Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree1lubi to!

Temat: LPG do Tipo T-Jet Euro 6d po 2018  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020

    Post LPG do Tipo T-Jet Euro 6d po 2018

    Cześć,
    Jak zaczyna być już powszechnie wiadomo T-Jet po 2018 roku (Euro 6d) może sprawiać pewne specyficzne trudności przy zakładaniu LPG i jej dostrojeniu. Na podstawie konwersacji z jednym z forumowych kolegów (i ze względu na to, że sam również chciałbym zamontować LPG w T-Jet z 2020), wpadłem na pomysł stworzyć temat, który przyda się dla potomnych, a w nim wypisać tutaj: warsztaty w których montowaliście LPG, rodzaj instalacji, przebieg zrobiony na instalacji i przede wszystkim problemy (a najlepiej brak problemów), które przy tej okazji napotkaliście i które gazownik rozwiązał lub nie, a jeżeli macie ochotę to również koszty (montażu i eksploatacji), które do tej pory ponieśliście. Mógłby to być taki zbiór wiedzy dotyczący tego silnika i montażu LPG Są to praktycznie nowe auta, więc fajnie byłoby aby osoby, które planują założenie LPG do tego silnika mogły uniknąć druciarstwa i problemów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    161
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019

    LPG do Tipo T-Jet Euro 6d po 2018

    Skoro już zrobiłeś temat to może opiszesz jakieś problemy bo ja o żadnych nie słyszałem.

    Od 2 lat na niesławnym tartarini nic się nie dzieje. Instalacja położona zgodnie z instrukcją AGŚ nie widzę problemów ani druciarstwa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał Bronckey Zobacz post
    Skoro już zrobiłeś temat to może opiszesz jakieś problemy bo ja o żadnych nie słyszałem.

    Od 2 lat na niesławnym tartarini nic się nie dzieje. Instalacja położona zgodnie z instrukcją AGŚ nie widzę problemów ani druciarstwa.
    Zdarzają się problemy chociażby z rozruchem po dłuższym postoju czy falowaniem obrotów w różnych zakresach prędkości obrotowej. Post miał raczej na celu podzielenie się doświadczeniami, a nie rozwiązanie konkretnego problemu

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    A to falowanie w różnych zakresach prędkości obrotowej to nie chodzi Ci o to w zakresie 2000-3000 obrotów pod obciążeniem np. na 4 biegu?
    Na FB jest grupa turbo- dziura/dławienie się szarpanie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    A to falowanie w różnych zakresach prędkości obrotowej to nie chodzi Ci o to w zakresie 2000-3000 obrotów pod obciążeniem np. na 4 biegu?
    Na FB jest grupa turbo- dziura/dławienie się szarpanie
    No mniej więcej o to też tak jak piszę nie chciałem nakierowywać na jeden problem, tylko zrobić kompendium wiedzy

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    377
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    krzychu652 źle trefiłaś, bo to forum miłośników LPG.
    Zaraz się zacznie spijanie miodu z dzióbków, jakie to nie cudowne ustrojstwo.
    A i zapomniałem: uważaj, bo są zakazane słowo dotyczące LPG, jak "problemy"" czy też koszty.
    Jeszcze się nasłuchasz, że to tylko oszczędności przy dystrybutorze albo, że liczyć nie umiesz.
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 18-01-2022 o 08:33
    krzychu652 lubi to.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Kurcze Killer chyba czytamy inne forum
    Oczywiście były pochwały np. Brylancika(1.4 95KM), że fajna jest ta instalacja, ale jak gniazda się wypaliły to opisał co gdzie jak i dla czego i nikt nie zabraniał o tym pisać, a wręcz przeciwnie była dyskusja co może być przyczyną takiej sytuacji.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    39
    Postów
    734
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Mój tjet 11.2018 ma od 15tkm stag qnext i sporadycznie sypie błędem p2187. Przerabiał ktoś ten błąd? Kasuje i długo się nie pojawia. Przez to chce przeciągnąć wizyte u gazownika do wiosny do serwisu olejowego i lpg. To sondy?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,269
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    krzychu652 źle trefiłaś, bo to forum miłośników LPG.
    Zaraz się zacznie spijanie miodu z dzióbków, jakie to nie cudowne ustrojstwo.
    A i zapomniałem: uważaj, bo są zakazane słowo dotyczące LPG, jak "problemy"" czy też koszty.
    Jeszcze się nasłuchasz, że to tylko oszczędności przy dystrybutorze albo, że liczyć nie umiesz.
    Nie zapominaj jeszcze o fabrycznym lpg - król nad króle ;-D
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Widzę właśnie, że temat nie ma wzięcia no trudno Mam 3 opcje:
    1) założenie kompletnego Staga w znanym i powszechnie chwalonym warsztacie, tylko nie wiem jak to z trwałością komponentów Staga i ewentualnymi problemami w dłuższej perspektywie (nie chciałbym co chwilę na strojenie jeździć bo to też nie o to chodzi żeby z nowym autem ciągle w warsztacie siedzieć, rozumiem oczywiście przeglądy co określony czas itp., ale generalnie jak coś tam się poczyta np. o problemach z rozjeżdżającymi się ciągle mapami, falowaniami obrotów i problemami z odpalaniem itp. to nie wiem), no i oni do tej pory tylko jednego T-Jeta po 2018 roku robili,
    2) założenie zbieraniny (LPG Tech, Shark i Barracuda) - obawy jak wyżej, przy czym gazownik twierdzi że ma rozpykany ten silnik bo go robił już kilkukrotnie, ale gwarancja tylko u niego, ze względu na zbieraninę,
    3) założenie BRC w małym warsztacie, ale u bardzo solidnego gazownika, który opiekuje się autami znajomego, wszystko zawsze na tip top robi i auta jeżdzą ładnie. T-Jeta po 18 roku jeszcze nie robił, ale twierdzi że ogarnie, przy czym poleca BRC ze względu na jego zdaniem dużo wyższą trwałość elementów i ogólny brak problemów.
    Kompletny Stag lub kompletne BRC to może byłby plus tak iże gwarancja w całym kraju. Na razie próbuję się rozeznać, nie spieszy mi się bo jeszcze parę miesięcy gwarancji mam. A wiadomo każdy chwali swoje
    Ostatnio edytowane przez krzychu652 ; 20-01-2022 o 18:02

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    377
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    krzychu652 Jakie to są ceny (na gotowo) dla każdej z opcji ?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    38
    Postów
    1,950
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Są już lepsze komponenty od Staga i Brc na rynku, poczytaj o KME i LpgTech

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    30
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    krzychu652 Jakie to są ceny (na gotowo) dla każdej z opcji ?
    1) 3400
    2) 3800
    3) 3500
    Poznań i okolice w cenie wlew w klapce i zbiornik w koło, około 55-58 litrów brutto. Ceny brutto.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Są już lepsze komponenty od Staga i Brc na rynku, poczytaj o KME i LpgTech
    No czytałem generalnie, ale wiadomo ile ludzi tyle opinii, ciężko coś rzeczowego z tego wyciągnąć Nie wiem czy dobrze myślę (to będzie pierwsze auto z dokładanym gazem, które będę użytkować - do tej pory tylko miałem do czynienia z Merivą 1.4T z LPG Landi Renzo fabrycznym i tam przez 6 lat oprócz wymiany filtrów nic się nie dzieje), ale wolałbym raczej jednego producenta w całości, żeby gwarancja obowiązywała na dowolny serwis.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    1,761
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 120km++]
    Rocznik
    2017
    U siebie mam obecnie sterownik BRC32, wtryski Barracuda, reduktor Magic 3. Sterownik od wyjazdu z salonu czyli 110kkm, wtryski Barracuda mają 70kkm, reduktor Magic3 5kkm. Na org reduktorze z BRC Genius 1500 zrobiłem ponad 100kkm, wymieniłem ze względu na znaczne spadki ciśnienia po programie na 170kkm. Sam sterownik BRC32 jest zablokowany, dostęp mają do niego tylko autoryzowane serwisy BRC. Dla mnie to minus, z każdą pierdołą muszę jechać do goscia który ogarnia ten sterownik. A tak to poza tym bez problemów. Teraz bym szedł w sterownik LPGTech [ze względu na łatwy dostęp do firmware], wtryski Barracuda, reduktor Magić bądź z Stag-a AC R01. Sam kit z Stag-a też nie jest zły, w starym aucie mam wtryski Stag-a AC W03 i mają ponad 80kkm i żadnych problemów.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    161
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet S-Design LPG
    Rocznik
    2019

    LPG do Tipo T-Jet Euro 6d po 2018

    Kiedyś miałem focusa 2.0 z BRC siquent 24 w połączeniu z baracudą reduktora nie pamietam. Całość działała jak ta lala.

    Jak już ktoś napisał. Mniej ważne co założysz ważne kto to założy.

    Gdybym zakładał sam po gwarancji a nie przy zakupie w ASO to brałbym staga bo w mojej okolicy więcej kompetentnych ludzi jest niż od BRC

    I jak miałeś już LPG to wiesz ze podstawa to filtry i gaz z renomowanej stacji (tu bez docinek politycznych) a nie ze stacji krzak.

    PS. Darmowa porada. Rozmiarów butli jest mnóstwo. Nie wiem czy chcesz bazować HB kombi czy sedana ale jesli HB to jesli nie masz to kup sobie piankę do bagażnika pod pełnowymiarowe koło zapasowe i dokładnie zmierz jaka butla na wysokość do tego się zmieści. Mi debile w ASO wsadzili 45 a weszłaby 55-60
    Ostatnio edytowane przez Bronckey ; 20-01-2022 o 22:04


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bagażnik dachowy TIPO POP SW (druga połowa 2018)
    Napisany przez dizzit na forum Tipo
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 17-05-2022, 10:53
  2. Brak wejścia AUX w TIPO SW POP 2018
    Napisany przez ocios2 na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 27-09-2021, 08:09
  3. Fiat tipo 2018
    Napisany przez trato na forum Tipo
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 21-05-2019, 22:09
  4. Fiat Tipo 2018 LPG
    Napisany przez Tomek0603 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-05-2019, 18:03
  5. tipo sw 2017 a tipo sw 2018??
    Napisany przez brumek83 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-06-2018, 20:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl