Tak prawdopodobnie będzie dokładnie wyglądać model
Fiat Panda nowej generacji. Materiał przygotował jeden z wiodących magazynów samochodowych we
Włoszech, który uchodzi na bardzo wiarygodny i posiadający świetne kontakty w branży motoryzacyjnej.
W lipcowym wydaniu magazynu motoryzacyjnego
Quattroruote ukazał się obszerny artykuł poświęcony modelowi Fiat Panda nowej generacji (
patrz tutaj). Najprawdopodobniej samochód włoskiej marki oficjalnie ujrzy światło dzienne podczas
jesiennej wystawy branżowej we Frankfurcie.
Nowa Panda stanowić będzie
rozwinięcie i udoskonalenie koncepcji poprzednika, który rozpoczął tak
udaną karierę rynkową i miał znaczący wpływ na poprawę notowań włoskiej firmy. Klienci
docenili Pandę
m.in. za funkcjonalność, przydatność do jazdy w mieście, przystępną cenę zakupu i niskie koszty eksploatacji oraz solidność wykonania, w czym niewątpliwa zasługa pracowników fabryki w
Tychach.
Licząc od momentu premiery w roku
2003, skumulowany wolumen Pandy drugiej generacji osiągnął już poziom
2 mln egzemplarzy. O tym wydarzeniu możesz przeczytać w
2 miliony Fiata Panda.
Nad wyglądem nowej Pandy pracowali specjaliści z
Centro Stile Fiat. Patrząc na materiały opublikowane przez Quattroruote, łatwo dostrzec inspiracje rozwiązaniami stylistycznymi wykorzystanymi przy projektowaniu
nowego Uno, który cieszy się tak
dużym zainteresowaniem klientów w Brazylii. W porównaniu z poprzednikiem nowa Panda ma
bardziej zaokrąglone kształty i zawadiacki wygląd, który podkreśla rzucający się w oczy kształt otworu wlotu powietrza oraz mocniej zarysowane błotniki.
Początkowo w gamie jednostek napędowych zobaczymy najprawdopodobniej benzynowy silnik
1.2 8v Fire oraz diesla
1.3 16v MultiJet II, do których dołączy też wyróżniony nagrodami branżowymi innowacyjny motor
TwinAir (dostępny już w gamie Fiata 500 oraz nowej Lancii Ypsilon).
Decyzją kierownictwa Fiata produkcja modelu Panda nowej generacji rozpocznie się w zakładach
Pomigliano d’Arco pod Neapolem. Fabryka będzie w stanie wytwarzać do
270 000 egzemplarzy rocznie.
Źródło:
Samar, Quattroruote.it
Wiadomość