Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 45
Like Tree2lubi to!

Temat: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    Informacja z instrukcji obsługi:

    dpf.jpg

    1. Komputer próbuje wypalić dpf od poziomu 80% wypełnienia. Jeśli zbliża się do 100% a kolejne próby nic nie dały
    zapala się konrolka "trójkącik z wykrzyknikiem" i pojawia się komunikat by kontynuować jazdę?


    2. Jeśli po zapaleniu trójkącika jazda nie była kontynuowana i filtr się zapchał zapala się kontrola olejarki + odpowiedni komunikat filtr wymaga wymuszonego wypalenia.

    Czy w rzeczywistości tak to się odbywa? Jak to jest z tym trójkącikiem i wyświetlaną wiadomością?


    Info z eLearn potwierdza to co zapisano w instrukcji.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    U mnie się wypala bez żadnego komunikatu.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Podejrzewam, że ta kontrola zaświeci się w sytuacji awaryjnej gdy któryś raz z rzędu przerwiemy wypalanie DPFa.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Właśnie mi się wypalił dziad jeden. Dobrze, że zauważyłem, bo już miałem gasić. Wysadziłem żonę i rundka wkoło komina
    mrozek lubi to.

  5. #4
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    20 styczeń 2013
    Skąd
    Germany/Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2009
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Bodziu Zobacz post
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
    Słoma Ci z butów wychodzi (Żarówka H1) i nie interesuje mnie to czy zauważasz objawy wypalania w swoim aucie zalanym olejem 5w30.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 21:45
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    5w30 zaleca fiat. SELENIA wr

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Bodziu Zobacz post
    Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
    Latasz po autostradach. W takich warunkach filtr wypala się pewnie pasywnie. A nawet jak nastąpi aktywne wypalanie to możesz tego nie zauważyć bo trwa to kilka minut 8-10. Można to zaobserwować patrząc na chwilowe spalanie. Normalnie jedziesz to masz powiedzmy 5-6l/100 a jak się zacznie proces wypalanie to pokazuje 12-14. Ja dziś poznałem po tym, że włączył się wentylator chłodnicy. Obroty delikatnie wyższe. Wyjeżdżam na prostą i bingo. Spalanie ok 12/100. Przejechałem 12 km i się wypalił

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    43
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    u mnie w/g kompa wypala się średnio co 1100-1200 km. czy jakieś 2 razy w miesiącu. niestety moja wersja nie ma kontrolki informującej o tym stanie więc cały czas mam włączone chwilowe spalanie bo tylko tam widać że coś się dzieje, olej też Selenia 5w30 PE i jest OK, zanjomek chciał zaoszczędzić na oleju i niestety popieprzyło się cos tak że musiał wycinać DPF..więc na oleju nie ma co oszczędzać, takie moje zdanie a i jeszcze jedno codziennie trasa praca - dom 30 km po S7 średnia przelotowa 110.. i zdąży się zawsze wypalić

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    5w30 zaleca fiat. SELENIA wr

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40 i jeśli Selenia WR to też 5w40.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 22:01
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40.
    Taki mi wlali w ASO. Selenia WR.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 05-06-2013 o 22:09
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .Ja stosuje Castrol Magnatec Diesel 5W/40 C3 i jestem bardzo zadowolony.....Po co przepłacać
    A co do PDF to ja użytkuję swoje autko zazwyczaj po mieście i żeby wszystko było ok to 2 razy w miesiącu wyskakuje sobie na autostradę robię 50 km i jest wszystko ok .Podłączałem swoje autko do FESa i mam zapchany PDF w 23 %....Najważniejsze dla odpowiedniej eksploatacji PDF,EGR,i wtryskiwaczy jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego, tankowanie paliw odpowiedniej jakości czyli paliw premium...
    Pozdrawiam Szerokości
    Ostatnio edytowane przez GUREGORI74 ; 06-06-2013 o 09:43

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał GUREGORI74 Zobacz post
    Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .
    Oczywiście. Zbadałem sprawę i problem jest nieco szerszy. Fiat się nieco zapętlił...

    W instrukcji Cromy (do października 2009) FIAT zalecał stosowanie oleju Selenia WR 5w40, który nie jest olejem niskopopiołowym:
    http://flcf.onion.it/commonfile/pol/...2_scat_POL.pdf
    Nie wskazał klasy ACEA C1/C2/C3/C4 (dla olejów normy Euro IV), bo takiego oleju 5w40 do diesla nie miał i nie ma w ofercie Selenia.

    Niektóre serwisy FIAT by zapewnić odpowiednia pracę filtrowi DPF, wlewały Selenię WR Pure Energy 5w30 spełniającą normę C2: http://flcf.onion.it/commonfile/pol/...2_scat_POL.pdf
    Nie jest to jednak olej 5w40 i nie był pierwotnie przeznaczony do silników 1.9 JTD/Multijet

    Równocześnie FIAT sprzedając Bravo, w instrukcji obsługi zalecał stosowanie oleju Selenia WR Pure Energy 5w30 i wtedy wyraźnie pojawiła się klasa C2 jako minimum.

    Być może niestosowanie niskopopiołowego oleju w Cromie wywołało problem szybciej zapychających się filtrów DPF? Być moze z tego powodu FIAT zdecydował się na dopuszczenie 5w30 do praktycznie tych samych silników (1.9 Mjet), wprowadzając tym samym olej spełniający wymagania ACEA C2. Może zmienił coś w technologii produkcji silnika, jakkolwiek w Cromie dopiero w instrukcji obsługi wydanej w listopadzie 2009 pojawiła się alternatywa (zalecono 2 oleje: 5w40 i 5w30).

    Ale tu FIAT wykazał się rozdwojeniem jaźni :-)

    Dopuszcza oleje: Selenia WR 5w40 i Selenia WR Pure Energy 5w30... a poniżej dodaje zapis:

    "Użycie produktów z charakterystykami poniżej ACEA C3 I ACEA B4 może spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę
    gwarancji."

    Tylko, że Selenia WR 5w40 nie spełnia ACEA C3 a Selenia WR Pure Energy 5w30 spełnia jedynie C2!

    I tak w Cromie do października 2009 włącznie FIAT zalecał:

    cr.jpg

    od listopada 2009:

    cr2.jpg

    Na wszelki wypadek (zgodnie z instrukcją obsługi wydaną w momencie produkcji mojego auta) by zachować lepkość 5w40, a także (skoro mam DPF) stosować olej niskopopiołowy zalałem 5W40 C3 (Motul 8100 X-clean).

    Więcej o olejach Selenia: http://www.flpoland.pl/component/opt...rod/Itemid,56/
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 06-06-2013 o 11:20
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki

    W ASO byłem świadkiem rozmowy klienta z kierownikiem serwisu gdzie babka mówiła "że w instrukcji..." a gość, że instrukcja co pół roku jest inna do tego samego auta. Też tyczyło się to oleju, ale to nawet nie o to chodzi - bardziej o to że nawet pracownicy ASO mają świadomość że instrukcjia nie jest żadnym wyznacznikiem..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opinie użytkowników fiat doblo
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2014, 10:28
  2. System reputacji i podziękowań dla użytkowników
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-12-2012, 12:24
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17
  4. Zlot użytkowników, miłośników i sympatyków FIAT Panda
    Napisany przez Voyager na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2012, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolki fiat croma

problem z dpf croma 2009

fiat croma kontrolki

dpf croma

fiat croma kontrolki opis

dpf fiat croma

kontrolki ostrzegawcze fiat croma

schemat kontrolek fiat croma

kontrolki fiat croma opis

grand c4 wypalanie pdf na autostradziefiat croma opis kontrolekcroma wypalanie dpf1.9 jtd wypalanie dpflampki kontrolne fiat cromafiat doblo oznaczenie kontrolekopis kontrolek fiatkontrolki w fiacie cromakontrolka filtra DPF w fiacie cromacroma kontrolkiopis kontrolek fiat multiplajak wypalic filtr cromafiat croma 1.9 150km manual dpf oznaczenieoznaczenie kontrolek fiat cromawypalanie dpf fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl