Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 50
Like Tree6lubi to!

Temat: "Sprawdż poziom oleju"  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Panowie.
    Niezwłocznie zrobię dolewkę oleju ponieważ znów wyskoczyła kontrolka oleju.
    Ponadto wyświetlił się komunikat "chance engine oil" (czy jakoś tak)
    czy to nie czasami sugestia gradacji oleju?
    Głównie jeżdżę po mieście więć DPF może się nie dopalać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    36
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Pytanie, kiedy ostatnio zmieniałeś olej. Już było kilka tematów o tym na forum. Olej zmieniam samemu, ale nie zawsze kasuję inspekcję w komputerze - rezultat: olej zmieniałem jakieś 1kkm temu, licznik kilometrów od ostatniej wymiany doszedł do 0 i poprosił o wymianę.

    Z tą degradacją oleju, to jest tak, że komputer wylicza sobie jej stopień na podstawie przebytych kilometrów, okresów wypalania dpf, średniej prędkości itd. Nie ma czujnika w misce, który próbkuje olej i na podstawie analizy chemicznej określa zużycie

    Podoba mi się co kolega napisał wyżej, o gęstości oleju. Ostatnio czyściłem sobie miskę i widziałem jak ten czujnik wygląda i gdzie jest położony. Ponieważ zaraz obok niego jest powrót z separatora oleju, moje teoria jest taka że po "mocniejszych butach", sporo tych oparów zaolejonych w odmie jest i tym samym sporo oleju się odseparowuje. Stan tego oleju jest taki sobie, co po powrocie do miski może powodować te wskazania czujnika. Nie cytujcie mnie, bo tak sobie tylko rozmyślam

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Olej zmieniałem w listopadzie -czyli 1 miesiąc temu

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2008
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    38
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 jtd 16v 150 km (186 km)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Tak na marginesie...jak masz DPF to Fiat zaleca Selenia WR 5W30 Pure Energy...
    Zaleca ale tylko w nowej instrukcji.Według instrukcji z 2006 roku do DPF jest Selenia 5w40

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał dudus55 Zobacz post
    Zaleca ale tylko w nowej instrukcji.Według instrukcji z 2006 roku do DPF jest Selenia 5w40
    Bo w tamtych czasach nie było selenii 5W30 (niskopopiołowej) - więc nie mogli polecać
    Ja jeżdziłem lata na 4W40, a 2 lata temu zmieniłem na Lotosa 5W30 "niskopopiołowego" i jest OK - DPF był i chyba jest w dobrym stanie

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Sycyliusz Zobacz post
    Panowie.
    Niezwłocznie zrobię dolewkę oleju ponieważ znów wyskoczyła kontrolka oleju.
    Ponadto wyświetlił się komunikat "chance engine oil" (czy jakoś tak)
    czy to nie czasami sugestia gradacji oleju?
    Głównie jeżdżę po mieście więć DPF może się nie dopalać.
    Sprawdź czy tam pisze "change" czy "check" ) Bo jak change - to nie chodzi o dolewkę tylko wogóle o wymianę (czego powodem moze być wczesniej nie skasowana inspekcja
    A jeśli check - to chodzi o dolewkę

    A co do DPF - w mieście też się wypali - trzeba tylko wyczuć kiedy zainicjuje się proces, a potem po prostu nie gasić silnika dokąd nie zakończy się wypalanie ( trwa ok 10 minut) - to nie jest wielki problem.
    Capsel lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,375
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Sprawdź czy tam pisze "change" czy "check" ) Bo jak change - to nie chodzi o dolewkę tylko wogóle o wymianę (czego powodem moze być wczesniej nie skasowana inspekcja
    A jeśli check - to chodzi o dolewkę
    Miałem podobnie, mechanik nie skasował inspekcji i po przejechaniu ponad 6 tyś. od wymiany oleju pokazał się komunikat "change". Na forum już ten temat był poruszany
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Miałem podobnie, mechanik nie skasował inspekcji i po przejechaniu ponad 6 tyś. od wymiany oleju pokazał się komunikat "change". Na forum już ten temat był poruszany
    Zdecydowanie change .
    Próbowałem skasować ten wpis przez programik fiatecuscan ale nie udało mi się.
    W parametrach do wymiany jest 0 km
    A w bodajże w regulacji jest opcja dot. Oleju ale odrzuca mi ją jakimś komunikatem.
    Ponadto dzisiaj po kilkakrotnie podłączanym fiatecuscan wywalił mi błąd Hill hołdem i nie daje się usunąć a błędów nie wywala.
    Mam rok cromę i do tej pory praktycznie lał i jeździłem a ostatnio coś jej się po...ało
    Zwaliłbym to na kark minusowej pogody ale akurat stoi w garażu ,plus 16 stopni.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    We wrześniu wymieniłem olej(mobil 5w30) i wydawało mi się że poziom jest ok.Po przejechaniu około 100 km wyskoczyła kontrolka o której mówicie i tak chyba trzy razy zawsze kilkanaście minut po uruchomieniu silnika.Dolałem chyba 150ml i problem znikł.Ostatnio między świętami kontrolka raz ożyła ale poziom jest ok więc nie robię z tego problemu.Do dzisiaj nie odzywa się.W dzisiejszych samochodach jest tyle różnych czujników że gdyby je zamontować w samochodach sprzed trzydziestu lat(NP.Syreny,Trabanty,Maluchy i.t.p.to świeciły by jak choinka.W autobusie Solaris którym podróżuje po mieście bez przerwy mrugają jakieś kontrolki.Stan oleju na wyświetlaczu nigdy nie zgadza się z rzeczywistością.Jeżeli stan oleju na waszym bagnecie jest ok i wymieniacie olej przynajmniej co 15 tyś to śpijcie spokojnie Pozdrawiam

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał Sycyliusz Zobacz post
    Zdecydowanie change .
    Próbowałem skasować ten wpis przez programik fiatecuscan ale nie udało mi się.
    W parametrach do wymiany jest 0 km
    A w bodajże w regulacji jest opcja dot. Oleju ale odrzuca mi ją jakimś komunikatem.
    Ponadto dzisiaj po kilkakrotnie podłączanym fiatecuscan wywalił mi błąd Hill hołdem i nie daje się usunąć a błędów nie wywala.
    Mam rok cromę i do tej pory praktycznie lał i jeździłem a ostatnio coś jej się po...ało
    Zwaliłbym to na kark minusowej pogody ale akurat stoi w garażu ,plus 16 stopni.
    w MES są tak naprawdę dwa zapisy wymiany oleju -i trzeba skasować dwa wpisy. NIe pamietam w tej chwili dokładnie gdzie one są, ale jeden to po prostu wymiania oleju - a drugi jest gdzieś przy DPF. Skasować trzeba oba, bo inaczej właśnie "marudzi" - jak u CIebie. Jutro będę mial dostęp do MES to ew podepnę i przypomnę sobie które to dokłądnie opcje są do utawienia.

    Hill Holder - mruczy ci tylko o HH, czy też generalnie marudzi na te skróty okołohamulcowe (abs, esp, hh)? Jeśli na wszystkie - prawdopodobnie masz problem z którymś z czujników abs, albo z kablem do niego (lub się przecierać/załamać). Przy mrozie czasem takie komunikaty wylatują - jeśli są sporadyczne, poczekałbym na cieplejze dni i poruszał kable od czujników.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Hill holder już przestał wywalać, samo się naprawiło.
    Gdy podłączam się pod komputer często zaczyna mrugać ESP lub informuje że auto stoi pod górę jakąś ikonką.Po paru resetach kluczykiem przechodzi. Czy też tak macie?
    Jeśli chodzi o reset chance engine oil to skasuje go kolegi złączem diagnostycznym bo to moje to jakaś taniocha jest i nie radzi sobie z wszystkim. W zasadzie łączy się tylko z modułem silnika.
    Ale dzięki za sugestie, uczę się jeszcze tego auta.poprzednie miałem od nowości i przez 6 lat nie zaznał em co to awaria czegokolwiek poza żarówką praktycznie.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Tak, u mnie też mruga ESP czy ABS kiedy podłączam komputer, we wcześniejszym aucie też tak miałem. Więc to chyba normalne.
    BTW co to za auto miałeś wcześniej?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Zgierz
    Postów
    18
    Auto
    Fiat 126p
    Rocznik
    1999
    Skoda Fabia :-), cały czas w rodzinie - tylko dalszej...
    maciekpt lubi to.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    35
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie wywali komunikaty jak podlacze interfejs na włączonym zapłonie.
    Dlatego zawsze podlaczam elm'a na wyłączonym zapłonie.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Kurde, nie wiedziałem, że może się połączyć na wyłączonym zapłonie

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    35
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Kurde, nie wiedziałem, że może się połączyć na wyłączonym zapłonie
    Maciek na wyłączonym się nie połączy, ale jak wpinasz wtyczkę na włączonym zapłonie to zazwyczaj wyskakuje błąd ABS, czasami Airbag, dlatego wpinam wtyczkę na wyłączonym zapłonie, jak juz wszystko gra ( zespolone z kompem) włączam zapłon i heja.

    BTW Pamiętam jak tesciowi w grande punto wpinałem i wypinałem interfejs na włączonym zapłonie, skończyło się w serwisie bo moduł Airbaga się jakos zawiesił i nie dało się u 2 mechaniorów w ogóle z nim połączyć . Wizyta kosztowała mnie 150 zeta za zabawe. Hhehe

    Od tametej pory interfejs wpinam tylko na wyłączonym zapłonie, przynahjmniej nie musze później kasować błędów.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Komunikat "sprawdź świece żarowe..."
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 13-07-2020, 13:04
  2. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 02-07-2020, 08:56
  3. "Sprawdź stan filtra oleju napędowego"
    Napisany przez maciekpt na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 19-10-2015, 23:15
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 17-02-2014, 21:07
  5. Poziom oleju i "tyrkanie" (drgania) z przodu.
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 16:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

change engine oil

change engine oil fiat croma

change engine oil croma

fiat croma change engine oil

croma change engine oil

komunikat engine oil fiat croma

croma fiat chainge oil

engine oil

fiat ducato change engine oil

check engine oil lewej Fiat Croma

croma check engin oil

minimalny poziom oleju croma

alfa 159 komunikat sprawdz stan oleju

fiat croma pomiar oleju

Croma poziom oleju

fiat croma 2.2 kontrolka silnika

fiat croma oil change

check engine oil level fiat croma

change engine oil alfa gt

kasowanie inspekcji olejowej croma site:fiatklubpolska.pl

brak oleju komunikat alfa 159

czujnik cisnienia oleju croma

croma chamge oil zapalilo sie

chenge oil fiat croma

kontrolka chenge oil fiat croma

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl