Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 62
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak mocy 1.4 T-jet 150 KM  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Teraz pytanie. Dlaczego w T-Jet oczekiwane ciśnienie doładowania jest tak niskie na jałowym, a rzeczywiste w tym czasie wysokie? W MA się pokrywa, jak dla mnie w T-Jet też powinno, bo taka rozbieżność wprowadza w błąd, że turbo przeładowuje na jałowym, albo że czujniki źle działają. Błąd w sofcie? Na moim wykresie ładnie to widać, w 4 miejscach rzeczywista na linii robi 4 skoki, a tak pokrywa się 1-1 z oczekiwaną.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 09:51



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Teraz pytanie. Dlaczego w T-Jet oczekiwane ciśnienie doładowania jest tak niskie na jałowym, a rzeczywiste w tym czasie wysokie?
    Oczekiwane ciśnienie doładowania odnosi się do ciśnienia z przepustnicą ( w dolocie )i jest ono w przedziale 350 -2000 mbar . Natomiast ciśnienie doładowania pokazuje jakie ciśnienie wytworzyła turbina przed przepustnica 1000 - 2000 mbar . W T-Jet w odrurznieniu o turbo disela możemy mieć i mamy dwa różne ciśnienia np. kiedy przy dużym obciążeniu i zapotrzebowaniu na powietrze turbina wytworzy 2000mbar a my zdejmujemy nogę z gazu zamykając przepustnicę . To już mamy rozbieżność 0.3 bara oczekiwane do 2 bar wytworzonych. Jednak niema żadnego przeładowania bo przepustnica rozdziela te ciśnienia i ciśnienie w dolocie mamy zbieżne z oczekiwanym .
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    No to nowość mamy, turbo diesel pracuje na ciśnieniu, a turbo benzyna na podciśnieniu, bo klapy gaszące... Co więcej klapy gaszące są, do momentu wpadnięcia w dolot, co się zdarza..., albo ich usunięcia. Nawet nie wiesz po co one są.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zawsze myślałem ,że klapy wirowe urywają się i wpadają do "silnika" i usuwa się je prewencyjnie (mają wpływ na moc ? ), ale w tjet raczej tego problemu nie ma zdaje się ?

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Oczekiwane ciśnienie doładowania odnosi się do ciśnienia z przepustnicą ( w dolocie )
    Dla mnie oczekiwane ciśnienie doładowania, to doładowanie, jakie ma za zadanie wytworzyć turbina, i ono ma być zbieżne z wartością rzeczywistą. W MA jest też przepustnica, co więcej wartość oczekiwana pokrywa się ze zmierzoną,co widać na wykresie z mojego. Dlaczego zatem w T-Jet nie pokazuje tego poprawnie na jałowym, a dopiero pod obciążeniem? Jeżeli rzeczywiste doładowanie jest powiedzmy 1000, to oczekiwane też takie ma być, a nie 300, albo doładowania też ma być 300. Zatem Twoje tłumaczenie do mnie nie dociera, szczególnie, że potem te wartości do siebie zbiegają. Co ma również obliczone ciśnienie doładowania do tego, co za przepustnicą się dzieje skoro dotyczy tego, co ma być przed?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 13:12

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W MA jest też przepustnica, co więcej wartość oczekiwana pokrywa się ze zmierzoną,co widać na wykresie z mojego.
    Ponieważ drogi kolego masz przepustnicę otworzoną na maksa Kąt przepustnicy: 82,06 °
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 12-10-2020 o 08:22

  7. #36
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Ponieważ drogi kolego maż przepustnicę otworzoną na maksa Kąt przepustnicy: 82,06 °
    Zanim jeszcze raz tą bzdurę popełnisz, to sprawdź wszystkie dane! Tam jałowych obrotów nie było! Co więcej na wykresie, który dałem, nie ma danych przepustnicy!
    Jest błąd w sofcie, a dokładnie w MES, swoją drogą jeden z wielu. Po tych pomiarach i Twej znajomości tematu już dawno powinieneś to napisać i o co chodzi. Dam Ci szansę, ja wiem już o co chodzi, brak czegoś i zły opis. Brak czegoś w wątku już się pojawił, a ten brak ze złego opisu wprowadza nowy brak w MES. Wywnioskujesz to, gdy popatrzysz dokładnie na mój wykres. Jest jedna dana więcej, której w T-Jet MES nie pokazuje.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobra, odpowiem, bo dociekliwy jestem, a temat bardzo mnie zainteresował. Problem jest z parametrem "Oczekiwana wartość doładowania". Otóż ten parametr nie pokazuje wyliczonej wartości doładowania, a "obliczoną wartość ciśnienia" w dolocie i tak powinien się nazywać! Brakuje informacji o oczekiwanej wartości ciśnienia doładowania, co utrudnia diagnostykę samej turbiny, czyli np. zaworu wastegate, a ten parametr na 100% potwierdził wadę fabryczną mojej turbiny. Obliczona pod obciążeniem była dużo wyższa niż rzeczywista, dokładnie o 2/3, a powodem było uchylone waste, a konkretnie przesunięte na gnieździe,w sposób losowy.

    Co więcej na 3 wykresie autora posta ta wartość pokrywa się z wartością ciśnienia w dolocie, co oznacza, że jest właśnie oczekiwaną wartością ciśnienia w dolocie, a nie oczekiwaną wartością ciśnienia doładowania, a od rzeczywistego daleko ucieka. Doładowania jest wysoko, ale nie wiemy, jakie powinno być, bo MES nie pokazuje tego co trzeba.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 14:13

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zanim jeszcze raz tą bzdurę popełnisz, to sprawdź wszystkie dane!
    Na podstawie twojego logu ukazałem Ci zbieżność ciśnień powiązaną z ustawieniem Kąt przepustnicy: 82,06 ° . Ciśnienie w dolocie: 1191 mbar i Ciśnienie doładowania: 1186 mbar i to wszystko na temat . Gdybyś przymknął przepustnicę wystąpiła by rozbieżność . Jeżeli to tak trudno zrozumieć to szkoda reszty soboty marnować bo jeszcze głowa rozboli . A co ciekawe ciśnienie w dolocie masz wyższe od doładowania więc któryś czujnik trochę przekłamuje .

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Na podstawie twojego logu ukazałem Ci zbieżność ciśnień powiązaną z ustawieniem Kąt przepustnicy: 82,06 ° . Ciśnienie w dolocie: 1191 mbar i Ciśnienie doładowania: 1186 mbar i to wszystko na temat . Gdybyś przymknął przepustnicę wystąpiła by rozbieżność . Jeżeli to tak trudno zrozumieć to szkoda reszty soboty marnować bo jeszcze głowa rozboli . A co ciekawe ciśnienie w dolocie masz wyższe od doładowania więc któryś czujnik trochę przekłamuje .
    Kiedy badałeś mojego, że to wiesz? Rozbieżności w wartościach były tylko na czas lagu, nawet pół minuty, albo trwałego do wyłączenia silnika, podczas testów, większe na uszkodzonym waste. Na wykresie jest praca na jałowym, w tym ze spadkiem obrotów o 100. Na wykresie oczekiwana i doładowania ma tą samą wysoką wartość. Wartość tekstowa nijak ma się do wykresu, bo była robiona rok temu pod obciążeniem!, a wykres robiłem wczoraj w nocy!

    Mnie głowa nie rozboli,bo tu mam rację. To Ty nie rozumiesz pojęcia oczekiwanej wartości doładowania, i z uporem maniaka bierzesz jako oczekiwane ciśnienie w dolocie. Dla mnie liczba 2, to 2, nie 5.

    Co do tabelki, już nie bądź taki dokładny, że w rok temu o kilka mBar w dolocie wyżej pokazało, testy szły na ostro, to pochodzi z automatycznego łapania błędów, dokładnie P0236, a wartości pochodzą z momentu jego wystąpienia, czyli gdy siadło ciśnienie doładowania, bo waste puściło - "zapomniałem" o tym wspomnieć Dziwne, że nie przyczepiłeś się do tego, że na wykresie oczekiwana w dolocie jest wyższa od rzeczywistej, która to skacze jak zając w kukurydzy, mający stonkę w dupie.

    Podsumowując.
    Wartość oczekiwana ciśnienia doładowania, to obliczona wartość ciśnienia doładowania, czyli tego, co daje turbina.

    Wartość oczekiwana/obliczona ciśnienia, to obliczona wartość dla ciśnienia w dolocie i nie jest tożsama z oczekiwaną wartością doładowania, bo to są 2 różne sprawy odnoszące się do różnych czujników umieszczonych w różnych miejscach! To, że parametry muszą się ze sobą odpowiednio zgrywać, to już inna historia, z czym ma do czynienia autor wątku.

    W MultiAir MES pokazuje 4 wartości, dla T-Jet tylko 3, w tym jedna błędnie opisana.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 15:18

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Widze Panowie , ze prowadzicie twórczy spór, tylko pomóżcie przy okazji mojemu bravo .... zlapać troche mocy , jak mówiłem po pracy postaram sie zamieścic jeszcze raz co sie da ..... dzięki za pomoc

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zaloguj parametry auta przed odpaleniem, żeby sprawdzić, co pokażą czujniki, daj też wartość ciśnienia atmosferycznego, bo to będzie punktem odniesienia. Potem pod pełnym obciążeniem, oczywiście po nagrzaniu silnika, na 5 i 6 gaz w podłogę powiedzmy od 2000tyś. obrotów, wtedy turbo powinno pompować w dolot na maksa - na 3 i 4 też wyjdzie, tyle, że szybko obroty i prędkość złapie, jeżeli turbo dmuchnie, stąd lepiej na wyższych. Jeżeli masz we wskaźnikach wskaźnik turbo, to obserwuj go, powinien działać płynnie, z praktycznie bezzwłoczną reakcją, przy podanym sposobie jazdy musi skoczyć na maksa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 16:00

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    Podsumowując.
    Wartość oczekiwana ciśnienia doładowania, to obliczona wartość ciśnienia doładowania, czyli tego, co daje turbina.
    Brawo super zgadzam się z tym stwierdzeniem tylko , że tak jest w przypadku turbo disela gdzie występuje tylko jedno ciśnienie za turbiną .
    Jeżeli w końcu przyjmiesz do wiadomości , że zakładka Oczekiwane ciśnienie doładowania dotyczy Ciśnienia w dolocie, to Cię olśni i wszystko się stanie jasne i przejrzyste i proste . Zakładka powinna brzmieć następująco Oczekiwane ciśnienie doładowania w dolocie lub po prostu Oczekiwane ciśnienie w dolocie . Stąd w parametrach wyświetlanych w tej zakładce mamy wartości 300 -2000mbr !!!

  13. #42
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Brawo super zgadzam się z tym stwierdzeniem tylko , że tak jest w przypadku turbo disela gdzie występuje tylko jedno ciśnienie za turbiną .
    Jeżeli w końcu przyjmiesz do wiadomości , że zakładka Oczekiwane ciśnienie doładowania dotyczy Ciśnienia w dolocie, to Cię olśni i wszystko się stanie jasne i przejrzyste i proste . Zakładka powinna brzmieć następująco Oczekiwane ciśnienie doładowania w dolocie lub po prostu Oczekiwane ciśnienie w dolocie . Stąd w parametrach wyświetlanych w tej zakładce mamy wartości 300 -2000mbr !!!
    W cytat mój tekst jako innej osoby dałeś (autora postu), ale w końcu się zgadzamy, właśnie o tym pisałem, o nazewnictwie, że to jest właśnie błąd w apce Z wykresów można przypuszczać, że jest zła wartość ciśnienia doładowania, na innym wykresie, który został umieszczony, widać jak spada, a po powrocie na jałowy rośnie. W przypadku @darooo nie ma to miejsca, a przynajmniej na wykresach, które umieścił, być może dlatego, że za łagodnie jeździł. Powtórzę się, szkoda, że nie ma prawdziwego parametru wartości oczekiwanej doładowania, bo już by było coś wiadomo.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 16:45

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Troche pózno , ale dopiero wróciłem , zrobiłem kilka prób , zrobiłem też zdjecia przed odpaleniem silnika i po odpaleniu silnika jesli chodzi o czujniki ciśnienia....... proszę zobaczcie Cisnienia silnik zgaszony.jpg
    cisnienia silnik pracuje na wolnych obrotach.jpgpróba 1.png

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    próba 3.pngpróba 4.png

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    tutaj linki do logów
    https://drive.google.com/file/d/1epM...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/16j7...ew?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1TmY...ew?usp=sharing

  15. #44
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Widzę, że masz sterownik Bosch. Dla Magnetti Marelli pokazuje 4 dane, ciekawe. Do ułatwienia diagnozy brakuje 1 parametru w Bosch.

    Na 1 i 3 wykresie dane są do siebie zbieżne, widać, że turbo pchało w kolektor. Na 2 chyba za bardzo go nie obciążyłeś, czy było inaczej?

    Wstaw jeszcze raz dane przy wyłączonym silniku, ale z wartością ciśnienia atmosferycznego. Wszystkie czujniki muszą być blisko tej wartości.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-10-2020 o 08:36

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Dokładnie ,wpierdzielilo mi sie auto i nie moglem pocisnąc , ale czy mozna cos powiedziec o sprawnosci ukladu doładowania , na podstawie tych prób ?


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-11-2023, 19:52
  2. Brak mocy 2.2
    Napisany przez Zka5 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2019, 15:23
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-47661

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476613

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476614

turbo nie trzyma doladowania bravonie doladowywuje turbo tjethttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476612

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl