Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 50
Like Tree6lubi to!

Temat: "Sprawdż poziom oleju"  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010

    "Sprawdż poziom oleju"

    Panowie,dziwna sprawa, na sylwestra miałem wyjazd do znajomych ,350 km w jedną stronę z czego 200 km to autostrada. Ustawiłem tempomat na 150 km/h i cheja i po ok 150 km wyskoczył mi komunikat aby spr poziom oleju plus kontrolka bagnetu. Zjechałem na najbliższy parking,zrobiłem sobie przerwę ,spr poziom (był ok ) i dalej w trasę,i jak wracałem znów to samo,znów na autostradzie,w tych samych warunkach (predkość itp) Ktoś może mi to wyjaśnić ?? dziękuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Panowie,dziwna sprawa, na sylwestra miałem wyjazd do znajomych ,350 km w jedną stronę z czego 200 km to autostrada. Ustawiłem tempomat na 150 km/h i cheja i po ok 150 km wyskoczył mi komunikat aby spr poziom oleju plus kontrolka bagnetu. Zjechałem na najbliższy parking,zrobiłem sobie przerwę ,spr poziom (był ok ) i dalej w trasę,i jak wracałem znów to samo,znów na autostradzie,w tych samych warunkach (predkość itp) Ktoś może mi to wyjaśnić ?? dziękuje
    Jaka była temperatura na zewnątrz, jakiego oleju używasz i kiedy go wymieniałeś? Auto z DPF?
    I ile wypiłeś na Sylwestra?
    Ostatnio edytowane przez miras ; 04-01-2016 o 09:21

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Jak na spowiedzi. Na zewnątrz było -10 stopni ,leje castrol edge 5w40,zmieniany był 7,5 tys km temu ,auto z dpfem, na sylwestra wypiłem 0,7 absyntu i w zupełności wystarczyło

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Kiedyś zgłębiałem ten temat (nie absyntu ale oleju). Konkluzja była taka że ten typ tak ma. Czujnik poziomu oleju czasami wywali ostrzeżenie, a tak naprawdę oleju jest wystarczająco. Chłopaki w internecie pisali, że jak coś takiego im wywala to zawsze sprawdzają poziom, bo się w końcu może okazać że jednak jest go za mało

    Moja teoria jest taka, że to powrót z odmy (a dokładnie z separatora) powoduje to zjawisko, bo jest bardzo blisko czujnika i może go od czasu do czasu okłamać, bo z tego separatora wraca trochę syfiasty olej. Dla spokoju dolej sobie 100 ml i będziesz spokojniejszy.

    Mi się to zdarzyło 3 razy do tej pory (18kkm przejechane) i zawsze poziom oleju był ok i po 10 min postoju kontrolka znikała.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Miałem to samo, droga ekspresowa + tempomat i wywaliło błąd. Dolałem 200ml i od 3kkm spokój.
    vanrafell lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Ok ,dziękuje za odpowiedzi

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A absyncik polecam

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    398
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Jak na spowiedzi. Na zewnątrz było -10 stopni ,leje castrol edge 5w40,zmieniany był 7,5 tys km temu ,auto z dpfem, na sylwestra wypiłem 0,7 absyntu i w zupełności wystarczyło
    Tak na marginesie...jak masz DPF to Fiat zaleca Selenia WR 5W30 Pure Energy...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2015
    Skąd
    Lubawka
    Wiek
    31
    Postów
    96
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2010
    Niby zaleca,ale na obecnym oleju nie mam żadnych problemów z dpf,ładnie sie wypala praktycznie do zera ,więc nie ruszam żeby nie zepsuć.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    maciejka38 a na ile jesteś pewien pomiaru na tym "marnym" bagnecie? Czasem (czyt. zwykle) ciężko wyczaić na nim poziom oleju.
    BTW chyba gdzieś w MultiEcuScan widziałem jakąś procedurę(?) dotycząca właśnie ostrzeżenia o niskim stanie oleju. Ktoś coś kojarzy?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Mam podobne hece z tym poziomem oleju - od czasu do czasu wywala to ostrzeżenie - i faktycznie, jazda autostradowa wydatnie w tym pomaga. W efekcie też nie do końca wiem jaki jest poprawny poziom na bagnecie ( a ściślej - kiedy toto się mierzy): czy po ostygnięciu (gdy olej zdoła spłynąć " w komplecie" czy też wkrótce (kilka minut) po zatrzymaniu - gdy olej gorący i niekoniecznie jeszcze spłyną.. Na zimnym - nigdy nie było poniżej dolnego limitu, a bywa że wywala już gdy jest w 3/4 podziałki. Na gorącym - czasem zdarzało się w okolicy minimum (końca płaskiego). Z różnymi opiniami się spotykam (wśród fachowców), i dalej nie wiem jak jest poprawnie.
    Zwykle jednak jest tak że jak wywali raz, to wkrótce wywali znowu - więc dolewam trochę (ok 100-200 ml, zależnie co odczytam z bagnetu) i jeżdzę - to "gasi" alarmy na jakiś czas
    Cały płaski odcinek to ok litra, staram się utrzymywać na gorącym tak ok połowy podziałki (daje to półlitrową rezerwę na to co nie spłynęło jeszcze) - i na tej podstawie szacuję ile brakuje i tyle staram się dolać.
    PS - mam DPF (jeśli to ma tu jakieś znaczenie)
    A ten bagnet to faktycznie jakaś porażka - zwykle jest cały zasyfiony po wyciągnieciu, trzeba kilka razy "wsadzić i wyjąć" - wycierając go każdorazowo, żeby za którymś razem zobaczyć efekt (dobrze że nie za 9 miesiecy )
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 04-01-2016 o 19:48

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 aut
    Rocznik
    2008
    Sam mam taki problem jak wy.irytujące.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a jaki olej do silnika lejecie? stosujecie jakieś dodatki do oleju? czy w silniku są 2 czujniki, czujnik poziomu oleju oraz czujnik ciśnienia, czy tylko jeden?
    Pozdrawiam


  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja miałem podobny problem z tym, że zdecydowanie poważniejszy: auto mi parę razy zgasło. Pamiętam przynajmniej trzy takie przypadki w tym dwa na autostradzie czyli już konkret (pisałem na forum w którymś wątku). Co prawda chyba wyświetlał się wtedy komunikat o za niskim stanie oleju ale wiązałem przyczyny raczej z chipowaniem (byłem świeżo po nim) lub z jakimś problemem z automatem. Dopiero gdy parę razy sprawdziłem poziom oleju na bagnecie to okazało się, że jest raczej w okolicach minimum lub nawet trochę poniżej (jak wiemy i jak pisałem ciężko to zmierzyć). Po dolewce problem się nie powtórzył. I teraz zawsze staram się trzymać maksymalny poziom.
    Te dwa razy na autostradzie to przy ostrym przyspieszaniu i może mieć to sens: ostry but = pewnie nagły wzrost zapotrzebowania na olej = czujnik wykrywa "brak", wyświetla komunikat i wyłącza silnik.
    BTW po paru minutach od zatrzymania na pewno cały olej już zdąży spłynąć do miski, tym bardziej w pełni rozgrzany

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wg mnie silnik nie powinien wyłączać się sam od braku/niedoboru oleju. Była by to sytuacja niebezpieczna (np w tunelu, na stromych podjazdach , krętej drodze itp).

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał maciejka38 Zobacz post
    Niby zaleca,ale na obecnym oleju nie mam żadnych problemów z dpf,ładnie sie wypala praktycznie do zera ,więc nie ruszam żeby nie zepsuć.
    I to mi się podoba. Dobra dewiza: nie ekscytować się marką oleju. Zmieniać regularnie i będzie git. Stare auta na mineralnym robiły po 1 mln km. Syntetyki podobno są jeszcze lepsze. Niestety przebiegi spadły. Ale to raczej kwestia wyżyłowania i udziwniania silników.

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    982
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wg mnie silnik nie powinien wyłączać się sam od braku/niedoboru oleju. Była by to sytuacja niebezpieczna (np w tunelu, na stromych podjazdach , krętej drodze itp).
    Zatarcie silnika też powoduje pewne problemy w w/w sytuacjach. W zasadzie skutek podobny, tylko efekty uboczne bardziej malownicze (np kawałki silnika na drodze).
    Najpierw jest komunikat na desce, dopiero potem wyłączenie silnika.

    Problem z czujnikami poziomu tego typu jak stosowane we Fiatach polega na tym że ich wskazanie zależy od gęstości mierzonej cieczy. W samochodzie pracują w warunkach które potencjalnie sprzyjają generowaniu błędów, bo poziom cieczy zmienia się dynamicznie (zależnie od np obrotów) a gęstość nie jest stała. Komputer pomija pojedyncze odczyty znacznie odbiegające od wartości oczekiwanej, ale tylko do czasu - potem następuje "kumulacja" i kolejny odczyt niskiego stanu oleju włączy alarm oraz tryb "oczekiwania na awarię".
    ALE pojawienie się alarmu na desce nie jest czymś co można całkowicie zlekceważyć, ponieważ sygnalizuje on że czujnik wykrył niski poziom oleju wiele razy (w krótkich odstępach czasu) co oznacza że oleju może być jednak za mało. A tego nie lubią ani nasze silniki, ani tym bardziej nasze portfele. Dolanie 200 ml oleju boli mniej niż remont silnika.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Komunikat "sprawdź świece żarowe..."
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 08-12-2017, 09:47
  2. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-04-2016, 12:51
  3. "Sprawdź stan filtra oleju napędowego"
    Napisany przez maciekpt na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 19-10-2015, 23:15
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-02-2014, 21:07
  5. Poziom oleju i "tyrkanie" (drgania) z przodu.
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

change engine oil

change engine oil croma

croma fiat chainge oil

fiat ducato change engine oil

komunikat engine oil fiat croma

engine oil

fiat croma change engine oil

sprawdz poziomoleju fiat bravo II komunikat

komunikat check engine i kontrolka oleju

change engine oil fiat croma

bagnet oleju fiat croma zapala sie

change engine oil fiat fiorino

inspekcja oleju croma

Fiat Croma Oil reset stop Run

Rear Power oil fiat croma

fiat ducato znak klucza change oil

croma ile dolac oleju po sygnalizacji

czujnik oleju fiat croma

komunikat fiat croma change engine oil

check engine oil level fiat

change engine oil fiat

croma change engine oil

fiat bravo 2 change engine oil

czujnik poziomu oleju w silniku fiat croma

croma poziom oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl