Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011

    Szarpanie na niskich obrotach błąd P0238

    Auto z zagadką.
    Ściągnąłem od handlarza sprowadzone z niemiec 2.0 165 KM i ogolnie niby gitara ale FES pokazywał zaniżone ciśnienie doladowania w stosunku do oczekiwanego o 50% i łapie błąd przy 3500 P0238 nieprawidłowy sygnał z czujnika.
    Wymieniłem czujnik, niby lepiej ale złapał błąd na III biegu przu 4500
    wymieniłem zawór sterowania geometrią niby raz było dobrze i wróciło, filtr powietrza wymienilem na bawełniany K&N,
    ruszalem dźwignia geometrii, chodzi płynnie.
    Na jalowym korekty wtrysków, dawki, powietrze wg oczekiwań.
    Dzisiaj chciałem przegonić i łapie błędy na IV a im cieplejszy silnik tym szybciej, później już nawet przy odejmowaniu gazu i zaczął szarpać przy ok 2000 obr.
    Sprobuje przejechać sie z laptopem i zapisać wykres i chyba zamowie egr ale podpowiedzcie jak to widzicie z własnych doświadczeń.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Można na próbę zawór zaślepić i sprawdzić czy wciąż szarpie.
    Italians Do It Better

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Obawiam się że zaślepienie bez wyłączenia w sofcie skończy się błędem i trybem awaryjnym. Zaslepiac można było w silniku Stilo 115 KM, już w późniejszym Bravo 1,9 16V 150 KM takie zaślepienie EGR kończyło się błędami.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Błędem tak, trybem awaryjnym niekoniecznie. W Multijecie 120KM trybu awaryjnego nie wywaliło. Błąd pojawił się po kilku odpaleniach silnika. Być może w wersji 150KM jest inaczej.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wykrec ten zawor, przeczysc go , sprawdz mesem ile sie otwiera. Mozesz ,jak masz wyjety podpiąć wtyczkę i zobaczyc czy pracuje grzybek po wlaczeniu zaplonu. Przy okazji zobacz do czujnika doladowania.
    Zawor jest ten sam co w oplu insignii, wszelkie z tym silnikiem 2,0 jtd fiaty i ople ,bo pchali ten sam silnik , tylko inne oznaczenia czesci ...no i ceny?! Jak checesz drobne szzcegoly pisz na pw,mam to auto 6 lat , troche je znam...
    EGR 2,0 jtd.jpg

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Przejechałem się z FES, dziwne wskazania, raz przeładowanie, otwarcie EGR momentami 161% na końcu na postoju masa powietrza nagle 0 choć wcześniej było inaczej.
    Zerkniecie na to??

    ECU ISO Code: FD 86 64 07 43
    2021-02-14 21:03:46
    CONNECTED TO:
    FIAT BRAVO '07 2.0 MJET 16V
    Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
    --------------------------------------------------------------

    Kod ISO: FD 86 64 07 43
    Numer rysunku FIAT: 51906716
    Numer sprzętu: 0281017804
    Wersja sprzętu: 00
    Numer oprogr.: 1037516222
    Wersja oprogr.: 4242
    Numer homologacji: 1984T
    Data zaprogramowania: 04/15/2011

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P010F - Niezgodność masy/przepływu powietrza
    Possible reasons for this error:
    - Intake duct
    - Boost pressure sensor faulty
    - Air flow meter faulty
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    2: P0238 - Ciśnienie turbo
    Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
    - Intake duct
    - Vacuum tubes and accumulator
    - Turbine actuator or turbine faulty
    - Supercharging pressure sensor out of calibration
    - Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    3: P2299 - Niezgodność pozycji hamulca/pedału przysp.
    The ECU has detected an inconsistency between the Brake Switch and Accelerator Pedal Position signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
    Check the brake switch and the pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
    Clear the code and retest
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów

    AKTYWOWANIE NASTAWNIKA...
    Zawór ciśnienia doładowania
    WYKONANE


    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
    WYKONANE
    Status: NIEZNANY

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 782,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 788,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 781,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 783,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 780,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 780,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 767,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 767,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 47,76 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 787,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 47,46 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 789,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 47,26 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 787,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 47,06 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 791,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,86 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 774,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,76 °C

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 779,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,66 °C
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 788,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,46 °C
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1358,5 mV

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 778,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,36 °C
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1358,5 mV

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 46,06 °C
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 770,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 45,86 °C
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 796,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Temperatura powietrza (turbo): 45,76 °C
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 830 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar

    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
    WYKONANIE NIEUDANE
    Złe warunki do wykonania testu!

    AKTYWOWANIE REGULACJI...
    Regeneracja filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)
    WYKONANE
    Completed correctly

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,35 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,31 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,28 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,12 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,15 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,17 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): 0,14 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,16 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): 0,06 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): 0,30 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,04 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,17 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): 0,37 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,28 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,42 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): 0,23 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,21 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,42 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,58 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): -0,02 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,21 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,29 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,34 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): -0,23 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,36 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,03 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,07 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,18 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,16 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,03 mmÂł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,18 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,14 mmÂł/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 333,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 330,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 357,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 356,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 328,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 333,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 327,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 327,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 328,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 338,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 339,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 335,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 333,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 337,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 357,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 337,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 330,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 330,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 334,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 348,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 334,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 340,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 321,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 321,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 341,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 337,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 332,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 331,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 332,0 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 359,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 328,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 325,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 325,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 342,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 335,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 341,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 338,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 336,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 339,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 143 %

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 336,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 340,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 155 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,26 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 346,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 348,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 130 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,13 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 340,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 341,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 156 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,06 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 337,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 134 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,22 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 129 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,19 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,28 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 344,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 154 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,43 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,30 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 323,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 138 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,18 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,24 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 332,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 155 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,36 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,21 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 338,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 345,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 131 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,34 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,35 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 331,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 133 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,21 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,27 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 345,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 330,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 136 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,04 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,36 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 1013,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 710,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 176 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,05 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
    Sterowanie EGR: WYŁ.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 1013,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 486,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 133 %
    Zmierzona pozycja EGR: 7,98 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 8,00 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 460,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 137 %
    Zmierzona pozycja EGR: 7,99 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 6,08 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 334,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 349,0 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 149 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,97 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,15 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 334,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 161 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,25 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,10 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 341,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 159 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,15 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,20 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 341,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 329,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 985 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 0 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,31 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,07 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 351,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 347,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 978 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 129 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,40 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,13 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 342,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 350,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 976 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 5 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,23 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,10 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 329,5 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 354,0 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 973 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 130 %
    Zmierzona pozycja EGR: 1,09 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 1,03 mm

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0238 - Ciśnienie turbo
    Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
    - Intake duct
    - Vacuum tubes and accumulator
    - Turbine actuator or turbine faulty
    - Supercharging pressure sensor out of calibration
    - Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    Brak kodów błędów

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Zmierzona masa powietrza: 0,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 379,5 mg/w
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1024 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 980 mBar
    Zmierzona pozycja turbo: mm
    Oczekiwana pozycja turbo: mm
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,01 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Wykrec ten zawor, przeczysc go , sprawdz mesem ile sie otwiera. Mozesz ,jak masz wyjety podpiąć wtyczkę i zobaczyc czy pracuje grzybek po wlaczeniu zaplonu. Przy okazji zobacz do czujnika doladowania.
    Zawor jest ten sam co w oplu insignii, wszelkie z tym silnikiem 2,0 jtd fiaty i ople ,bo pchali ten sam silnik , tylko inne oznaczenia czesci ...no i ceny?! Jak checesz drobne szzcegoly pisz na pw,mam to auto 6 lat , troche je znam...
    EGR 2,0 jtd.jpg
    Niestety, wygląda że na PW nie da się nic napisać
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Odpinales przeplywkę? Jaką masz wersje programu?Przeplywka zmienia parametry? Moze ten program wnosi przeklamania.? Stan zapchania filtra dpf?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    DPF był zapchany ok 85%
    zrobiłem wypalenie i po pokazało 65%
    Przepływki nie ruszalem, FES 3.6
    Wcześniej w trakcie wypalania masa powietrza większa niz oczekiwana, pozniej inaczej a na koniec na postoju nagle 0 a zobaczylem to dopiero w domu przeglądając log.
    Kilka dni temu czyściłam przeplywke izipropanolem, na płytce byl zielonkawy nalot i coś tam pozostało bo nie dotykałem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Petarda, Kojarze Cie z innego forum fiata (jareq08) ,moze mnie kojarzysz? Sciagnij sobie nowszego MES-a z tego forum jak chcesz.Ja lece na licencjonowanym. Jak swojego kupowalem w 2014r. , tez mialem problemy, wpadal mi w awaryjny podczas jazdy(wina byla w skrzynce bezpecznikow, ginelo zasilanie sterowania chwilowo). U Ciebie to zatkanie po wypaleniu jest za duze, albo program podaje bledne dane(dlatego zainwestowalem w legala) , calkiem inna robota. Przeplywke to podmien ,jak masz jaką uzywke, zawor egr ,wychodzi ,ze jest ok.Wywala Ci przeladowanie.w tych silnikach ,lubial sie wywalac soft w sterowniku, Wlosi cos tam poprawiali. Moj jest z Wloch i byl wgrywany soft, bo widac po datach.
    Szkoda ,ze nie wiedzialem ,ze kupujesz ,bo mojego mam na sprzedaż-moze bym Ci wcisnąl?? Rozrzad robiles? Musisz poczyscic to auto, bo pewnie stalo gdzies zapyziale i Niemcy nie mogli go ogarnąć lub koszt naprawy przekroczyl wartosc ,jak to u nich? Piszesz ,ze geometria chodzi,ale moze za cięzko i grucha nie moze przestawiac. W moim ,tez tak bylo,jak raz mu dalem w palnik na S7 , wywalil blad przeladowania, przy ponad 4500rpm. Zrob mu trase od Ciebie w gory albo do mnie i się "przeczysci" Powodzenia.https://nuovabravoklub.pl/

    ps. Jak masz czas na lekture , to tu zerknij?!
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 14-02-2021 o 23:11

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Jadąc rano do pracy odpiałem wtyczkę przeplywomierza i o dziwo auto jedzie tak samo, przestało szarpać na niskich obrotach, chyba tak samo przyspiesza, błędów nie wyświetliło, nie przeszedł w tryb awaryjny pomimo buta na III do czerwonego pola, nie było okazji dłużej pojechać i rozpędzić na IV do 4000 obr, zrobię to popołudniu ale zaczynam kierować podejrzenia ku przepływce.
    Wg vin w sklepach wszędzie wychodzi przeplywka bosch
    0281006054
    a w aucie mam
    0281002917
    55206758
    Niby obie są do tego auta ale szukając wg vin ta druga nigdzie nie wychodzi.
    Czary mary, ręce opadają.
    Ktoś tam już grzebał, mierzył piny więc cholera wie.
    Ostatnio edytowane przez petarda ; 15-02-2021 o 15:10

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    W moim siedzi 0281 002 917 ,oczywiscie bosch.
    0281 002 860- bosch ,siedzi w oplu i fiacie
    0281 006 054-bosch -tez
    51782035
    51831050
    163675

    Wybór masz.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wg VIN wychodzi 0281006054 i taki zamówiłem Hella, przyjdzie zobaczymy co z tego wyniknie. Wewnatrz przepływki widać slady po myciu silnika jakimś cholerstwem i został biały nalot, blaszka w filtrze powietrza też miała ślady korozji i wilgoci. Jakiś cep to umył.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  14. #13
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Może nasi handlowcy myli dimerem?
    Masz rozmiar paska alternatora 6PK 1375.
    powodzenia i szykuj ten woż ,bo wiosna na dniach...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    1395, już wymieniłem z rolką prowadząca, na wiosnę rozrząd.
    6PK był jakiś szmaciany no name, wytarł sie.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Tak wiec drodzy ludeczkowie znalazłem co dolega.
    Rozlaczylem dolot przy zaworze gaszącym, zatkalem pasowną zaślepką, przy turbinie włożyłem zaślepkę z zaworkiem do powietrza, sprężone ciśnienie i bingo.
    Od góry nie widać a od dolu nad zderzakiem skorodowane kolano, dziura jak cholera.
    Kolano od starszej wersji, porządne opaski, ciśnienie i gitara, ani sykniecia.
    Auto bez błędów idzie elegancko.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-08-2018, 11:35
  2. Szarpanie przy niskich obrotach
    Napisany przez khris23 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-02-2017, 11:41
  3. Szarpanie na niskich obrotach - Punto II
    Napisany przez michalm3987 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-03-2015, 22:26
  4. Punto 2 1.2 16 V gaśnie na niskich obrotach
    Napisany przez RobertMańk na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2014, 18:11
  5. Szarpanie na niskich obrotach Bravo 1.6
    Napisany przez blister2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-02-2010, 18:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467szarpanie-na-niskich-obrotach-blad-p0238-48349

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl