Ostatnio edytowane przez wojtas85 ; 23-01-2014 o 10:25
Czy po postoju, gdy nagrzewnica cały czas pracowała, dmuchała ciepłym czy zimnym powietrzem?
Ja miałem taka sytuację. Temperatura - 12. W Czasie jazdy silnik elegancko się rozgrzal do 90 stopni, jednak przy dłuższym postoju na parkingu na biegu jałowym temperatura opadła do 1/4 podziałki i temperatura nadmuchu tez spadła. Po wznowieniu jazdy znowu wrócił od 90 i zrobiło się ciepło..
Ja miałem to samo w swoim Coupe, po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.Objawy takie jak zimny nadmuch po rozgrzaniu silnika,spadanie temperatury podczas stania w korkach.lub gotowanie się płynu.(w zależności czy termostat jest cały czas otwarty,czy zamknięty),to typowe objawy uszkodzenia termostatu..
Witam.
Dzisiaj miałem całkiem inną sytuację. Wskazówka mi się podniosła, ale nie do temperatury 90 stopni tylko jakieś 70 (3 kreska). Po włączeniu nadmuchu z ciepłym powietrzem spadła do 1 kreski. Po wyłączeniu nadmuchu stopniowo się podnosiła, ale nie osiągnęła 90 stopni. Wszystko oczywiście w trakcie jazdy. Temperaturę 90 stopni osiągnąłem dopiero jak zacząłem jazdę agresywną (kręcenie na wyższych obrotach i większa prędkość). Czy w tym przypadku może być coś z termostatem?
Ostatnio edytowane przez wojtas85 ; 03-02-2014 o 19:11
Sprawdź temperaturę węży układu chłodzenia zaraz po odpaleniu i ponownie po zagrzaniu silnika. Jeśli wąż doprowadzający płyn do chłodnicy robi się ciepły od razu, to masz uszkodzony termostat (otwarty). Spadek temperatury po włączeniu ogrzewania, jeśli silnik nie osiągnął jeszcze właściwej temperatury, jest zjawiskiem normalnym. Lepiej sprawdź, czy temperatura spadnie po osiągnięciu optymalnej wartości (wskazane by zrobić to w trakcie postoju).
Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.
Wczoraj przejechałem kilometr i sprawdziłem wąż dochodzący do chłodnicy. Był lekko ciepły na całej długości, a wskazówka od temperatury się nie podniosła. Czyli wychodzi na to, że to wina termostatu? Ile kosztuje termostat?
Czy termostat posiada wymienny wkład, czy trzeba kupić kompletny?
Niestety termostat nie posiada wymiennego wkładu. Dzisiaj wymieniłem kompletny termostat i wszystko jest OK. A liczyłem po cichu, że to wina czujnika (mniejsze koszty).
A ile za termostat dałeś?
Ja kupiłem za 165 zł.
Panowie i Panie (jesli jakies sa) pytanie apropps temp. silnika. Jestem uzytkownikiem Bravo od 4 miesiecy i mam pytanie. Moj silnik to 1.9 mjtd 120KM. Temperatura pracy w moim aucie jest nieco wieksza niz 90 stopni celsjusza, tzn wskazowka jest przechylona o jakos 1 lub 2 stopnie w prawo. Jest to problem? Pytam bo w wiekszosci aut ktorymi jezdzilem(benzyna) temp. pracy to bylo zawsze rowne 90 stopni celsjusza.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk