Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9jtd 120km
    Rocznik
    2008

    Wymiana elementów eksploatacyjnych i płynów w używanym samochodzie

    Cześć. Od ok. 3 miesięcy jestem użytkownikiem używanego Bravo II (rok produkcji 2008, przebieg 150 tyś. km). Chcąc mieć większą kontrole nad zużyciem najczęściej wymienianych podzespołów oraz płynów planuję wymianę wszystkich filtrów i płynów (poniżej zamieszczona lista z pozycjami wraz z typami płynów i interwałami zalecanymi przez producenta). Chciałbym zapytać, czy któryś z forumowiczów ma doświadczenie na tym polu i mógłby doradzić co ewentualnie warto wymieniać częściej/rzadziej lub alternatywnego producenta płynów. Samochód jest użytkowany sporadycznie w mieście, głównie na dłuższe trasy (przewidywany przebieg ok. 8-12 tyś. rocznie).

    Płyn chłodniczy - zalecane PARAFLU UP, 60 tyś lub 2 lata, tutaj już mam kupione i dolane zgodnie z tym co było wcześniej Borygo różowe
    płyn hamulcowy - zalecane TUTELA TOP4, 60 tyś lub 2 lata,
    olej w skrzyni biegów - TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE zgodnie z SAE75W, co 60 tyś
    olej silnikowy - zalecane SELENIA WR P.E. zgodnie z SAE 52-30, 35 tyś lub 2 lata - skłaniam się (po lekturze forum) do Motul 8100 X-Cess 5W40

    Filtr powietrza i paliwa - co 4 lata
    Filtr kabinowy i oleju - co 2 lata

    Jeśli podobna tematyka była gdzieś poruszana wcześniej to prosiłbym o przeklejenie postu (chociaż sprawdzałem wyszukiwarką), z góry dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    49
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Pierwsze trzy pozycje w kwestii interwałów wymiany, można zgodzić się z producentem auta, pozostałe (włącznie z filtrami) skróciłbym co najmniej o połowę i tak też robię. W każdym aucie które użytkuję olej zmieniam co 10 tys. km, co nie rzadko przypada dwa razy w roku. 35 tys.km lub raz na dwa lata bez wymiany oleju, to tylko chwyt marketingowy mający działać na wyobraźnię ludzi kupujących NOWE auto, a później po gwarancji niech się martwią.

    ps. Na pewno do skrzyni masz zalecany TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE, a nie TUTELA CAR TECHNYX?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9jtd 120km
    Rocznik
    2008
    @ceva, masz rację, TUTELA CAR TECHNYX

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał maximiliano Zobacz post
    Filtr powietrza i paliwa - co 4 lata
    Filtr kabinowy i oleju - co 2 lata
    Filtr powietrza co 4 lata? Skąd to są informacje o wymianie tych filtrów?
    Ja wszystkie filtry wymieniam co przegląd.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kilka moich sugestii:
    Jeśli robisz małe przebiegi to lej olej najlepszy jaki dostaniesz. Jeśli ten MOTUL taki dobry to ok. Ja leję Liqui Moly TOP TEC i widzę, że jest spora różnica w cenie a przy każdej wymianie silnik znów jakby się lekko wyciszał. Wymiana oleju razem z filtrem nie dalej niż 15tys. km (optymalnie 12kkm). Filtr paliwa najlepiej wymieniać przed zimą też na jakiś dobry, żeby potem płaczu nie było, że jakiś syf na wtryski poszedł. Może być UFI, MAYLE, BOSCH, VALEO, FILTRON, MANN - zależy na jaki Cię stać, bo ceny różne. Filtr powietrza jeśli nie jest zasyfiony przy małych przebiegach a sam oponki zmieniasz to zawsze można przedmuchać i po dwóch latach zmienić. Filtr kabinowy koniecznie z węglem aktywnym dobrze zmieniać co roku wraz z ozonowaniem kanałów. Na bank nic nie zacznie śmierdzieć w środku przy takim interwale.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jak dla mnie to w klekocie
    Olej max co 15kkm lub 1 rok
    Filtry z każdym przeglądem, pieniądz nie wielki.
    Filtr paliwa raz na 2-3 lata lub 60 kkm.
    Co do marki filtra to trzeba sobie zdawać sprawę, że to, że na filtrze jest Ufi nie znaczy, Ufi to produkuje.
    Jeśli chodzi o olej to liqui Moly TopTec a w szczególności 4300 (ten że specyfikacji fiat do dpf) to niestety kiepski olej.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Grande Punto Wymiana elementów eksploatacyjnych zawieszenia
    Napisany przez LUPA1997 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-05-2018, 22:45
  2. Wymiana płynów
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-03-2015, 23:02
  3. wymiana płynów
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2013, 13:25
  4. wymiana płynów + amortyzatory
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-08-2011, 12:38
  5. wymiana płynów w palio 75
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-05-2010, 17:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl