Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 62
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak mocy 1.4 T-jet 150 KM  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008

    Brak mocy 1.4 T-jet 150 KM

    Jeszcze raz witam wszystkich , jestem nowym forumowiczem , od niedawna jestem posiadaczem Bravo .
    , otóż mam podobny problem brak mocy silnik 1.4 T-jet 150 KM , muli jak trabant , podłączyłem do Multiscana i mam kilka skrenów , czy możecie pomóc , co może być nie tak .
    Dodam jeszcze ,że widziane parametry po zwiększeniu obrotów na postoju do 3-4 tys nie zmieniają sie za bardzo , cisnienie doładowania cały czas w okolicach 900, zwieksza sie minimalnie oczekiwane cisnienie doładowania miedzy 300- 400 do 450 , sterownie siłownika turbo cały czas stoi na 5 % a zawór podciśnienia turbo zostaje cały czas wyłączony iiiii auto nie jedzie , tak go kupilem .https://www.youtube.com/watch?v=iXeARhMI0Q4



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    Cześć , prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik cisnienia doładowania tzw map sensor BOSCH 0261230042 który jest po lewej stronie przy scianie grodziowej. Ogólnie są 2 czujniki , jeden o którym piszę i w 99% jest uszkodzony bo odpowiada za przepływ powietrza do turbo a 2 na metalowej rurze przy akumulatorze. Niestety to wydatek około 200 zł ewentualnie uzywka za 50-100.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi , jutro podjadę po ten elektrozawór sterujący co jest przy chłodnicy , nie wiem czy mam racje , bo nie jestem mechanikiem , ale z ogólnej znajomości tematu mysle ,że to jest u mnie tak ,że turbo dmucha cała siłą , jest przeładowanie , elektrozawór nie steruje "sztangą" , nie "hamuje " turbiny przez otwarcie zaworu upustowego dla spalin , przez co otwiera sie a własciwie cały czas jest otwarty zawór przed przepustnicą upuszczający ciśnienie dochodzące do silnika , w efekcie niewiele co z tego doładowania dochodzi do silnika .... nie wiem czy mam racje, jak mówię mam auto od niedawna i tak go kupiłem , zacząłem szukac przyczyn , czemu autem ktore ma 150 KM jest na turbinie jedzie sie jak trabantem , generalnie dziekuje wszystkim którzy zechcą zabrac głos ...co może jeszcze być .

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2019
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    14
    Auto
    lancia delta 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    Ten elektrozawór również wymieniałem u siebie , dostępne są na allegro zamienniki FEBI. Podobnie jak ty nie miałem mocy a też mam 150 konną lancie (ten sam silnik) dopiero po wymianie MAP SENORA dostał kopa. Może jest ktoś w pobliżu kto ma taki sam samochód i mógłbyś na chwile podmienić czujnik. To jest 5 minut na wykręcenie i sprawdzenie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    niestety nie mam nikogo znajomego z takim samochodem , trochę nie przekonuje mnie opcja z mapsensorem , troche szkoda ,że bardziej doświadczeni forumowicze nie chca sie wypowiedzieć , ale damy rade, dzieki i pozdrawiam ......dam znac jak uporam sie z tematem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    No niestety trafiam na "fachowców" , którzy po wstępnej rozmowie okazują swoją niewiedzę , wiedzą mniej niż ja a chca zarobić kasę , niestety nie bardzo moge teraz pozwolić sobie na pomoc dobrego serwisu czy ASO , dlatego zwracam sie do forumowiczów , czy ktoś może powiedzieć mi , czy to co pokazuje film , to jest normalne? dlaczego cisnienie ładowania zmierzone osiąga taką wyskokom wartość juz na biegu jałowym , dlaczego jest taka duża różnica w cisnieniu zmierzonym a oczekiwanym , dlaczego sztanga nie pracuje i wciąż wysterowanie siłownika turbo wynosi 5%, czy zawór turbo pozostajacy cały czas zamknięty , to prawidłowe ? te parametry nie zmieniają sie w zakresie od wolnych obrotów do 3 -4 tys obrotów .
    wydaje mi sie ,że wraz ze wzrostem obrotów , sztanga powinna pracowac i regulować ilość spalin trafiających na łopatki turbiny a co za tym idzie cisnienie doładowania , zawór który cały czas jest zamknięty, powinien sie włączyć .... to są moje domysły , nie wiem od czego zacząć , proszę was o pomoc ..... puki co sprawdziłem wężyki , ich kolejnosc podłączenia , mocowanie i szczelność , siłownik "gruchy" sterowany ciśnieniem ze strzykawki , działa swobodnie , nie jest zapieczony czy coś w tym rodzaju . Dzieki?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    176
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    dlaczego cisnienie ładowania zmierzone osiąga taką wyskokom wartość juz na biegu jałowym
    Pomiar oscyluje wokół 1 Bara więc raczej niema żadnego doładowania , pomiar pokazuje ciśnienie atmosferyczne występujące przed przepustnicą .
    Sprawdzić to można dokonując tego samego pomiaru na wyłączonym silniku (na wyłączonym powinno być nawet troszkę wyższe )

    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    dlaczego jest taka duża różnica w cisnieniu zmierzonym a oczekiwanym
    Oczekiwane ciśnienie doładowania odnosi się prawdopodobnie do podciśnienia , lub ciśnienia występującego za przepustnicą .
    Na biegu jałowym to jest właśnie ten rząd wielkości .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Bardzo dziękuję za pomoc , zrobię log z wykresem podczas przyspieszania i udostępnię , może to naprowadzi kolegów , co dalej . Dzieki . Dziwi mnie ,że check sie nie zapala , nie ma żadnych błędów w pamięci .

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,358
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Oczekiwane ciśnienie doładowania odnosi się prawdopodobnie do podciśnienia , lub ciśnienia występującego za przepustnicą .
    Na biegu jałowym to jest właśnie ten rząd wielkości .
    W silniku z turbo nie ma podciśnienia, nie bez powodu obecna jest pompa podciśnienia, której w wolnossącym nie ma
    Przy okazji, w dokumentacji do MultiAir, zapewne do T-Jet również, jest błąd dotyczący czujnika ciśnienia w map. Podają wartość diagnostyki dla wolnossaka, przez co w ASO były przypadki źle diagnozowanych wadliwych fabrycznie turbin - problem z zaworem wastegate. W dziale 500X ktoś opisał przypadek wymiany map i nic to nie dało. Wartość była ta sama, a w innym sprawnym aucie też tak samo było Sprawdzali wartość podciśnienia, jak w dokumentacji dali.
    Temat z wastegate też mnie dotknął, osobiście robiłem diagnostykę MES-em i z wynikami zasuwałem do ASO, żeby czasu na przepychanki nie marnować.

    Do sprawdzenia wartości ciśnienia w kolektorze, ich zbieżność z ciśnieniem oczekiwanym, oraz ciśnienia z turbo, również porównanie zbieżności z oczekiwanym. Mają nachodzić na siebie podczas testu drogowego. Przy nagłych przyspieszeniach może być tylko krótka zwłoka, co będzie widoczne jako lekkie przesunięcie wykresu wartości oczekiwanej i rzeczywistej. Na postoju mało co wyjdzie, prawdziwy test musi być pod obciążeniem.
    Polecam również przejrzeć szczelność dolotu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 00:07

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    176
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W silniku z turbo nie ma podciśnienia, nie bez powodu obecna jest pompa podciśnienia
    W dieselu i owszem ale to benzyna , wystarczy sprawdzić ciśnienie w dolocie .
    Silnik posiada normalną przepustnicę a nie klapę gaszącą .

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,358
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    W dieselu i owszem ale to benzyna , wystarczy sprawdzić ciśnienie w dolocie .
    Silnik posiada normalną przepustnicę a nie klapę gaszącą .
    No i co z tego, że benzyna? Wystarczy sprawdzić powiadasz? A o czym pisałem powyżej? Kitu o podciśnieniu w turbo benzynie mi nie wciśniesz. Jeżeli wystąpi podciśnienie, to przy urwanym przewodzie za turbo, tudzież destrukcją wirnika. Jaką wartość podał autor posta? 900 na jałowym? No to podaj wartość dla wolnego ssaka, pisałem nie bez powodu o błędzie w dokumentacji, ale nie czytasz. Właśnie przez owe 900 ASO nie potrafiło diagnozować turbo i wymieniało map, bo "zła wartość", a tu pokazuje dobrą, przynajmniej na jałowym.
    No to nowość mamy, turbo diesel pracuje na ciśnieniu, a turbo benzyna na podciśnieniu, bo klapy gaszące... Co więcej klapy gaszące są, do momentu wpadnięcia w dolot, co się zdarza..., albo ich usunięcia. Nawet nie wiesz po co one są.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 09:07

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Dzieki za pomoc , dziś za godzinkę , półtorej jade zrobic test drogowy z podłączonym Mes-em , które wskazniki najlepiej nanieść na wykres by było ? , potem pokaże je waszej ocenie , dzieki

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,358
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Ciśnienia (w tym oczekiwane) doładowania, w dolocie, obroty, prędkość.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Byłem spróbować zrobić jazde z Mes-em , ale pewnie nie zabardzo mi to wyszło , mam tylko pliki excel nie wiem jak zapisać to w pliku jpg , nie wiem jak tutaj załączyć te pliki , spróbuje podac linki https://drive.google.com/file/d/1SxO...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1xLa...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/13SX...ew?usp=sharing

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    mam jeszcze takie skreny , ale to nie wygląda tak fajnie jak u kolegów , nie wiem co robie zle.Ashampoo_Snap_2020.10.09_19h10m21s_002_.png

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    drugi pomiar Ashampoo_Snap_2020.10.09_19h09m54s_001_.png

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ashampoo_Snap_2020.10.09_19h10m41s_003_.png i trzeci pomiar

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,358
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Czy ten MES to nie jest pirat? W belce widać FREE, a nie da się w demo zrobić diagnostyki. Dane, jakie pokazuje, wyglądają jak dla wolnossaka, ewidentnie na podciśnieniu jedzie. Wygląda to tak, jakby turbo pompowało, ale do dolotu już nie doleciało, inaczej, dolot bierze bokiem.
    Przykład danych z mojego MultiAir Turbo (wykresy niestety zgubiłem), ale zachował mi się wpis:
    Obroty silnika: 2292 obr/min
    Pozycja pedału przyspieszenia: 36,47 %
    Kąt przepustnicy: 82,06 °
    Prędkość pojazdu: 82,81 km/h
    Włączony bieg: 5
    Licznik przebiegu: 42410,8 km
    Kąt wyprzedzenia zapłonu: 7,500 °
    Temperatura silnika: 78 °C
    Napięcie akumulatora: 12,4 V
    Ciśnienie w dolocie: 1191 mbar
    Czujnik pedału sprzęgła: Zwolniony
    Czujnik sprzęgła 2: Zwolniony
    Pedał hamulca: Zwolniony
    Czujnik pedału hamulca (2): Zwolniony
    Przepływ powietrza: 119,63 Kg/h
    Temperatura powietrza: 33 °C
    Ciśnienie doładowania: 1186 mbar
    Zawór podciśnienia turbo: Nieaktywny
    Ciśnienie atmosferyczne: 1006 mbar
    Temp. oleju w silniku: 78 °C
    Stan tymczasowej dezaktywacji STOP&START: Wyłączony
    Stan naładowania akumulatora IBS: 83 %
    Wyłącznik podciśnieniowy wspomagania hamulców: Zamknięty
    Tryb sterowania elektrozaworów UniAir: Hybrid
    Kod uniwersalny: Nieodebrany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Pozycja pedału sprzęgła: 3,311 %
    Zmierzony poziom paliwa: 42,75 %
    Zwróć uwagę na wartości ciśnienia w dolocie i doładowania, są praktycznie równe W Twoich wykresówkach, ładnie widać na ostatnim, tylko ciśnienie doładowania pokazuje w miarę ok wedle pozostałych. Szkoda, że nie umieściłeś wartości oczekiwanej dla ciśnienia w dolocie (nazywają to w MES "obliczonym").
    Na jałowym może pracować na delikatnym podciśnieniu, czyli wartość około 900mBar dla turbo, dla wolnossaka około 200-300mBar.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 21:39


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-08-2019, 21:21
  2. Brak mocy 2.2
    Napisany przez Zka5 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2019, 15:23
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl