Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Witam ponownie. Kompresji nie sprawdzałem. Zrobiłem trochę inny myk. Puściłem kable od każdej świecy i podpiąłem lampki, wpuściłem do kabiny i obserwowałem działanie. Rano jak jest chłodno świece załączają się po przekręceniu kluczyka i auto normalnie odpala, ale gasną dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (kiedy wskazówka temp. zacznie się podnosić) i nie za bardzo wiem, czy to dobrze. Natomiast przy temp. zewnętrznej powyżej 28 stopni coś szwankuje, bo świece wogóle nie dostają zasilania... Przypuszczam, że to centralka od świec. Jak myślicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    49
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    Witam ponownie. Kompresji nie sprawdzałem. Zrobiłem trochę inny myk. Puściłem kable od każdej świecy i podpiąłem lampki, wpuściłem do kabiny i obserwowałem działanie. Rano jak jest chłodno świece załączają się po przekręceniu kluczyka i auto normalnie odpala, ale gasną dopiero po przejechaniu kilku kilometrów (kiedy wskazówka temp. zacznie się podnosić) i nie za bardzo wiem, czy to dobrze. Natomiast przy temp. zewnętrznej powyżej 28 stopni coś szwankuje, bo świece wogóle nie dostają zasilania... Przypuszczam, że to centralka od świec. Jak myślicie?
    swiece pracuja nawet podczas jazdy do czasu złapania przez silnik odpowiednich parametrów to normalne w tych silnikach natomiast przy 28st juz niekoniecznie mogą na tyle szybko podgrzać ze biorąc pod uwagę podpiete żarówki i ich bezwładność moze byc ze nawet nie zajarza ale tu nie wiem moge sie mylic

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    No właśnie, tak jak piszesz, ale dlaczego włączają się po uruchomieniu silnika a nie przy zapłonie? I jeszcze pytanie o czujnik/zawór na listwie wtryskowej. Nie mogę w MES przeprowadzić testu tego czujnika i nie mam z niego odczytu... czy może to miec coś wspólnego z moim problemem?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    49
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    No właśnie, tak jak piszesz, ale dlaczego włączają się po uruchomieniu silnika a nie przy zapłonie? I jeszcze pytanie o czujnik/zawór na listwie wtryskowej. Nie mogę w MES przeprowadzić testu tego czujnika i nie mam z niego odczytu... czy może to miec coś wspólnego z moim problemem?
    zasada odpalania- przekręcasz kluczyk kontrolka świec gaśnie zapalasz (świece nadal jeszcze pracują ale juz bez sygnalizacji na desce)
    co do testu i braku odczytu w zakładce regulacja możesz przeprowadzić test obwodu swiec-

    Bez tytułu.jpg




    natomiast w zakładce parametry mozesz zaznaczyć i podglądnąć inne parametry np


    Bez tytułu.jpg




    ogólnie mam wrażenie ze szukasz nie w tym miejscu

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Karte32, żeby wszystko było jasne: test obwodu świec zrobiłem, parametry wiem jak podglądać, a zasada odpalania, jest mi jasna, tylko dlaczego nie mam zasilania 12V na świece przy przekręconym kluczyku i świecącej sprężynie? Mam wpięte na stałe diody i sprawdziłem miernikiem. Kiedy odpalę silnik dopiero zasilanie jest i świece grzeją, aż temp. silnika wzrośnie. Dzieje się to przy wysokich temperaturach zewnętrznych. A o czujnik na listwie pytałem, bo nie mogę przeprowadzić testu i nie mam z niego odczytu. Co tez wcześniej napisałem...

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    49
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    Karte32, żeby wszystko było jasne: test obwodu świec zrobiłem, parametry wiem jak podglądać, a zasada odpalania, jest mi jasna, tylko dlaczego nie mam zasilania 12V na świece przy przekręconym kluczyku i świecącej sprężynie? Mam wpięte na stałe diody i sprawdziłem miernikiem. Kiedy odpalę silnik dopiero zasilanie jest i świece grzeją, aż temp. silnika wzrośnie. Dzieje się to przy wysokich temperaturach zewnętrznych. A o czujnik na listwie pytałem, bo nie mogę przeprowadzić testu i nie mam z niego odczytu. Co tez wcześniej napisałem...
    nie sprężaj sie teraz piszesz diody dałeś ,wcześniej ze żarówkami sprawdzałeś sprawa jest prosta nie masz wysterowania świec powód -jeżeli spirala gaśnie w zadanym czasie to obwód czasowy jest okey jeżeli pomimo świecenia spirali niema napięcia na świecach to sprawdź "przekaźnik czy zwiera" i podaje. sprawdź czujnik temperatury pamiętaj ze przy wysokich temperaturach komputer moze wyliczyć ze niema potrzeby załączyć świec. pisząc ze szukasz nie tam gdzie potrzeba miałem na myśli ze uparłeś sie na ten obwód świec żarowych pomimo ze test i program nie pokazuje usterki.Moze przyjrzyj sie reszcie moze problem nie lezy w świecach żarowych ???? powodzenia

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Może racja, że za bardzo się zjeżyłem. Przepraszam za to. W gwoli ścisłości, pisałem o lampkach a nie żarówkach i fakt, było to nieprecyzyjne... Na razie wymieniłem czujnik temperatury płynu (raczej niepotrzebnie) i tą centralkę od świec na nową. Dzisiaj było chłodniej, wiec wszystko działało i nie było jak sprawdzić...

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    49
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Ja bym przyjrzal się oprzyrządowaniu czy coś nieoberwane itp natomiast pokusił bym się na stopniu sprężania i zawor egr może to nie kwestia temp tylko pracy zaworu może przycina się? Polukaj

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Witam. Na razie po wymianie centralki wszystko działa. Wczoraj było 30 st. i wszystko zadziałało prawidłowo. Świece dostały zasilanie przy przekręceniu kluczyka. Na dzień dzisiajszy wychodzi, że to był problem (centralka była wymieniana prawdopodobnie w 2014, bo taka data na niej istnieje) Zawór został wyprogramowany i zaślepiony zaraz po kupnie. A co do sprężania, to myśle, że był by problem z odpaleniem w każdych warunkach a nie tylko kiedy jest gorąco. Pozdrawiam


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2018, 20:19
  2. Brava 1,2 80KM 16V - brak przyspieszenia i dziwna praca silnika kiedy jest zimny
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-10-2012, 11:44
  3. Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 27-09-2012, 18:21
  4. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 00:38
  5. FIat Bravo 1,9 TD 98 r. Ciężkie odpalanie jak jest zimny i d
    Napisany przez piotras19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-05-2010, 12:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

slabe odpalanie bravo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl