Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 151
Like Tree13lubi to!

Temat: Olej do Cromy  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    AR 159 1.9 jtdm Q-tronic
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał rysdra Zobacz post
    Planuję wymieniać co 30 tys.
    Jakiego byś oleju nie użył to 30 000km zdecydowanie za duży przebieg między wymianami.
    lukq i mirek8423 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Jakiego byś oleju nie użył to 30 000km zdecydowanie za duży przebieg między wymianami.
    Chyba, że miesięcznie robi po 3000 - 4000 km i większość po trasach to OK. Przy normalnym użytkowaniu miasto/trasa ok. 15-20 kkm/rok wymieniałbym dużo wcześniej - przy ok. 15 kkm.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    AR 159 1.9 jtdm Q-tronic
    Rocznik
    2009
    Przy przebiegach autostradowych, jak dla mnie , max 20 000km natomiast jazda miejska max 15 000km. Ale to moje zdanie. Każdy robi jak uważa.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wczoraj po raz pierwszy samodzielnie wymieniłem olej w Cromie. Zrobiłem ok 17 tyś km od ostatniej wymiany (pół trasa, pół miasto). To co zlałem to był Shell Ultra Extra 5W30 (jak pamiętam był dość drogi coś ok 165zł za 5l). Pierwszy raz wymieniałem w aucie olej syntetyczny. W poprzednich autach używałem Motul 10W40 (półsyntetyk) i ten był w miarę gęsty. Syntetyk 5W30 (lekko ciepły) to niezła rzadzizna. Leje się jak woda. Zalałem obecnie Motul X-Cess 5W40 (ok 110PLN/5l). Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś. Mój plan to nie używać drogiego oleju i wymieniać co 15 tyś. Miałem kiedyś dobre doświadczenia z Motulem i chyba przy nim pozostanę. Wlewany 5W40 też był rzadki (nawet na zimno).

    Wnioski:
    1. Teraz rozumiem, dlaczego do starszych "nieszczelnych" silników dobrze jest przejść na półsyntetyk. Czy przy przebiegach powyżej 300 tyś używacie dalej 5W30(40)?
    2. Zastanawiam się czy taki rzadki olej smaruje lepiej niż gęstsze półsyntetyki. Film olejowy w gęstym na pewno jest grubszy. Kiedyś starsze silniki smarowane na Castrolu mineralnym 15W40 miały przebiegi powyżej 1 mln km. Nie wiem czy to zasługa oleju czy może małej mocy silników?
    3. W cromie jest trudny dostęp do filtra oleju (od spodu silnika, ledwo wchodzi tam ręka). Olej przy odkręcaniu filtra leje się po rurze wydechowej (jak nie uważamy to też po ubraniu). Fiat powinien uczyć się od słynnego 1,9TDI (Octavia, Golf) gdzie wkład filtra wyciąga się od góry silnika i nie kapnie nawet kropelka starego oleju na silnik.
    4. wkład filtra oleju jest 2 razy krótszy niż w Octavii i zarazem 2 razy droższy. (podobnie wychodzi porównanie termostatów - wkład Oct 50 zł; całe ustrojstwo fiata 150 zł)- to na marginesie odnośnie ceny części

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś.
    Witaj w klubie diesla - każdy diesel ma CZARNY olej po kilku tysiącach od wymiany. Taki urok tych silników. Czarny kolor olejowi nadaje sadza/nagar powstały w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, która następnie przedostaje się do oleju. Warto zauważyć, że olej, oprócz smarowania, pełni też funkcję chłodzącą silnik oraz funkcję czyszczącą - zbiera cały syf z silnika. Stąd też ważnym jest wymienianie filtra oleju razem ze zmianą oleju.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wczoraj po raz pierwszy samodzielnie wymieniłem olej w Cromie. Zrobiłem ok 17 tyś km od ostatniej wymiany (pół trasa, pół miasto). To co zlałem to był Shell Ultra Extra 5W30 (jak pamiętam był dość drogi coś ok 165zł za 5l). Pierwszy raz wymieniałem w aucie olej syntetyczny. W poprzednich autach używałem Motul 10W40 (półsyntetyk) i ten był w miarę gęsty. Syntetyk 5W30 (lekko ciepły) to niezła rzadzizna. Leje się jak woda. Zalałem obecnie Motul X-Cess 5W40 (ok 110PLN/5l). Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś. Mój plan to nie używać drogiego oleju i wymieniać co 15 tyś. Miałem kiedyś dobre doświadczenia z Motulem i chyba przy nim pozostanę. Wlewany 5W40 też był rzadki (nawet na zimno).

    Wnioski:
    1. Teraz rozumiem, dlaczego do starszych "nieszczelnych" silników dobrze jest przejść na półsyntetyk. Czy przy przebiegach powyżej 300 tyś używacie dalej 5W30(40)?
    2. Zastanawiam się czy taki rzadki olej smaruje lepiej niż gęstsze półsyntetyki. Film olejowy w gęstym na pewno jest grubszy. Kiedyś starsze silniki smarowane na Castrolu mineralnym 15W40 miały przebiegi powyżej 1 mln km. Nie wiem czy to zasługa oleju czy może małej mocy silników?
    3. W cromie jest trudny dostęp do filtra oleju (od spodu silnika, ledwo wchodzi tam ręka). Olej przy odkręcaniu filtra leje się po rurze wydechowej (jak nie uważamy to też po ubraniu). Fiat powinien uczyć się od słynnego 1,9TDI (Octavia, Golf) gdzie wkład filtra wyciąga się od góry silnika i nie kapnie nawet kropelka starego oleju na silnik.
    4. wkład filtra oleju jest 2 razy krótszy niż w Octavii i zarazem 2 razy droższy. (podobnie wychodzi porównanie termostatów - wkład Oct 50 zł; całe ustrojstwo fiata 150 zł)- to na marginesie odnośnie ceny części
    Stare samochody były inaczej robione , nie było różnego rodzaju oprogramować CAD co obliczały dokładnie jak ma dana część wyglądać by po X ruchach zmęczyła się i udar ją zabił

    Co do oleju ja mam stare volvo co ma 600tkm najechane i leje sytetyk, zwróć uwagę jak zachowuje się taki minerał przy -20C robi się tawot.. Jak jest silnik zdrowy śmiało można lać pół lub pełen syntetyk..Jak zaczyna tracić ciśnienie na panewach to ludzie ratują się i leją bardziej gęte oleje mineralne ...Miałem kiedyś małego seacika arosę 1.0 co zimę miałem problem z zamarzniem smoka/odmy (znany temat w VW) czyściłem odmę ale i tak problem był , auto miało najechane 180tkm silniczek zdrowy był jeździł na minerale ,stwierdziłem że zaleje mu syntetyk 5w40 i od tego czasu zero problemu...Auto sprzedałem znajomemu - dzisiaj ma 350tkm i śmiga na pełnym syntetyku ....

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    52
    Postów
    343
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Właśnie stałem się posiadaczem takiego to oleju.

    IMG_20160217_202445.jpg

    Carlube jest podobno popularny u wyspiarzy, w Polsce jest mało informacji na temat tej firmy.
    Do zakupu skłoniły mnie parametry oleju, cena 65 po przecenie z 145 PLN za 5l i wrodzona chęć do eksperymentów.
    Olej jest dostępny w sklepie Auchan w Krakowie.

    IMG_20160217_202534.jpg

    IMG_20160217_202519.jpg

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
    Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 17-02-2016 o 19:51

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Ja w najblizszym czasie mam zamiar sprawdzić Millers Oils EE Longlife C3 5W30 Nanodrive
    Pivko76 lubi to.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    319
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
    Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300
    Ile Twoja Cromka ma przejechane? Daj znać jak po płukance. Zbliża mi się wymiana oleju i też się zastanawiam nad płukaniem. A czym się różnią te dwa ostatnie specyfiki?

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Archoil 9100 to dodatki uszlachetniajace, Ar2300 to nie agresywna płukanka do silnika powoli rozpuszczajaca osady. Wlewa się ja co najmnoe 1500 km przed wymianą. Mi zostalo jeszcze 600 km do przejechania. Oprócz dwóch estrów czyszczących, ma jeden ester smarujacy który nie degraduje oleju.
    Cromcia ma przejechanie teraz 209 tyś.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    940
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    co 15 tyś stosuję płukankę czyli przy każdej wymianie oleju

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Również rozważam zastosowanie płukanki, tej MILLERS OILS ENGINE FLUSH | millersoils.pl, ale przyznam że się trochę waham żeby nie przedobrzyć.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
    Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300
    Rewelacyjny zestaw! ☺
    pezet3 lubi to.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    319
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Archoil 9100 to dodatki uszlachetniajace, Ar2300 to nie agresywna płukanka do silnika powoli rozpuszczajaca osady. Wlewa się ja co najmnoe 1500 km przed wymianą. Mi zostalo jeszcze 600 km do przejechania. Oprócz dwóch estrów czyszczących, ma jeden ester smarujacy który nie degraduje oleju.
    Cromcia ma przejechanie teraz 209 tyś.
    Moja ma 230 tys przebiegu. Tak się też zastanawiałem czy po płukaniu nie pojawią się jakieś wycieki oleju... A co do tego uszlachetniacza, to zastanawia mnie tylko jaki sens stosować taki dodatek, bo skoro lejemy dobry olej to chyba powinien już mieć odpowiednie "uszlachetniacze" w swoim składzie.


 
Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szukamy Cromy
    Napisany przez gonziak na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 25-03-2015, 06:58
  2. Zakup Cromy
    Napisany przez Ammatillisten na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-02-2015, 18:03
  3. Poszukiwanie Cromy
    Napisany przez iluluk na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-02-2015, 11:17
  4. Zakup cromy
    Napisany przez fiodor1978 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-11-2014, 09:36
  5. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 20:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

specol opinie

oleje specol opinie

specol test

5w30 spec gold opinie

specol testyspecol gold testspecol archoilspecol 5w40 opiniespecol gold 5w40 forumolej specol forumarchoil 2300specol gold forumspecol gold 5w40 plus archoilspecol gold 5w40 opiniespecol octaviaspec gold 5w40 forum 2016 specol gold 5w40 opinie 2016specol gold 5w40specol forumfiat croma motul 5w40

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl