Nie wrzuciłem , bo nie miałem tej opcji , lub nie widziałem . No i jakie ciśnienie tak jeździ .
Nie wrzuciłem , bo nie miałem tej opcji , lub nie widziałem . No i jakie ciśnienie tak jeździ .
Posprawdzaj szczelność przewodów i intercoolera, kolektora dolotowego. Jeżeli będą całe, to mi wygląda na to, że uszkodzony jest mapsensor, podaje złą wartość ciśnienia, a dla tej wartości wylicza wartość oczekiwaną ciśnienia turbo. Skoro rzeczywistą podaje powiedzmy 500mBar, to innej doładowania nie wyliczy, żeby było ok, to nie ma bata - doładowanie oczekiwane i rzeczywiste też musi być 500mBar, co jest niemożliwe przy turbinie, a na Twoich wykresówkach turbo pompuje jak trzeba.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 22:41
będę miał w weekend , trochę czasu , to sie jeszcze raz podłączę , Mes wersja wolna z ograniczeniem pracy 20min potem reset i od nowa , czy jakoś tak , mojego znajomego fachury "kasowacza błędów" niestety nie umie nic konkretnego powiedzieć co leży w moim aucie ...szkoda bo kichowato się jeździ , taka taczka a żłopie , żłopie i nie jedzie ..... będę sprawdzał szczelności i jak nic , to zmiennie map sensor .
O, to coś zmienili, nie wiedziałem o tym.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Moim zdaniem już prosta droga do naprawy i cieszenia się autem Niestety "fachury" nie potrafią robić przy Fiatach, chyba za mało do nich trafia Widzę statystykę u sąsiada elektromechanika. FIAT u niego to święto, ale każdy naprawiony odjeżdża
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 23:12
Właśnie dlatego komuś ASO wymieniło sprawny map sensor, zamiast diagnozować turbinę, bo w MultiAir było 900mBar, a miało być 300, a potem okazało się na sprawnym egzemplarzu, że tak ma być
Zaraz zrobię świeży zrzut z mojego, jest na 100% sprawny.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Świeża wykresówka, skoki obrotów spowodowane ręcznym wyłączeniem i właczeniem sprężarki klimy. Może trochę za dużą wartośc podałem na jałowym, bo z pamięci leciałem, ale daleko jej do 300mBar
Ciśnienie.jpg
Nie sugerujcie się "trybem symulacji", bo musiałem jednak z autem się rozłączyć, a potem wczytać plik logu.
Jak widać, ciśnienia oczekiwane i rzeczywiste doładowania są równo jak od linijki, do tego wysoko.
Ewentualnie T-Jet może mieć mniej (ale raczej nie 150KM ), więc niech też ktoś wstawi wykresik ze sprawnego.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 00:48
Dowód na jałowym ze swojego dałem przed chwilą, przy okazji poprawiając swój błąd. Co do podciśnienia, to złą wartość zapamiętałem z badania, które przed rokiem robiłem, stąd mały ambaras wprowadziłem. Jako, że nie jechałem teraz autem, tylko kilka metrów wytoczyłem z garażu, to nie poszedł wykres z wartością nadciśnienia w dolocie.
Tak czy owak dobrej nocy życzę .
Po analizie mojego wykresu z T-Jet, innych postach, jednak też przychylam się w pierwszej kolejności do czujnika ciśnienia doładowania. Za bardzo MA się podparłem, który w kwestii doładowania może inaczej się zachowywać niż starszy brat T-Jet.
Jak już było wspomniane wcześniej sprawdź wartości ciśnienia na wyłączonym silniku, porównaj z ciśnieniem atmosferycznym i wstaw wartości na forum.
Sam się sobie dziwię, patrząc co napisałem o oczekiwanej wartości ciśnienia doładowania. Poprawiając się - wartość jest wzorcowa i rzeczywiste ciśnienie doładowania musi się z nią pokrywać, nawet jak ma być na podciśnieniu, skoro T-Jet tak ma.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 01:32
Panowie Multiair ma sterowanie zaworami ssącymi hydraulicznie, w tym silniku nie ma przepustnicy stąd wartość podcisnienia powietrza na wolnych obrotach bez odciążenia jest mniejsza. 1.4tjet i 1.4 N/A to stare knstrukcje oparte na dlawieniowej regulacji mocy. U mnie w Tipo 1.4tjet Map na wolnych obrotach dochodzi do 250mbar, podobnie w Bravo 1.4tjet które ma bliska osoba w rodzinie. Sprawdziłbym jeszcze odmę, ale jeśli rzeczywiście masz nieszczelnosc w dolocie to po prostu będzie to słychać jak pracuje silnik na wolnych obrotach.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez steyr ; 10-10-2020 o 08:59
Przeczytałeś i zobaczyłeś bełkot marketingowy o MA, też go widziałem, nie informowali o przepustnicy. Widziałeś kiedyś cały dolot w MA? Odpowiem, nie widziałeś
MultiAir ma przepustnicę Widać jak dane przeczytałeś, które w formie tekstowej dałem, otwarcie przepustnicy 82%, przepustnica jest na rurze przed dolotem.
Trochę błędnych informacji popełniłem, ale co do MultiAir kitu mi nie wciśniesz, bo go mam i wiem jak pracuje, jak jest zbudowany. T-Jet nie miałem, więc opierałem się na doświadczeniach z moim MA i farmazony napisałem w kontekście T-Jet.
Jej działanie jest specyficznie ustawione. Gdy naciśnie się gaz minimum w 50%, wówczas otwiera się na 100%, a sterowanie przechodzi w pełni na zaworowe.
MultiAir ma również pompę podciśnienia, która jest napędzana wałkiem rozrządu.
Ps. Jest również wątek na którymś z for o błędzie przepustnicy w MA, chyba @IPV4 napisał, fora albo FKP, albo FFP.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 10:45
Dzis wieczorkiem powtórze pomiary uzupelniając o brakujący pomiar ciśnienia w dolocie, zobaczymy tez jakie są wskazania po załączeniu prądu na zgaszonym silniku i wrzuce tutaj .
Ja zauważyłem , że na żadnym z wykresów wartość ciśnienia doładowania nie jest mniejsza od od wartości oczekiwanej obliczonej przez ECU . To wygląda na mało obciążony silnik , delikatną jazdę . Trzeba zrobić próbę z pedałem gazu w podłodze najlepiej pod górę. Wtedy się okaże czego oczekuje ECU a co oferuje mu turbina.
Taki log zrób to będzie coś widać 3 lub 4 bieg i do oporu .
log T-Jet.png