Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Posty od 76 do 86 z 86
Like Tree8lubi to!

Temat: Duży przegląd 30 tys. 2 lata - co i jak ?  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W skrzyni zostaję na Tuteli, nie narzekam na jej pracę. Jednak dla silnika zmiana, o czym w innym wątku napisałem. Wygląda na to, że Motul ponownie coś zmienił w składzie, to już mi się nie spodobało.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-02-2022 o 19:14



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Minęły kolejne lata i w tym roku mam kolejny duży przegląd. Tym razem przegląd na 6 lat i 50 tys. km.
    1. Wymiana wszystkich filtrów, to oczywiste co roku.
    2. Wymiana oleju silnika, używam Selenia i tak zostawię.
    3. Wymiana oleju skrzyni póki co odpuszczam. Za mały przebieg, zrobię to za rok.
    4. Wymiana płynu hamulcowego.
    5. Wymiana płynu chłodniczego.
    6. Filtr/śruba Turbo, oryginał.
    7. Filtr/śruba Multiair, oryginał.
    8. Rozrząd (pasek, rolka, pompa) założę niemieckiej firmy INA, taki mi polecił mechanik.

    Trochę się zdziwiłem, ale w komplecie rozrządu nie ma uszczelki do pompy wody ......., dodatkowo mechanik mówi, że przy tym przebiegu wymiana pomy nie jest konieczna ...... ?
    Muszę się nad tym zastanowić, byłoby zawsze mniej grzebania.

    Pozdrawiam

  4. #78
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Może założenie, że wymieniam pompę i nie mam gdzieś w głowie, że jest w układzie rozrządu jakiś słaby pkt ? Wymieniasz - masz wszystko do tego przygotowane - i masz z głowy na parę lat temat rozrządu . Mały przebieg w okresie czasu wskazuje na możliwość jazdy wokół komina- może świece do kpl ? Jazda trasowa jest inna niż typowo miejska .

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Świece zmieniałem rok temu przy przebiegu 40 tys. km, więc luz
    Co do pomy, masz wiedzę, czy w komplecie powinna być uszczelka, a może fabrycznie jest silikon ?

  6. #80
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Co do pomy, masz wiedzę, czy w komplecie powinna być uszczelka, a może fabrycznie jest silikon ?
    Trzeba użyć silikon, w korpusie pompy jest odpowiedni kanał. Niestety, albo stety, nie ma uszczelki. Fabrycznie też są wklejane. Tak jest we FIAT-ach.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    dodatkowo mechanik mówi, że przy tym przebiegu wymiana pomy nie jest konieczna
    Wymieniać i nie zastanawiać się, bo zaraz się rozcieknie. U mnie w GP fabryczna ciekła przed wymianą paska, a był wymieniany przy 90tyś.km - dolewałem co jakiś czas. Druga była wyjmowana przy 80tyś. i nie ciekła. Teraz 3, ale jeszcze brakuje do przebiegu wymiany, nie cieknie - w tym roku w GP też rozrząd do wymiany ze względu na czas, więc w obu grubsza robota (jeszcze w staruszku muszę sprawdzić kiedy miał regulowane zawory - chyba 10tyś. mu brakuje).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Rozrząd (pasek, rolka, pompa) założę niemieckiej firmy INA, taki mi polecił mechanik.
    W tym temacie osobiście wolę zostać przy oryginale kupionym w ASO - oczywiście komplet z pompą.

    Co ważne - używać kluczy dynamometrycznych

    Przy wymianie pompy podczas czyszczenia miejsca styku należy zapchać wnękę w bloku, żeby syfu do układu nie wpakować Są filmy w sieci, gdzie nauczyciele brudasy nasypią śmieci do chłodzenia, zakładają pompę i jazda...
    Nie wolno również od razu napełniać układu chłodniczego - trzeba zaczekać aż uszczelniacz na pompie wyschnie
    Nie kręcić rozrusznikiem, a tym bardziej nie odpalać silnika, bez zalanego płynu - polecą/uszkodzą się uszczelniacze pompy

    Niektórzy wymieniają paski bez blokad (robią na znaki), ale ja bym tego nie robił i nie zrobię w ten sposób. Normalnie należy poluzować śrubę napędu wałka rozrządu, żeby podczas napinania mogła się obracać nie kręcąc wałkiem. Po maksymalnym napięciu dokręca się koło z odpowiednim Nm.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-02-2022 o 13:15

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Wymiana paska, tylko z blokadami, inaczej sobie tego nie wyobrażam. Tylko muszę znaleźć dobry warsztat który ma takowe. Bydgoskie "autoryzowane" serwisy omijam szerokim łukiem, o Rejskim nie będę się rozpisywał, jest tego pełno w w sieci, a w drugim byłym autoryzowanym serwisie ukradli mi części do przeglądu - brak słów.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Tylko muszę znaleźć dobry warsztat który ma takowe
    Ofert sprzedaży blokad jest sporo. Zadałem pytanie o cenę oryginalnych, przy okazji rozpoczęcia zamawiania kompletu paska do mojego. Będę wymieniał przy pomocy sąsiada, który trochę więcej kluczy i nasadek ma niż ja. Dynamometry posiadam, więc bajka.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    o Rejskim nie będę się rozpisywał
    Musisz przypominać?

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    a w drugim byłym autoryzowanym serwisie ukradli mi części do przeglądu
    Z tymi takiej akcji na szczęście nie miałem. Za to postój w polu, bo spod pokrywy filtra lał się olej, zaliczyłem - mieli wtedy autoryzację, była jeszcze końcówka gwarancji.

  9. #83
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Teraz czekam na ostatnie elementy układanki, czyli zestaw rozrządu i oryginalne blokady. Klucz do przytrzymania koła napędowego wałka już mam - ważna rzecz, żeby tym kluczem wyrównać siłę przy luzowaniu/dokręcaniu śruby na kole. Bez tego można uszkodzić blokadę wałka. Ogólnie temat nie jest zbyt skomplikowany.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-02-2022 o 21:09

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    To powodzenia w samodzielnym działaniu ! Chyba bym się nie odważył, ale Fiat, to moje pierwsze auto z paskiem i może strach ma wielkie oczy ��
    Czy możesz przybliżyć, jaki koszt blokad ?

  11. #85
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Blokada wałka 170zł, blokada wału 230zł (oba oryginały z ASO, cena trochę dziwna do blokady wału, kilka lat temu około 80zł, ale niby poprawna, może z tą blokadą coś więcej jest - będę wiedział, gdy dotrze z kompletem paska).
    Kluczyk do napinania około 34zł, zamiennik - oryginał niedostępny.
    Można taniej kupić zestawy zamienniki, ale różnie z nimi bywa. Wiadomo, że nie można stosować jednocześnie blokad z różnych zestawów, bo różne kąty mają. Ogólnie tu ciekawy temat, są wzory ruskie, europejskie, chińskie itp Każde inne.
    Na pewno za kilka lat je użyję w 500X, co więcej blokadę wału, czy kluczyka do napinania, użyję do Grande Punto, też w tym roku będę w nim rozrząd robił i regulację zaworów.

    Sama robota nie jest jakaś kosmiczna - ważne, żeby nie było możliwości ruszenia wałem, czy wałkiem po zdjęciu paska - jest film w sieci, jak jakiś gość w Mito w MultiAir zdjął pasek z kół (bez blokad), a potem beztrosko kręcił wałkiem i wałem, żeby do blokad dopasować... Trzeba mieć klucze dynamometryczne w zakresie powiedzmy 5Nm-140Nm (w moim przypadku 3 - przez lata uzbierałem) i klucz do przytrzymania koła zębatego wałka - trzeba poluzować śrubę koła (jak dobrze pamiętam coś około 120Nm) i przy okazji nie zerwać blokady wałka, bo będzie zonk. Odkręca się żeby równo pasek po obu stronach koła napędu wałka rozrządu napiąć. Do tego 2 podnośniki (jeden na samochód, drugi do podparcia silnika), kilka kluczy i uszczelniacz do pompy - nie jest na uszczelce.
    Ogólnie to po tym co z fachowcami przeszedłem nie mam odwagi im dać auta.

    Podsumowując. Więcej czasu zajmują przygotowania do działania niż faktyczny czas wymiany Nie wliczam czasu na wyschnięcie silikonu na pompie, zanim płynem chłodniczym układ się zaleje.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-02-2022 o 14:56

  12. #86
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Graty mam, z blokadą wału nie ma nic ekstra.


 
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Podobne tematy

  1. Srategia FCA na lata 2018-2021+
    Napisany przez IT_spec na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2017, 23:30
  2. Nowy Fiat Linea już za dwa lata?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-11-2013, 18:39
  3. Nowy Fiat Linea już za dwa lata?
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-11-2013, 17:49
  4. Fiat Uno 1.0 i.e. Fire wymiana sprzęgła - lata produkcji?
    Napisany przez anonim001 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2013, 20:38
  5. [tanio odsprzedam] części silnikowe - fiat lata `70-`90
    Napisany przez no1tasman na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-09-2011, 19:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 71769773

Filtr multi air moment dokrecania

https:fiatklubpolska.pl500x-533duzy-przeglad-30-tys-2-lata-co-i-jak-406133

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl