Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 45
Like Tree2lubi to!

Temat: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W ASO byłem świadkiem rozmowy klienta z kierownikiem serwisu gdzie babka mówiła "że w instrukcji..." a gość, że instrukcja co pół roku jest inna do tego samego auta. Też tyczyło się to oleju, ale to nawet nie o to chodzi - bardziej o to że nawet pracownicy ASO mają świadomość że instrukcjia nie jest żadnym wyznacznikiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    To prawda. Wygląda na to, że pierwotnie dla 1.9 JTD/Mjet przeznaczono 5w40 i trzymano się tego do czasu "epoki DPF".
    Potem pojawiła się alternatywa i pewnie serwis zalewał po staremu do tych bez DPF, a do "udepeefionych" zaczęli lać 5w30 jako "mniejsze zło".
    Nie uwierzę, ze stary poczciwy 1.9 JTD/Mjet został usprawniony do pracy na 5w30.
    Dlatego zrezygnowałem z Seleni - by zachować oryginalny zamysł stosując olej 5w40 dodatkowo niskopopiołowy, spełniający ACEA C3.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?
    Wybrali "mniejsze zło" (ale już w fabryce FIATA drukując nową instrukcję pod koniec 2009).
    Widocznie w testach, stary poczciwy 1.9 JTD/Mjet miał zadowalające wyniki na 5w30.
    Na wszelki wypadek stosuję niskopopiołowy 5w40 (nie Selenia, bo takiego nie ma).
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 06-06-2013 o 12:24
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?
    Obecnie wszyscy producenci samochodów stosujących w silnikach suche PDFy zalecają oleje silnikowe niskopopiołowe.Poza tym gdzieś na jakimś forum przeczytałem że użytkownik Cromy w dieslu zalał do silnika olej 5W/30 i wyskakiwało mu ostrzeżenie o niskim poziomie oleju a na bagnecie poziom miał ok.W serwisie po sprawdzeniu autka stwierdzili że olej 5W/30 jest za rzadki i czujnik ciśnienia oleju wywalał mu ostrzeżenie.Po wymianie oleju na 5W/40 usterka ustąpiła.Ja także stosuje olej 5W/40 niskopopiołowy i wszystko jest ok.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał GUREGORI74 Zobacz post
    gdzieś na jakimś forum przeczytałem że użytkownik Cromy w dieslu zalał do silnika olej 5W/30 i wyskakiwało mu ostrzeżenie o niskim poziomie oleju
    Nie pamiętam czy to było odnośnie cromy ale taki wątek był tutaj u nas na FKP..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    O jakim silniku mowa 2.0 ?

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    O jakim silniku mowa 2.0 ?
    W Cromie były tylko 1.9 i 2.4

    pzdr

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    PANOWIE "GUREGORI74" ma całkowitą racje
    ..... nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .Ja stosuje Castrol Magnatec Diesel 5W/40 C3 i jestem bardzo zadowolony.....
    Po co przepłacać
    .Najważniejsze dla odpowiedniej eksploatacji PDF,EGR,i wtryskiwaczy jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego, tankowanie paliw odpowiedniej jakości czyli paliw premium...

    użytkuje crome 3 lata ,mój mechanik leje olej spełniający specyfikacje ,ale 5W30 do silników z DPF-em
    Nie mam kontrolki i musze pilnować spalania aby nie przerwać procesu regeneracji filtra ,no i paliwo tylko z SHELA

    A kolega prawdo podobnie miał wlany kiepski olej + tankowane kiepskie paliwo i zalepił filtr

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Wcześniej w Mondeo V6 jeździłem na Castrolu. Następnym razem do Cromy też Magnateca wleję. Dzięki

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Kontrolke z wykrzyknikiem (dzialanie opisane na gorze) ma kazdy. Innej nie bylo. Zwyczajnie nie doprowadziles do stanu, w ktorym bylo konieczne jej zapalenie (ja tez nie). Nie zapchalem nigdy dpf. Nie wyczuwam tez (jeszcze) kiedy sie wypala... Co do olejow - Selenia u mnie odpadla w kazym Fiacie po gwarancji.

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 06-06-2013 o 22:08
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Z paliwami pemium nie jest tak wesolo. Jesli maja za duzo dodatkow - ich spalanie powoduje szybsze zapychanie. Wystarczy dobre paliwo. Wyjatkiem jest Shell, ktory ma syntetycznego diesla uzyskiwanego z gazu ziemnego. Jest jednak bardzo drogi. Zwykle paliwo z Shell jest zupelnie bezpieczne.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Jestem w fazie sprawdzania (rok) paliwa Shell podobno wydziela sie mniej popiołów przy spalaniu co wpływa korzystniej na EGR i DPF.
    Opinie kierowców . Przedtem lalem tylko na BP (2, 5 roku ) i coś musi być bo teraz nie mogę wylapac kiedy mi się wypala DPF i EGR też mniej sadzy.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Leje Shella do wszyskich swoich aut (diesel i benzyna) mniej wiecej od 2007 i nigdy nie mialem klopotow. Nie leje V-Power (droga).

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Bodziu Zobacz post
    i NiGDY nie zauwazyłem procesu wypalania...
    Może nie masz DPFa

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Czy na pokładzie jest admin i reaguje na chamstwo?
    Kolega bodziu dostał ostrzeżenie a posty poleciały do kosza.

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Jak nie jak tak mam ,przy paliwie z BP wypalanie średnio miałem po 550-700 km .A teraz są dłuższe przebiegi między wypalaniem ,musze podłączyć pod kompa i sprawdzić wartości.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Witam !
    Przejechałem Cromą ponad 2000 km od kupna około dwa miesiące.Mam DPF i żadne błędy ani kontrolki o wypalaniu się nie pojawiały.Faktem jest że 70 % przebiegu poza miastem.Nie mam potrzeby korzystania z Cromy w mieście.Chwilowe spalanie czasami jest wyższe ,ale czy wtedy mam nie kończyć jazdy bo DPF się wypala.Pozdrawiam Arasa i pozostałych.(Aras na razie jestem zadowolony z kolektora z problemem który Ci opisywałem daję sobie radę.Jabolq zasugerował Egr,jescze raz go wyczyściłem,ale jak w niego dmuchnę z jednej strony to trochę przepuszcza więc może będzie trzeba go wymienić)


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opinie użytkowników fiat doblo
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2014, 10:28
  2. System reputacji i podziękowań dla użytkowników
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-12-2012, 12:24
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17
  4. Zlot użytkowników, miłośników i sympatyków FIAT Panda
    Napisany przez Voyager na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2012, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolki fiat croma

problem z dpf croma 2009

fiat croma kontrolki

dpf croma

fiat croma kontrolki opis

dpf fiat croma

kontrolki ostrzegawcze fiat croma

schemat kontrolek fiat croma

kontrolki fiat croma opis

grand c4 wypalanie pdf na autostradziefiat croma opis kontrolekcroma wypalanie dpf1.9 jtd wypalanie dpflampki kontrolne fiat cromafiat doblo oznaczenie kontrolekopis kontrolek fiatkontrolki w fiacie cromakontrolka filtra DPF w fiacie cromacroma kontrolkiopis kontrolek fiat multiplajak wypalic filtr cromafiat croma 1.9 150km manual dpf oznaczenieoznaczenie kontrolek fiat cromawypalanie dpf fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl