Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez lisekg

Temat: Croma 2009 1.9jtdm- przy wypalaniu dpf-a check engine  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    78
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009

    Croma 2009 1.9jtdm- przy wypalaniu dpf-a check engine

    Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    179
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    A jaki błąd wywala?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    899
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał gkrz67 Zobacz post
    Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?
    Jeżeli wyskakuje check i Croma ogranicza moc to masz na 99% przeładowanie na turbinie - turbina za mocno doładowuje powietrze...
    Co jest najczęstszą przyczyną -> zapiekanie się kierownic w turbinie (nie pracujące poprawnie)
    Z jakiego powodu się zapiekają kierownice - zapiekają się bo wtryskiwacze leją zamiast rozpryskiwać paliwo przez co jest duże zadymienie i zanieczyszczenie spalin lub emerycka jazda do 2500 obr/min ( nie pracują i od zastania ) lub uszkodzenie zaworka sterującego siłownikiem gruszki - turbiny zamontowanego nad chłodnicą z przodu auta ( wężyk prowadzi z niego do turbiny )

    W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    78
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem
    Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
    A błąd to muszę sprawdzić.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    899
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał gkrz67 Zobacz post
    Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
    A błąd to muszę sprawdzić.
    No to zobacz ten błąd - przy wypalaniu masz większa dawkę paliwa więc efekt może się nasilać...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    78
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    20200917_141005.jpg

    1234567890

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    237
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    albo masz zatkany filtr paliwa albo regulator cisnienia paliwa się kończy

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    42
    Postów
    2,835
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Przy wypalaniu jest duży pobór paliwa, więc może pompa CR być już słabawa, lać któryś wtrysk, brudny filtr paliwa lub syf w zbiorniku.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    899
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    ponad 2400 barów na szynie CR... trochę za dużo...
    Prawdopodobnie zacina się nastawnik w pompie paliwowej więc możesz dolać jakiegoś preparatu do ON aby spróbować to ratować ale może się okazać to jak aspiryna na raka albo wymiana nastawnika w pompie CR lub czujnika ciśnienia bo jest tańszy na szynie a potem nastawnika Co tam wolisz...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 1.9 JTD 150KM check engine, błąd P0340, nie odpala.
    Napisany przez Marcin20k na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-07-2019, 21:35
  2. Check engine przy wyprzedaniu. Auto straciło moc.
    Napisany przez Corm4xe na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-04-2019, 07:24
  3. Check engine przy Vmax
    Napisany przez glajt800 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-07-2016, 16:12
  4. Croma 2.4, check engine, zawór EGR
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 24-05-2015, 21:48
  5. check engine - brak przyśpieszenia , większe spalanie
    Napisany przez Tokar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-09-2013, 09:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl