Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110

    Kiedy włącza się turbo w JTD?

    Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Przy jakich obrotach powinienem czuć ową moc?
    Pytam się bo walczę z silnikiem ( marchewka)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    okolo 3.000 obr/min

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał ropa2
    Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Koledzy szanowni, apeluje o nie pisanie takich bzdetów, po raz kolejny zresztą .... nie ma czegoś takiego że turbo się włączna, ono pracuje cały czas tylko od pewnego zakresu obrotów daje odczuwalny efekt.

    okolo 3.000 obr/min
    Późno, w JTD CF2 około 2,2-2,5k obr/min powinno już ładnie ciagnąć a w CF3 kop powinien być od 1,8-2k obr/min.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2009
    Skąd
    Janikowo
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD 110
    Przepraszam,źle zadane pytanie.

    Cytat:
    Późno, w JTD CF2 około 2,2-2,5k obr/min powinno już ładnie ciagnąć a w CF3 kop powinien być od 1,8-2k obr/min.[/quote]

    Nie rozumie co to CF2 lub CF3 ?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    zgadza sie Hipo kopyto jest tak od 2.000 obr/min ale jakos tak od tych okolo 3.000 szybciej sie juz wkreca w gore jak od tych 2.000 ob/min wiec dlatego tak stwierdzilem

    [size=2][ Dodano: 2009-06-12, 18:34 ][/size]
    CF2 Turbina montowana w JTD 105
    CF3 Turbina ze zmienna geometria lopatek montowana w JTD 100 i 110

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie rozumie co to CF2 lub CF3 ?
    Odmiana silnika, kolega nie do końca ma racje twierdząc ze dotyczy ono turbiny, owszem sprężarka jest inna ale jeszcze pare rzeczy, inny komputer, inny zawór EGR, inne kolektory.

    [size=2][ Dodano: 2009-06-12, 22:46 ][/size]
    Wygrzebałem jeszcze wykresik JTD, widać wyraźnie ( ) gdzie silnik osiąga maksymalny moment a to daje się odczuć jako ostre przyśpieszanie własnie.


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2011
    Skąd
    Okonek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Ulysse
    Alfa 2,4jtd zaczyna ciągnąć od 1800 a po zalaniu werwą już od 1500 obr/min. jest odczuwalny efekt mocy.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Paliwo nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o turbinę, poza tym kolego Mirek2 - odgrzewasz 2 letniego kotleta
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Paliwo nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o turbinę, poza tym kolego Mirek2 - odgrzewasz 2 letniego kotleta
    Kotlet kotletem ale jeśli wyczerpiemy temat może pomoże też innym użytkowanikom w przyszłośći
    Turbina pracuje cały czas a jej praca jest tym bardziej efektywana im wiecej spalin ja napędzi.. na wolnych obrotch rzecz jasna za dużo tego nie ma największe jej efekty widać i czuć gdy tłoczy do komory spalania powietrze pod odpowiednio wysokim ciśnieniem tj. od ok. 0,5 (chociaż to umowna granica i chce tylko jakoś to podkreślić że nie od startu silnika) do 1,2bar w przypadku fiata JTD CF2. Sterowanie doładowaniem zależy od wielu czynników tj. obrotów, obciążania silnika, dawek paliwa itp. inaczej tłoki spłynęłaby do miski olejowej.
    Ciągłe stałe doladowanie lub od jakiegoś momentu może dawać kompresor ale on napędzany jest mechanicznie paskiem połączonym z wałem silnika.
    Co do "włączania turbo" kazdy silnik ma inna charakterystykę dlatego jedyne co można sprawdzić to poziom doładowania podczas jazdy na drodze, bo jedna osoba moze stwierdzić że super przyśpiesza od jakiegoś momentu inna ze auto wcale nie jedzie.. tak mamy czarno na białym prace genialnego elementu jakim jest turbo
    Co do marchewy to bardziej mozna szukać przyczyny w systemie wtryskowym niż wadliwej turbinie.
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 05-08-2012 o 22:46

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Turbo pełną mocą dmucha w granicach 3tys obrotów.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    39
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    a u mnie w CF2 równo ciągnie od samego dołu do ok 2700 obrotów... potem czuć spadek mocy dodam ze EGR mam zaslepiony

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    u mnie zauważalny przyrost mocy widac od ok 1800-2000obr wtedy autko zaczyna ładnie jechać i jest elastyczne powyżej tego poziomu. Dodam że nie mam kata ani EGR, nawet odme mam wolną

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    39
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    jacjacek a jak z spalaniem u Ciebie bez tych pieknych dodatków? ;p

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Żadnych złych objawów..
    po wycięciu kata na początku troszkę bardziej dymiłem ale zaraz wszystko sie przepaliło i jest w normie
    po zaślepieniu Odmy wydaje mi się że dolot mam czystszy
    EGR zaślepiłem profilaktycznie.
    Auto po wszystkim wydaje mi się bardziej elastyczne i chyba lepiej zbiera się powyżej 90km/h, ale to może być tylko moje odczucie i nie mam jak tego zmierzyć.. przymierzam sie do montażu MBC i delikatnego czipu
    Spalanie 90%trasa wynosi mi 4,2 - 5,5L w zależności od stylu jazdy i miejsca gdzie tankuje

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    35
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał BoRo_26 Zobacz post
    a u mnie w CF2 równo ciągnie od samego dołu do ok 2700 obrotów... potem czuć spadek mocy dodam ze EGR mam zaslepiony
    Zrób logi i wrzuć do ocenny, nie koniecznie przeze mnie bo jest tutaj dużo bardziej obeznanych osób ale mogę Cie zapewnić że ten silnik przy 2700 nawet nie jest w szczycie formy do 4000 powinien ładnie ciągnąć


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-05-2009, 23:05
  2. [silnik] silnik z fiata cupe 2.0 turbo do fiata bravo
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-04-2009, 11:31
  3. [silnik] czy turbo powiedziało papa?
    Napisany przez squbi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-10-2008, 20:13
  4. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  5. turbo
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.9jtd turbiny

2.4 jtd turbina

jtd turbo

turbina 1.9 jtd

jtd cf2 jak sprawdzic odme

maksymalny moment obrotowy fiat marea weekend 1 9 jtd

fiat bravo przy jakich obrotach zalancza sie turbina

wykres silnika 1.9 jtd 105fiat bravo 16 jtd turbonie wlacza sie turbo fiat marea wekeend 1 9 jtd
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl