Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 62
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak mocy 1.4 T-jet 150 KM  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Nie wrzuciłem , bo nie miałem tej opcji , lub nie widziałem . No i jakie ciśnienie tak jeździ .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    Nie wrzuciłem , bo nie miałem tej opcji , lub nie widziałem . No i jakie ciśnienie tak jeździ .
    Posprawdzaj szczelność przewodów i intercoolera, kolektora dolotowego. Jeżeli będą całe, to mi wygląda na to, że uszkodzony jest mapsensor, podaje złą wartość ciśnienia, a dla tej wartości wylicza wartość oczekiwaną ciśnienia turbo. Skoro rzeczywistą podaje powiedzmy 500mBar, to innej doładowania nie wyliczy, żeby było ok, to nie ma bata - doładowanie oczekiwane i rzeczywiste też musi być 500mBar, co jest niemożliwe przy turbinie, a na Twoich wykresówkach turbo pompuje jak trzeba.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 22:41

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    będę miał w weekend , trochę czasu , to sie jeszcze raz podłączę , Mes wersja wolna z ograniczeniem pracy 20min potem reset i od nowa , czy jakoś tak , mojego znajomego fachury "kasowacza błędów" niestety nie umie nic konkretnego powiedzieć co leży w moim aucie ...szkoda bo kichowato się jeździ , taka taczka a żłopie , żłopie i nie jedzie ..... będę sprawdzał szczelności i jak nic , to zmiennie map sensor .

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    Mes wersja wolna z ograniczeniem pracy 20min potem reset i od nowa
    O, to coś zmienili, nie wiedziałem o tym.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał darooo Zobacz post
    będę sprawdzał szczelności i jak nic , to zmiennie map sensor .
    Moim zdaniem już prosta droga do naprawy i cieszenia się autem Niestety "fachury" nie potrafią robić przy Fiatach, chyba za mało do nich trafia Widzę statystykę u sąsiada elektromechanika. FIAT u niego to święto, ale każdy naprawiony odjeżdża
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-10-2020 o 23:12
    darooo lubi to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na jałowym może pracować na delikatnym podciśnieniu, czyli wartość około 900mBar dla turbo, dla wolnossaka około 200-300mBar.
    Czy silnik N/A czy turbo podcisnienie na wolnych obrotach jest takie samo, czyli ok 300mBar jeśli jest wszystko sprawne. Pomijam kwestie jak są zmienne fazy rozrządu lub inne nowinki.


    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Czy silnik N/A czy turbo podcisnienie na wolnych obrotach jest takie samo, czyli ok 300mBar jeśli jest wszystko sprawne. Pomijam kwestie jak są zmienne fazy rozrządu lub inne nowinki.


    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Właśnie dlatego komuś ASO wymieniło sprawny map sensor, zamiast diagnozować turbinę, bo w MultiAir było 900mBar, a miało być 300, a potem okazało się na sprawnym egzemplarzu, że tak ma być
    Zaraz zrobię świeży zrzut z mojego, jest na 100% sprawny.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Świeża wykresówka, skoki obrotów spowodowane ręcznym wyłączeniem i właczeniem sprężarki klimy. Może trochę za dużą wartośc podałem na jałowym, bo z pamięci leciałem, ale daleko jej do 300mBar

    Ciśnienie.jpg

    Nie sugerujcie się "trybem symulacji", bo musiałem jednak z autem się rozłączyć, a potem wczytać plik logu.
    Jak widać, ciśnienia oczekiwane i rzeczywiste doładowania są równo jak od linijki, do tego wysoko.

    Ewentualnie T-Jet może mieć mniej (ale raczej nie 150KM ), więc niech też ktoś wstawi wykresik ze sprawnego.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 00:48

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    kitu o podciśnieniu w turbo benzynie mi nie wciśniesz
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    na jałowym może pracować na delikatnym podciśnieniu, czyli wartość około 900mbar dla turbo
    [attach]
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 10-10-2020 o 00:44

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    Dowód na jałowym ze swojego dałem przed chwilą, przy okazji poprawiając swój błąd. Co do podciśnienia, to złą wartość zapamiętałem z badania, które przed rokiem robiłem, stąd mały ambaras wprowadziłem. Jako, że nie jechałem teraz autem, tylko kilka metrów wytoczyłem z garażu, to nie poszedł wykres z wartością nadciśnienia w dolocie.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Tak czy owak dobrej nocy życzę .

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Po analizie mojego wykresu z T-Jet, innych postach, jednak też przychylam się w pierwszej kolejności do czujnika ciśnienia doładowania. Za bardzo MA się podparłem, który w kwestii doładowania może inaczej się zachowywać niż starszy brat T-Jet.
    Jak już było wspomniane wcześniej sprawdź wartości ciśnienia na wyłączonym silniku, porównaj z ciśnieniem atmosferycznym i wstaw wartości na forum.
    Sam się sobie dziwię, patrząc co napisałem o oczekiwanej wartości ciśnienia doładowania. Poprawiając się - wartość jest wzorcowa i rzeczywiste ciśnienie doładowania musi się z nią pokrywać, nawet jak ma być na podciśnieniu, skoro T-Jet tak ma.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 01:32

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Panowie Multiair ma sterowanie zaworami ssącymi hydraulicznie, w tym silniku nie ma przepustnicy stąd wartość podcisnienia powietrza na wolnych obrotach bez odciążenia jest mniejsza. 1.4tjet i 1.4 N/A to stare knstrukcje oparte na dlawieniowej regulacji mocy. U mnie w Tipo 1.4tjet Map na wolnych obrotach dochodzi do 250mbar, podobnie w Bravo 1.4tjet które ma bliska osoba w rodzinie. Sprawdziłbym jeszcze odmę, ale jeśli rzeczywiście masz nieszczelnosc w dolocie to po prostu będzie to słychać jak pracuje silnik na wolnych obrotach.



    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 10-10-2020 o 08:59

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Panowie Multiair ma sterowanie zaworami ssącymi hydraulicznie, w tym silniku nie ma przepustnicy stąd wartość podcisnienia powietrza na wolnych obrotach bez odciążenia jest mniejsza.
    Przeczytałeś i zobaczyłeś bełkot marketingowy o MA, też go widziałem, nie informowali o przepustnicy. Widziałeś kiedyś cały dolot w MA? Odpowiem, nie widziałeś
    MultiAir ma przepustnicę Widać jak dane przeczytałeś, które w formie tekstowej dałem, otwarcie przepustnicy 82%, przepustnica jest na rurze przed dolotem.
    Trochę błędnych informacji popełniłem, ale co do MultiAir kitu mi nie wciśniesz, bo go mam i wiem jak pracuje, jak jest zbudowany. T-Jet nie miałem, więc opierałem się na doświadczeniach z moim MA i farmazony napisałem w kontekście T-Jet.
    Jej działanie jest specyficznie ustawione. Gdy naciśnie się gaz minimum w 50%, wówczas otwiera się na 100%, a sterowanie przechodzi w pełni na zaworowe.
    MultiAir ma również pompę podciśnienia, która jest napędzana wałkiem rozrządu.

    Ps. Jest również wątek na którymś z for o błędzie przepustnicy w MA, chyba @IPV4 napisał, fora albo FKP, albo FFP.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-10-2020 o 10:45

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    26
    Auto
    Bravo1.4 T-jet 150
    Rocznik
    2008
    Dzis wieczorkiem powtórze pomiary uzupelniając o brakujący pomiar ciśnienia w dolocie, zobaczymy tez jakie są wskazania po załączeniu prądu na zgaszonym silniku i wrzuce tutaj .

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Ja zauważyłem , że na żadnym z wykresów wartość ciśnienia doładowania nie jest mniejsza od od wartości oczekiwanej obliczonej przez ECU . To wygląda na mało obciążony silnik , delikatną jazdę . Trzeba zrobić próbę z pedałem gazu w podłodze najlepiej pod górę. Wtedy się okaże czego oczekuje ECU a co oferuje mu turbina.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Taki log zrób to będzie coś widać 3 lub 4 bieg i do oporu .


    log T-Jet.png


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ducato 2.8JTD 2005r brak mocy, brak błędów w sterowniku
    Napisany przez madmax9871 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-11-2023, 20:52
  2. Brak mocy 2.2
    Napisany przez Zka5 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2019, 16:23
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 22:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 22:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-47661

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476613

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476614

turbo nie trzyma doladowania bravonie doladowywuje turbo tjethttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-mocy-1-4-t-jet-150-km-476612

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl