Dzięki za odpowiedź. A wiesz może jaki jest mniej więcej koszt nowych zacisków??Napisał Hipo
Dzięki za odpowiedź. A wiesz może jaki jest mniej więcej koszt nowych zacisków??Napisał Hipo
Co do nowych to nie wiem, ale używki można już za 50zł szt. nawet kupić, 2,0 20V i 2,4 ma te same zaciski.Napisał kakersik
Nie wiem jak na bębnie jest mocowany czujnik, ale przy tarczy jak robiłem swap u siebie na większe hamulce to czujnik nadal pozostał w tym samym miejscu bo jest mocowany do tej blachy co trzyma jarzmo zacisku na jedną śrubkę, natomiast sama blacha ma otwór przez który przechodzi czujnik.Napisał waho.
Domyślam się że przy bębnie będzie to samo bo w końcu czujnik musi być tak samo zamocowany żeby mógł łapać odczyt z piasty.
Hehe - kiedys pisalem o moim podejsciu do tego tematu (Natchniony dzialaniami HiPo - bo On tez mial z tylu kiedys bebny). Poszukalem kiedys w Eperze i znalazlem wlasnie ta blache + tloczki i jak sie okazuje w Alfie 146 byly w TD100 i JTD montowane tarcze SERYJNIE (a kolyska, wahacze, lozyska tylne - wszystko jest to samo, zastanawiala mnie jeszcze pompa ABS, ale ponoc jest dokladnie taka sama). Wniosek jest taki ze swapa na tarcze z tylu mozna zrobic bez wiekszych nakladow finansowych Kupic trzeba tylko tloczki, blachy z uchami i troche plynu hamulcowego bo czesc sie zgubi.
HiPo popraw mnie jesli sie myle
Nawet sie ostatnio zastanawiam czy nie zrobic swapa za psie pieniadze. U mnie uszkodzony jest samoregulator po prawej stronie (dostepny tylko i wylacznie w ASO, koszt 75 zl), przy okazji uszkodzona jest okladzina z tej strony (nierowno ztarta) i wypadalo by kupic nowa za 40 zl. Efekt jest taki ze lepiej znalesc uzywane tloczki + blachy, zamowic tarcze od mikody i zainwestowac w klocki. Efekt wizualny lepszy a i hamowanie pewnie sie poprawi.
www.checkengine.com.pl - Ewolucja.
Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców
Napisał Sm0kus
Mylisz się, ja miałem w serii tarcze, natomiast moja przeróbka polegała na założeniu zacisków z nowego Bravo i tarcz 257mm zamiast seryjnych 240mm.Napisał Sm0kus
Do tego dodaj linki od ręcznego bo jest inna długość prawdopodobnie, musisz zmienić rurki hamulcowe idące na wahaczu, dodac jeszcze wężyk od rurki do zacisku by przy bębnie rurka idzie bezpośrednio w cylinderek bez elasycznego łacznika jak w przypadku tarcz gdzie zacisk się porusza i musi być ten elastyczny łącznik.
Wszystko fajnie tylko że blach pod zaciski nie kupisz bo nikomu się nie chce tego odkręcać za pare zł bo to problematycznie, zdejmij łożysko, walcz z imbusami których na 99% nie odkręcisz tylko trzeba rozwiercać, później gwintuj otwory itd.Napisał Sm0kus
Lepiej sprzedać klientowi cały wahacz czy belke wręcz ..
O i wiem skąd się wzięło moje przypuszczenie że trzeba przełożyć wahaczNapisał Hipo
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
dziś rozmawiałem z kolegą, ktory zajmuje się trochę wyścigami i lekkim "podkręcaniem samochodu", na temat tych tarcz mikody nawiercanych i frezowanych, no i się troszkę zasmuciłem gdyż dowiedziałem się, że jak są nawiercone to strasznie nadwyręża ich struktura co powoduje, że czasem może pęknąć. Opowiadał mi o pewnym seryjnym samochodzie w którym je zamontowali i tak właśnie jedna z tarcz pękła. Nazwał je trochę śmiesznie polska podróba Brembo
Więc się teraz trochę zastanawiam
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Zawsze możesz zamówić sobie tylko frezowanie.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
tak to też prawda ale porozglądam jak wyglądają testy i oferty innych marek, może valeo bosch muszę zobaczyć, ale nie wykluczam jeszcze mikado
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Napisał lukq
Najśmiesznieje to w tym wszystkim jest to że Mikoda jest podwykonawcą tarcz dla Brembo jesli ktoś by nie wiedział
A jeśli o pękanie tarcz wierconych to szkopuł w tym że taka tarcza wymaga delikatnej opieki ze strony użytkownika, należy czyścić otwory z pyłu z klocków hamulcowych. W innym wypadku jeśli niektóre otworki się zapieką a niektóre pozostaną drożne to podczas hamowania i nagrzewania tarczy dochodzi do naprężeń w materiale a w efekcie do powstawania pęknięć. Widziałem i Zimmermany popękane własnie takie wiercone.
a powiedz mi Hipo, jeśli są tą standardowe tarcze i na zamówienie, życzenie klienta są one nawiercane to nie obciąża ich konstrukcji. Dbanie ze strony użytkownika to podstawa bynajmniej dla mnie, moja maryśka jest moją drugą miłością więc dopieszczam ją i dbam jak tylko mogę, no i oczywiście nie wsadzam w nią jakiś tanich podrób czy cześci które szybko szlak trafia, staram się dobierać komponenty części z górnej półki lub ze średniej o dobrych parametrach i bardzo dobrych osiągach i żywotnościach
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
HiPo a co powiesz na taki myk?
Zregenerowac zaciski, przelozyc rurki (zeby nie robic rzemiosla miedzianego a'la Castorama) , zalozyc nowe wezyki (bo stare pewnie sparcialy), nowe tarcze i kloce... sadzisz ze dalo by rade? Plytki, oslony wyczyscic i pomalowac... Zaciski rzecz jasna po regeneracji tez.Kod:http://www.allegro.pl/item932378541_belka_tylna_os_fiat_marea_abs_tarcze_wyprzedaz.html
Ja calosc wyceniam gdzies na 500-600zl (z kupnem tej belki). Pomyslec ze przelozenie hamulcy w golfie z ARLa kosztuje ok 2k za same zaciski... ;P
A efekt murowany - chyba nikt nie ma tarcz w Bravo w JTDku A przynajmniej ja sie nie spotkalem... To chyba tylko dla pasjonatow..
www.checkengine.com.pl - Ewolucja.
Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców
Na autokąciku przekładali czy tez na BBTP.Napisał Sm0kus
Do tej belki dolicz jeszcze koszt poduszek bo widze że przednich to już prawie nie ma i ta belka zacznie się tłuc, tak więc przekroczy to napewno te 600zł. Ale jak lubisz dłubacz to czego nie, wszystko się da zrobić.
Co do wiercenia tarcz to sądze że akurat frezowanie czy wiercenie odbywa się przed ostateczną obróbką cieplną stali w celu własnie uniknięcia naprężeń ale głowy za to nie dam.
W każdym razie mam mikody wiercone + frez i klocki TRW, hebluje to pięknie, wygląda też i tak już od 4tyś km
Hipo, powiem Ci że mnei przekonałeś, więc poczekam aż sie troszkę ociepli o do dzieła, a powiedz mi czy bębny lepiej daj do toczenia jeśli nie są mocno wyeksploatowane i maja tylko delikatny rancik czy kupić nowe? domyślam się, że możesz mi nie odpowiedzieć na to pytanie gdyż mam tacze ;>
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
lukq, jesli są równe to rancik tylko zebrać albo nawet i boszem zeszlifować lekko i też będzie, a jak nie to zmienić na nowe, wkońcu majątku to nie kosztuje za toczenie ktoś Ci zawoła tyle co za pół bębna.
Hipo, toczenie to nie problem dam wujkowi do toczenia i nawet mi ładnie wypiaskuje i pomaluje a jaka jest może "tolerancja" rantu?
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi