Dorzucam zdjecie na ktorym widac polozenie wskazowki.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Dorzucam zdjecie na ktorym widac polozenie wskazowki.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
To wygląda na drobne przekłamanie czujnika temperatury. Jeśli silnik się nie przegrzewa (temperatura nie rośnie powyżej normy), a wentylator chłodnicy włącza się, to nie ma się czym martwić.
Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.
Zauważyłeś zmianę położenia wskazówki między jazdą a postojem czy zawsze jest ustawiona tak samo?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
To myślę, że jest jak kolega wyżej napisał, poprostu Twój typ na delikatnie źle wyskalowany wskaźnik temperatury. Ten wskaźnik i tak jest nie miarodajny.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Mozliwe ze cos jest nie tak ze wskaznikiem. W kazdym razie moj uklad chlodzenia chyba robi sobie ze mnie jaja. Latem ciezko mi utrzymac poziom min, przy czym zdaje sobie sprawe ze moglobyc to zwiazane z wysoka temp na zewnatrz, ale pojechalem do mechanika i stwierdzil ze uklad jest szczelny.Teraz natomiast plynu jest zawsze za duzo. Nie wazne czy silnik zagrzany czy zimny. Nie odpowietrzalem ukladu po wystapieniu nadmiaru plynu. Uszczelke pod glowica raczej wykluczam. Ale sie zastanawiam czy te anomalia moga miec wplyw na wskazania temperatury.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Wskaźnikiem z zegarów to nie obadasz temperatury silnika. Pozostaje tylko podpięcie pod kompa.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wlasnie kupilem na alledrogo OBDII ale jakis buc nie kwapi sie zeby mi ka wyslac:/
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Obd jest. Dzisisj 10 stopni na zewnatrz. Odleglosc okolo 30 km max temp cieczy wg aplikacji torque max 80 stopni. Jak oceniacie to Panowie?
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Wg mnie jest ok.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Panowie, mam pytanie. Nie wiem czy powinienem się martwić czy raczej nie. W trakcie jazdy jeżeli włączę nadmuch z ciepłym powietrzem to spada mi temperatura. Nie jest to duże wahanie, pomiędzy środkową kreską,a jedną wcześniej, w połowie między tymi dwiema. Czasami przy takiej pogodzie jak jest teraz (ok 5 stopni) nawet podczas stania na światłach lekko spada temperatura nawet bez włączonego nawiewu. Czy może to być związane z tym, że silnik się dobrze nie zagrzał dlatego spada temperatura? Ostatnio robię tylko krótkie trasy po mieście.
Owszem, przy niskich temperaturach na zewnątrz, gdy silnik nie doszedł jeszcze do właściwej temperatury pracy, w użyciu jest tylko mały obieg chłodzenia (z pominięciem chłodnicy). Włączenie nawiewu powoduje wtedy wychłodzenie nagrzewnicy. Stojąc na światłach silnik pracuje na wolnych obrotach i nie wytwarza tyle ciepła, by temperatura w układzie wzrastała. Dla pewności warto jednak sprawdzić działanie termostatu i punkt (temperaturę) jego otwarcia.
Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.
Dzięki, tak zrobię.
Panowie podłączę się pod temat. Po wymianie chłodnicy i termostatu w ubiegłym roku temperatura silnika wyraźnie spada na postoju. Wystarczy chwila na światłach i wskazówka leci w dół. Dodatkowo silnik rozgrzewa się znacznie dłużej. Na starym termostacie wystarczyło 2-3km i silnik był w pełni rozgrzany, teraz to jest nawet 10km. Problem ujawnia się tylko wtedy gdy na zewnątrz jest poniżej 0.
Czy Waszym zdaniem jest szansa że to wina niewłaściwych parametrów chłodnicy? Termostat był reklamowany zaraz po założeniu i wymieniony na inny. Na pierwszym w ogóle nie chciał się nagrzewać. Na kolejną reklamację zabrakło mi niestety zimy
Jeśli nie chłodnica, to może warsztat kupuje jakieś kiepskie termostaty - u swojego dostawcy mieli dostępną tyko jedną firmę, niestety nie pamiętam jaką.
Miałem podobny przypadek z termostatem firmy Vernet, 3 termostaty tej firmy trafiłem wadliwe, 1 przeciekał a dwa nie działały poprawnie. Reklamowałem wszystkie, dopiero po wymianie na termostat firmy Behr wszystko zaczęło działać poprawnie.