a nie po 150
Same kwestie ekologii pomijam, jestem specyficznym użytkownikiem, wyszlo tak że jeżdżę tym autem 6-7km do pracy, 5 dni w tygodniu. Z raz na miesiąc leci w trasę po 100km. Posiadanie czegokolwiek z pakietu Eko mija się u mnie w tej chwili z celem.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Kumpel mial AR159 150KM kupil z przebiegiem 170tkm sprzedał z ok 350-400tkm. Mial klapy Dpf Egr ale walil trasy i ciągle ogień Zero problemów z czymkolwiek
Takze Panowie i Panie w palnik fura to pochodzą
Szczęśliwego Nowego Roku; )
czyli werdykt KLAPKI DO USUNIĘCIA . (kolektor plastik magnetimarelli)
mam teraz przebieg 220000 km a w 2015 roku przy przebiegu 150000 km poprzedni właściciel zrobił remont silnika na kwotę 5000 zł z tego wnisokuje że to wina była tych klapek.
jak myślicie mam jeszcze trochę czasu? na ten zabieg
Skoro był remont, to możliwe że klapy już są usunięte.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Ta, możliwe. Niemniej 5k trochę mało na honowanie, tłoki, i głowice. Nie wiadomo co się stało ale szansa jest że klap już nie ma Ja bym czekał do rozrządu, do wyjecia kolektora (w przedlifcie, Nie wiem jak w polifcie) trzeba wyjąć pompę cr, do wyjecia pompy trzeba rozpiac rozrząd, skoro już go rozpinac to i wymienić można, jedna robota, będzie taniej.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Z tego co wiem rozrządu nie trzeba rozpiac. Kolo mozna jakos tam przekręcić do obudowy silnika i pompe wywalić. Osobiście tego nie robiłem jedynie tak w elernie jest opisane.
Możliwe, cos mi swita ze gdzies widzialem zdjecie jak sie blokuje to kolo, też tego własnoręcznie nie robiłem. Znajomy który mi to ogarniał stwierdził że mam niby 8 czy 10 k km z kartki do rozrządu, a to jedna robota i może wymienić przy okazji bo pasek średni juz.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka