Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 45
Like Tree2lubi to!

Temat: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017

    Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    Informacja z instrukcji obsługi:

    dpf.jpg

    1. Komputer próbuje wypalić dpf od poziomu 80% wypełnienia. Jeśli zbliża się do 100% a kolejne próby nic nie dały
    zapala się konrolka "trójkącik z wykrzyknikiem" i pojawia się komunikat by kontynuować jazdę?


    2. Jeśli po zapaleniu trójkącika jazda nie była kontynuowana i filtr się zapchał zapala się kontrola olejarki + odpowiedni komunikat filtr wymaga wymuszonego wypalenia.

    Czy w rzeczywistości tak to się odbywa? Jak to jest z tym trójkącikiem i wyświetlaną wiadomością?


    Info z eLearn potwierdza to co zapisano w instrukcji.

    pzdr
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    38
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    U mnie się wypala bez żadnego komunikatu.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Podejrzewam, że ta kontrola zaświeci się w sytuacji awaryjnej gdy któryś raz z rzędu przerwiemy wypalanie DPFa.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    38
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Właśnie mi się wypalił dziad jeden. Dobrze, że zauważyłem, bo już miałem gasić. Wysadziłem żonę i rundka wkoło komina
    mrozek lubi to.

  5. #4
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    20 styczeń 2013
    Skąd
    Germany/Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2009
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Cytat Napisał Bodziu Zobacz post
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
    Słoma Ci z butów wychodzi (http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zarowka-h1-19489/) i nie interesuje mnie to czy zauważasz objawy wypalania w swoim aucie zalanym olejem 5w30.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 22:45
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    5w30 zaleca fiat. SELENIA wr

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    38
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Bodziu Zobacz post
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
    Latasz po autostradach. W takich warunkach filtr wypala się pewnie pasywnie. A nawet jak nastąpi aktywne wypalanie to możesz tego nie zauważyć bo trwa to kilka minut 8-10. Można to zaobserwować patrząc na chwilowe spalanie. Normalnie jedziesz to masz powiedzmy 5-6l/100 a jak się zacznie proces wypalanie to pokazuje 12-14. Ja dziś poznałem po tym, że włączył się wentylator chłodnicy. Obroty delikatnie wyższe. Wyjeżdżam na prostą i bingo. Spalanie ok 12/100. Przejechałem 12 km i się wypalił

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    46
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    u mnie w/g kompa wypala się średnio co 1100-1200 km. czy jakieś 2 razy w miesiącu. niestety moja wersja nie ma kontrolki informującej o tym stanie więc cały czas mam włączone chwilowe spalanie bo tylko tam widać że coś się dzieje, olej też Selenia 5w30 PE i jest OK, zanjomek chciał zaoszczędzić na oleju i niestety popieprzyło się cos tak że musiał wycinać DPF..więc na oleju nie ma co oszczędzać, takie moje zdanie a i jeszcze jedno codziennie trasa praca - dom 30 km po S7 średnia przelotowa 110.. i zdąży się zawsze wypalić

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    5w30 zaleca fiat. SELENIA wr

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40 i jeśli Selenia WR to też 5w40.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 23:01
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    38
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40.
    Taki mi wlali w ASO. Selenia WR.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 23:09
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    46
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .Ja stosuje Castrol Magnatec Diesel 5W/40 C3 i jestem bardzo zadowolony.....Po co przepłacać
    A co do PDF to ja użytkuję swoje autko zazwyczaj po mieście i żeby wszystko było ok to 2 razy w miesiącu wyskakuje sobie na autostradę robię 50 km i jest wszystko ok .Podłączałem swoje autko do FESa i mam zapchany PDF w 23 %....Najważniejsze dla odpowiedniej eksploatacji PDF,EGR,i wtryskiwaczy jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego, tankowanie paliw odpowiedniej jakości czyli paliw premium...
    Pozdrawiam Szerokości
    Ostatnio edytowane przez GUREGORI74 ; 06-06-2013 o 10:43

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Cytat Napisał GUREGORI74 Zobacz post
    Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .
    Oczywiście. Zbadałem sprawę i problem jest nieco szerszy. Fiat się nieco zapętlił...

    W instrukcji Cromy (do października 2009) FIAT zalecał stosowanie oleju Selenia WR 5w40, który nie jest olejem niskopopiołowym:
    http://flcf.onion.it/commonfile/pol/...2_scat_POL.pdf
    Nie wskazał klasy ACEA C1/C2/C3/C4 (dla olejów normy Euro IV), bo takiego oleju 5w40 do diesla nie miał i nie ma w ofercie Selenia.

    Niektóre serwisy FIAT by zapewnić odpowiednia pracę filtrowi DPF, wlewały Selenię WR Pure Energy 5w30 spełniającą normę C2: http://flcf.onion.it/commonfile/pol/...2_scat_POL.pdf
    Nie jest to jednak olej 5w40 i nie był pierwotnie przeznaczony do silników 1.9 JTD/Multijet

    Równocześnie FIAT sprzedając Bravo, w instrukcji obsługi zalecał stosowanie oleju Selenia WR Pure Energy 5w30 i wtedy wyraźnie pojawiła się klasa C2 jako minimum.

    Być może niestosowanie niskopopiołowego oleju w Cromie wywołało problem szybciej zapychających się filtrów DPF? Być moze z tego powodu FIAT zdecydował się na dopuszczenie 5w30 do praktycznie tych samych silników (1.9 Mjet), wprowadzając tym samym olej spełniający wymagania ACEA C2. Może zmienił coś w technologii produkcji silnika, jakkolwiek w Cromie dopiero w instrukcji obsługi wydanej w listopadzie 2009 pojawiła się alternatywa (zalecono 2 oleje: 5w40 i 5w30).

    Ale tu FIAT wykazał się rozdwojeniem jaźni :-)

    Dopuszcza oleje: Selenia WR 5w40 i Selenia WR Pure Energy 5w30... a poniżej dodaje zapis:

    "Użycie produktów z charakterystykami poniżej ACEA C3 I ACEA B4 może spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę
    gwarancji."

    Tylko, że Selenia WR 5w40 nie spełnia ACEA C3 a Selenia WR Pure Energy 5w30 spełnia jedynie C2!

    I tak w Cromie do października 2009 włącznie FIAT zalecał:

    cr.jpg

    od listopada 2009:

    cr2.jpg

    Na wszelki wypadek (zgodnie z instrukcją obsługi wydaną w momencie produkcji mojego auta) by zachować lepkość 5w40, a także (skoro mam DPF) stosować olej niskopopiołowy zalałem 5W40 C3 (Motul 8100 X-clean).

    Więcej o olejach Selenia: http://www.flpoland.pl/component/opt...rod/Itemid,56/
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 06-06-2013 o 12:20
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,650
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    W ASO byłem świadkiem rozmowy klienta z kierownikiem serwisu gdzie babka mówiła "że w instrukcji..." a gość, że instrukcja co pół roku jest inna do tego samego auta. Też tyczyło się to oleju, ale to nawet nie o to chodzi - bardziej o to że nawet pracownicy ASO mają świadomość że instrukcjia nie jest żadnym wyznacznikiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    38
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opinie użytkowników fiat doblo
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2014, 11:28
  2. System reputacji i podziękowań dla użytkowników
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-12-2012, 13:24
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 22:17
  4. Zlot użytkowników, miłośników i sympatyków FIAT Panda
    Napisany przez Voyager na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-04-2012, 00:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolki fiat croma

problem z dpf croma 2009

fiat croma kontrolki

dpf croma

fiat croma kontrolki opis

dpf fiat croma

schemat kontrolek fiat cromacroma wypalanie dpfwypalanie dpf fiat cromakontrolki ostrzegawcze fiat cromakontrolki fiat croma opiskontrolki w fiacie cromafiat doblo oznaczenie kontrolekgrand c4 wypalanie pdf na autostradziefiat croma opis kontrolek1.9 jtd wypalanie dpfopis kontrolek fiatlampki kontrolne fiat cromakontrolka dpf fiat cromakontrolka filtra DPF w fiacie cromacroma kontrolkioznaczenie kontrolek fiat cromaopis kontrolek fiat cromalampki w cromie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl