Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010

    Głosna praca dmuchawy, świst powyżej 120 km, drgania na biegu jałowym

    Witam. Mam kilka problemów z moim Fiatem Bravo, benzyna 1.4 T J-et, przebieg około 84 tys.

    1) Podczas jazdy na autostradzie/trasie gdziekolwiek powyżej 120 km/h słychać denerwujący świst jakby powietrza, dochodzący właśnie z przodu samochodu.
    2) Jak włączę dmuchawę czy to na zimne czy ciepłe to słychać rzężenie silniczka/wiatraka im większa moc dmuchawy tym jest to głosniejsze. Co to może być, jaki koszt orientacyjny czy jest łatwy dostęp? Brzmi jak silniczek.
    3) Podczas postoju szczególnie w korkach na biegu jałowym czuć drgania samochodu i nierówną pracę silnika, obroty na liczniku nie falują, czuć drgania np pod pedałem hamulca, nie będzie to na pewno dwumasa.
    4) Jak samochód jest odpalony, słychać ciągły, delikatny piszczenie dochodzące jakby z podwozia bardziej z tyłu/środka samochodu. Ale trzeba wyjść z pojazdu żeby to usłyszeć.

    Będe wdzieczna za porady/sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał laraa Zobacz post
    Witam. Mam kilka problemów z moim Fiatem Bravo, benzyna 1.4 T J-et, przebieg około 84 tys.

    1) Podczas jazdy na autostradzie/trasie gdziekolwiek powyżej 120 km/h słychać denerwujący świst jakby powietrza, dochodzący właśnie z przodu samochodu.
    2) Jak włączę dmuchawę czy to na zimne czy ciepłe to słychać rzężenie silniczka/wiatraka im większa moc dmuchawy tym jest to głosniejsze. Co to może być, jaki koszt orientacyjny czy jest łatwy dostęp? Brzmi jak silniczek.
    3) Podczas postoju szczególnie w korkach na biegu jałowym czuć drgania samochodu i nierówną pracę silnika, obroty na liczniku nie falują, czuć drgania np pod pedałem hamulca, nie będzie to na pewno dwumasa.
    4) Jak samochód jest odpalony, słychać ciągły, delikatny piszczenie dochodzące jakby z podwozia bardziej z tyłu/środka samochodu. Ale trzeba wyjść z pojazdu żeby to usłyszeć.

    Będe wdzieczna za porady/sugestie.
    Ad 1. Jak wysprzęglisz albo jedziesz na luzie i obroty silnika spadną (ale prędkość nie)- tez? Jesli tak to słychac prawd. powietrze które wpada przez przerwe między klapą a zderzakiem. Do naprawy we własnym zakresie.. .zluzować tzn odkręcić śruby od zatrzasku klapy i przesunąć troche zatrzask w dół. U mnie pomogło i nie tylko u mnie
    As 2. Pewnie coś się dostało do niego.. albo pada łozysko..
    Ad 3. falują oborty??? LPG masz?
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 15-10-2018 o 19:24

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    1. Tak tez słychać.
    2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.
    3. Nie mam lpg. Na liczniku obroty nie falują jeśli o to pytasz.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał laraa Zobacz post
    2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.
    Ja bym nie wątpił.

    Wystarczy drobny listek lub jego kawałek zablokowany w piórach wentylatora i ocierający się o obudowę...
    Czyściłaś kiedyś sama filtr kabinowy? Jeśli tak, to zapewne wiesz ile tam się czasami syfu nazbiera. I skąd? Przez dmuchawę wszystko przechodzi.
    Do wentylatora nie jest trudno się dostać. Kilka śrubek i wychodzi cały. Nie wiem jak w Bravo, ale w Kropku trzeba wyciągnąć schowek, żeby dostać się do wentylatora, a przynajmniej po to, żeby dostęp był łatwiejszy.

    Cytat Napisał laraa Zobacz post
    nie będzie to na pewno dwumasa.
    Skąd pewność, że nie będzie?

    co do pkt 4, to świst może być związany z instalacją LPG. Sądzę, że jest, skoro taka informacja zawarta jest w profilu
    ewentualnie nieszczelnością układu wydechowego.
    Da sprawdzenia na kanale...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    Witam. Dziękuje za odpowiedz mam teraz niestety inny problem. Auto świeżo po wymianie rozrządu, świec, filtrów i oleju. Na zimnym silnik pracuje normalnie po rozgrzaniu zaczyna telepać silnikiem, pokrywa pd silnika jest bardzo gorąca i mam wrażenie jakby jakiś dziwny dźwięk dochodził spod maski. Co to może być? Będę dzwonić do mechanika od wymiany rozrządu ale chciałabym tez wcześniej widzieć. Nie mam LPG jak ktoś wcześniej zasugerował.

  7. #6
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Pkt 4. Pompa paliwa wydaje wysoki pisk. Wcześniej jeździłem dizlem, po przesiadce do bravo też na to zwracałem uwagę. Przywykniesz, jak ja.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał laraa Zobacz post
    2. A łatwy jest tam dostęp do tego łożyska? Raczej wątpię żeby cos tam się dostało.
    musisz wymontowac cała dmuchawę, powinna być jak inne fiaty mają czyli za schowkiem pasazera, jezeli w Bravo jest tak samo jak w innych fiatach (no 90% bo to te same dmuchawy) to łozysko jest zespolone z obudową, wyjołem obejrzałem niestety całośc do wymiany, u mnie w doblo swiszczy/terkocze , zyje z tym czekam aż całkiem padnie albo będzie juz tak głosne że dostane nerwa. na razie podkręcam radio jako rozwiazanie tymczasowe :-)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    Tak mechanik powiedział ze ten pisk to pompa paliwa i ze działa prawidłowo. Odnośnie dmuchawy to po prostu ja nasmarować i jest trochę lepiej bo twierdził ze żeby to wymienić to najtańszy zamiennik ok 350 zł. Z tym rozrządem to chyba cos mi się wydawało nie wiem bo podjechałam dzisiaj i twierdzi ze wsystsko ok. Ale nadal nie pozbyłam się wibracji samochodu na biegu jałowym i nierównej pracy silnika. Chyba podjade do aso...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Jesli wczesniej tak sie nie zachowywał (wibrował, nierówno pracowal) a po wizycie u mechanika zaczął.. to na 90 procent cos mechanik jednak sp...l...
    Co to znaczy wg Ciebie nierowna praca? Pisałaś że obroty nie falują.. Czyli po prostu chodzi Ci o dzwięk silnika? Moze jakis filmik na youtube z otwarta maską i silnikiem włączonym?. Drgania... w moim na hamulcu nie czuc ale jak juz dotkne dżwigni od hamulca recznego to troche czuc gdy auto stoi. U mnie to ewdentnie od wydechu idzie
    To auto masz od nowosci czy niedawno kupione? Tzn czy te zjawiska sie ostatnio nasiliły czy tez bylo tak od zawsze odkąd go masz?

    Co do pisków pompy paliwa... ciekawe pierwsze słysze o czymś takich w Tjetach. W moim nie slysze tego.

    A jesli chodzi o dmuchawe.. są uzywki w cenie nawet 40 pln. Oczywiscie nie ma gwarancji ze tez nie piszczą.. ale zazwyczaj mozna się dogadac ze sprzedającym, że w razie W zwracasz. Więc jesli jest to upierdliwe to moesz spróbowac:

    https://allegro.pl/listing?string=WE...n-aut-1-0-1017

    Chociaz najpierw trzeba by ustalić czy masz auto z kilma automatyczną czy ręczną...albo numer dmuchawy w eper po VIN, bo sa rozne modele z tego co widze:
    https://www.iparts.pl/auto-czesci/dm...26-100349.html
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 19-10-2018 o 12:29

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    Przeczytaj tematy jest wielokrotnie pisane przez innych użytkowników, którzy tez się pytali o ten pisk i pisali, niektórzy ze od nowości tak maja. Nie, wibracje tez miałam przed wymiana rozrządu. Obroty na liczniki nie falują, to wyglada tak, ze stoje sobie w korku i nagle czuje pod pedałem hamulca jak silnik drga i potem się uspokaja i znowu drga i uspokaja...czuje te wibracje na podlokietniku i pedale hamulca...
    dmuchawa narazie jest ok w miarę wiec będę tak jeździć...

    Tutaj jest link: https://youtu.be/JwvCCi_Dp1Q

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał laraa Zobacz post
    Przeczytaj tematy jest wielokrotnie pisane przez innych użytkowników, którzy tez się pytali o ten pisk i pisali, niektórzy ze od nowości tak maja. Nie, wibracje tez miałam przed wymiana rozrządu. Obroty na liczniki nie falują, to wyglada tak, ze stoje sobie w korku i nagle czuje pod pedałem hamulca jak silnik drga i potem się uspokaja i znowu drga i uspokaja...czuje te wibracje na podlokietniku i pedale hamulca...
    dmuchawa narazie jest ok w miarę wiec będę tak jeździć...

    Tutaj jest link: https://youtu.be/JwvCCi_Dp1Q
    Mozliwe... chociaż od ponad roku zaglądam tutaj i nikt nie skrażył się. Musze się wsłuchac w mój czy tak ma... Jesli to wysoki dziek to niektórzy słysza je lepiej inni gorzej

    Co do drgania.. na nagraniu wydaje się ze silnik brzmi ok..
    Takie drgania to cięzki temat do wychwycenie moze być winne wiele rzeczy np
    -sprzegło, tarcza, docisk (choć w takim przypadku raczej sprzęgło drzy)
    -poduszka silnika
    -dwumasa
    W Alfie był przypadek ze winny był "moduł ABS, który jest umocowany na gumowych podkładkach i wpadał w wibracje, które przenosiły się przez przewod na pedał hamulca. "

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    Mechanik mi powiedział ze sprzęgło i dwumasa jest ok wiec chyba stawiam na poduszki zwłaszcza ze się trochę o tym naczytałam na tym forum. No np mechanik jak do niego wczoraj podjechałam i się ze mną przejechał i nasłuchiwał na postoju to powiedział ze nic nie słyszy i ze dobrze chodzi silnik. Ale i tak podjade do aso zobaczymy co mi powiedzą bo trochę mnie to denerwuje. A jeszcze mam wrażenie ze jak na zimnym odpalam to przez chwile cos wyje a potem przestaje albo jest zagłuszone przez silnik lub powietrze, tylko nie wiem jeszcze czy to dochodzi spod maski...

    Co do tego pisku słychać to typowo właśnie z tylu od pompy jest to wysoki, ciągły dźwięk.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    https://youtu.be/MmcU57hPpPI

    Podaje link do filmu z dzisiaj. Słychać takie trzaskanie, czy to obudowa o cos obija od drżenia silnika? Co to może być? Nie dochodzi z rozrządu chyba

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Na informację odnośnie źródła tego stukania już kiedyś trafiłem na forum, to bodajże pompa wody (jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi). Podobno niegroźne.
    Miałem to samo w swoim Bravo, ale nie zdążyłem się tym zająć bo go sprzedałem.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ceva Zobacz post
    Na informację odnośnie źródła tego stukania już kiedyś trafiłem na forum, to bodajże pompa wody (jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi). Podobno niegroźne.
    Miałem to samo w swoim Bravo, ale nie zdążyłem się tym zająć bo go sprzedałem.
    Jeśli koleżanka miala wymieniany rozrząd to jest prawdopodobieństwo (tak się powinno robić) że razem z nim wymieniono pompę wody. Więc jesli problem był przed i po wymianie to raczej nie ona

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2018
    Skąd
    POZNAŃ
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2010
    Takiego problemu nie było przed a miałam wraz z rozrządem wymieniana pompę wody... ale jest podobno nowa zamontowana to czemu miałoby być cos nie tak?

    Zostawiłam u mechanika samochód. Ręce opadają po prostu na tych fachowców. Zauważyłam jeszcze jedna zależność odnośnie nierównej pracy silnika, ze podczas włączenia klimatyzacji nie czuć tej nierównej pracy i wibracji. Chyba gdzieś w jakimś temacie na tym forum ktoś mial tak samo.
    Ostatnio edytowane przez laraa ; 19-10-2018 o 17:51


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania na biegu jałowym
    Napisany przez Fiacikowo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-01-2018, 21:48
  2. nierówna praca na biegu jałowym
    Napisany przez kukcia122 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2015, 12:52
  3. Nierówna praca silnika na biegu jałowym. Proszę o pomoc!
    Napisany przez adriant na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-11-2013, 22:00
  4. Drgania kierownicy na jałowym biegu
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 04-06-2013, 17:40
  5. Nierówna praca silnika w jałowym biegu [1.6]
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-04-2011, 23:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467glosna-praca-dmuchawy-swist-powyzej-120-km-drgania-na-biegu-jalowym-42646

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl