Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 18 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 261
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wygląda na to, że wszyscy/wybrańcy to zaliczą, którzy mają auta z produkcji od 2015 do 27.11.2017, od 28.11.2017 zmieniono podzespoły turbiny. FCA brzydko podchodzi do tematu, wie, że turbiny są wadliwe, dokładnie chodzi o zawór Wastegate, ale akcji nawrotowej nie zrobił... Będę do nich w tej sprawie pisał.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-06-2019 o 23:49



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    No i dupa... Nie pompuje.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Z ciekawostek - nowa NOWA prawie 12tyś , regenerowana przez FCA 3 600, zapewne takie montują.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Sprawdziłem co i jak. Rozpieprzony jest oczywiście zawór wastegate. Piszę do FCA.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    A nie można zmienić samego zaworu ?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Sprawdziłem co i jak. Rozpieprzony jest oczywiście zawór wastegate. Piszę do FCA.
    No to ciekawi mnie odpowiedź FCA. Może dobrze ,że gwarancję przedłużyłem . Jakieś objawy wcześniej np świst lub coś innego ,czy nagle spadek mocy ,kod błędu itp?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    No to ciekawi mnie odpowiedź FCA. Może dobrze ,że gwarancję przedłużyłem . Jakieś objawy wcześniej np świst lub coś innego ,czy nagle spadek mocy ,kod błędu itp?
    Jest kod błędu P0236 - sporadyczny. Nie ma żadnego świstu, jest brak mocy, na wskaźniku turbiny w trybie sport doładowanie dochodzi góra do 1/4 skali i koniec. Zaczyna się nagle, bez wcześniejszych objawów. Dziś na chwilę wskoczyła "normalność" - zauważalnie dłuższa turbodziura, by po chwili wrocił praktycznie wolnossak. Trzeba dobrze przemyśleć wyprzedzanie. Wykresy ciśnienia doładowania oczekiwanego i rzeczywistego baaardzo się różnią. Gdy działa normalne nachodzą na siebie.

    Ściągnąłem cięgno z osi klapki Wastegate i po obadaniu organoleptycznym jeden wniosek - totalny złom, wewnątrz turbiny klapka waste grzechocze, duży luz na osi klapki.

    Wysłałem już maila do FCA z żądaniem wymiany na ich koszt. Ciekaw jestem odpowiedzi.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    A nie można zmienić samego zaworu ?
    Czekam na odpowiedzi fachowców od regeneracji turbin. Turbina jest prosta, więc teoretycznie powinno się dać to zrobić.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-06-2019 o 14:42

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Szybki odzew, ale na razie bez konkretów. Dzwonili zReiskiego na umówienie terminu diagnostyki turbiny, najwcześniej po 17.06. Na chwilę obecną nic więcej nie wiadomo co do kosztów.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    53
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jest kod błędu P0236 - sporadyczny. Nie ma żadnego świstu, jest brak mocy, na wskaźniku turbiny w trybie sport doładowanie dochodzi góra do 1/4 skali i koniec. Zaczyna się nagle, bez wcześniejszych objawów. Dziś na chwilę wskoczyła "normalność" - zauważalnie dłuższa turbodziura, by po chwili wrocił praktycznie wolnossak. Trzeba dobrze przemyśleć wyprzedzanie. Wykresy ciśnienia doładowania oczekiwanego i rzeczywistego baaardzo się różnią. Gdy działa normalne nachodzą na siebie.
    Czyli dokładnie to samo co u mnie. co prawda jeżdżę tak jużblisko 40 tys.km ale szykuję się do wymiany turbiny. Chętnie bym poznał kod tej już zmodyfikowanej by nie założyć kolejnej na 40 tys.km.

    Może orientuje się ktoś czy są dostępnie i gdzie zestwy montażowe turbiny do naszych 1.4 MA tj. uszczelki i szpilki i śruby?

  11. #25
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tak dla ciekawości -bo moje auto ma 46 tyś km i ...jest w grupie ryzyka - czy procentowo możecie określić (osoby ,które mają problem z turbo) ile jeździcie w trybie sport względem trybu Auto? Pytam ,bo w SPORT rzadko jeżdżę i ciekawi mnie ,czy wybór trybu ,a co za tym idzie przestawienie się zapewne pewnych ustawień turbiny itd może ma wpływ na szybsze pokazanie się tego problemu ,ujawnienie się go .

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    53
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    do momentu uszkodzenia tryb sport używałem raczej okazjonalnie może dla całego przebiegu około max 20 % ... później jescze rzadziej bo odłączenie sprężarki i błąd 0236 dezaktywuje możliwość zmiany trybu.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tomacias Zobacz post
    Może orientuje się ktoś czy są dostępnie i gdzie zestwy montażowe turbiny do naszych 1.4 MA tj. uszczelki i szpilki i śruby?
    Jutro wrzucę numery części które są potrzebne, łącznie z numerem turbiny.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał tomacias Zobacz post
    do momentu uszkodzenia tryb sport używałem raczej okazjonalnie może dla całego przebiegu około max 20 % ... później jescze rzadziej bo odłączenie sprężarki i błąd 0236 dezaktywuje możliwość zmiany trybu.
    W moim przypadku na auto i all weather 60/40, do tego Sport pewnie około 10%.

    W moim wystąpienie przymulenia nie powoduje dezaktywacji pokrętła trybu jazdy.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Czyli podobnie do mnie -sport niewiele ,wedle potrzeb-to "czekam" na objawy . Rozumiem ,że ASO będzie się broniło przed naprawą ...

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    53
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    W moim wystąpienie przymulenia nie powoduje dezaktywacji pokrętła trybu jazdy.
    w rzeczywistości wygląda to u mnie tak że dopóki błąd jest na liście "oczekujących" to mogę przełączać między trybami ale doładowanie jest ograniczone do max 20% zgodnie ze wskaźnikiem na tablicy zegarów, gdy błąd przejdzie w tryb zapisany i zapali się kontrolka MIL na tablicy, nastepuje dezaktywacja przęłącznika trybu jazdy i dezaktywacja trybu S&S oraz nie mogę włączyć tempomatu i przechodzę w symulację trybu jazdy wolnossącymi 75 końmi mechanicznymi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał tomacias Zobacz post
    Rozumiem ,że ASO będzie się broniło przed naprawą ...
    u mnie usterka wystąpiła tydzień przed końcem okresu gwarancyjnego, więc łaskawie wymienili czujnik w kolektorze ssącym... a gdy wróciłem po kilku dniach, dopatrzyli się że mam zamontowaną instalację LPG i odesłali do warsztatu że to ich wina i wina instalacji.... byłem jeszcze później w kilku warsztatach i ASO i nie znaleźli przyczyny ... lub grają wariata, żeby nie wyszło że to wina konstrukcji

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim przypadku check'a nie wywala. Podejrzewam, że grzyb zaworu Waste w muszli obraca się na ośce. Dziś jechał normalne, wczoraj wieczorem zapisywałem wykresówki, anomalie wystąpiły, zapisały się, oczywiście pokażę to w ASO na diagnozie. Czujniki są na 100% sprawne,wartości map sensora i doładowania pokrywają się ze sobą w każdym przypadku. Z tego co ustaliłem, gdy grucha jest sterowana nadciśnieniem, zawór jest w pozycji zamkniętej i otwiera się dopiero, gdy trzeba upuścić spaliny. Gdy grzyb zaworu obraca się na ośce, to pod wpływem ciśneinia spalin sam z siebie odchyla się, co powoduje, że spaliny na wirnik nie lecą jak trzeba.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-06-2019 o 15:13


 
Strona 2 z 18 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

check engine 500x multiairmultiair 1.4 brak mocy wibracje1.4 multiair brak mocyfiat 500x drgania przy przyspieszaniuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110fiat forum wastegatehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl