czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

  1. beowolfpl napisał:
    jeśli mogę coś zasugerować...jeśli silnik dostawałby lewe powietrze to objawy byłyby cały czas. A przy lewym powietrzu to auto cały czas by zarzucało obrotami. Według mnie - w autach z elektroniką większość problemów to elektronika. Jakiś czujnik, spalony albo przerwany kabelek... A większość takich rzeczy można w domu sprawdzić.
     

  2. Avatar boch

    boch napisał:
    to skoro jesteśmy przy elektryce, to często przy problemach z wolnymi obrotami w silnikach 1.6 wspomina się o wiązce przewodów pomiędzy ECU, a przepustnicą. na jakimś forum ktoś dokładnie opisywał swoje batalie z obrotami. jego zdaniem taka np. podmiana krokowca, nie wynika właściwie z awarii silniczka, tylko kabelków które do niego dochodzą. dlatego czasami wystarczy poruszać wiązką aby problem na chwile zniknął. koleś pomierzył wiązkę i znalazł to czego szukał. po wymianie, problem jak ręką odjął. to oczywiście jedna z teorii. tak jak wspomniałem wcześniej, przyczyn przygasania silnika może być kilkanaście.
     
  3. beowolfpl napisał:
    no wiązki też niby czasem siadają. Ale łatwo to sprawdzić - miernikiem od komputera do czujnika i tyle. Ale wydaje mi się, że gorzej jest ze stykami. One mogą zaśniedzieć. Dzisiaj włączyłem na chwile ogrzewanie tylniej szyby (które u mnie wyjątkowo mocno obciąża akumulator) no i lekko obroty spadły po wrzuceniu luzu...ale nie zgasł
     
  4. Avatar ka_czor

    ka_czor napisał:
    czyli Twoja samodzielna naprawa jednak nie dotyczyła sedna problemu? Czy tylko już jesteśmy przewrażliwieni jeśli chodzi o spadające obroty? Swoją drogą dalej zastanawia mnie ten zbieg okoliczności czyli przed wystąpieniem usterki obydwaj grzebaliśmy przy akumulatorze. U mnie koleś który jeździł fiatem że miał tak zawsze po odłączeniu akumulatora i mechanik mu powiedział że auto gubiło masę. Ale ile w tym prawdy a ile błędnych przypuszczeniem to nie wiem...
     
  5. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    Dzisiaj włączyłem na chwile ogrzewanie tylniej szyby (które u mnie wyjątkowo mocno obciąża akumulator) no i lekko obroty spadły po wrzuceniu luzu...ale nie zgasł
    No akurat to jest całkowicie normalne.. Obciążasz w tej sposób instalacje elektryczną, alternator a przez to i silnik..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  6. beowolfpl napisał:
    zgadzam się, że występuje większe obciążenie. Ale zależy o ile jest ono większe. Na akumulatorze podczas włączonego silnika i włączonym ogrzewaniu szyby tylniej mam 13.3 V. Nie jestem przekonany czy do tylu powinno spadać, czy może jest coś nie tak z alternatorem
     
  7. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Mówię Ci kolego że wszystko jest prawidłowo.. Kupując auto tak sprawdza się ogrzewanie tylnej szyby - powinny lekko siąść obroty - to normalne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  8. Avatar boch

    boch napisał:
    a co z napięciem ładowania przy włączonym, podgrzewaniu tylnej szyby?
     
  9. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    Na akumulatorze podczas włączonego silnika i włączonym ogrzewaniu szyby tylniej mam 13.3 V
    boch no napięcie jest takie sobie ale ładuje.. Jak wejdzie na obroty pewnie będzie lepiej.. Ja tam bym się nie przejmował takim napięciem (ew. sprawdzić jeszcze włączając wszystko co się da)..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  10. Avatar boch

    boch napisał:
    beowolfpl, sprawdzałeś napięcie na zimnym czy rozgrzanym silniku?
     
  11. beowolfpl napisał:
    na ciepłym jest 13.3 V przy włączonych wszystkich odbiornikach. Na zimnym jest troszkę więcej z tego co pamiętam
     
  12. Avatar ka_czor

    ka_czor napisał:
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    A ja coś czuję, że i tak niedługo ten problem znowu u mnie zagości....
    u mnie co raz gorzej. Póki zimny jest OK. A później już nie chce współpracować. Zgaśnie 3 razy pod rząd a za 4 razem już pali. Jak tam u Ciebie beowolfpl? Skoro nie narzekasz to chyba udało się znaleźć źródło usterki
     
  13. beowolfpl napisał:
    no faktycznie - u mnie jak narazie jest OK. Może faktycznie sobie z tym poradziłem. Ale gdy tylko wrzucam luz to automatycznie patrzę na kontrolki czy aby nie zgasł Sprawdź kolego elektronikę - kabelki, połączenia, czujniki miernikiem posprawdzaj. Jednym słowem wszystko wykręć a potem wkręć
     
  14. Avatar ka_czor

    ka_czor napisał:
    od jutra zaczynam walkę z mechaniorem dzięki za wszystkie uwagi i wnioski.
    p.s. też juz mam taki nawyk że po wrzuceniu loozu obserwuje obroty i kontrolki. I o ile się da do lekceważę znak STOP na skrzyżowaniach - pierwszeństwa ustępuje owszem, ale nie zatrzymuję się już w miejscu.
     
  15. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    no faktycznie - u mnie jak narazie jest OK. Może faktycznie sobie z tym poradziłem. Ale gdy tylko wrzucam luz to automatycznie patrzę na kontrolki czy aby nie zgasł Sprawdź kolego elektronikę - kabelki, połączenia, czujniki miernikiem posprawdzaj. Jednym słowem wszystko wykręć a potem wkręć
    teraz tylko mieć nadzieję, że tak już pozostanie. trzymamy kciuki
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.