Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 66

Temat: Olej w Bravo z DPF  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004

    Olej w Bravo z DPF

    Wymieniłem ostatnio olej w bravo. Dwie poprzednie wymiany były na półsyntetyk natomiast teraz zalałem polecany przez producenta czyli 5/30. Przebieg rzeczywisty to 262 tyś km i po dniu mogę stwierdzić tylko tyle że jest brak wycieków a silnik chodzi jakby ciszej. Na bieżąco będę relacjonował jak się sprawuje. Koszt wymiany z filtrem to 200zł a olej to Castrol.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    I stało się. Czkawką odbiła mi się ta wymiana oleju. Mechanik nie zakręcił korka wlewu oleju i wywaliło mi pewnie ponad 0.5litra i wszystko poszło na wtryski i chyba na rozrząd. Nawet bym sie nie zorientował gdyby nie błąd P0091 i wejście silnika w tryb awaryjny (prawie bez mocy i do 2tyś obrotów) olej zrobił zwarcie gdzieś na listwie. Mieli mi myć silnik w tym warsztacie ale zlecę to aso i niech od razu kontaktem wtyczki umyją i sprawdzą czy rozrząd nie jest zalany. Oczywiście fakturę będzie opłacał warsztat który nawet oleju wymienić nie umie.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ty Paweł już olej zlecasz wymienić? ehh
    I taka uwaga - olej nie przewodzi prądu - jest dielektrykiem więc zwarcia nie mógł zrobić ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ty Paweł już olej zlecasz wymienić?
    to musiało być zrobione szybko i już bo miałem dalszy wypad a już kontrolka od dawna dawała znak żeby wymienić olej.
    No nie wiem jak to jest z tym olejem ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. A silnik cały zawalony olejem.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zwarcia mogło nie zrobić, ale mogło gdzieś dojść nawet do chwilowego zaniku odczytu z jakiegoś czujnika i ECU złapał błąd.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wiem co to było ale najbrzydziej wkurzyło mnie to że stracił moc jak w godzinach szczytu wciskałem się między samochody przy wyjeździe z parkingu a tu na środku odcinka i dupa nie ma mocy

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No domyślam się, że ładnie zafajdało silnik
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    To faktycznie pech, że tak się stało. Ja bym obciążył kosztami naprawy i czyszczenia silnika mechanika, który odwalił taką fuchę. Masakra moim zdaniem. Co do oleju, to trochę dziwne, że jeździłeś na półsyntetyku. Producent zaleca do silników 1.9 150KM i 2.0 165KM pełny syntetyk o specyfikacji 5W30. Ja teraz jestem po wymianach filtrów (powietrza, oleju i paliwa) oraz olejów (silnikowy i skrzyni biegów). Olej do silnika kupiłem Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel i powiem Wam jestem bardzo zadowolony. Kupiłem w bańce 5L olej z Niemiec. Można go dostać na allegro, czy w sklepach internetowych. Przedtem auto było serwisowane w ASO FAP i jeździło na fiatowskich częściach zamiennych. Nie wiem, czy mi się wydaje, ale na tym oleju silnik pracuje ciutkę ciszej. W skrzyni biegów zmieniłem olej na Castrol Transaxle 75W90 i też biegi wchodzą lżej. Generalnie mogę Wam polecić te oleje, sądzę, że są lepsze niż fiatowska Tutela a chyba nawet za mniejsze pieniądze. Po wymianie filtra paliwa na Mann-Filter falowanie wolnych obrotów też ustało. Zobaczymy co będzie dalej.

    Pozdrawiam Was wszystkich
    Witek

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    To faktycznie pech, że tak się stało. Ja bym obciążył kosztami naprawy i czyszczenia silnika mechanika, który odwalił taką fuchę.
    Warsztat nie przyznaje się do winy. Niestety Tempo serwis w Białej Podlaskiej lubi odwalać taką fuszerkę.

    Grunt że już jest dobrze a zła reklama poszła w obieg. Trzeba tępić takie warsztaty.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Seth, jak się okazuje też mam pecha na własną prośbę - własną głupotę. Kupiłem chyba niewłaściwy olej. Otóż kupiłem olej CASTROL EDGE FST 5W40 TURBO DIESEL 6L NIEMIECKI ! (3073390839) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej., który jest olejem do turbo diesla, ale nie do silnika z DPF. No i wczoraj włączyła mi się kontrolka o konieczności przepalenia DPF'a. W aucie (2.0 MJET 165KM) mam teraz przebieg 128kkm, Niewłaściwego castrola wlałem jakieś 1000km temu. Auto kupiłem jak miało 113kkm i wypalanie DPF'a mi się nie włączyło, dopiero teraz po wymianie na niewłaściwy olej.

    Stąd moje pytanie co teraz zrobić.

    1. Wylać ten olej, i zalać właściwym ?
    2. Pojeździć na nim aż do następnej wymiany (jeszcze jakieś 15kkm)?

    Pytanie zasadnicze. Czy jeżdżąc na oleju nie do DPF mogę wykończyć filtr cząstek stałych ? Czy wczorajsze wypalanie było spowodowane niewłaściwym olejem, czy to czysty przypadek, że przez 14kkm nie włączyła się procedura wypalania, a dopiero akurat teraz ?

    Jaki olej kupujecie do Diesla z DPF'em ?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
    Witek
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 03-03-2013 o 19:37

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie to jest winą. olej nie ma nic do wypalania więc spokojnie możesz jeździć. Po prostu przyszła już na niego kolej. Z silnikami z DPF jest jeszcze tak że musisz kasować inspekcję od oleju w dwóch miejscach. W zakładce z serwisem i po przejściu w dpf jest tez rubryka
    po 14 tyś km nie włączyła się bo pewnie silnik nie miał możliwości do tego. Pewnie śmigasz głównie po mieście lub krótkich trasach.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Pewnie śmigasz głównie po mieście lub krótkich trasach.
    Mam w sumie taką trasę i nie trasę. Jadę w jedną stronę do pracy 23km, potem stop i po 8 godzinach w drugą stronę. Prędkość obrotowa silnika zwykle do 2000obr/min, tak jeżdżę. W dużych korkach nie stoję, choć parę świateł po drodze jest.

    Nie wiem, może zmienić styl jazdy, żeby jednak na wyższych obrotach silnik chodził? Co myślisz ?

    Choć też zobaczę, jeśli jeszcze raz mi się ta kontrolka włączy po krótkim czasie, to będzie chyba znak, że olej ma być do DPF. Choć cholera ten Castrol Edge, co kupiłem spełnia normy podane przez producenta, pisze w instrukcji. W sumie sam nie wiem, czym się tak naprawdę różni olej do DPF i ten bez. Czy to nie jest tylko chwyt marketingowy, że olej z DPF jest droższy.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Prędkość obrotowa silnika zwykle do 2000obr/min, tak jeżdżę.
    to tak jak ja
    Jaki olej byś nie zalał to nic to nie ma do DPF'a. Ja bym się tym nie przejmował tylko jeździł i jak zacznie sie wypalać to dokończyć wypalanie i już. 23 km to mało bo ja w piątek na trasie wypalałem i wiedziałem że się włączy bo już był zapchany a wypalanie włączyło sie po około 50 km i trwało jakieś 60 km jak nie więcej ale to tylko dlatego że jechałem do 2 tys obrotów bo wlokłem się za ciężarówką. najlepiej przy wypalaniu dać w gaz do 3 tyś bo chyba szybciej wtedy go wypali

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Z ciekawości dzwoniłem do FAP ASO. Oczywiście serwis powiedział, że koniecznie musi być używany olej Selenia WR Pure Energy 5W30 DPF C2, który jest dosyć drogim olejem. Powiedział również, że zamienniki zgodne z normą FIAT 9.55535-S1, czyli np. Shell Helix Ultra Extra 5W30, czy LIQUI MOLY 5W30 TOP TEC 4300 nie mogą być użyte. Szczerze w to wątpię, choć rozumiem faceta, bo co miał mi odpowiedzieć :-)
    Ponadto powiedział, że w silnikach w wersjach z DPF sterownik sam sobie sprawdza stopień degradacji oleju. Podłączę się MultiECUScanem i zobaczę jaka jest degradacja oleju Castrol po 1000 km przejechanych na nim :-) Jeśli procedura wypalania DPF'a będzie mi się włączała znacznie częściej niż ostatnio (przez 15kkm spokój), a jeżdżę te same trasy, to wymienię sobie ten olej chyba. Ale wydaje mi się, że tak nie będzie i zakupiony Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel okaże się w porządku.

    Bardzo Ci dziękuję Seth za pomoc :-)
    Pozdrawiam serdecznie
    Witek

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Właśnie podłączyłem się laptopem do auta i odpaliłem MultiECUScan. Po przejechaniu 1400 km poziom degradacji oleju po wymianie na Castrol wynosi 94%, czyli całkiem nieźle, ECU pokazuje ponadto, że na oleju mogę przejechać jeszcze jakieś 34000 km. Błędów w sterowniku silnika nie wykryto, stan regeneracji filtra DPF w normie. Także wydaje się, że wszystko będzie dobrze i olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 spokojnie można stosować do auta z filterm cząstek stałych.

    Pozdrawiam i życzę wszystkim bezproblemowej eksploatacji swoich aut :-)
    Witek


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.8 kapiący olej - skąd?
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-05-2013, 11:46
  2. Olej do skrzyni biegów Bravo I
    Napisany przez Uchol na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2013, 16:27
  3. Fiat bravo 1.6 16v a Olej...
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 18-01-2012, 19:14
  4. Bravo 16v 1.6 OLEJ MOTUL
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2011, 12:01
  5. Jaki olej do Bravo 1.9 JTD ?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-07-2010, 15:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467olej-w-bravo-z-dpf-17722

olej do fiata bravo

fiat bravo ii olej

jaki olej silnikowy do fiat bravo 1.6 multijet

wymiana oleju fiat bravo 1.6 multijet

jaki olej do fiata bravo 2.0 multijet

fiat marea jaki olej do silnika 16 16V

fiat bravo 2 jtd jaki olej dpf

fiat bravo dpf wymiana oleju

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet 2010

bravo 2

olej castrol edge 5w40 turbo czy do fiata bravo dpf

jaki olej dla diesla fiat bravo 2.o multijet 165 km

filtr oleju fiat bravo II

jaki olej do 2.0 multijet

jtd Dpf degradacja oleju

jaki olej silnikowy fiat brawo 2.0 multijet

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet

jaki olej do fiata bravo ii diesel

filtr paliwa bravo 1.6 multijet

multiecuscan wypalanie dpf

fiat bravo II 1.9 jaki olej

jaki olej do fiat bravo multijet

olej do fiata bravo diesel

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl