Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 73
Like Tree2lubi to!

Temat: silnik FireFly Turbo 1.0 120 km.  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    No tak, musi coś pompować. Ale rozbroiło mnie coś innego: bagnet zintegrowany z korkiem wlewu oleju.
    Czyli jak w silniku B&S mojej kosiarki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Czyli jak w silniku B&S mojej kosiarki
    O, to to! W punkt!

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    taki 2.0 z 280 KM jest spoko i wytrzyma?
    Dobry przyklad. W zasadzie to cywilne 2.0T osiagaja juz ponad 300 KM, czyli mowimy o jakichs 160 KM z litra + turbo.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Czy opony były równoważne co do modelu, tudzież miały ten sam opór toczenia, czy tylko rozmiar felgi był inny?
    Tego niestety ci nie powiem. Artykul dotyczy modeli 2016. Generalnie ze wzgledu na osiagi Tesla montuje opony klasy performance o bardzo niskim profilu. Najczesciej widzialem Michelin Pilot. Opon klasy energy savers tam nie zobaczysz. Model X (AWD) mial z tylu opony 10 mm szersze przy maksymalnej srednicy felgi, a EPA podaje +23% zuzycia energii... Roznica w spalaniu pomiedzy najbardziej oporna opona a typowa opona o zmniejszonym oporze raczej nie przekroczy 5%. Ze wzrostem srednicy najczesciej rosnie tez szerokosc felgi...
    Niestety, katalogu 2016 z dokladnymi danymi technicznymi nie moge znalezc.
    Model S 2020: 245/45R19 (felga 8 cali) lub 245/35R21+265/35R21 (felga 9 cali).



    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wiesz jak na to mówią w serwisie Peugeot? Naturalne zużycie silnika przy 100tyś. km przebiegu - artykuł z tym opisem znajdziesz spokojnie w sieci, a umieścił go jeden ze "szczęśliwych" właścicieli zatartego francuskiego paszkwila 1.2. Turbo to akurat najmniejszy problem przy zatartych silnikach Co więcej w Pugach nie było to spowodowane olewaniem standardowej obsługi, a właśnie kontaktem gumy z olejem, co powodowało rozwarstwienie, a pasek niby był dostosowany... Ogólnie jak bardzo trzeba mieć nasrane we łbie, żeby wymyślić pasek rozrządu jeżdżący w oleju
    Pasek w oleju to brzmi faktycznie absurdalnie, ale znowu: jesli ten silnik zrobil 100 zamiast 300 tysiecy km, to jest to wina rozrzadu, a nie braku kompresji czy rotwalonego dolu.
    Mozna zrobic porzadny i trwaly naped rozrzadu na lancuchu, ale to kosztuje... lepiej walnac cichy pasek, a koszty wymian i wszelkie ryzyko przesunac potem na uzytkownika...

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    ... Mozna zrobic porzadny i trwaly naped rozrzadu na lancuchu, ale to kosztuje... lepiej walnac cichy pasek, a koszty wymian i wszelkie ryzyko przesunac potem na uzytkownika...
    I tak też peugeot zrobił olewając klienta i gwarancję którą dał na auto.

    https://francuskie.pl/peugeot-308-1-...nie-sie-zuzyl/

    Pod kilkoma artykułami czytałem komentarze, że ludzie mieli takie same problemy z paskiem przy mniejszych przebiegach.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    -------
    Postów
    57
    Auto
    500X 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Pod kilkoma artykułami czytałem komentarze, że ludzie mieli takie same problemy z paskiem przy mniejszych przebiegach.
    Tak ale to dotyczy starych aut przed 2019 rokiem. Dzisiaj to już nie jest ten sam silnik i stosowany 1.2 puretech 130 nie ma już tego problemu. Pasek wytrzymuje zakładany przebieg do wymiany a silnik wytrzyma spokojnie ze 300 tysięcy. Narobili sobie smrodu ignorując problem z początku i teraz sprzedaż spadła a smród się ciągnie dalej mimo ,że nie powinien.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jagar1 Zobacz post
    Tak ale to dotyczy starych aut przed 2019 rokiem.
    Starych powiadasz? W takim razie nasze przedlitowe pincety szrotami są


    Cytat Napisał Jagar1 Zobacz post
    Narobili sobie smrodu ignorując problem z początku i teraz sprzedaż spadła a smród się ciągnie dalej mimo ,że nie powinien.
    Za takie traktowanie klienta właśnie smród ma się ciągnąć, a jak te cuda techniki trafią do FIAT-a, to i tu siądzie. Ja w tej sytuacji zaraz drugi bym brał, taki dobry, żeby mnie jeszcze raz jak śmiecia potraktowali..., czyli gwarancja do bramy i się nie znamy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-09-2020 o 16:33

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał Jagar1 Zobacz post
    Tak ale to dotyczy starych aut przed 2019 rokiem. Dzisiaj to już nie jest ten sam silnik i stosowany 1.2 puretech 130 nie ma już tego problemu. Pasek wytrzymuje zakładany przebieg do wymiany a silnik wytrzyma spokojnie ze 300 tysięcy. Narobili sobie smrodu ignorując problem z początku i teraz sprzedaż spadła a smród się ciągnie dalej mimo ,że nie powinien.
    Gdyby ten pasek po zmianach był taki super to
    „ ... Po kilku latach produkcji PSA doszło do wniosku, że czas na zmiany. Nowa wersja 1.2 PureTech ma być jeszcze bardziej niezawodna, oferować wyższe parametry techniczne i mniejsze spalanie. Podstawową zmianą, ale nie jedyną, jest zamiana paska na łańcuszek rozrządu"
    https://francuskie.pl/nowy-silnik-1-...zamiast-paska/

    Z tym jakich roczników dotyczy problem z paskiem to już czytałem, że do 2016, potem 2017, teraz Ty piszesz, że przed 2019 czyli będzie, że i 2018.
    Mam wolnossącego PT z 2018 i na wszelki wypadek dokupił 4 letnią gwarancję ale mam co do niej mieszane uczucia bo jak mi się po nie całych 2 latach wytarł lakier na rancie od tylnej klapy i w okolicach dolnych rantów drzwi to PSA pokazało mi środkowy palec. Na szczęście diler który mi sprzedał auto wziął to na klatę i poprawił.

    Dopiszę jeszcze, że jak PSA zorientowało się, że jest problem z paskami to zaczęli skracać interwał wymiany, tak to każdy może. Jest problem to obniżamy interwał wymiany i niech klient płaci.
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 30-09-2020 o 19:33

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    https://www.youtube.com/watch?v=JS8dmLZxLdA

    Film instruktażowy "Jak jeździć super nieekonomicznie, a mimo to spalić zaledwie 8.6".

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Ja mam 1.6 demonem nie jest ale czy 1.0 lepszy nie wiem. Przejechałem się i fakt ze lepiej odczuwalnie się zbiera ( na papierze to samo) pytanie jak z trwałością, serwisem itp. Co innego 1.3 w to bym szedł


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    jasło
    Postów
    7
    Auto
    500X
    Rocznik
    2018
    Witam ja mam już 1,5 roku 500x z takim silnikiem i przejechałem już nim 35000 km i jak narazie wszytko ok a co do spalania to jak się przyciśnie to wiadomo że wypije jak zresztą każde auto.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Ja mam 1.6 demonem nie jest ale czy 1.0 lepszy nie wiem. Przejechałem się i fakt ze lepiej odczuwalnie się zbiera ( na papierze to samo) pytanie jak z trwałością, serwisem itp. Co innego 1.3 w to bym szedł


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    A dlaczego 1.3 to co innego, jeśli chodzi o trwałość i serwis względem 1.0?

  13. #42
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    A dlaczego 1.3 to co innego, jeśli chodzi o trwałość i serwis względem 1.0?
    Bo ma 4 gary. Już samo to jest na plus.
    johntailor lubi to.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Bo ma 4 gary. Już samo to jest na plus.
    Tzn, że im więcej cylindrów, tym większa trwałość?

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    129
    Auto
    Fiat 500x 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Może nie tyle trwałość lecz w teorii 1.3 powinien mieć większa.
    Ale biorąc słabo osiągi 1.0 a jako tako nową konstrukcje plus skomplikowane jego dodatki chyba lepiej pójść w sprawdzone rozwiązanie jakim jest wolnossący motor.
    Ogólnie najlepszy wybór to 1.4 140 km.
    Ps sam mam 1.6 ale to głównie dlatego ze była duża różnica w zakupie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Ale biorąc słabo osiągi 1.0 a jako tako nową konstrukcje plus skomplikowane jego dodatki chyba lepiej pójść w sprawdzone rozwiązanie jakim jest wolnossący motor.
    1.3 FireFly ma tylko troche mniejszy wspolczynnik KM/litr pojemnosci, lepsza kulture pracy (4 cylindry), ale poza tym to przeciez taka sama konstrukcja.

    Cytat Napisał rafalik1 Zobacz post
    Ogólnie najlepszy wybór to 1.4 140 km.
    Ale nowego juz nie kupisz...


 

Podobne tematy

  1. FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 01-11-2024, 18:28
  2. Nowy silnik FireFly Turbo 1.0
    Napisany przez bnbn1 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2023, 11:40
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. Silnik 1.9 TD soft turbo 75 KM
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-02-2012, 20:03
  5. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2009, 00:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-444095

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-444094

1.0 firefly forum

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-44409

FireFly Turbo 1.0 opinie

silnik fiat 1.0 FireFly

1.0 firefly

silniki firefly opinie

1.0 firefly opinie

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-444092

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl