Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Ciężkie odpalanie kiedy jest gorąco.
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem autka. Dzieje się tak, kiedy na dworze jest gorąco ( powyżej 28 stopni) trzeba dość długo kręcić i nieraz na dwa razy. Kiedy już odpali, jest kupa siwego drażniącego dymu. Następne odpalenia, ok. Błędów brak, wszystkie filtry wymienione, próba przelewowa i korekcje wtrysków zrobione. Zostały także zmienione dawki startowe. Podmieniony rozrusznik. Klapy wirowe zdemontowane, dwóch (2 i 3) już nie było... autko nie bierze oleju anie nie ubywa płynu chłodniczego. Po dopięciu czujnika temp. bez zmian. Czy jest możliwość ze szwankuje jakiś czujnik, np. polozenia wału?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Przeczyść styki od centralki odpowiedzialnej za grzanie świec zarowych...u mnie raz w miesiącu tak się dzieje - tez nie wiem czemu mimo ze centralka ma pół roku bo poprzednia siadła...wtedy czyszcze 5 minut roboty i po przeczyszczeniu startuje bez problemu
-
Klubowicz
O, a myślałem, że jak gorąco, to i bez świec spokojnie odpali. Sprawdzę i spróbuje.
-
Nowy klubowicz
Mam ten sam problem, nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Trzeba wyłączyć zapłon i poczekać kilka sekund. Po tym odpala i puszcza siwą chmurkę. Juz nie mam pomysłu co to może być. Błędów brak.
-
Nowy klubowicz
U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.
-
Nowy klubowicz

Napisał
Marcin96
U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.
Sprawdź centralkę odpowiedzialną za grzanie świec żarowych. Komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego - stawiam na akumulator ponieważ to że wydaje się że z nim wszystko jest w porządku, to nie oznacza że tak jest. Jeśli jest na celach jakieś zwarcie to akumulator nadaje się do wymiany. Najlepiej pożyczyć od kogoś sprawny. Drugą opcją może bądź rozrusznik który pobiera zbyt dużo mocy i przez to taki komunikat na desce wyskakuje.
-
Klubowicz
U mnie niestety czyszczenie styków od centralki nie pomogło...
-
Nowy klubowicz
wymień czujnik położenia wału,u mnie było to samo po wymianie problem znikł błędów niebyło.
-
Klubowicz
Właśnie dostałem na podmiankę i będę sprawdzał. Dam znać, czy pomogło.
-
Nowy klubowicz
-
Doświadczony klubowicz
Zależy jakie masz auto.
Klekot ma z tyłu silnika (od grodzi) bliżej skrzyni biegów. Dostęp raczej od dołu auta.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...
-
Klubowicz
włącz zapłon i czekaj aż pompa z tyłu ucichnie i zapłon jeżeli zapali to szukaj problemu z obwodem paliwowym bak filtr paliwa pompa wysokiego ciśnienia powrót , u mnie problemem była pompa brrr
-
Nowy klubowicz

Napisał
Fiacikowo
Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...
Sporo pracy, szkoda że nie pomogło.
W innym wątku, również dot. ciężkiego odpalania gdy silnik jest ciepły ktoś pisał, że przyczyną może być słaby akumulator lub niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. U mnie gdy słabo odpala na ciepłym silniku, to często pojawia się komunikat "zbyt wysoka temperatura płynu".
Na zimno i na gorąco odpala bez problemu. Niestety, nie mam możliwości wypożyczenia akumulatora do prób, a stary jeszcze kręci więc wstrzymuję się z zakupem nowego.
-
Nowy klubowicz
A kompresje sprawdzałeś? Napisałeś w pierwszym poście że dwie klapki wirowe się "zgubily"...
Podobne tematy
-
Napisany przez tryme na forum Ducato II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 07-02-2018, 21:19
-
Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 10-10-2012, 12:44
-
Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 25
Ostatni post: 27-09-2012, 19:21
-
Napisany przez draco1984 na forum Punto II
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
-
Napisany przez piotras19 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 04-05-2010, 13:31
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57.
W sieci od 2007 roku.