Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2020
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    20
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Zawór EGR Check engine

    Witam ostatnio zakupiłem fiata bravo z silnikiem 1.9 8v
    na komputerze pojawił mi sie Check engine sprawdzilem co to jest i okazalo sie ze blad zbyt niskiego przepływu spalin
    zaczalem dobierac sie do EGRu i okazalo sie ze egr jest zaślepiony. Czy wyciągnięcie zaślepki i przeczyszczenie zaworu pozwoli aby check nie wracał?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,098
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jest taka szansa.
    Nigdy więcej STILO

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,806
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Zaślepka była pełna, czy tylko kryza?

    Zamontowana w jednym, czy dwu miejscach?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,256
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Jaki miales kod bledu ,"104"? .Twój poprzednik jezdzil na zaslepionym zaworze EGR i bylo ok?! Przeplywke masz do sprawdzenia i zerknij do czujnika cisnienia w kolektorze.Mozesz miec rownież zaciętą geometrię turbiny. Zakladam ,ze dales mu w palnik po zakupie...i posial bledami. Nie przejmuj się, Auto pewnie dlugo stalo lub zamulone po miescie?! ps. Bedziesz tu czestym gosciem , witamy w piekle!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2013
    Skąd
    Osinki
    Wiek
    46
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 1,9 120KM & Seicento900
    Rocznik
    2009
    niczym się kolego nie przejmuj taki zawór egr idzie naprawić i będzie działac.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2020
    Skąd
    Bieruń
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 120
    Rocznik
    2007
    Tylko po co ten egr? Nie lepiej zostawić zaślepiony + dodatkowo wyłączyć w sofcie, żeby nie wywalało błędu?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,098
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Miquel Zobacz post
    Tylko po co ten egr? Nie lepiej zostawić zaślepiony + dodatkowo wyłączyć w sofcie, żeby nie wywalało błędu?
    Jeżeli wszystko jest w aucie sprawne, a kierownik nie uprawia PSJ to EGR wyczyścić i zostawić.
    Nigdy więcej STILO

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2020
    Skąd
    Bieruń
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 120
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Jeżeli wszystko jest w aucie sprawne, a kierownik nie uprawia PSJ to EGR wyczyścić i zostawić.
    Możesz rozwinąć? Nie widzę żadnych korzyści z egr, tylko syf w silniku.
    Ostatnio edytowane przez Miquel ; 08-01-2021 o 10:17

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,098
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Miquel Zobacz post
    Możesz rozwinąć? Nie widzę żadnych korzyści z egr, tylko syf w silniku.
    W sprawnym dieslu użytkowanym rozsądnie czyli na trasach min. 20 km nie ma problemu z EGR. Problem z EGR pojawia się przy lejących wtryskiwaczach, krótkich dystansach, PSJ.
    Nigdy więcej STILO

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    445
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    W Stilo na 1.9 115 KM zaslepialem całkowicie i nie wyrzucał błędów checkiem, miał zapisany błąd w pamięci ale check nie wyświetlał sie z tego powodu. W Bravo 1.9 już wyświetlał więc magik wyłączył w programie, zaslepilem i zapomniałem o problemie. Przy zaślepionym EGR kolektor nie załazi tak syfem, czujnik cisnienia doładowania nie zatyka sie glutem sadzy z olejem, auto nie ma zawahania przy zbieraniu bo cały czas jest na czystym powietrzu. EGR nie ma żadnych pozytywnych stron, silnik nie grzeje sie bardziej jak to gdzies czytalem a wrecz dłużej nagrzewa.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2021
    Skąd
    MP
    Postów
    28
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    W Stilo na 1.9 115 KM zaslepialem całkowicie i nie wyrzucał błędów checkiem, miał zapisany błąd w pamięci ale check nie wyświetlał sie z tego powodu. W Bravo 1.9 już wyświetlał więc magik wyłączył w programie, zaslepilem i zapomniałem o problemie. Przy zaślepionym EGR kolektor nie załazi tak syfem, czujnik cisnienia doładowania nie zatyka sie glutem sadzy z olejem, auto nie ma zawahania przy zbieraniu bo cały czas jest na czystym powietrzu. EGR nie ma żadnych pozytywnych stron, silnik nie grzeje sie bardziej jak to gdzies czytalem a wrecz dłużej nagrzewa.
    Właśnie, są jakieś skutki świecącego się checka w 1.9 MJ po zaślepieniu egr? Jakieś spadki mocy itd?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    445
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Tak, przełącza się w tryb awaryjny.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2021
    Skąd
    MP
    Postów
    28
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2008
    To dziwne, bo wywaliło mi checka, ale moc trzymał i miałem wrażenie że lepiej wchodzi na obroty. Chodzi o 1.9 8v 120km.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    445
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Bo przełącza się w parametry uśrednione.
    To może znaczyć że któryś z elementów nie daje poprawnych odczytow z warunków pracy i zmiana parametrów na domyślne awaryjne polepszyła.
    To może zależeć od wersji softu silnika.
    W Stilo 115 błąd był zapisany ale nie wyświetlało komunikatu a już w Bravo 1.9 16V 150 przełącza sie w tryb awaryjny i słabnie.
    W 2.0 jeszcze nie próbowałem.
    Przy okazji, wszelkie zaślepki z otworami dla oszukania kompa że egr nie jest zaślepiony sa g... warte. Jeśli egr jest brudny i zawiesi sie to ciśnienie doładowania ucieknie przez ten otwor a spaliny i tak dostaną się tylko w mniejszej ilości.
    Jak zaślepiać to zrobić to dobrze, jak trzeba to jechać do magika, ktory wyjmie kompa, wytnie egr z softu choć nawet wtedy wtyczka egr musi być podłączona bo brak połączenia z egr auto widzi jako awarię i włącza tryb awaryjny, turbina przestaje pracować.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2021
    Skąd
    MP
    Postów
    28
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2008
    Hmm prawdopodobnie się mylisz, bo wyczytałem, że wiele osób jeździ z całkowicie zaslepionym, z kontrolka na desce i nic. Ja odślepiłem, póki egr działa..


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez leon000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-07-2018, 17:56
  2. Check Engine DPF
    Napisany przez Bartek1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2016, 08:42
  3. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  4. Croma 2.4, check engine, zawór EGR
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 24-05-2015, 22:48
  5. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl