Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Zawór EGR Check engine
Witam ostatnio zakupiłem fiata bravo z silnikiem 1.9 8v
na komputerze pojawił mi sie Check engine sprawdzilem co to jest i okazalo sie ze blad zbyt niskiego przepływu spalin
zaczalem dobierac sie do EGRu i okazalo sie ze egr jest zaślepiony. Czy wyciągnięcie zaślepki i przeczyszczenie zaworu pozwoli aby check nie wracał?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
-
Master
Zaślepka była pełna, czy tylko kryza?
Zamontowana w jednym, czy dwu miejscach?
-
Master
Jaki miales kod bledu ,"104"? .Twój poprzednik jezdzil na zaslepionym zaworze EGR i bylo ok?! Przeplywke masz do sprawdzenia i zerknij do czujnika cisnienia w kolektorze.Mozesz miec rownież zaciętą geometrię turbiny. Zakladam ,ze dales mu w palnik po zakupie...i posial bledami. Nie przejmuj się, Auto pewnie dlugo stalo lub zamulone po miescie?! ps. Bedziesz tu czestym gosciem , witamy w piekle!
-
Nowy klubowicz
niczym się kolego nie przejmuj taki zawór egr idzie naprawić i będzie działac.
-
Nowy klubowicz
Tylko po co ten egr? Nie lepiej zostawić zaślepiony + dodatkowo wyłączyć w sofcie, żeby nie wywalało błędu?
-

Napisał
Miquel
Tylko po co ten egr? Nie lepiej zostawić zaślepiony + dodatkowo wyłączyć w sofcie, żeby nie wywalało błędu?
Jeżeli wszystko jest w aucie sprawne, a kierownik nie uprawia PSJ to EGR wyczyścić i zostawić.
-
Nowy klubowicz

Napisał
boch
Jeżeli wszystko jest w aucie sprawne, a kierownik nie uprawia PSJ to EGR wyczyścić i zostawić.
Możesz rozwinąć? Nie widzę żadnych korzyści z egr, tylko syf w silniku.
Ostatnio edytowane przez Miquel ; 08-01-2021 o 10:17
-

Napisał
Miquel
Możesz rozwinąć? Nie widzę żadnych korzyści z egr, tylko syf w silniku.
W sprawnym dieslu użytkowanym rozsądnie czyli na trasach min. 20 km nie ma problemu z EGR. Problem z EGR pojawia się przy lejących wtryskiwaczach, krótkich dystansach, PSJ.
-
Klubowicz
W Stilo na 1.9 115 KM zaslepialem całkowicie i nie wyrzucał błędów checkiem, miał zapisany błąd w pamięci ale check nie wyświetlał sie z tego powodu. W Bravo 1.9 już wyświetlał więc magik wyłączył w programie, zaslepilem i zapomniałem o problemie. Przy zaślepionym EGR kolektor nie załazi tak syfem, czujnik cisnienia doładowania nie zatyka sie glutem sadzy z olejem, auto nie ma zawahania przy zbieraniu bo cały czas jest na czystym powietrzu. EGR nie ma żadnych pozytywnych stron, silnik nie grzeje sie bardziej jak to gdzies czytalem a wrecz dłużej nagrzewa.
-
Nowy klubowicz

Napisał
petarda
W Stilo na 1.9 115 KM zaslepialem całkowicie i nie wyrzucał błędów checkiem, miał zapisany błąd w pamięci ale check nie wyświetlał sie z tego powodu. W Bravo 1.9 już wyświetlał więc magik wyłączył w programie, zaslepilem i zapomniałem o problemie. Przy zaślepionym EGR kolektor nie załazi tak syfem, czujnik cisnienia doładowania nie zatyka sie glutem sadzy z olejem, auto nie ma zawahania przy zbieraniu bo cały czas jest na czystym powietrzu. EGR nie ma żadnych pozytywnych stron, silnik nie grzeje sie bardziej jak to gdzies czytalem a wrecz dłużej nagrzewa.
Właśnie, są jakieś skutki świecącego się checka w 1.9 MJ po zaślepieniu egr? Jakieś spadki mocy itd?
-
Klubowicz
Tak, przełącza się w tryb awaryjny.
-
Nowy klubowicz
To dziwne, bo wywaliło mi checka, ale moc trzymał i miałem wrażenie że lepiej wchodzi na obroty. Chodzi o 1.9 8v 120km.
-
Klubowicz
Bo przełącza się w parametry uśrednione.
To może znaczyć że któryś z elementów nie daje poprawnych odczytow z warunków pracy i zmiana parametrów na domyślne awaryjne polepszyła.
To może zależeć od wersji softu silnika.
W Stilo 115 błąd był zapisany ale nie wyświetlało komunikatu a już w Bravo 1.9 16V 150 przełącza sie w tryb awaryjny i słabnie.
W 2.0 jeszcze nie próbowałem.
Przy okazji, wszelkie zaślepki z otworami dla oszukania kompa że egr nie jest zaślepiony sa g... warte. Jeśli egr jest brudny i zawiesi sie to ciśnienie doładowania ucieknie przez ten otwor a spaliny i tak dostaną się tylko w mniejszej ilości.
Jak zaślepiać to zrobić to dobrze, jak trzeba to jechać do magika, ktory wyjmie kompa, wytnie egr z softu choć nawet wtedy wtyczka egr musi być podłączona bo brak połączenia z egr auto widzi jako awarię i włącza tryb awaryjny, turbina przestaje pracować.
-
Nowy klubowicz
Hmm prawdopodobnie się mylisz, bo wyczytałem, że wiele osób jeździ z całkowicie zaslepionym, z kontrolka na desce i nic. Ja odślepiłem, póki egr działa..
Podobne tematy
-
Napisany przez leon000 na forum Croma
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 17-07-2018, 17:56
-
Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 26-08-2016, 08:42
-
Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
-
Napisany przez PiotrL na forum Croma
Odpowiedzi: 47
Ostatni post: 24-05-2015, 22:48
-
Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 23-01-2015, 13:08
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467zawor-egr-check-engine-48007
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:46.
W sieci od 2007 roku.