Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #136
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał nora81 Zobacz post
    I roznica cisnien?
    może kiedyś przy okazji....


    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    wymieniałeś DPFa na nowy czy tylko w dziale Regulacje odklikałeś że był wymieniony?
    filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?
    Pozdrawiam


  4. #138
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?
    Nie wiem, po prostu kasuje inspekcje jak mi wywala komunikat na desce co ostatnio zrobiłem rok temu.

  5. #139
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Wskaźnik degradacji oleju dramatycznie niski. Na pewno kasowałeś inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje"?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 16-09-2016 o 10:34
    Italians Do It Better

  6. #140
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje" kasowałem rok temu a olej wymieniałem miesiąc temu.

  7. #141
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Dodaję uzupełniony zrzut.

    Załącznik 24874


    Mam MES 3.1 z witaminką, może ktoś mi pomoże dodać go do działu download, bo dostałem prośbę na priv żeby go udostępnić.
    Zatkanie 87,92% i degradacja 4,999% i do tego 1361km dystans.... czyli Twoja eksploatacja UNIEMOŻLIWIA wypalanie się filtra...

  8. #142
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.
    Italians Do It Better

  9. #143
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.
    No tego też nie pojmuję, jak można wymienić olej i nie skasować inspekcji ...

  10. #144
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Co do przebiegu niekoniecznie moze nie byc warunkow. U mnie zdarzaja sie przebiegi nawet po 1800km auto duzo jezdzi po autostradach z predkosciami ok 180-200km/h takze warunki do wypalenia ma idealne.

  11. #145
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji
    Mnie się wydaje, że jest to parametr ściśle powiązany z przebiegiem samego DPF. Jeśli DPF jest od początku ten sam w aucie to wartość tego parametru powinna być zbliżona o ile nie identyczna z tym na blacie i w hodometrze. W przypadku wymiany DPF'a na nowy należy taką czynność zarejestrować w sterowniku za pomocą programu diagnostycznego, gdyż sterownik wyliczając interwały wypaleń bierze również pod uwagę zużycie eksploatacyjne filtra.
    Italians Do It Better

  12. #146
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    W związku z prośbami o nowy MES podaję linki do wersji: 3.1, zawsze można przetestować. Wersja wprowadza sporo zmian, można sprawdzić klimatyzację automatyczna czego mi brakowało, zaprogramować kluczyk.
    Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - Tiago Nobre
    Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - antonio antonio
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 17-09-2016 o 11:56 Powód: literówki

  13. #147
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Postanowiłem zadać nurtujące mnie pytanie teraz w tym (chyba lepszym) wątku, bo dotyczy ono właśnie DPFa. Mam pytanie szczególnie do Kolegów, których rydwany maja (jeszcze) DPFy i nalot powyżej 180 tys. km. Jak wiemy do tego przebiegu są aktywne tzw. Kupony kontrolne. Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji kupony "ubywają" aż do ich całkowitego ulotnienia. I o ile w czasie ich "bytności" sprawa jest jasna, komp. w wersjach z DPF po kasowaniu inspekcji oblicza na podstawie ilości uruchomień silnika, dystansów i innych tylko sobie znanych danych stopień degradacji oleju i jak wg. niego już czas na wymianę (co wcale nie musi pokrywać sie z instrukcyjnymi 30 tys.) migającą ikona olejarki daje znać o konieczności wymiany. A jak wygląda sytuacja w przypadku samoistnego wygaśnięcia info. o inspekcji po ok. 1 tys. km? Komp dalej przelicza degradacje (jeśli tak to od którego momentu) czy nie? A może pomimo wygaśnięcia inspekcji dobrze jest wykasować ją lub ponownie wyzerować "nastawy" i rozpocząć proces od nowa (instrukcyjnie) mimo braku kuponów kontrolnych? Reasumując lepiej kasować inspekcje czy dać sobie spokój a "inspekcje" mieć w głowie. A jeśli kasować to gdzie (w jakich zakładkach)? Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB). Pozdrawiam.

  14. #148
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Nic nie stoi na przeszkodzie aby kupony aktywować przez MES ponownie. Przy okazji zastanów się naprawdę mocno czy wymiana oleju co 30 tys. w Cromie i 35 tys. w Bravo II to dobry pomysł... W internecie znajdziesz całą masę publikacji nt. olejów Long Life i interwałów wymiany oleju co 30 tys. km. Ich wspólnym mianownikiem jest opinia - wymieniać zdecydowanie częściej. Wskaźnik (a właściwie algorytm) degradacji oleju to tak naprawdę wynalazek mający wyłącznie na celu obniżenie kosztów serwisu auta w okresie gwarancyjnym nie koniecznie z pożytkiem dla silnika. Czym grozi jazda na oleju o kiepskich właściwościach smarujących nie trzeba chyba tłumaczyć. Z tego co wiem, pierwsza odezwie się turbina...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 17-09-2016 o 19:27
    Italians Do It Better

  15. #149
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB).
    To mój wpis. Co do reszty Twojego wpisu - pełna zgoda. Za info o "odnowieniu" kuponów dziękuję i pozdrawiam.

  16. #150
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ok, źle zrozumiałem Twoją wypowiedź
    Italians Do It Better


 
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 05-05-2024, 14:16
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 15:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 16:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 15:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

1.9multijet przybywa oleju

www.iparts. przybywanie oleju przy bdf.

https:fiatklubpolska.plcroma-446dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-304467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl