Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 50
Like Tree6lubi to!

Temat: "Sprawdż poziom oleju"  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    38
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010

    "Sprawdż poziom oleju"

    Panowie,dziwna sprawa, na sylwestra miałem wyjazd do znajomych ,350 km w jedną stronę z czego 200 km to autostrada. Ustawiłem tempomat na 150 km/h i cheja i po ok 150 km wyskoczył mi komunikat aby spr poziom oleju plus kontrolka bagnetu. Zjechałem na najbliższy parking,zrobiłem sobie przerwę ,spr poziom (był ok ) i dalej w trasę,i jak wracałem znów to samo,znów na autostradzie,w tych samych warunkach (predkość itp) Ktoś może mi to wyjaśnić ?? dziękuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Panowie,dziwna sprawa, na sylwestra miałem wyjazd do znajomych ,350 km w jedną stronę z czego 200 km to autostrada. Ustawiłem tempomat na 150 km/h i cheja i po ok 150 km wyskoczył mi komunikat aby spr poziom oleju plus kontrolka bagnetu. Zjechałem na najbliższy parking,zrobiłem sobie przerwę ,spr poziom (był ok ) i dalej w trasę,i jak wracałem znów to samo,znów na autostradzie,w tych samych warunkach (predkość itp) Ktoś może mi to wyjaśnić ?? dziękuje
    Jaka była temperatura na zewnątrz, jakiego oleju używasz i kiedy go wymieniałeś? Auto z DPF?
    I ile wypiłeś na Sylwestra?
    Ostatnio edytowane przez miras ; 04-01-2016 o 10:21

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    38
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Jak na spowiedzi. Na zewnątrz było -10 stopni ,leje castrol edge 5w40,zmieniany był 7,5 tys km temu ,auto z dpfem, na sylwestra wypiłem 0,7 absyntu i w zupełności wystarczyło

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Kiedyś zgłębiałem ten temat (nie absyntu ale oleju). Konkluzja była taka że ten typ tak ma. Czujnik poziomu oleju czasami wywali ostrzeżenie, a tak naprawdę oleju jest wystarczająco. Chłopaki w internecie pisali, że jak coś takiego im wywala to zawsze sprawdzają poziom, bo się w końcu może okazać że jednak jest go za mało

    Moja teoria jest taka, że to powrót z odmy (a dokładnie z separatora) powoduje to zjawisko, bo jest bardzo blisko czujnika i może go od czasu do czasu okłamać, bo z tego separatora wraca trochę syfiasty olej. Dla spokoju dolej sobie 100 ml i będziesz spokojniejszy.

    Mi się to zdarzyło 3 razy do tej pory (18kkm przejechane) i zawsze poziom oleju był ok i po 10 min postoju kontrolka znikała.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Miałem to samo, droga ekspresowa + tempomat i wywaliło błąd. Dolałem 200ml i od 3kkm spokój.
    vanrafell lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    38
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Ok ,dziękuje za odpowiedzi

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A absyncik polecam

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Jak na spowiedzi. Na zewnątrz było -10 stopni ,leje castrol edge 5w40,zmieniany był 7,5 tys km temu ,auto z dpfem, na sylwestra wypiłem 0,7 absyntu i w zupełności wystarczyło
    Tak na marginesie...jak masz DPF to Fiat zaleca Selenia WR 5W30 Pure Energy...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    38
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Niby zaleca,ale na obecnym oleju nie mam żadnych problemów z dpf,ładnie sie wypala praktycznie do zera ,więc nie ruszam żeby nie zepsuć.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    maciejka38 a na ile jesteś pewien pomiaru na tym "marnym" bagnecie? Czasem (czyt. zwykle) ciężko wyczaić na nim poziom oleju.
    BTW chyba gdzieś w MultiEcuScan widziałem jakąś procedurę(?) dotycząca właśnie ostrzeżenia o niskim stanie oleju. Ktoś coś kojarzy?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Mam podobne hece z tym poziomem oleju - od czasu do czasu wywala to ostrzeżenie - i faktycznie, jazda autostradowa wydatnie w tym pomaga. W efekcie też nie do końca wiem jaki jest poprawny poziom na bagnecie ( a ściślej - kiedy toto się mierzy): czy po ostygnięciu (gdy olej zdoła spłynąć " w komplecie" czy też wkrótce (kilka minut) po zatrzymaniu - gdy olej gorący i niekoniecznie jeszcze spłyną.. Na zimnym - nigdy nie było poniżej dolnego limitu, a bywa że wywala już gdy jest w 3/4 podziałki. Na gorącym - czasem zdarzało się w okolicy minimum (końca płaskiego). Z różnymi opiniami się spotykam (wśród fachowców), i dalej nie wiem jak jest poprawnie.
    Zwykle jednak jest tak że jak wywali raz, to wkrótce wywali znowu - więc dolewam trochę (ok 100-200 ml, zależnie co odczytam z bagnetu) i jeżdzę - to "gasi" alarmy na jakiś czas
    Cały płaski odcinek to ok litra, staram się utrzymywać na gorącym tak ok połowy podziałki (daje to półlitrową rezerwę na to co nie spłynęło jeszcze) - i na tej podstawie szacuję ile brakuje i tyle staram się dolać.
    PS - mam DPF (jeśli to ma tu jakieś znaczenie)
    A ten bagnet to faktycznie jakaś porażka - zwykle jest cały zasyfiony po wyciągnieciu, trzeba kilka razy "wsadzić i wyjąć" - wycierając go każdorazowo, żeby za którymś razem zobaczyć efekt (dobrze że nie za 9 miesiecy )
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 04-01-2016 o 20:48

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Sam mam taki problem jak wy.irytujące.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a jaki olej do silnika lejecie? stosujecie jakieś dodatki do oleju? czy w silniku są 2 czujniki, czujnik poziomu oleju oraz czujnik ciśnienia, czy tylko jeden?
    Pozdrawiam


  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja miałem podobny problem z tym, że zdecydowanie poważniejszy: auto mi parę razy zgasło. Pamiętam przynajmniej trzy takie przypadki w tym dwa na autostradzie czyli już konkret (pisałem na forum w którymś wątku). Co prawda chyba wyświetlał się wtedy komunikat o za niskim stanie oleju ale wiązałem przyczyny raczej z chipowaniem (byłem świeżo po nim) lub z jakimś problemem z automatem. Dopiero gdy parę razy sprawdziłem poziom oleju na bagnecie to okazało się, że jest raczej w okolicach minimum lub nawet trochę poniżej (jak wiemy i jak pisałem ciężko to zmierzyć). Po dolewce problem się nie powtórzył. I teraz zawsze staram się trzymać maksymalny poziom.
    Te dwa razy na autostradzie to przy ostrym przyspieszaniu i może mieć to sens: ostry but = pewnie nagły wzrost zapotrzebowania na olej = czujnik wykrywa "brak", wyświetla komunikat i wyłącza silnik.
    BTW po paru minutach od zatrzymania na pewno cały olej już zdąży spłynąć do miski, tym bardziej w pełni rozgrzany

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wg mnie silnik nie powinien wyłączać się sam od braku/niedoboru oleju. Była by to sytuacja niebezpieczna (np w tunelu, na stromych podjazdach , krętej drodze itp).

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Niby zaleca,ale na obecnym oleju nie mam żadnych problemów z dpf,ładnie sie wypala praktycznie do zera ,więc nie ruszam żeby nie zepsuć.
    I to mi się podoba. Dobra dewiza: nie ekscytować się marką oleju. Zmieniać regularnie i będzie git. Stare auta na mineralnym robiły po 1 mln km. Syntetyki podobno są jeszcze lepsze. Niestety przebiegi spadły. Ale to raczej kwestia wyżyłowania i udziwniania silników.

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wg mnie silnik nie powinien wyłączać się sam od braku/niedoboru oleju. Była by to sytuacja niebezpieczna (np w tunelu, na stromych podjazdach , krętej drodze itp).
    Zatarcie silnika też powoduje pewne problemy w w/w sytuacjach. W zasadzie skutek podobny, tylko efekty uboczne bardziej malownicze (np kawałki silnika na drodze).
    Najpierw jest komunikat na desce, dopiero potem wyłączenie silnika.

    Problem z czujnikami poziomu tego typu jak stosowane we Fiatach polega na tym że ich wskazanie zależy od gęstości mierzonej cieczy. W samochodzie pracują w warunkach które potencjalnie sprzyjają generowaniu błędów, bo poziom cieczy zmienia się dynamicznie (zależnie od np obrotów) a gęstość nie jest stała. Komputer pomija pojedyncze odczyty znacznie odbiegające od wartości oczekiwanej, ale tylko do czasu - potem następuje "kumulacja" i kolejny odczyt niskiego stanu oleju włączy alarm oraz tryb "oczekiwania na awarię".
    ALE pojawienie się alarmu na desce nie jest czymś co można całkowicie zlekceważyć, ponieważ sygnalizuje on że czujnik wykrył niski poziom oleju wiele razy (w krótkich odstępach czasu) co oznacza że oleju może być jednak za mało. A tego nie lubią ani nasze silniki, ani tym bardziej nasze portfele. Dolanie 200 ml oleju boli mniej niż remont silnika.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 05-05-2024, 14:16
  2. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 22-06-2023, 14:40
  3. Komunikat "sprawdź świece żarowe..."
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 13-07-2020, 14:04
  4. "Sprawdź stan filtra oleju napędowego"
    Napisany przez maciekpt na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 20-10-2015, 00:15
  5. Poziom oleju i "tyrkanie" (drgania) z przodu.
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 17:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sprawdz-poziom-oleju-31186

https:fiatklubpolska.plcroma-446sprawdz-poziom-oleju-311862change engine oilchange engine oil fiat cromachange engine oil cromakomunikat engine oil fiat cromacroma fiat chainge oilfiat ducato change engine oilcroma change engine oilengine oilfiat croma change engine oilchange engine oil alfa 159Fiat croma 1.9 czujnik oleju change engine oil alfa gtcheck engine oil lewej Fiat Croma change engine oil fiat bravo croma check engin oilminimalny poziom oleju cromaalfa 159 komunikat sprawdz stan olejucheck engine oil level fiat cromaCroma poziom olejukontrolka chenge oil fiat cromachenge oil fiat cromamultiecuscan poziom olejufiat ducato poziom oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl