Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #121
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2014
    Skąd
    Bialystok
    Postów
    24
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Automat
    Rocznik
    2008
    Witam,
    podepnę się pod temat. Ja walczę z błędem P2455 (czujnik różnicy ciśnień) już jakiś czas. DPF wypala się normalnie, klapy wywalone, EGR zaślepiony i wprogramowany. Auto jeździ i pracuje normalnie. Mechanik sprawdzał czujnik i rurki mówi że wszystko ok. Oczywiście rady mechaników wytnij Pan DPF. Tylko po co jak działa normalnie. Ostatnio wymieniłem przewód do czujnika na oryginalny nówka sztuka, jazda próbna i wyskoczył znowu. Dodam że błąd zawsze wyskakuje przy ponownym uruchomieniu nigdy podczas jazdy. Potem samoistnie gaśnie i znowu się zapala, zauważyłem że raczej wyskakuje po mocniejszym depnięciu. W Mesie zrobiłem wymianę czujnika na nowy (adaptacja) i o dziwo pomogło ale po jakiś 6 razach znowu check. Podczas jazdy czujnik wskazuje bez gazu lub postoju -1mBar, niskie obroty 0-30, natomiast przy gazie w podłogę pokazuje 90-110 mBara więc wydaje się ok. Brakuje już mi sił co z tym zrobić wkurza mnie świecący check. Chyba pozostaje wymiana czujnika ale wydaje mi się że problem leży gdzieś indziej, tylko gdzie? Może ktoś przerabiał temat i coś podpowie? Mój czujnik ma tylko jedną rurkę do dpf.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Podczas dopalania w trybie miejskim silnik nie ma optymalnych warunków dopalania dpfa - duże dawki wtrysków. Niespalone paliwo ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej - temat bardzo dobrze znany w serwisach.
    Bogata mieszanka jest też na zimnym silniku czyli też paliwo ścieka po ściankach ?
    A co z pierścieniami uszczelniającymi na tłoku. Pozwalają na ściekanie paliwa to jak osiągamy spręż w cylindrze?
    Coś mi tu nie gra w tej teorii...

  4. #123
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Takie rzeczy się dzieją w samochodach użytkowanych na krótkich odcinkach. Żeby nie być gołosłownym - instrukcja obsługi pojazdu Fiat Stilo 2006. W wersji z DPF zalecany interwał wymiany oleju to 30 tys. km. Jeśli auto użytkowane jest w trybie miejskim zaleca się go skrócić o połowę. Zastanów się dlaczego?
    Italians Do It Better

  5. #124
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Bogata mieszanka jest też na zimnym silniku czyli też paliwo ścieka po ściankach ?
    A co z pierścieniami uszczelniającymi na tłoku. Pozwalają na ściekanie paliwa to jak osiągamy spręż w cylindrze?
    Coś mi tu nie gra w tej teorii...
    a to diesle mają bogatszą mieszankę gdy sa zimne?? toż to nie benzyna :-)

  6. #125
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym. Pogarsza się przez to jakość filmu olejowego o czym najszybciej zakomunikuje turbosprężarka swoją głośną pracą. Jeśli to zlekceważysz w następnej kolejności pójdą krzywki na wałku/wałkach rozrządu, a na końcu zatarciu ulegnie silnik. Przebiegi 30 tys między wymianami oleju podawane w instrukcji pojazdów to science/fiction, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że piszemy o autach kilkuletnich. Żywotność dpf'a przecież ma jakiś limit, a nie oszukujmy się, że na rynek wtórny w Polsce trafiają auta z przebiegiem przykładowo 50 tys km. Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...
    Witam !
    Ostatnie interwały wypaleń zwiększyły się do 1080 km.Cromą nie robię krótkich odcinków głównie jest to auto na trasy.Mam w domu jeszcze benzynę Golfa III i Trabanta, one są na miasto.Poza tym do pracy nie potrzebuję samochodu i mieszkam prawie w centrum.Teraz od wymiany oleju mam przejechane prawie 12 tyś,olej już mam niedługo zmienię i nigdy nie czekam do serwisowych 30 tyś.Nie zaobserwowałem nigdy wzrostu stanu oleju jeżeli to delikatny spadek ale bez potrzeby dolewki.Dzięki Tobie za rady i spostrzeżenia zawsze każde są przydatne.
    Pozdrawiam !

  7. #126
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Dzisiaj testowałem nową wersję MES i z ciekawości sprawdziłem jakie mam przebiegi pomiędzy wypaleniami filtra. Wyniki w załączonym zrzucie.

    dpf_croma.jpg

  8. #127
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    |Szkoda, że nie zaznaczyłeś stanu zatkania filtra.
    A ten przebieg może też wynikać z niespełnienia warunków do wypalania od dłuższego czasu.

  9. #128
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    |Szkoda, że nie zaznaczyłeś stanu zatkania filtra.
    A ten przebieg może też wynikać z niespełnienia warunków do wypalania od dłuższego czasu.
    Myślę że następne wypalanie DPF będzie za około 400 km na co wskazuje średnia z pięciu ostatnich wypaleń.
    Dzisiaj jak będę w domu to postaram zrobić ponownie odczyt z zaznaczonymi dodatkowymi parametrami.
    Myślę że duży wpływ na takie przebiegi pomiędzy wypaleniami ma jakość paliwa lanego do baku, ostatnio tak się składa że tankuje za granicą, głównie na Ukrainie.

  10. #129
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zaznacz również z ciekawości stopień degradacji oleju. Ciekawe co tam sterownik wyliczył
    Italians Do It Better

  11. #130
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    tankuje za granicą, głównie na Ukrainie
    I że niby teraz mają lepsze paliwo niż u nas? Pamiętam, że jakieś 20-25 lat temu, gdy zaczynał się "import" paliwa zza wschodniej granicy (pochodzę z Jarosławia, 35 km od granicy z Ukrainą), mój ojciec montował w Audi 100 grzałkę do filtra paliwa(?) bo w ukraińskiej ropie wytrącała się parafina już przy niedużym mrozie. Komicznie wyglądała zwykła wtyczka, wystająca spod przedniego zderzaka

  12. #131
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Myślę że następne wypalanie DPF będzie za około 400 km na co wskazuje średnia z pięciu ostatnich wypaleń.
    Dzisiaj jak będę w domu to postaram zrobić ponownie odczyt z zaznaczonymi dodatkowymi parametrami.
    Myślę że duży wpływ na takie przebiegi pomiędzy wypaleniami ma jakość paliwa lanego do baku, ostatnio tak się składa że tankuje za granicą, głównie na Ukrainie.
    Ta średnia jest z dwóch wypaleń a nie pięciu, o tym była już mowa na forum.
    Sądziłem, że na Ukrainie raczej gorszej jakości paliwo jest..

  13. #132
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Sądziłem, że na Ukrainie raczej gorszej jakości paliwo jest..
    Dawniej bałem się tankować paliwo w tych tzw. "dzikich" krajach ale jak miałem problem z zamulonym silnikiem to było spowodowane przez paliwo wlane na polskiej stacji, czego najlepszym przykładem był Orlen w Rabce przy skręcie na Chyżne. Ogólnie odnoszę wrażenie że w Polsce większość chce mnie oszukać na paliwie , w restauracji czy w sklepie. W większości krajów tej "dzikiej strefy" dba się o klienta.

  14. #133
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015

    do admina

    Dodaję uzupełniony zrzut.

    dpf2_croma.jpg


    Mam MES 3.1 z witaminką, może ktoś mi pomoże dodać go do działu download, bo dostałem prośbę na priv żeby go udostępnić.
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 15-09-2016 o 23:02 Powód: uzupełnienie

  15. #134
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2015
    Skąd
    Czechy
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 150KM Sport
    Rocznik
    2007
    I roznica cisnien?

  16. #135
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    wymieniałeś DPFa na nowy czy tylko w dziale Regulacje odklikałeś że był wymieniony?
    Pozdrawiam



 
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 05-05-2024, 14:16
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 15:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 16:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 15:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

1.9multijet przybywa oleju

www.iparts. przybywanie oleju przy bdf.

https:fiatklubpolska.plcroma-446dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-304467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl