Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No i jak sytuacja u ciebie się przedstawia?
    Nadal tak często pali DPF? Jeśli nic się nie zmieniło to sprawdź korekty wtryskiwaczy i daj znać.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przejechałem już z tysiac km, po wymianie czujnika chyba lepiej, wypala się co 300km mniej więcej, co prawda włączyło mi sie wypalanie dwa razy ale to przez to, że nie dokończyło się wypalanie pierwsze, jutro będę tankował bo już wyjeździłem bak paliwa i sprawdzę korekty na wtryskiwaczach zobaczymy czy coś się zmieniło. Zastanawiam się jeszcze czy zapocenie przy turbinie może być też nieszczelnoscia, ponieważ jest tam mosiężna uszczelka między turbina, a intercoolerem, myślę, żeby uszczelkę obustronnie posmarować silikonem na wysoką temp bądź kupić nową, co o tym myślisz?

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zapocenie przy turbinie zwykle oznacza nieszczelność, ale wiesz, ciężko diagnozować na odległość. Ale myślę, że silikon to szybka droga do poważnej awarii. Odradzam. Mocno odradzam. Bardzo mocno odradzam. Jak powtórzę jeszcze kilka razy, to porzucisz ten pomysł?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wiem, że ciężko diagnozować na odległość, niewielkie zapocenie przy turbinie często jest, czy zawsze oznacza uszkodzone turbo ? już sam nie wiem, zobaczę ile pracy zajmie wyciągnięcie turbiny i pomyślę o tym, mam blisko serwis który zajmuje się takimi rzeczami to sprawdzą czy jest ok. co do silikonu wiem, że nie jest to najlepszy pomysł.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    po 5min.PNG
    10min.PNG
    WTRYSKI.PNG

    zdjęcie nr 1 i 2 są w odstępach 5-10min, natomiast zdj nr 3 z sierpnia, środek do czyszczenia wtrysków na pewno pomógł, ale pojawił mi się kolejny problem ponieważ spalanie rzeczywiste od tego co pokazuje komputer różni się o 0,9L na 100km i teraz pytanie myślicie, że winowajcą może być czujnik różnicy ciśnień ?
    Kupiłem używany boscha 0281 002 771 (55198717), a oryginalny czujnik miał numer 55204352 i po nr vin wyszukuje pierburga 7.11190.04.0 ( po nr vin nie wyszukuje boscha, natomiast jako zamiennik pierburga znajduje już boscha więc wychodzi niby na to samo).
    Może kupiony czujnik boscha jest uszkodzony ? ale czy może mieć wpływ na spalanie ?
    Ostatnio edytowane przez marwojcin ; 24-11-2022 o 13:58

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Oczywiście, że zapocenie jako takie nie oznacza awarii turbo. Jednak wszystko zależy i tu tez zależy jak duże to zapocenie. Jeżeli turbo rzuca sporo oleju w dolot, no to może być przykro gdy auto zacznie cierpieć na chorobę szalonych diesli.
    Korekty wtryskiwaczy mieszczą się w normie, nie czepiałbym się ich jeszcze.
    Powtórzę jeszcze, NIE USZCZELNIAJ DOLOTU SILIKONEM!
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odpowiedź, nie będę uszczelniał, zdemontuję wąż miedzy intercoolerem, a turbo i zobaczę czy jest w nim olej, jak wyleci kieliszek to znaczy, że coś jest nie tak. Powedz co myślisz o tym czujniku różnicy ciśnień ? myślisz, że może mieć wpływ w jakiś sposób na spalanie bądź oszukiwanie komputera ?

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Lekki nalot, lekki film w zasadzie olejowy to tam znajdziesz, ale jeśli to będzie bardzo gruby film, no to przyjrzyj się turbinie.

    Nie będę wymyślał głupot nt. czujnika i napiszę wprost - nie mam bladego pojęcia. Logicznie myśląc to nie powinien mieć wpływu, może mieć pośrednio tylko wpływ poprzez częstotliwość wypalania DPFa. Ale jak napisałem, nie wiem, a jak czegoś nie wiem to nie chcę wprowadzać w błąd. Może kolega @lisek coś wie. Poczekaj na mądrzejszych ode mnie w tym temacie. Nie miałem nigdy kłopotów z tym czujnikiem i po prostu się tym nie zajmowałem nawet na poziomie teoretycznym.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Czekałem na wyjaśnienie kilku spraw więc nie dodawałem postów. Dziś tankowałem do pełna, po przeliczeniu zużycia paliwa, a rzeczywistą wlaną ilością wychodzi 0,1L rozbieżności, myślę, że poprzednie rozbieżności mogły być spowodowane dodatkami do paliwa ( najpierw do czyszczenia dpf, a później do wtrysków, chociaż trochę mnie to dziwi). Wcześniej miałem jeszcze jedną myśl, że nagrzewnica spalinowa mogła pobierać paliwo poza komputerem i nie było to wliczane do średniej, aczkolwiek dzisiejsze tankowanie nie potwierdziło zbytnio tego.
    Co do turbiny to jest delikatny film olejowy, nie ma już wycieku, połączenie było nie oczyszczone, schodziła farba z rury stalowej, a połączenie jest na przylgę za pomocą uszczelki mosiężnej, po wyszlifowaniu rantu jest już ok. Wypalanie dpf po wymianie czujnika różnicy ciśnień wypada co 400km, 300km czyli średnia z ostatnich dwóch wymian to 350km, nie jest to jazda w trasie, raczej odcinki po 15-25km, czasem dalej, więc może tak ma to wyglądać. Wymieniłem też termostat, temperatura silnika cały czas w normie.
    Myślę, że od winowajcą był czujnik różnicy ciśnień, natomiast w moim przypadku nałożyło się kilka czynników jednocześnie i był problem jednocześnie stwierdzić czego to wina.
    Dziś zapaliła mi się kontrolka change oil engine, na oleju przejechałem 10tys. km, wymienię go na specjalny do samochodów z dpf i zobaczymy jak będzie się samochód sprawował

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2021
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 8v 120KM
    Rocznik
    2010
    Drodzy Koledzy. Chciałbym dołączyć się do wątku, żeby nie tworzyć podobnych. Mam Cromę 1.9 8v 120KM. W zeszłym miesiącu zastosowałem ten środek od LM i rzeczywiście po przepaleniu DFPa, następne było po prawie 350 km, gdzie do tej pory 180-220 km w cyklu miejskim było normą. I super zadowolony z wyczyszczonego dpfa sobie jeździłem. Od kilku dni w grudniu pojawił się problem: zaczął mi sygnalizować zapchany DPF (łącznie z kontrolką - wykrzyknikiem) już po 25-30km. Zdziwiony, ale przepaliłem go rundą po obwodnicy. Po kolejnych 30-paru km to samo. I to samo po kolejnych. Trochę spanikowałem, co jest grane. Jeżdżę w podobnym stylu drugi rok, nigdy z tym nie było takich problemów. Kupiłem w czwartek (8.12) jeszcze jedną puszkę, zalałem, dotankowałem czwartkową promo premiumkę na Shellu do pełna i przepaliłem dpf rundką za miastem. No i co? I po kolejnych ok. 30km znowu kontrolka "Niedrożny..." . WTF??? Zapchał się na amen? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, nawet po komunikacie o niedrożnym - MES pokazuje mi zapchanie ok 39% a on i tak zaczyna wypalać. Nie znam referencyjnych wartości ciśnienia na czujniku różnicowym? Może czujnik padł? Podpowiedzcie proszę!

  12. #41
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Miałem podobnie jak zatankowałem paliwo na Orlenie, DPF zaczął się wypalać co 70 kil. Zdemontowałem filtr i dałem to czyszczenia, okazało się że był bardzo mocno zapchany. Z tego co mi wiadomo to filtr był zalany na noc jakimś płynem i rano wymyty. Po wyschnięciu i ponownym montażu wszystko wróciło do normy, koszt 200zł . Obecnie wypala się średnio co 800 km.
    Wracając do dziadowskiego paliwa na Orlenie to okazało się że stacja miała w planie za tydzień mieć remont i obniżyli cenę paliwa o 20 gr. na litrze a wiele osób w tym i ja miałem problemy. Wiem to od znajomego który mieszka w tej miejscowości.
    martinrb lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Martinrb ja bym wymienił czujnik roznicy cisnien, u mnie też wypalał jak chciał dpf, co 100km, komputer nie pokazywał błędów, żeby nie popełnić mojego błędu zrob to na samym początku, szukaj po nr czujnika, ja kupiłem używkę od opla Agili za 50zl akurat bo nie byłem pewien, że to czujnik. Możesz jeszcze spróbować włączyć wypalanie przez kabel, ale jak masz taką sytuację to nie wiem czy to coś pomoże. Mój dpf też byl myty tak jak napisał bob96 i po przejechaniu 100km wypalanie się włączyło.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Podpinam się pod temat.
    Moja kromka odpalona z zimnego silnika, po przekroczeniu 2,2k obrotów dostaje nowe życie i jest OK. Ale ten stan szybko się kończy. Za chwilę (dosłownie po przejechaniu 300-500m) muli i nie ma "ikry". Przepływka wymieniona, MAP sensor wymieniony (czysty) EGR czysty, turbina podaje.
    Analizę stanu DPF monitoruję dedykowaną apką DPF Monitor PRO. Dopalanie DPF inicjuje się ...losowo - np. po 180 km od poprzedniego dopalania no i przy zmierzonym zapchaniu około 60%. Aktualnie jest przejechane 250 km w tym 100km trasa, poziom zapełnienie 52% i nie inicjuje.
    No i zastanawiam się czy DPF zapchany popiołami (fizycznie) czy też fiksuje mi czujnik różnicy ciśnień...

    Czujnik różnicy ciśnień na biegu jałowym pokazuje ok 25-30 mBar a w trakcie jazdy (głównie miejskiej) przy ok 2000 obrotów daje jakieś 145-150. Przygazowany daje nie więcej niż 250 mBar (zdjęcie). Czy te wskazania dla 1,9 150km prawidłowe?DPF Monitor_.jpg
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 02-01-2023 o 12:16

  15. #44
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Jaki przebieg ? Proponuję zdemontować dpf i na początek wyczyścić go chemicznie. Mnie znajomy zrobił to za 200zł. Lub kupić płyn do tego celu i zrobić to samemu, będzie jeszcze taniej. Masz wtedy gwarancje że dpf jest czysty a jeśli to nie pomoże to pod komputer i szukać dalej. W moim przypadku zapychał się po przejechaniu 75 kil. przyczyna złe paliwo z Orlena , pisałem o tym w innym wątku, po wyczyszczeniu wypala się średnio co 800 kil. auto znów ma moc i żadnych błędów.

    Widzę że pisałem o tym już w tym temacie
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 02-01-2023 o 12:18
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mój na biegu jałowym z tego co pamiętam pokazywał około 2-5mbar, w każdym razie u mnie poprawioo się dopiero po wymianie czujnika roznicy cisnien, teraz wypala się ck 400km, jazda mieszana.


 
Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl