Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy
Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy
Jest dokładnie jak napisał kolega powyżej. Trzeba tylko się zorientować, że chodzi o dpf. W mojej wersji 2.4 w takiej alarmowej sytuacji zaświeca mi się specjalna kontrolka, a właściwie to piktogram. Na szczęście dotąd widziałem to tylko raz. Filtr wypala mi się co 270-360 km przy jeździe mieszanej. Często, prawda? Może po prostu nie zauważacie że się wam wypala dpf bo nie zwracacie na to uwagi podczas jazdy, zaabsorbowani czymś innym? Od czasu tego ostrzegawczego piktogramu zawsze jeżdżę z komputerem ustawionym na chwilowe spalanie, i widzę, co się dzieje. Chętnie posłucham jak to wygląda u innych użytkowników silnika 2.4. Mam wrażenie, że zapewne kiepski stan kolektora ssącego po 5 latach eksploatacji może też wpływać na częstotliwość wypaleń filtra dpf.
U mnie wypala się z podobną częstotliwością. Często, ale może ten typ tak ma? Głównie jazda miejska. Jeżdżę z chwilowym i staram się nie dopuścić przerwania procesu wypalania. Kontrolki jeszcze nie widziałem.
Pewnie po jakimś czasie nauczę się wychwytywać ten moment patrząc na spalanie, czy inne objawy. Mój średnio wypala co ok. 500 km.
Co ciekawe eLearn podaje, że wypalanie następuje w każdych warunkach pracy silnika, sama jazda nie jest więc konieczna. Wystarczy więc nie wyłączać silnika.
pzdr
To jest ten moment Spalanie kosmos
9 min z taka prędkością i po sprawie
No tak - dosć wyraźnie widać wzrost spalania.
pzdr
U mnie DPF wypalał się średnio co 200km według wskazań komputera i Marcin z Cinsoftu polecił wycięcie filtra. Korzyści są takie, że przybyło 14 KM i 30 Nm ponieważ filtr nie odprowadzał odpowiednio spalin przez jego zużycie, a dodatkowo spalanie znacząco spadło.
U mnie wypala się co 700-800 km. Podłączalem do komputera i pokazuje podobne przebiegu do zaobserwowanych po podwyższkolnym spalaniu. Jeżdżę głównie po mieście, dwa razy w miesiącu dłuższą tracą po ok 300 km i zawsze wtedy się wypala. Ok 10 minut mam zwiększone spalanie o jakieś 5 l.
Od kilku dni jeździłem z włączonym chwilowym spalaniem. Dopala mi się co ok. 580 km, kiedy przejechałem kolejne 500 właczyła mi się czujność :-)
Dzisiaj zaobserwowałem wzrost spalania w mieście (znaczny: 17-20 l/100 km). Silnik głośniej pracował. Jechałem w centrum miasta, dużo stania na skrzyżowaniach, większość odcinków z prędkością 30-40 km/h, max 50 km/h.
Po 10 minutach wszystko wrociło do normy. Przyjechałem do domu i podłączyłem laptop. Wszystko się zgadza. DPF wypalony 10 km wcześniej. Czyli wszystko zgodnie z prawdą. Wypala się niezależnie od obrotów i prędkości . Nie trzeba jechać w trasę by się wypalił, wyastarczy mieć uruchomiony silnik.
Podejrzewam, że gdybym przerwał wypalanie kilka razy, pojawiłby się komunikat na wyświetlaczu i trójkącik z wykrzyknikiem.
pzdr
Tak bylo w VW. By wypalic DPF trzeba bylo grzac :-) Pewnie stad przenioslo sie na Fiata. Ale to inna konstrukcja.
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
W związku z tym, że mam auto z dość mocnym softem to jak wciskam pedał do końca ( z kick downem) to przykopci. Ale przy normalnej jeździe nie.
Mnie się wydaje , że wypala się też co ok 500-600 km, wtedy zamiast 2.0 L pokazuje minimum 4 z hakiem... ( oczywiście chodzi mi o jazdę bez gazu) także myślę. że wszystko tak jak powinno. Padł tu temat oleju ja też zalałem motulem X-clean. Czy w związku z DPF coś jeszcze jest istotne? Może to głupie pytanie ale to pierwszy mój samochód z tym ustrojstwem.