Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 86
Like Tree8lubi to!

Temat: Duży przegląd 30 tys. 2 lata - co i jak ?  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kFi@t Zobacz post
    MultiAir wywodzi się z 1.4 TB. Nie sądzę, żeby filtry znacząco się miały różnić konstrukcyjnie czy cenowo.
    Tutaj trochę historii o silniku:Wszystko o silniku 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem? | Awarie | Ceny części | Dane Techniczne | Serwis | - Auto Świat
    Historię silników znam bardzo dobrze.
    Jeśli nie sądzisz, że mogą się różnić, to porównaj filtry powietrza T-Jet i MultiAir Turbo Walec i prostopadłościan na upartego mogą być podobne konstrukcyjnie
    I jeszcze z ciekawostek. Aktualnie dawane T-Jety do Tipo nie mają wkładu filtra oleju, a puchę jak np. w GP 8V. W MultiAir nadal wkład.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-03-2018 o 19:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2018
    Skąd
    Wwa
    Postów
    30
    Auto
    500X 1.6 E-Torq; Alfa MiTo 1.4 TB
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Walec i prostopadłościan na upartego mogą być podobne konstrukcyjnie
    nie wiem czy jest to powód aby filtr do Alfa Romeo w ASO kosztował tyle ile filtr do Fiata 500X w sklepie internetowym? Wcale nie jestem ślepym fanem ASO ale jeżeli cena się nie różni to wolę oryginał zwłaszcza co do części takich jak np świece a tutaj w 500x i Alfie są to te same świece. Olej w Alfie ma w nazwie Star we Fiacie K i to jest cała różnica bo to jeden koncern i jeden olej.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Dzisiaj otrzymałem zestaw "części" do przeglądu. Wszystko kupiłem od polecanej tu na forum firmy JATA ze Świdnicy. Różnica w cenie bardziej niż znaczna, gorąco polecam! Co ważne zakupy są robione w autoryzowanym serwisie i jest na to FV VAT, więc "gdyby co" nie ma marudzenia, że Multiair padał bo olej był z Allegro.
    Wszystko co otrzymałem jest oryginalne, świeżutkie oraz taniutkie
    Dziękuję Panu Wojciechowi Czaińskiemu za pro obsługę !

    Pozdrawiam
    Pawcio90 lubi to.

  5. #34
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Też tam kupiłem i oszczędności na samych filtrach i świecach są zauważalne. Następny raz też tam zakupię wraz z olejem i popytam o filtr MA/turbo

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Panowie jakie świece są oryginalnie montowane w 500X (1.4 MA)? Bo zbliża mi się 30kkm, a wole kupić świece sam, niż bulić w ASO

  7. #36
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Kupisz tutaj na forum oryginalne spoooro taniej niż ma ASO ,poszukaj kolegi z Jata Świdnica. A świece są wg mnie NGK (nr seryjne świec były w katalogu NGK jako ich do Fiata)
    Pawcio90 lubi to.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zakupiłem części na przegląd 45 tyś i dodatkowo filtr oleju do turbiny. Spodziewałem się ,że w środku tej śruby będzie jakaś siateczka czy coś ,ale nic nie ma . Nawet nazwa fakturowa to śruba z otworem . Czy to prawidłowo ? Wymieniał ktoś już to ? Nr katalogowy to 71769772IMG_20190201_160740.jpg

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Zakupiłem części na przegląd 45 tyś i dodatkowo filtr oleju do turbiny. Spodziewałem się ,że w środku tej śruby będzie jakaś siateczka czy coś ,ale nic nie ma . Nawet nazwa fakturowa to śruba z otworem . Czy to prawidłowo ? Wymieniał ktoś już to ? Nr katalogowy to 71769772IMG_20190201_160740.jpg
    Uświadomiłeś mi błąd w moim toku rozumowania w sprawie zasilania smarowania turbo. Ze względu na obecność filtra myślałem, że śruba na górze turbiny jest zasilaniem, a okazuje się, że to jest odpływ - ogólnie bardzo logicznym jest zasilać od dołu, ale filtrować za turbo() Na forum alfaholików potwierdzają, że na rysunkach śruba odpływowa ma nr 7, czyli jest na górze.
    Nr tej śruby to 71769773. Do tego potrzebne są jeszcze dwie podkładki 71769771. Są to te same podkładki, co dla śruby którą już masz.

  10. #39
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Czyli ta moja śruba jest montowana na dole ,a na górze byłaby ta ...773 i miałaby ona siateczkę ? ergo byłaby filtrem na odpływie . Podejdę i poproszę o info mechanika,może się uda dowiedzieć

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Tak, montowana na górze *773 ma mieć siateczkę. Na forum alfaholików podają ten sam numer *773, więc zapewne w temacie siateczki nic się nie zmieniło.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-02-2019 o 23:03

  12. #41
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Stawiam ,że ta dolna śruba bez siatki nie wymaga wymiany . Ma za duży otwór aby się zapchać , choć... . Podaję ciekawy link do strony kolegów z Fiata Linea i czynnościami przy f. siateczkowym. Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - 1,4 T-jet i Multair T - wymiana filtra oleju turbosprężarki

  13. #42
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dziś zasięgnąłem języka od kolegi kolegi ,który pracował jeszcze niedawno w ASO Fiat . Podał mi ,że są 2 śruby prawie takie same ,lecz jedną jak na mojej focie ,druga z sitkiem . Należy przestrzegać jej wymiany ,choć.....podpowiedział ,że usuwano często to sitko ze śruby i nie wymieniano więcej filterka ,bo go tam w tym momencie nie było . Ale to za zgodą klienta . Wykręcenie tej śruby i wyciągnięcie siateczki lub oczyszczenie jej i ponowne wkręcenie może spowodować zerwanie gwintu . Stosuje się temat taki ,że jest to śruba jednorazowa . Koszt ok 50 zł sztuka ( ale nie wiem ,czy netto ,czy brutto ) . Złe jest to , że sprzedawane są po 10 szt ,ale ASO często robią tak,że kupuję jedno z nich i sobie wedle dogadania podsyłają aby nie leżały na magazynie . Przy wymianie ,remoncie turbiny wymienia się elastyczny przewód olejowy lub robi się to co np 100 tys km ,bo on twardnieje . W ASO - innym powiedziano ,że gdy zgłoszę chęć wymiany to oni zakupią jeden filterek i zrobią co trzeba . Dziwią się ,że nie ma firmowych wytycznych co do wymiany obligatoryjnej tego elementu .

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeśli chodzi o to sitko na powrocie turbiny, to zapewne jest to zabezpieczenie przed opiłkami w przypadku uszkodzenia łożyska turbiny. Inne logiczne zastosowanie nie przychodzi mi do głowy.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Wykręcenie tej śruby i wyciągnięcie siateczki lub oczyszczenie jej i ponowne wkręcenie może spowodować zerwanie gwintu .
    Co do zerwania gwintu, to podejrzewam, że nie używali klucza dynamometrycznego. Tej śruby nie wolno za mocno wkręcić. Moment obrotowy dokręcenia to 23-27Nm. W dokumentacji nie piszą nic o wymaganej wymianie na nową, ani o wymianie podkładek na nowe.

    Z ciekawostek, w dokumentacji serwisowej śruba na górze turbiny jest określana jako strona zasilająca, opisana jako "złączka z filtrem".

    Podsumowując, to jednak wychodzi na to, że wlot oleju jest jednak od góry.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Trochę zamotałem się
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    sitko na powrocie turbiny
    ,
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    w dokumentacji serwisowej śruba na górze turbiny jest określana jako strona zasilająca, opisana jako "złączka z filtrem".

    Podsumowując, to jednak wychodzi na to, że wlot oleju jest jednak od góry.
    .Wcześniej napisałeś ,że sitko jest na powrocie ,choć zaraz niżej ,że sitko jest na zasilaniu-złączka z filtrem. Trzeba będzie zamówić i samemu wymienić lub zlecić mechanikowi ,który wpuści aby popatrzeć na jego ręce i wtedy dywagacje zostaną obalone .

  16. #45
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jedno jest pewne na 100%. Sitko jest w śrubie na górze turbiny. Odrębną kwestią jest kierunek przepływu oleju, a co za tym idzie nazewnictwo tej śruby. Według dokumentacji serwisowej górna śruba to zasilanie, według alkoholików gorna śruba to powrót.


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Srategia FCA na lata 2018-2021+
    Napisany przez IT_spec na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2017, 23:30
  2. Nowy Fiat Linea już za dwa lata?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-11-2013, 18:39
  3. Nowy Fiat Linea już za dwa lata?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-11-2013, 17:49
  4. Fiat Uno 1.0 i.e. Fire wymiana sprzęgła - lata produkcji?
    Napisany przez anonim001 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2013, 20:38
  5. [tanio odsprzedam] części silnikowe - fiat lata `70-`90
    Napisany przez no1tasman na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-09-2011, 19:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 71769773

Filtr multi air moment dokrecania

https:fiatklubpolska.pl500x-533duzy-przeglad-30-tys-2-lata-co-i-jak-406133

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl