Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Szarpanie na niskich obrotach błąd P0238
Auto z zagadką.
Ściągnąłem od handlarza sprowadzone z niemiec 2.0 165 KM i ogolnie niby gitara ale FES pokazywał zaniżone ciśnienie doladowania w stosunku do oczekiwanego o 50% i łapie błąd przy 3500 P0238 nieprawidłowy sygnał z czujnika.
Wymieniłem czujnik, niby lepiej ale złapał błąd na III biegu przu 4500
wymieniłem zawór sterowania geometrią niby raz było dobrze i wróciło, filtr powietrza wymienilem na bawełniany K&N,
ruszalem dźwignia geometrii, chodzi płynnie.
Na jalowym korekty wtrysków, dawki, powietrze wg oczekiwań.
Dzisiaj chciałem przegonić i łapie błędy na IV a im cieplejszy silnik tym szybciej, później już nawet przy odejmowaniu gazu i zaczął szarpać przy ok 2000 obr.
Sprobuje przejechać sie z laptopem i zapisać wykres i chyba zamowie egr ale podpowiedzcie jak to widzicie z własnych doświadczeń.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Można na próbę zawór zaślepić i sprawdzić czy wciąż szarpie.
-
Klubowicz
Obawiam się że zaślepienie bez wyłączenia w sofcie skończy się błędem i trybem awaryjnym. Zaslepiac można było w silniku Stilo 115 KM, już w późniejszym Bravo 1,9 16V 150 KM takie zaślepienie EGR kończyło się błędami.
-
Błędem tak, trybem awaryjnym niekoniecznie. W Multijecie 120KM trybu awaryjnego nie wywaliło. Błąd pojawił się po kilku odpaleniach silnika. Być może w wersji 150KM jest inaczej.
-
Master
Wykrec ten zawor, przeczysc go , sprawdz mesem ile sie otwiera. Mozesz ,jak masz wyjety podpiąć wtyczkę i zobaczyc czy pracuje grzybek po wlaczeniu zaplonu. Przy okazji zobacz do czujnika doladowania.
Zawor jest ten sam co w oplu insignii, wszelkie z tym silnikiem 2,0 jtd fiaty i ople ,bo pchali ten sam silnik , tylko inne oznaczenia czesci ...no i ceny?! Jak checesz drobne szzcegoly pisz na pw,mam to auto 6 lat , troche je znam...
EGR 2,0 jtd.jpg
-
Klubowicz
Przejechałem się z FES, dziwne wskazania, raz przeładowanie, otwarcie EGR momentami 161% na końcu na postoju masa powietrza nagle 0 choć wcześniej było inaczej.
Zerkniecie na to??
ECU ISO Code: FD 86 64 07 43
2021-02-14 21:03:46
CONNECTED TO:
FIAT BRAVO '07 2.0 MJET 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
Kod ISO: FD 86 64 07 43
Numer rysunku FIAT: 51906716
Numer sprzętu: 0281017804
Wersja sprzętu: 00
Numer oprogr.: 1037516222
Wersja oprogr.: 4242
Numer homologacji: 1984T
Data zaprogramowania: 04/15/2011
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P010F - Niezgodność masy/przepływu powietrza
Possible reasons for this error:
- Intake duct
- Boost pressure sensor faulty
- Air flow meter faulty
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
2: P0238 - Ciśnienie turbo
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
3: P2299 - Niezgodność pozycji hamulca/pedału przysp.
The ECU has detected an inconsistency between the Brake Switch and Accelerator Pedal Position signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
Check the brake switch and the pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
Clear the code and retest
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
AKTYWOWANIE NASTAWNIKA...
Zawór ciśnienia doładowania
WYKONANE
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
WYKONANE
Status: NIEZNANY
ODCZYT PARAMETRÓW:
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 782,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 788,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 781,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 783,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 780,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 780,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 767,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 767,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 47,76 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 787,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 47,46 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 789,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 47,26 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 787,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 47,06 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 791,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,86 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 774,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,76 °C
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 779,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,66 °C
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 788,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,46 °C
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1358,5 mV
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 778,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,36 °C
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1358,5 mV
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 46,06 °C
Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 45,86 °C
Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 796,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Temperatura powietrza (turbo): 45,76 °C
Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
WYKONANIE NIEUDANE
Złe warunki do wykonania testu!
AKTYWOWANIE REGULACJI...
Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
WYKONANE
Completed correctly
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,35 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,31 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,28 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,12 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,15 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,17 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,14 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,16 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,06 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,30 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,04 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,17 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,37 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,28 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,42 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,23 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,21 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,42 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,58 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,02 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,21 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,29 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,34 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0,23 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,36 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0,03 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0,07 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,18 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,16 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): 0,03 mmÂł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,18 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,14 mmÂł/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 333,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 330,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 357,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 356,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 328,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 333,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 327,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 327,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 328,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 338,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 335,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 333,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 337,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 357,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 337,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 330,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 330,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 334,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 348,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 334,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 340,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 321,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 321,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 341,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 337,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 332,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 332,0 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 359,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 328,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 325,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 325,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 342,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 335,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 341,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 338,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 143 %
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 336,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 340,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 155 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,26 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 346,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 348,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 130 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,13 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 340,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 341,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 156 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,06 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 337,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 134 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,22 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 129 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,19 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,28 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 344,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 154 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,43 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,30 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 323,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 138 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,18 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,24 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 155 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,36 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,21 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 338,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 345,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 131 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,34 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,35 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 331,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 133 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,21 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,27 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 345,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 330,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 136 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,04 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,36 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 1013,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 710,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 176 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,05 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
Sterowanie EGR: WYŁ.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 1013,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 486,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 133 %
Zmierzona pozycja EGR: 7,98 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 8,00 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 460,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 137 %
Zmierzona pozycja EGR: 7,99 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 6,08 mm
Sterowanie EGR: WŁ.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 334,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 349,0 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 149 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,97 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,15 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 334,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 161 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,25 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,10 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 341,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 159 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,15 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,20 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 341,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 985 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 0 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,31 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,07 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 351,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 347,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 978 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 129 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,40 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,13 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 342,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 976 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 5 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,23 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,10 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 329,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 354,0 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 973 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 130 %
Zmierzona pozycja EGR: 1,09 mm
Pozycja oczekiwana EGR: 1,03 mm
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0238 - Ciśnienie turbo
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
Zmierzona pozycja turbo: mm
Oczekiwana pozycja turbo: mm
Otwarcie zaworu EGR: 128 %
Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
Braval
Wykrec ten zawor, przeczysc go , sprawdz mesem ile sie otwiera. Mozesz ,jak masz wyjety podpiąć wtyczkę i zobaczyc czy pracuje grzybek po wlaczeniu zaplonu. Przy okazji zobacz do czujnika doladowania.
Zawor jest ten sam co w oplu insignii, wszelkie z tym silnikiem 2,0 jtd fiaty i ople ,bo pchali ten sam silnik , tylko inne oznaczenia czesci ...no i ceny?! Jak checesz drobne szzcegoly pisz na pw,mam to auto 6 lat , troche je znam...
EGR 2,0 jtd.jpg
Niestety, wygląda że na PW nie da się nic napisać
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

-
Master
Odpinales przeplywkę? Jaką masz wersje programu?Przeplywka zmienia parametry? Moze ten program wnosi przeklamania.? Stan zapchania filtra dpf?
-
Klubowicz
DPF był zapchany ok 85%
zrobiłem wypalenie i po pokazało 65%
Przepływki nie ruszalem, FES 3.6
Wcześniej w trakcie wypalania masa powietrza większa niz oczekiwana, pozniej inaczej a na koniec na postoju nagle 0 a zobaczylem to dopiero w domu przeglądając log.
Kilka dni temu czyściłam przeplywke izipropanolem, na płytce byl zielonkawy nalot i coś tam pozostało bo nie dotykałem.
-
Master
Petarda, Kojarze Cie z innego forum fiata (jareq08) ,moze mnie kojarzysz?
Sciagnij sobie nowszego MES-a z tego forum jak chcesz.Ja lece na licencjonowanym. Jak swojego kupowalem w 2014r. , tez mialem problemy, wpadal mi w awaryjny podczas jazdy(wina byla w skrzynce bezpecznikow, ginelo zasilanie sterowania chwilowo). U Ciebie to zatkanie po wypaleniu jest za duze, albo program podaje bledne dane(dlatego zainwestowalem w legala) , calkiem inna robota. Przeplywke to podmien ,jak masz jaką uzywke, zawor egr ,wychodzi ,ze jest ok.Wywala Ci przeladowanie.w tych silnikach ,lubial sie wywalac soft w sterowniku, Wlosi cos tam poprawiali. Moj jest z Wloch i byl wgrywany soft, bo widac po datach.
Szkoda ,ze nie wiedzialem ,ze kupujesz ,bo mojego mam na sprzedaż-moze bym Ci wcisnąl??
Rozrzad robiles? Musisz poczyscic to auto, bo pewnie stalo gdzies zapyziale i Niemcy nie mogli go ogarnąć lub koszt naprawy przekroczyl wartosc ,jak to u nich? Piszesz ,ze geometria chodzi,ale moze za cięzko i grucha nie moze przestawiac. W moim ,tez tak bylo,jak raz mu dalem w palnik na S7 , wywalil blad przeladowania, przy ponad 4500rpm. Zrob mu trase od Ciebie w gory albo do mnie i się "przeczysci"
Powodzenia.https://nuovabravoklub.pl/
ps. Jak masz czas na lekture , to tu zerknij?!
Ostatnio edytowane przez Braval ; 14-02-2021 o 22:11
-
Klubowicz
Jadąc rano do pracy odpiałem wtyczkę przeplywomierza i o dziwo auto jedzie tak samo, przestało szarpać na niskich obrotach, chyba tak samo przyspiesza, błędów nie wyświetliło, nie przeszedł w tryb awaryjny pomimo buta na III do czerwonego pola, nie było okazji dłużej pojechać i rozpędzić na IV do 4000 obr, zrobię to popołudniu ale zaczynam kierować podejrzenia ku przepływce.
Wg vin w sklepach wszędzie wychodzi przeplywka bosch
0281006054
a w aucie mam
0281002917
55206758
Niby obie są do tego auta ale szukając wg vin ta druga nigdzie nie wychodzi.
Czary mary, ręce opadają.
Ktoś tam już grzebał, mierzył piny więc cholera wie.
Ostatnio edytowane przez petarda ; 15-02-2021 o 14:10
-
Master
W moim siedzi 0281 002 917 ,oczywiscie bosch.
0281 002 860- bosch ,siedzi w oplu i fiacie
0281 006 054-bosch -tez
51782035
51831050
163675
Wybór masz
.
-
Klubowicz
Wg VIN wychodzi 0281006054 i taki zamówiłem Hella, przyjdzie zobaczymy co z tego wyniknie. Wewnatrz przepływki widać slady po myciu silnika jakimś cholerstwem i został biały nalot, blaszka w filtrze powietrza też miała ślady korozji i wilgoci. Jakiś cep to umył.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

-
Master
Może nasi handlowcy myli dimerem?
Masz rozmiar paska alternatora 6PK 1375.
powodzenia i szykuj ten woż ,bo wiosna na dniach...
-
Klubowicz
1395, już wymieniłem z rolką prowadząca, na wiosnę rozrząd.
6PK był jakiś szmaciany no name, wytarł sie.
-
Klubowicz
Tak wiec drodzy ludeczkowie znalazłem co dolega.
Rozlaczylem dolot przy zaworze gaszącym, zatkalem pasowną zaślepką, przy turbinie włożyłem zaślepkę z zaworkiem do powietrza, sprężone ciśnienie i bingo.
Od góry nie widać a od dolu nad zderzakiem skorodowane kolano, dziura jak cholera.
Kolano od starszej wersji, porządne opaski, ciśnienie i gitara, ani sykniecia.
Auto bez błędów idzie elegancko.
Podobne tematy
-
Napisany przez gurmiki na forum Bravo II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 02-08-2018, 10:35
-
Napisany przez khris23 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 08-02-2017, 10:41
-
Napisany przez michalm3987 na forum Punto II
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 31-03-2015, 21:26
-
Napisany przez RobertMańk na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 27-01-2014, 17:11
-
Napisany przez blister2 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 20-02-2010, 17:27
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467szarpanie-na-niskich-obrotach-blad-p0238-48349
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:17.
W sieci od 2007 roku.