Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008

    Ciężkie odpalanie kiedy jest gorąco.

    Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem autka. Dzieje się tak, kiedy na dworze jest gorąco ( powyżej 28 stopni) trzeba dość długo kręcić i nieraz na dwa razy. Kiedy już odpali, jest kupa siwego drażniącego dymu. Następne odpalenia, ok. Błędów brak, wszystkie filtry wymienione, próba przelewowa i korekcje wtrysków zrobione. Zostały także zmienione dawki startowe. Podmieniony rozrusznik. Klapy wirowe zdemontowane, dwóch (2 i 3) już nie było... autko nie bierze oleju anie nie ubywa płynu chłodniczego. Po dopięciu czujnika temp. bez zmian. Czy jest możliwość ze szwankuje jakiś czujnik, np. polozenia wału?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Przeczyść styki od centralki odpowiedzialnej za grzanie świec zarowych...u mnie raz w miesiącu tak się dzieje - tez nie wiem czemu mimo ze centralka ma pół roku bo poprzednia siadła...wtedy czyszcze 5 minut roboty i po przeczyszczeniu startuje bez problemu

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    O, a myślałem, że jak gorąco, to i bez świec spokojnie odpali. Sprawdzę i spróbuje.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2008
    Skąd
    duilop
    Postów
    3
    Auto
    uno
    Mam ten sam problem, nie chce odpalić, rozrusznik kręci. Trzeba wyłączyć zapłon i poczekać kilka sekund. Po tym odpala i puszcza siwą chmurkę. Juz nie mam pomysłu co to może być. Błędów brak.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2007
    U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Marcin96 Zobacz post
    U mnie w 1.9 120km też ciężko odpala, tylko że niezależnie od temperatury - aku bardzo dobry i wymienione 4 świece żarowe. Czasami po cięższym odpaleniu wyskakuje komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego, który po krótkiej chwili znika.
    Sprawdź centralkę odpowiedzialną za grzanie świec żarowych. Komunikat o wysokiej temp. płynu chłodniczego - stawiam na akumulator ponieważ to że wydaje się że z nim wszystko jest w porządku, to nie oznacza że tak jest. Jeśli jest na celach jakieś zwarcie to akumulator nadaje się do wymiany. Najlepiej pożyczyć od kogoś sprawny. Drugą opcją może bądź rozrusznik który pobiera zbyt dużo mocy i przez to taki komunikat na desce wyskakuje.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    U mnie niestety czyszczenie styków od centralki nie pomogło...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2013
    Skąd
    Osinki
    Wiek
    49
    Postów
    48
    Auto
    Bravo 1,9 120KM & Seicento900
    Rocznik
    2009
    wymień czujnik położenia wału,u mnie było to samo po wymianie problem znikł błędów niebyło.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Właśnie dostałem na podmiankę i będę sprawdzał. Dam znać, czy pomogło.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2008
    Skąd
    duilop
    Postów
    3
    Auto
    uno
    gdzie jest ten czujnik?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zależy jakie masz auto.
    Klekot ma z tyłu silnika (od grodzi) bliżej skrzyni biegów. Dostęp raczej od dołu auta.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    50
    Postów
    145
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    włącz zapłon i czekaj aż pompa z tyłu ucichnie i zapłon jeżeli zapali to szukaj problemu z obwodem paliwowym bak filtr paliwa pompa wysokiego ciśnienia powrót , u mnie problemem była pompa brrr

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    Sz-n
    Postów
    92
    Auto
    Tipo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    Po kolei idąc- wyczyściłem jeszcze raz styki centralki świec (spaliłem przy tym bezpiecznik 50A...) wyczyściłem wtyczki wtryskiwaczy. Sprawdziłem, czy centralka włącza wszystkie świece. Podmieniłem czujnik położenia wału. Nawet wymieniłem świece na nowe.. Kilka dni było Ok. Myślałem, ze problem rozwiązany. Niestety, wczoraj było gorąco i problem wrócił...
    Sporo pracy, szkoda że nie pomogło.
    W innym wątku, również dot. ciężkiego odpalania gdy silnik jest ciepły ktoś pisał, że przyczyną może być słaby akumulator lub niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego. U mnie gdy słabo odpala na ciepłym silniku, to często pojawia się komunikat "zbyt wysoka temperatura płynu".
    Na zimno i na gorąco odpala bez problemu. Niestety, nie mam możliwości wypożyczenia akumulatora do prób, a stary jeszcze kręci więc wstrzymuję się z zakupem nowego.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    A kompresje sprawdzałeś? Napisałeś w pierwszym poście że dwie klapki wirowe się "zgubily"...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2018, 21:19
  2. Brava 1,2 80KM 16V - brak przyspieszenia i dziwna praca silnika kiedy jest zimny
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-10-2012, 12:44
  3. Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 27-09-2012, 19:21
  4. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
  5. FIat Bravo 1,9 TD 98 r. Ciężkie odpalanie jak jest zimny i d
    Napisany przez piotras19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-05-2010, 13:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467ciezkie-odpalanie-kiedy-jest-goraco-41923

slabe odpalanie bravo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl