Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 45
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2013
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    44
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008

    Spadająca temperatura silnika

    Hej, jestem nowym nabywcą bravo II i pierwszy raz posiadam diesla. Czy te auta tak mają że stojąc w korku i mając włączone ogrzewanie spada temperatura silnika ? Jeżdżę do pracy około 18 km, w korek wpadam w momencie jak silnik łapie temperaturę. Posiadam diesla 1.6 105 KM.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jest wysoce prawdopodobne, że akurat w momencie kiedy stajesz w korku termostat otwiera pełny obieg chłodzenia i temperatura spada. Żądając konkretnej diagnozy należało by się wysilić i opisać, jak się ten problem ma, kiedy slinik dopiero się rozgrzewa, oraz jak to wygląda po dłuższej trasie. Ponadto opisać co się dzieje z wskaźnikiem temperatury, czy wentylator się załącza, jakie masz wskazania temperatury.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva
    Witam, ja mam 1,9 MJ 120km i w zimę strasznie wolno się nagrzewa. W korku temperatura silnika potrafi znowu spaść do min jak nie jadę tylko stoję na światłach.
    Trzymanie obrotów w okolicy 2k rpm pozwala szybciej rozgrzać silnik i utrzymać jego temperaturę.
    Rozwiązaniem może być montaż dogrzewacza płynu chłodzącego składającego się z 3 świec żarowych po 300W każda i włączanie np. dwóch. Szybciej będzie ciepło w kabinie oraz silnik się też się ogrzeje szybciej.
    Pytanie jaki masz alternator....90 czy 120A

    Pzdr

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    A ja bym sprawdził czy termostat przypadkiem nie jest uszkodzony i płyn krąży tylko w dużym obiegu. Nie spotkałem jak do tej pory żadnego silnika który przy sprawnym termostacie miałby spadki temp "do zera" po tym jak już się rozgrzał albo po tym jak włączyło się ogrzewanie.

    Sprawdzić to bardzo łatwo. Jeśli wąż idący do chłodnicy robi się od początku ciepły a nie dopiero przy temp gdy termostat się otwiera to dość niemal zawsze oznacza konieczność wymiany termostatu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2013
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2010
    Kolego polik raczej masz coś nie tak z termostatem. Posiadam ten sam silnik, i przy tych temp. które teraz panują nie ma mowy aby spadała Ci temperatura. Przy mocno minusowych owszem, może się zdarzyć taka sytuacja. Jak wskazówka się ruszy, to proponuję sprawdzić wąż od chłodnicy czy nie jest ciepły.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105KM
    Rocznik
    2008
    mam 1.6 M-jet 105KM ECO z DPF. Rano przy temperaturach koło zera potrzebuję koło 5 minut jazdy żeby osiągnął temp 90 stopni. Jeżeli przed osiągnięciem tej temp włączę na maxa ciepły nawiew na szybę to delikatnie wskazówka może drgnąć w dół ale zaraz znów idzie w górę. Ale to w sytuacji kiedy jeszcze z dmuchawy idzie chłodne powietrze i silnik się nie rozgrzał. ja już osiągnie jakieś 80 stopni to jest ok.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2013
    Skąd
    Wawa
    Postów
    116
    Auto
    Albea 1.4
    Rocznik
    2005
    Nie wydaje mi się to nic nadzwyczajnego, ze temperatura spada podczas wlaczonego nagrzewania. W przyrodzie nic nie ginie, czyli jak zabierasz ciepło z układu chłodzenia i dostarczasz do kabiny to go tam troszkę brakuje. Podobno kiedyś nawet w tescie na prawo jazdy bylo takie pytanie

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał polaris Zobacz post
    Nie wydaje mi się to nic nadzwyczajnego, ze temperatura spada podczas wlaczonego nagrzewania. W przyrodzie nic nie ginie, czyli jak zabierasz ciepło z układu chłodzenia i dostarczasz do kabiny to go tam troszkę brakuje. Podobno kiedyś nawet w tescie na prawo jazdy bylo takie pytanie
    Wręcz przeciwnie. Właśnie po to mamy termostat żeby do takich sytuacji nie dochodziło.

  10. #9
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Można jeszcze zasłonić na zimę chłodnicę jakimś kartonem. Wówczas temperatura silnika powinna szybciej wzrosnąć. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli zrobi się cieplej taka osłona może z kolei doprowadzić do przegrzania silnika.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Teoretycznie jeżeli cały układ chłodzenia jest w 100% sprawny ,a w tym i termostat to nie powinno być takiej sytuacji, ale w praktyce zawsze to inaczej wygląda. Termostat ma za zadanie otwarcie dużego obiegu kiedy silnika osiągnie temperaturę ok 87 stopni C ( zazwyczaj w większości aut termostat zaczyna się powoli otwierać i przepuszcza płyn na duży obieg czyli na chłodnicę, całkowicie otwarty termostat następuje w granicy ok 94 stopni C). Jeżeli podczas jazdy temperatura silnika spadnie poniżej 87 stopni, termostat powinien delikatnie się zamykać. W niektórych autach np. w moim ( cc 700 ) silnik podczas jazdy osiąga temperaturę 80 stopni C ,a książkowe 90 stopni osiąga dopiero kiedy stoję dłużej na światłach lub w korku - termostat mam nowy, przed założeniem sprawdzany był kiedy się otwiera i powoli przepuszcza płyn własnie przy 87 stopniach C. Wydaje mi się że w niektórych autach tak jest i nic się z tym nie zrobi. Czy przysłanianie chłodnicy coś daje ? Teoretycznie nie powinno ponieważ jak wyżej pisałem termostat otwiera duży obieg ( włączona chłodnica w obieg) przy temperaturze 87 stopni i płyn w chłodnicy jest do tego czasu zimny i nie jest chłodzony pędem powietrza. W praktyce przysłonięcie chłodnicy może powodować szybsze nagrzewanie się silnika ponieważ trzeba pamiętać że zimne powietrze przepływające przez chłodnicę, dalej wędruje na silnik i może go trochę schładzać. Ja w Cieniasie przysłoniłem chłodnicę i silnik może delikatnie szybciej się nagrzewa ale jest to ledwo co zauważalne.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    śląskie
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.6 mjet 120 km
    Rocznik
    07.2008
    wymien termostat raczej jest uszkodzony .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    39
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperaturę.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperatu
    Nie! U ciebie problemem jest nagrzewnica. Może jest tylko zapowietrzona, może zasyfiona i przez to niedrożna, a może masz mało płynu chłodzącego i dlatego słabo grzeje. Skoro piszesz o nadmuchu na szybę, to myślę, że wentylator jest sprawny. Tak więc do sprawdzenia (lub wymiany) nagrzewnica.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    39
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Nie! U ciebie problemem jest nagrzewnica. Może jest tylko zapowietrzona, może zasyfiona i przez to niedrożna, a może masz mało płynu chłodzącego i dlatego słabo grzeje. Skoro piszesz o nadmuchu na szybę, to myślę, że wentylator jest sprawny. Tak więc do sprawdzenia (lub wymiany) nagrzewnica.
    Ale w jedną stronę było dobrze. Samochód postał 2 godziny na parkingu podziemnym i w drodze powrotnej zaczęło się to dziać. Płyn jest.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał wojtas85 Zobacz post
    Wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc do celu 30 km w połowie tej drogi się zatrzymałem (zamarzała szyba przy temp. -7 stopni). Drugą część pokonałem z włączonym max nadmuchem na szybę i temperatura wynosiła 90 stopni. W drodze powrotnej od samego początku miałem puszczony nadmuch na szybę i po przejechaniu 30 km wskazówka ani drgnęła z pozycji. Czy w tym przypadku też wina leży po stronie termostatu. Temperatura była ustawiona na 20-22 stopnie. Dziwna sprawa, bo po takim odcinku nawet przy takiej temperaturze jak i dystansie silnik powinien osiągnąć optymalną temperaturę.
    Rozumiem, że Kolega miał na liczniku temperaturę 90 stopni i po włączeniu nadmuchu, podczas jazdy, wskazówka nie podniosła się tej pozycji? Czy po zatrzymaniu spadła całkowicie na dół?
    Jeśli nadmuch był ciepły to wszystko gra - nagrzewnica pobierała ciepłe powietrze z komory silnika. To też taki prosty sposób na przegrzewające się auto latem - należy włączyć gorący nawiew i temperatura spadnie po kilku minutach.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
  2. temperatura silnika 1.8
    Napisany przez tonio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-03-2013, 00:18
  3. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-11-2012, 17:38
  4. Temperatura silnika
    Napisany przez adi000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-05-2012, 08:40
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467spadajaca-temperatura-silnika-21135

fiat bravo 2 diesel temp silnika

fiat bravo 1.6 diesel termostat

wskazowka temp silnika fiat bravo

temperatura silnika spada podczas jazdy fiat

spada temperatura bravo

termostat cieczy chlodzonczej silnika 1.9 jtd 120 km

1.6 tdci nie trzyma temperatury

czemu fiat bravo 2 powoli sie rozgrzewa

Fiat Bravo 2 1.9 Multijet 120 koni temperatura silnika

fiat brawo 2 silnik nietrzyma temperatury

fiat grande punto czemu temperatura szybko spada

temperatura spada podczas jazdy

Fiat bravo 2 spadek temperatury cieczy

cfiat bravo II 1 4 wolno nagrzewa sie silnik

temperatura w bravo 2

czy to normalne ze przy minusowych temperaturach temperatura w silniku diesla sama spada

diesel spada temperatura w korku

czy wskazowka temperatury w fiacie powinna caly czas stac na 90

spadajaca temperatura podczas jazdy fiat stilo

fiat bravo 2 multijet szybko sie nagrzewa

bravo 2 1.9 multijet temperatura pracy

tempetatura pracy bravo 2

temperatura pracy 1.9 multijet bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl