Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...

    [silnik] czy turbo powiedziało papa?

    witam

    Czy to jest normalne że cały układ dolotowy jest w oleju? jeszcze nie miałem czasu żeby sprawdzić luzy na turbinie ale chyba turbo powoli mówi papa a jeszcze wspomnę że auto nie kopci na niebiesko czy siwo tylko przy wyższych obrotach na czarno, czy moze coś jeszcze do dolotu puszczać olej ? Chodzi mi o silnik 1,9 jtd cf-3 w Maryśce łykendowej a że mam ją od nie dawna i jest to mój pierwszy diesel także chciałbym zapytać doświadczonych użytkowników ,czy podczas przyspieszania w waszych samochodach czuć dość mocno jak turbina ładuje bo u mnie tak własciwie to nie bardzo powyzej 3 tyś obrotów coś tak jakby na ułamek sekundy i tyle....

    A druga sprawa: czy na wolnych obrotach trzęsie wam bardzo silnikiem u mnie jest tak że np: szklanka nie ustoi , zresztą czuć drobne drgania na kierownicy a podczas wyłączania silnika zatrzęsie dość porządnie nie tylko kierownicą ale autem i przy tym wydobywa się hmm tak jakby metalowy dźwięk co to może być?

    pozdrawiam
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Ja mam podobnie jeśli chodzi o turbine, około 3 tys. obrotów czuć tak jakby przeskok i idzie samochodzik dalej ale wydaje mi sie, że powinien mocniej ciagnac. Bardziej ciagnie mi na mniejszych obrotach he Dowiedziałem sie ze to moze być rura gumowa co wychodzi z sprezarki i dochodzi. Gdzies moze byc dziurka i Ci sie ulatnia albo przepływomierz. Sam podjade zaniedługo pod kompa i bede wiedział co i jak bez kombinowania wiekszego. Radze to samo, chyba ze lubisz poszperać w samochodziku

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    raczej uszkodzony przepływomierz, raczej bez kompa się nie obędzie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jesli chodzi o takie lekkie szarpniecie kolo 3 tys to mam podobnie i znajomy co ma serwis dieselkow powiedzial,ze to nic takiego tylko wyrobione kierownice spalin i nie ma sie czym przejmowec...

    Co to tego jak trzęsie to na zimnym silniku powinien lekko mocniej klekotać i trząść ale nie tak mocno-sprawdziłbym poduszki pod silnikiem bo to objaw ich wyrobienia.

    Co do oleju w dolocie to jeśli niedawno zmieniałeś olej i zmieniłeś go na zażartki to może być to powdem przedostnia sie oleju do dolotu. Turbo jeszcze możne być w dobrej kondycji tylko źle obrałeś olej-jest takie prawdopodobieństwo ale nie mowie,ze tak musi być.
    Pozdrawiam

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Olej w dolocie może znaleźć się z dwóch przyczyn - pierwsza to przepuszczające turbo, druga to olej z oparów kierowanych do dolotu z odmy silnika.

    Telepenie mocne nie jest rzeczą normalną, sprawdź wszystkie poduszki oraz ciegno stabilizujące zawieszenie silnika.

    Słabnięcie silnika przy obrotach powyzej 3000 obr/min to przeważnie oznaka podniętej przepłwyki, aczkolwiek moze również być dziura w wężu od turbo do intercoolera.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    witam

    Co to oznacza jak odma leje do silnika za dużo oleju? koniec silnika czy co? czy silnik do remontu?. Czy można ją odłączyć na stałe? Przebieg silnika to 96 tyś z hakiem

    pozdrawiam?
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wszystko zależy ile tego oleju masz w dolocie, jeśli węże po prostu są w środku wilgotne to jest to normalne i nie ma sie co przejmować, dopeiro jeśli po wężu spływa do intercoolera olej to należy się martwić.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    Cytat Napisał squbi
    Co to oznacza jak odma leje do silnika za dużo oleju? koniec silnika czy co? czy silnik do remontu?. Czy można ją odłączyć na stałe? Przebieg silnika to 96 tyś z hakiem
    odma, to przewód, który odprowadza nadmiar gazów z silnika spowrotem do dolotu, żeby mogłu ulec całkowitemu spaleiu <wymogi ue>. jeśli w odmie jest dużo oleju, to znaczy, że trafia on przez dolot do komory spalania i auto zaczyna Ci jeździć na oleju silnikowym, zamiast napędowym. najczęstszymi powodami wywalania oleju przez odmę jest jest katowanie silnika, jak jest zimny oraz zbyt rzadkie wymiany oleju (max, co 20 tys.). Ja mam w prawdzie benzyniaka, ale 1996 rok 150 tys. km przebiegu i odmę mam suchą, jak pustynia gobi.
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Albercik odma to nie jest odprowadzenie gazów z silnika do dolotu, mylisz odmę z recyrkulacją spalin.

    Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej i pokrywy zaworów.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    witam

    Troszkę dzisiaj podłubałem tu i tam w pierwszej kolejności sprawdziłem turbine tzn. czy nie ma luzów i wszystko jest oki także ona nie powinna puszczać oleju do dolotu a na 100 % puszcza odma i właściwie co to oznacza czy silnik jest kaput czy jak?

    w drugiej kolejności zatkałem zawór egr i odpiąłem prze pływkę i musze powiedzieć że wozidełko dostało kopa tylko nie wiem z jakiej racjii czy przepływomierz padnięty czy pomógł zawór egr
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał squbi
    dostało kopa tylko nie wiem z jakiej racjii czy przepływomierz padnięty czy pomógł zawór egr
    Przepływka, egr nie ma na to wpływu. Masz CF3 więc po zaslepieniu egr potrafi się czasem zapalić marchewka więc lepiej wyczyścić tylko i zostawić.

    Cytat Napisał squbi
    na 100 % puszcza odma i właściwie co to oznacza czy silnik jest kaput czy jak?
    Pisałem Ci już wyżej że dolot normalnie jest zaolejony i nic na to nie poradzisz chyba że zupełnie odme odetniesz od dolotu i puscisz do atmosfery, wypłukasz rury, IC oraz kolektor dolotowy i wtedy będziesz miał sucho i czysto.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Olecko
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9jtd
    Po przeczytaniu wszystkich postów w tym temacie postanowiłem sprawdzić zawór RGR(była paląca się marchewa )okazało się,miałem pęknięty przewód.Marchewy brak.Forum jest kopalnią wiedzy.Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 27-09-2012, 18:21
  2. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-05-2009, 23:05
  3. [silnik] silnik z fiata cupe 2.0 turbo do fiata bravo
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-04-2009, 11:31
  4. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  5. turbo
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej w przewodach turbiny fiat bravo 1.9jtd

czy przewu od odmy mozna odloczyc

odma silnika jtd

objawy peknietego przewodu turbiny

objawy awarii odmy scenic

odlaczenie odmy fiat bravo jtd

objawy uszkodzonego turbo fiat bravo 1.9 TD

1.9 jtd olej w dolocie

zawor odmy stilo

objawy uszkodzonej turbosprezarki stilo jtd

cyzy turbo moze puszczac olej

wezyk odma olejowa jtd

1.9 jtd jak sprawdzic turbo

olej w dolocie jtd

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl