Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 73
Like Tree2lubi to!

Temat: silnik FireFly Turbo 1.0 120 km.  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Nie resetowalem spalania od czerwca. Komputer pokazuje mi aktualnie srednie 8,3, jazda tez tylko wokol komina, tyle ze 2.4 AT9 4x4 z panorama i kompletem dodatkow Downsizing jego mac
    U mnie od początku sierpnia średnia 11,8... i też wkoło komina



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Aktualizacja wrażeń i danych z użytkowania 1.0 Firefly.
    Po przeszło 300 km od wyjechania z salonu komputer pokazuje średnie zużycie 7.4. Silnik zaczyna mi się podobać coraz bardziej, tj. dźwięk (nigdy nie sądziłem, że to powiem) i charakterystyka w czasie jazdy. Czuć, że auto chce jechać i nie ma problemów z nabieraniem prędkości. Z ciekawostek, które zauważyłem: po wyłączeniu silnika, układ chłodzenia nadal pracuje tłocząc płyn przez turbinę, co widać w zbiorniku wyrównawczym.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał koszyk24 Zobacz post
    U mnie od początku sierpnia średnia 11,8... i też wkoło komina
    Ciezki but i Wroclaw

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jeździłem Aveo w dieslu i spalanie ok 5 litrów ,przesiadłem się na 500X i spalanie ok ..12 l . Po czasie nauczyłem się ,że to inne auto ,benzyna itd i spalanie lpg ok 10-11 l/100 km . Ciekawe jak trwałość takiego małego motorka jak firefly

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Ciekawe jak trwałość takiego małego motorka jak firefly
    Jesli silnik zostal zbudowany zgodnie ze sztuka i nie zaniedba sie wymian oleju, to nie spodziewalbym sie problemow innych niz osprzet. Akurat Fiat nie zapisal sie w historii motoryzacji jakimis skandalami w budowie silnikow, ale moze o czyms nie wiem albo nie pamietam...
    Fordowski litrowy EcoBoost tez mial sie rozpasc po 150.000 km, a okazuje sie, ze i dwa razy tyle nie bedzie problemem. Poprzegrzewane i pozacierane byly zdaje sie tylko te pierwsze z wadliwym przewodem plynu chlodzacego.


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    przesiadłem się na 500X i spalanie ok ..12 l
    Jest pewien prog spalania, ponizej ktorego sie nie zejdzie, szczegolnie w miescie czy w korkach.
    Ja np. nie ludzilem sie nigdy, ze moj iks bedzie palil srednio 6 Nie z tym napedem i masa, i nie na 18-calowych felgach... Natomiast stylem jazdy mozna sporo zmienic. Wystarczy patrzec daleko w przod i odpowiednio wczesnie odpuscic gaz. Im mniej pracuja hamulce, tym mniejsze zuzycia paliwa. No i do tego predkosc... bo zeby na kilkudziesieciokilometrowym odcinku byc kilka minut wczesniej u celu, trzeba spalic pewnie z +50% paliwa.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    i nie na 18-calowych felgach...
    Co mają do tego te felgi? Mam 18" i 17" i co z tego ma wynikać? W innym mam dwa komplety 15" i były różne wyniki, co więcej korzystniejsze dla szerszych opon, a przy 17" takie same jak dla 18", więc?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-09-2020 o 15:10

  8. #22
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Fordowski litrowy EcoBoost tez mial sie rozpasc po 150.000 km, a okazuje sie, ze i dwa razy tyle nie bedzie problemem.
    "Przebieg 66000 km pekniety tlok cylindra najblizszego rozrzadowi. Silnik wymaga wymiany. Ekologia kosztuje."
    "Przebieg 125tyś uszczelka pod głowica do wymiany , silnik sie przegrzał ;/ układ chłodzenia awaryjny. Silnik do wymiany"
    "przebieg 155 tyś, uszkodziła się głowica, mechanik powiedział, że silnik do wymiany. Po 2 nieudanych próbach wymiany silnika, zdecydowałem się na regenerację głowicy i innych elementów. Całkowity koszt 15k zł, powodzenia"
    "Dwa dni od zakupu i ukręcił się wałek turbosprężarki – 161 000 km, silnik 100 KM. Może miałem pecha, zobaczymy później ale ekologia kosztuje, szkoda że mnie …."
    "Porażka ..także 155 tys. km przebiegu ( po 4 lat użytkowania), uszkodzona głowica przez pasek rozrządu ! Kicha, nie polecam ! Naprawa w serwisie Forda – uwaga ! – 18.700 zł netto !"
    "Mam 2014 rok (uzytkuję w UK) we wrzesniu ub roku wymiana silnika na nowy (przejechał równe 100 000 mil). Wymiana w serwisie, gdzie nie zapłaciłem ani funta. Po telefonie bez gadania kazali dostarczyć auto i wymienili co trzeba. Dziś stracił moc, dodatkowo łapie temperaturę i włącza wentylator na chłodnicy"


    ITD ITD

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    .........................
    .................................................. ...........
    Z ciekawostek, które zauważyłem: po wyłączeniu silnika, układ chłodzenia nadal pracuje tłocząc płyn przez turbinę, co widać w zbiorniku wyrównawczym.
    Oooo, o tym nie wiedziałem, a co przepycha "wodę", jakaś pompka ?

  10. #24
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Może tak być ,zdaje się że w np. Skodzie Fabia 3 też jest pompka elektryczna w układzie chłodzenia.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    "Przebieg 66000 km pekniety tlok cylindra najblizszego rozrzadowi. Silnik wymaga wymiany. Ekologia kosztuje."
    "Przebieg 125tyś uszczelka pod głowica do wymiany , silnik sie przegrzał ;/ układ chłodzenia awaryjny. Silnik do wymiany"
    "przebieg 155 tyś, uszkodziła się głowica, mechanik powiedział, że silnik do wymiany. Po 2 nieudanych próbach wymiany silnika, zdecydowałem się na regenerację głowicy i innych elementów. Całkowity koszt 15k zł, powodzenia"
    "Dwa dni od zakupu i ukręcił się wałek turbosprężarki – 161 000 km, silnik 100 KM. Może miałem pecha, zobaczymy później ale ekologia kosztuje, szkoda że mnie …."
    "Porażka ..także 155 tys. km przebiegu ( po 4 lat użytkowania), uszkodzona głowica przez pasek rozrządu ! Kicha, nie polecam ! Naprawa w serwisie Forda – uwaga ! – 18.700 zł netto !"
    "Mam 2014 rok (uzytkuję w UK) we wrzesniu ub roku wymiana silnika na nowy (przejechał równe 100 000 mil). Wymiana w serwisie, gdzie nie zapłaciłem ani funta. Po telefonie bez gadania kazali dostarczyć auto i wymienili co trzeba. Dziś stracił moc, dodatkowo łapie temperaturę i włącza wentylator na chłodnicy"


    ITD ITD
    Powyższe awarie niekoniecznie wynikają z małej pojemności vs duża moc.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Oooo, o tym nie wiedziałem, a co przepycha "wodę", jakaś pompka ?
    Nie zaglądałem tak dokładnie w każdy element silnika, ale musi coś być niezależne od pracy silnika. Płyn po prostu ciura do zbiorniczka przewodem, który biegnie od turbo.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co mają do tego te felgi? Mam 18" i 17" i co z tego ma wynikać? W innym mam dwa komplety 15" i były różne wyniki, co więcej korzystniejsze dla szerszych opon, a przy 17" takie same jak dla 18", więc?
    Ja kiedys myslalem, ze tylko wieksza szerokosc opony, czyli wiekszy opor toczenia, generuje wieksze spalanie. Oczywiscie bylem swiadomy, ze szersza felga jest ciezsza i ma to negatywny wplyw na zawieszenie i osiagi, ale juz przy podobnej szerokosci opony i felgi wydawalo mi sie to byc pomijalne. W koncu jak felga jest wiekszej srednicy, to opona bedzie lzejsza, bo przeciez nie zmienia sie srednica kola.
    A potem czytalem sobie o Tesli. EPA, czyli amerykanska agencja ochrony srodowiska, podala kiedys roznice w spalaniu wynikajace z zastosowania opcjonalnych felg o srednicy wiekszej o dwa cale, przy tej samej szerokosci opony. To takie typowo amerykanskie chyba, bo iks przed liftem mial tam felgi od 16 do 18 cali, ale szerokosc opony zawsze 215 mm. Otoz wyszlo im, ze zwiekszenie srednicy felgi (nie wiem jak z szerokoscia) o te dwa cale daje wzrost zuzycia energii od 5 do 20%! zaleznie od modelu oczywiscie. Uzytkownicy, ktorzy np. mieli zastepcze Tesle o innym rozmiarze felg, twierdza, ze 5-10% jest spokojnie do zauwazenia.
    Nie do wiary, ale to chyba jednak fizyka a nie czary

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    "Przebieg 66000 km pekniety tlok cylindra najblizszego rozrzadowi. Silnik wymaga wymiany. Ekologia kosztuje."
    "Przebieg 125tyś uszczelka pod głowica do wymiany , silnik sie przegrzał ;/ układ chłodzenia awaryjny. Silnik do wymiany"
    "przebieg 155 tyś, uszkodziła się głowica, mechanik powiedział, że silnik do wymiany. Po 2 nieudanych próbach wymiany silnika, zdecydowałem się na regenerację głowicy i innych elementów. Całkowity koszt 15k zł, powodzenia"
    "Dwa dni od zakupu i ukręcił się wałek turbosprężarki – 161 000 km, silnik 100 KM. Może miałem pecha, zobaczymy później ale ekologia kosztuje, szkoda że mnie …."
    "Porażka ..także 155 tys. km przebiegu ( po 4 lat użytkowania), uszkodzona głowica przez pasek rozrządu ! Kicha, nie polecam ! Naprawa w serwisie Forda – uwaga ! – 18.700 zł netto !"
    "Mam 2014 rok (uzytkuję w UK) we wrzesniu ub roku wymiana silnika na nowy (przejechał równe 100 000 mil). Wymiana w serwisie, gdzie nie zapłaciłem ani funta. Po telefonie bez gadania kazali dostarczyć auto i wymienili co trzeba. Dziś stracił moc, dodatkowo łapie temperaturę i włącza wentylator na chłodnicy"
    Pisalem o tym - w pierwszych latach produkcji ten silnik mial problemy z ukladem chlodzenia. Popekane tloki, poprzeciagane i popekane glowice to tego konsekwencje. Takie problemy, problemy z osprzetem (np. turbo) czy rozrzadem moga pojawic sie w kazdym silniku. Ciekawostka: rozrzad jest na pasku, ale w kapieli olejowej! Prawdopodobnie zaniedbanie wymian lub niewlasciwe oleje powodowaly rozwarstwianie sie paska rozrzadu, ktorego czastki krazyly sobie potem po kanalach olejowych i zatykaly rozne rzeczy. Miedzy innymi turbo tam od tego siadalo. Czyli silnik wrazliwy na olej i nie-idioto-odporny, podobnie jak Multiairy
    Nam chodzi o to czy, te stokilkadziesiat koni z litra wytrzyma te 300.000 km, czy nie, jesli nie popsuje ich uzytkownik czy osprzet. Zareczam ci, ze tak! Te wersja silnikowa kupowano troche zamiast dizla i sa egzemplarze przed i po poprawkach, ktore spokojnie tyle przejada. Dwie niezalezne od siebie gazety w Niemczech robily 100.000 km i rozbieraly te silniki. Stan byl bez zastrzezen! jak w kazdym innym wspolczesnym silniku. Moze jeszcze w zeszlym wieku byly silniki, ktore przy 100.000 km wymagaly kapitalnego remontu, ale dzisaij nawet taki litrowy EcoBoost daje rade.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    No właśnie. Legendy wiejsko-miejskie zakładają, że litrowy silnik rozleci się, bo mocno wysilony, ale taki 2.0 z 280 KM jest spoko i wytrzyma?

  14. #28
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    18 cali, ale szerokosc opony zawsze 215 mm. Otoz wyszlo im, ze zwiekszenie srednicy felgi (nie wiem jak z szerokoscia) o te dwa cale daje wzrost zuzycia energii od 5 do 20%! zaleznie od modelu oczywiscie. Uzytkownicy, ktorzy np. mieli zastepcze Tesle o innym rozmiarze felg, twierdza, ze 5-10% jest spokojnie do zauwazenia.
    Czy opony były równoważne co do modelu, tudzież miały ten sam opór toczenia, czy tylko rozmiar felgi był inny? Model opony gra znaczącą rolę - nie bez powodu napisałem o 15", tu doprecyzuję, na 185/65 R15 jest niższe spalanie niż na 175R65 R15. Czary? Nie, opony o niższym indeksie oporów toczenia, obie letnie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Ciekawostka: rozrzad jest na pasku, ale w kapieli olejowej! Prawdopodobnie zaniedbanie wymian lub niewlasciwe oleje powodowaly rozwarstwianie sie paska rozrzadu, ktorego czastki krazyly sobie potem po kanalach olejowych i zatykaly rozne rzeczy. Miedzy innymi turbo tam od tego siadalo.
    Wiesz jak na to mówią w serwisie Peugeot? Naturalne zużycie silnika przy 100tyś. km przebiegu - artykuł z tym opisem znajdziesz spokojnie w sieci, a umieścił go jeden ze "szczęśliwych" właścicieli zatartego francuskiego paszkwila 1.2. Turbo to akurat najmniejszy problem przy zatartych silnikach Co więcej w Pugach nie było to spowodowane olewaniem standardowej obsługi, a właśnie kontaktem gumy z olejem, co powodowało rozwarstwienie, a pasek niby był dostosowany... Ogólnie jak bardzo trzeba mieć nasrane we łbie, żeby wymyślić pasek rozrządu jeżdżący w oleju

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    podobnie jak Multiairy
    Tu tylko wymiana osprzętu, jakim jest moduł, a nie kompletnego silnika za 20tyś., bo coś się zatarło Trochę inny kaliber jednak to jest. Jeżeli się chce, to silnik MA też idzie zatrzeć
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-09-2020 o 20:10

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    45
    Postów
    86
    Auto
    3Fiaty
    Rocznik
    2008,2012,2018
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Nie zaglądałem tak dokładnie w każdy element silnika, ale musi coś być niezależne od pracy silnika. Płyn po prostu ciura do zbiorniczka przewodem, który biegnie od turbo.
    Prawdopodobnie jest jakaś pompka , jak się przysłuchasz to ją usłyszysz. U mnie w Renegade pompuje płyn około 0,5-1 min po zgaszeniu auta.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    No tak, musi coś pompować. Ale rozbroiło mnie coś innego: bagnet zintegrowany z korkiem wlewu oleju.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy silnik FireFly Turbo 1.0
    Napisany przez bnbn1 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2023, 10:40
  2. FireFly Turbo 1.3 DCT - Opinie
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 07-02-2023, 11:59
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  4. Silnik 1.9 TD soft turbo 75 KM
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-02-2012, 19:03
  5. [silnik] Turbo?
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-05-2009, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-44409

1.0 firefly forum

1.0 firefly opinie

silniki firefly opinie

1.0 firefly

silnik fiat 1.0 FireFly

FireFly Turbo 1.0 opinie

https:fiatklubpolska.pl500x-533silnik-firefly-turbo-1-0-120-km-444094

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl