Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39
Like Tree1lubi to!

Temat: FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015

    FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie

    Witam
    Dostalem do testow do dilera na tydzien 500x z FireFly Turbo 1.3 DCT
    Jak odbierałem auto mialo przejachane 2590km zrobiłem nim 685,6km
    Przy odbirze auto miało srednie spalnie 13.3l
    Skasowałem sobie to i mi wyslzo 14,2l z tego jazda autostrada 225km z predkością 140km/h
    Mam obecnie 500x tylko z 1.6 teraz jezdziłm mocnym autem bo naprawde ma kopa ale spalanie jest gigantyczne tego auta , tez bardzo mocno nazekają na ten silnik na włoskim forum.
    Dzwonilem do Auto Gaz Śląsk jak jest z LPG to juz można montować do tego silnika koszt 5.5 tys.zl ale spala 20-25% benzyny lpg firmy tartarini, lub LPG firmy Prins gdzie nie zuzywa wogle benzyny GAZ jest podawany w fazie ciekłym czyli odpala tylko na GAZIE koszt LPG 11 tys.zl
    A silniki Diesel do tego auta jest tańszy od FireFly Turbo 1.3 DCT o 1000zł czyli 1.6 MultiJet II 120KM 4x2 DDCT

    Nie wiem gdzie sa te nowe normy zuzycia paliwa miały za chamować taki procedens



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Piękne spalanie. Kwintesencja durnego downsizingu w pigułce

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał vonski Zobacz post
    Piękne spalanie. Kwintesencja durnego downsizingu w pigułce
    Chwila zastanowienia i to co poniżej mi wyszło.
    Proponuję sprawdzić ustawienie jednostek spalania paliwa - zapewne wyniki są dla km/l (idealnie pasują po przeliczeniu na l/100km, jeżeli nie pomyliłem się, to około 7l/100km ten 1.3 spalił) Przy ustawieniu l/100km wyniki będą inne Takie przypadki medycyna na tym forum już kilka razy poznała...
    Podsumowując, przy ustawieniu km/l im więcej, tym lepiej

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Nie wiem gdzie sa te nowe normy zuzycia paliwa miały za chamować taki procedens
    Przestaw jednostkę spalania, to zbliżysz się do norm
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-02-2019 o 09:48

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Proponuję sprawdzić ustawienie jednostek spalania paliwa - zapewne wyniki są dla km/l (idealnie pasują po przeliczeniu na l/100km, jeżeli nie pomyliłem się, to około 7l/100km ten 1.3 spalił) Przy ustawieniu l/100km wyniki będą inne Takie przypadki medycyna na tym forum już kilka razy poznała...
    Dokładnie. Auto jest nowe, jeszcze silnik się układa, a już pracował zapewne w dużym zakresie obrotów i przy stylu, który zazwyczaj nie ma miejsca w zwyczajnej jeździe.

    Robiłem 2 tygodnie temu swoim 500X 1.4 140KM MA trasę Katowice-Kętrzyn (ok. 590 km). Miałem sporo bagażu, część trasy w deszczu (praca wycieraczek, klimatyzacji). Prędkości różne. Na drogach szybkiego ruchu także w granicach 140 km/h. Drogi krajowe to automatycznie niższe. Samochód ma 5000 km przebiegu. Spalanie wg komputera średnie na tym odcinku 6.8 l/100 km. Byłem zadowolony.
    Dodam, że Bravo na tej samej trasie (jechałem na dwa auta) spaliło wg komputera 6.4 l/100km (silnik 1.4 120KM tjet).

    Jak obserwuję silnik MA to w aspekcie spalania jest w porządku, a swoją dynamikę także ma.
    Czekam dalej na odpowiedź FCA w sprawie osłony silnika. Dzwoniłem w piątek i sprawa jest w toku.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Chwila zastanowienia i to co poniżej mi wyszło.
    Proponuję sprawdzić ustawienie jednostek spalania paliwa - zapewne wyniki są dla km/l (idealnie pasują po przeliczeniu na l/100km, jeżeli nie pomyliłem się, to około 7l/100km ten 1.3 spalił) Przy ustawieniu l/100km wyniki będą inne Takie przypadki medycyna na tym forum już kilka razy poznała...
    Podsumowując, przy ustawieniu km/l im więcej, tym lepiej

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony


    Przestaw jednostkę spalania, to zbliżysz się do norm
    Na pewno masz rację - osobiście miałem ustawienie w km/l domyślnie i wskazania wynosiły ok. 12- 13 l. Po Twojej radzie zmieniłem na l/100 i wyniki są jak należy. Ponadto nasza percepcja to jednak litry na 100 km.
    W USA z tego, co wiem operują właśnie km na litr.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    W stanach to raczej mile na galon :-)
    Ale Wielka Brytania czy Holandia to już km/l albo l/km.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    W stanach to raczej mile na galon :-)
    Ale Wielka Brytania czy Holandia to już km/l albo l/km.
    Zgoda. Głupotę palnąłem, bo przecież w USA milami operują i galonami.
    Mea culpa 😉

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Może silnik dopiero w pierwszej "fazie" i niedotarty? Dlatego takie spalanie? Coś mi się wydaje, że coś jest nie tak, nie jest to normalne.
    Z drugiej strony u mnie po odbiorze auta z przebiegiem 20km od razu spalanie oscylowało pomiędzy 6-8 litrów, nigdy takich skoków nie miałem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Pewnie @krowka1978 ma rację, że problem wysokiego wskazania jest związany z parametrem km/l (i tutaj oczywiście nim większa wartość tym niższe spalanie) i trzeba by zmienić na l/100 km.
    Też miałem podobnie w swoim X - domyślnie było mierzone w km/l i wartości 12, 13 i zmieniłem po radzie @krowki na tradycyjne l/100

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    aaa dokładnie, macie racje. Już sobie przypomniałem - we włoszech wypożyczyłem 500X w dieslu. I też byłem w szoku spalania - 11-12 litrów. Ustawienie domyślnie było też na wyświetlanie km/l, wystarczyło zmienić wtedy na l/100 i wartości były już "normalne"
    Pawcio90 lubi to.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Witam
    Dostalem do testow do dilera na tydzien 500x z FireFly Turbo 1.3 DCT
    Jak odbierałem auto mialo przejachane 2590km zrobiłem nim 685,6km
    Przy odbirze auto miało srednie spalnie 13.3l
    Skasowałem sobie to i mi wyslzo 14,2l z tego jazda autostrada 225km z predkością 140km/h
    Mam obecnie 500x tylko z 1.6 teraz jezdziłm mocnym autem bo naprawde ma kopa ale spalanie jest gigantyczne tego auta , tez bardzo mocno nazekają na ten silnik na włoskim forum.
    Dzwonilem do Auto Gaz Śląsk jak jest z LPG to juz można montować do tego silnika koszt 5.5 tys.zl ale spala 20-25% benzyny lpg firmy tartarini, lub LPG firmy Prins gdzie nie zuzywa wogle benzyny GAZ jest podawany w fazie ciekłym czyli odpala tylko na GAZIE koszt LPG 11 tys.zl
    A silniki Diesel do tego auta jest tańszy od FireFly Turbo 1.3 DCT o 1000zł czyli 1.6 MultiJet II 120KM 4x2 DDCT

    Nie wiem gdzie sa te nowe normy zuzycia paliwa miały za chamować taki procedens
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Hej, jestem posiadaczem 500x z tym silnikiem i faktycznie miałeś zle ustawiona jednostkę spalania (domyślna jest km/l). U mnie auto pali 8,5-10 w mieście przy średniej prędkości 23km/h (mega korki). Na trasie od 7,2- 8,5.( autostrada). Na zwykłej drodze mógłby zejść niżej. Silnik na dotarciu jeszcze. Auto mocne, ale skrzynia raczej trzyma na auto na niskich obrotach. Plus za mega cichy silnik i stosunkowo długie biegi co pomaga jeździć autostrada.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zawsze można po staremu sprawdzić ,zatankować ,pojeździć ,zatankować ,przeliczyć

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    "W Brazylii znane od 2016 r., do Europy trafiły w 2018 r. – jednostki Global Small Engine mają modułową budowę, co ułatwia produkcję (np. duża zamienność części pomiędzy 1.0 a 1.3, takie same tłoki). Dwie wersje: 1.0 R3 oraz 1.3 R4. W Europie obie z turbo, wtryskiem bezpośrednim i układem regulacji zaworów Multiair. Mniejsza nie ma wałka wyrównoważającego, zastępuje go odpowiednio skonstruowane koło zamachowe. Silniki są produkowane w bielskiej fabryce Fiata. Obecnie oferta jest poszerzana o odmiany 1.0 bez turbo z miękką hybrydą – ale tych wariantów nie uznamy za wyżyłowane. Samochody z silnikami GSE nie są szczególnie popularne na naszym rynku, zostały wprowadzone niedawno – na razie nie słychać o typowych problemach, nie znajdziecie ich również w instrukcjach serwisowych dla mechaników.

    Fiat silniki 1.0 i 1.3 GSE - typowe usterki

    Nierównomierna praca silnika - poszukując informacji o usterkach, dotarliśmy na forum amerykańskich użytkowników. Tam również nie ma wielu uwag. Jeden z klientów skarżył się na nierównomierną pracę silnika 1.3, a serwis stawiał na nieprawidłowe wtryskiwacze paliwa oraz elektronikę. W USA silnik 1.3 jest droższą alternatywą dla… 2.4." źródło - AŚ

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    W USA silnik 1.3 jest droższą alternatywą dla… 2.4.
    "Alternatywa" oznacza jakis wybor, a juz w modelu 2020 2.4 byl niedostepny. To samo w Jeepie Renegade.
    W modelach 2021 juz tylko Jeep Compass oferuje jeszcze 2.4, teraz z S&S.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Artykuł był chyba nienajnowszy - miał przybliżyć te silniki ,fajnie ,że coś dorzuciłeś do tematu -może potencjalnym kupującym dopomoże w wyborze (ale rym )


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy silnik FireFly Turbo 1.0
    Napisany przez bnbn1 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2023, 10:40
  2. Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-04-2018, 22:14
  3. Opinie o BRC
    Napisany przez KrystekP na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 22:23
  4. Nowe silniki FireFly z Bielska-Białej
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-12-2016, 20:54
  5. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.3 firefly

fiat 1.3 dct

1.3 firefly turbo

silniki firefly opinie

https:fiatklubpolska.pl500x-533firefly-turbo-1-3-dct-opinie-43811

1.0 firefly lpg

silnik FireFly Turbo 1.3 DDCT

firefly turbo opinie

silnik firefly 1.3 opis

firefly silnik

firefly lpg

1 3 tgdi fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl