Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5

Temat: Brak turbo  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008

    Brak turbo

    Dzień dobry wszystkim. Posiadam Lancie Delte 1.4 t-jet 150km z LPG BRC i 179tysi przelotu i jako że jest to bliźniacza konstrukcja z Bravo proszę was o opinie i poradę. Od zakupu uporałem się z paroma problemami samodzielnie ale teraz mam lipę z turbo. Jeździłem kolegi Punto abarth z tym samym silnikiem i tam moc wbija w fotel a u mnie jej nie ma tak jakby turbina nie działała. Podczas jazdy na trasie jaką teraz zrobiłem (od zakupu tylko po mieście ) nie czuje przyśpieszenia i mam wrażenie jakby jechał na hamulcu albo nie dostawał powietrza. Coś się zaczyna dziać przy 3500-4000 obrotów. Poczytałem trochę na tym forum i doszedłem do pewnego wniosku że to wina pękniętego kolektora żeliwnego turbiny. Brak jakichkolwiek błędów na kompie. Na allegro są niby te lepsze zamienniki -czy ktoś je już stosował i czy wystarczy wymienić sam kolektor bez regeneracji turbiny. Rura dolotu od filtra do turbo wymieniona na nową. Sama turbina ponoć jest bez zmiennej geometrii. Bardzo dziękuję za podpowiedzi i wyrozumiałość.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,081
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Zrobić logi doładowania podczas przyspieszania, najlepiej na hamowni.
    Nigdy więcej STILO

  4. #3
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    W parze z pękniętym korektorem najczęściej idzie turbo. Pęka żeliwna muszla po gorącej stronie. Włącz silnik i sprawdź czy spod maski czuć spaliny, nosem badaj okolice turbo.
    Kontroluj na zimnym silniku.
    Ostatnio edytowane przez Ozz ; 08-12-2019 o 16:35 Powód: Dopisek

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    OK sprawdzę przed wyjściem do pracy i teraz jeszcze jedno pytanie, czy przy regeneracji turbo dają nowy kolektor czy też trzeba dokupić samemu. W razie czego nowy oryginalny IHI czy też zamiennik.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    OK turbo ogarnięte. Kolektor cały, a przyczyna błacha w całości. Okazało się że pomimo założonej wtyczki na MAP sensor, nie stykała prawidłowo i nie pokazywała błędu. Po potraktowaniu Kontaktem turbo powstało jak Feniks z popiołu. Mam jeszcze wątpliwości co do działania samego czujnika ale to już pierdoła. Temat zamykam.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-09-2020, 19:59
  2. Po wymianie turbo brak mocy 1,3 jtd 90km
    Napisany przez marcinwch na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-12-2018, 20:41
  3. Brak cicsnienia turbo ladowarki do 2500 orb/min
    Napisany przez quadrando na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-04-2018, 17:15
  4. 1.9 8v 120 km JTD MJET - swiszczy turbo, brak mocy
    Napisany przez Alley na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-08-2017, 23:05
  5. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl