Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 125
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem  

  1. #61
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Panowie małe pytanko: Gdzie jest umiejscowiony filtr przeciwpyłkowy w Cromie? Poprzedni właściciel chyba dawno nie zmieniał bo coś nieświeżo pachnie przy nawiewie.
    Otwórz maskę silnika, stojąc przed autem pod podszybiem z lewej strony jest klapka. Klapka na 2-3 kołkach, wyciągasz je, odchylasz lub wyciągasz klapkę i masz dostęp do filtra kabinowego. Jak będziesz zmieniać kup węglowy, szkoda kasy na zwykły (różnica paru zł).

    Odgrzybiam sam, zrobiłem ozonator o wydajności 7gr/h. W petardy nie wierzę, z piankami różnie bywa jak ktoś nie wie gdzie psikać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ochłonąłem już po zakupie Cromy i zrobiłem trochę jazd ale staram się przed zmianą rozrządu nie nabijać dużo km. Zamierzam zrobić pakiet startowy (rozrząd +drążki kierownicze+termostat) a potem trochę pojeździć.

    Zastanawiam się czy można gdzieś zdobyć płytę z aktualnymi mapami Polski. W Schowku "odziedziczyłem" po poprzednim właścicielu mapę Italii+ główne drogi europy, z tym że te główne drogi to tylko E4 w mojej okolicy. Macie może namiary lub kopię jakiejś dobrej mapy działającej w nawigacji fiata?

    Nie narzekam na Włocha bo odziedziczyłem też (ukrytą w schowku) zmieniarkę Blaupunkta na 5 CD (:-)). Na dodatek działa...

    Kiedyś w Skodzie zauważyłem, że w filtrze węglowym zbiera się więcej wilgoci i po włączeniu nawiewu szyby bardziej zaparowują niż na zwykłym (może i zwykły łatwiej przepuszcza powietrze). A jak wygląda sytuacja w Cromie z parą na szybach na zimnym silniku. Są problemy? Jak tak, to może lepiej założyć bez węgla i częściej wymieniać.

    A tak z innej beczki: nie posiada ktoś zapasowego intercoolera do Cromy?
    Pisałem na początku wątku o przypoconej przedniej części osłony silnika i chyba wiem skąd olej się bierze.
    Intercooler_1.jpgIntercooler_3.jpg

    Górna rurka aluminiowa od intercoolera zrobiła się jajowata i oderwała się od cienkich żeberek. W miejscu oderwania zrobiły się w kilku miejscach dziurki (wyrwało materiał z rurki) W górnej części coolera (widocznej na zdjęciach widać ślady oleju i na wolnych obrotach czuć pod palcami niewielkie przedmuchy) Co ciekawe rozdęła się tylko skrajna rurka od strony zewnętrznej, bo sąsiednie były trzymane z 2 stron. Przypuszczam, że w dolnej części coolera (gdzie widziałem więcej oleju na przeglądzie ) pewnie też coś takiego się zrobiło. Od góry ślady oleju są lokalne i nie idą w dół. Olej zapewne zbiera się na dole i z takiej samej dziurki już może się sączyć. Jest pewne że taka usterka coolera była spowodowana przez duże ciśnienie w kanale dolotowym. Obstawiam 2 przyczyny: wadliwa chłodnica (rurki ze zbyt cienkiej blaszki) lub usterka w układzie sterowania turbosprężarki powodująca jakiś duży przyrost ciśnienia. Tylko czy w układzie dolotowym (nawet w stanie awaryjnym) może być tak duże ciśnienie żeby zowalizować prostokątną rurkę? Nie wiem...
    Auto ma moc, tak że rozszczelnienie coolera na pewno nie jest duże.

    Tak czy siak, trzeba coś z tym zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Pozostaje :
    1. Wyciągnąć chłodniczkę i spróbowac ją naprawić (wymyć i jak nie będzie dużego rozszczelnienia uszczelnić: lutować, zakleić itp ). Lubię majsterkować i skłaniam się do tej metody (w razie niepowodzenia można przejść do kolejnych punktów)
    2. kupić używkę (która nie wiadomo w jakim będzie stanie)
    3. Kupić nową

    Widzieliście kiedyś tak rozdętą rurkę od Intercoolera?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 26-02-2014 o 00:15

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Kup nowy, nie kombinuj.. Narobisz się, a efekt może być krótkotrwały, bo pewnie cały jest w nienajlepszej kondycji.. Poza tym będziesz miał czysty.

    PS: w układzie masz max ok 2-2,5 atmosfer. To za mało do rozszczelnienia intercoolera. Aluminium koroduje i ze względu na jego stan naprawa może być awykonalna
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 26-02-2014 o 06:40

  5. #64
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Wrażenia z jazdy: Po przesiadce z Octavii sądziłem że będzie ciszej w Cromie. Silnik MJTD taki cichy znowu nie jest i on chyba jest głównym źródłem dźwięków w kabinie.
    Sprawdź czy guma osłaniająca kolumnę kierownicy (wnętrze - komora silnikowa) nie wysunęła się za bardzo do wnętrza pojazdu. U mnie to było przyczyną zbyt dużego (subiektywnie) hałasu w środku.

    Ja też ogarniam swoja Cromę po zakupie 12 stycznia. Powolutku

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    [QUOTE=faraon;169504]Sprawdź czy guma osłaniająca kolumnę kierownicy (wnętrze - komora silnikowa) nie wysunęła się za bardzo do wnętrza pojazdu.

    Dzięki za podpowiedź. Jutro sprawdzę tę osłonę.

    Jeśli chodzi o wyciszenie, będę chciał zatankować najlepszy olej na Shellu V-power i dodać do niego coś na czyszczenie wtrysków. A w przyszłości zastanowię się nad niewielką dolewką 2T do ON. Jak piszą inni, wówczas silnik bardziej miękko pracuje.
    Być może , rozszczelniony intercooler też dołożył trochę hałasu, zobaczymy po wymianie.

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Czy posiada ktoś aktualną mapę Polski działającą na nawigacji Cromy?

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    32
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Jeśli masz CN+ to najnowsze mapy znajdziesz tu
    Polska jest w pakiecie Eastern_Europe_N-W, kompilacja map z Jan 24 15:44:25 2013.
    Zasadniczo do CN+ wchodzą mapy RT3, które oprócz Fiata/Alfy stosuje również Peugeot i Citroen.

  9. #68
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2014
    Skąd
    warszawa firlej
    Wiek
    57
    Postów
    38
    Auto
    fiat croma 1.9 Multijet 16v asb
    Rocznik
    2009
    Czy te mapy można wgrać na kartę sd bo ja mam mapy rt3 ale tylko do wgrania na płytę.

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od kilku dni poznaję różne zakamarki Cromy i stwierdzam, ze wykonanie fiata jest tandetne, jeśli chodzi o szczegóły. Rozwalające się kołki plastikowe przy wymianie fltra p.pyłkowego, (często też pod przednią osłoną silnika), złe rozwiązanie uszczelnienia brzegów filtra p.pyłkowego, odpadająca materiałowa izolacja na zakończeniach przewodów elektrycznych idących do różnych czujników przy silniku, pocenie się silników jtdm w wielu różnych miejscach. I to wszystko w aucie nie starym (6lat) z małym przebiegiem 145 tyś km. Niektórzy na forum psioczą na niemieckie auta (że to niby ich Fiacik jest "the best") jednak Włosi nie dorównują Niemcom jeśli chodzi o jakość wykonania szczegółów i precyzję (np spasowanie zderzaka przedniego z maską w Cromie FL. Jest tam chyba z 10 mm luzu). Mam porównanie bo akurat przesiadam się ze Skody i VW i ta ilość drobnych niedoróbek we fiacie trochę razi.
    Czy zgadzacie się z moją opinią?

    Ale żeby się zbytnio nie narażać, stwierdzam, że włoskie auta też mają zalety ale akurat nie na tym polu (np stylistyka z zewnątrz i w środku).

    Dziś zaglądałem pod podwozie Cromy. Pod bagażnikiem z prawej strony jest pusta przestrzeń zupełnie niewykorzystana. Przesuwając nieco linię podłogi można było powiększyć bagażnik, a tak to wozi się tam tylko powietrze. Ciekawe dlaczego tak to zrobili?

  11. #70
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Kolego Lucek_ może założysz temat swojej Cromy w dziale moje auto? Fajnie byłoby zobaczyć i mógłbyś prowadzić tam "dziennik" samochodu

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    217
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010

    Red face

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Od kilku dni poznaję różne zakamarki Cromy i stwierdzam, ze wykonanie fiata jest tandetne, jeśli chodzi o szczegóły. Rozwalające się kołki plastikowe przy wymianie fltra p.pyłkowego, (często też pod przednią osłoną silnika), złe rozwiązanie uszczelnienia brzegów filtra p.pyłkowego, odpadająca materiałowa izolacja na zakończeniach przewodów elektrycznych idących do różnych czujników przy silniku, pocenie się silników jtdm w wielu różnych miejscach. I to wszystko w aucie nie starym (6lat) z małym przebiegiem 145 tyś km. Niektórzy na forum psioczą na niemieckie auta (że to niby ich Fiacik jest "the best") jednak Włosi nie dorównują Niemcom jeśli chodzi o jakość wykonania szczegółów i precyzję (np spasowanie zderzaka przedniego z maską w Cromie FL. Jest tam chyba z 10 mm luzu). Mam porównanie bo akurat przesiadam się ze Skody i VW i ta ilość drobnych niedoróbek we fiacie trochę razi.
    Czy zgadzacie się z moją opinią?

    Ale żeby się zbytnio nie narażać, stwierdzam, że włoskie auta też mają zalety ale akurat nie na tym polu (np stylistyka z zewnątrz i w środku).

    Dziś zaglądałem pod podwozie Cromy. Pod bagażnikiem z prawej strony jest pusta przestrzeń zupełnie niewykorzystana. Przesuwając nieco linię podłogi można było powiększyć bagażnik, a tak to wozi się tam tylko powietrze. Ciekawe dlaczego tak to zrobili?
    Lucek, porównaj sobie cenę fiata, VW czy Audi. Różnica jest dość znaczna. Nie bez powodu kupiłeś fiata, za którego równowartość pewnie kupiłbyś niemieckie auto starsze o 2-3 lata. Służbowo użytkuję akurat skody (fabią II zrobilem 300 tys, teraz rapid), dlatego prywatnie wybrałem włoskie auto. Zgadzam się, że jakość wykonania słabsza, więcej rdzawych nalotów pod maską, niedociągnięcia jakościowe, ale w środku ładniej, ciszej i jakoś tak stylistycznie bardziej zadowalająco. Fiat jest tańszy w zakupie i zwykle usterki można naprawić tanim kosztem. Jak widzisz croma ma mnóstwo elementów wspólnych z vectrą, saabem i paroma innymi autami, z naprawą poradzi sobie wielu mechaników i nie zedrą z Ciebie ostatniej koszuli. Kiedyś miałem Audi A4 i tam naprawa a całego zawieszenia mogła na długo zachwiać budżetem domowym. Aut idealnych raczej nie ma, a nawet jeśli są, to mnie na nie nie stać. Dopóki więcej jest + niż -, croma będzie mi służyła

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Rzeczywiście argument z ceną jest przekonywujący. Nie da się kupić bezwypadkowego audi lub VW diesla z 2008 roku za dwadzieścia kilka tyś. Za Octavię z tego rocznika też trzeba by dać z dychę więcej.

    Żeby było jasne, to nie marudzę, tylko stwierdzam fakty po przejściu z innej marki. Wtedy dobrze widać różnice, później pewnie się można przyzwyczaić. Ja osobiście kupiłem Cromę bo podobała mi się cena, wygląd (po FL) i chęć spróbowania jazdy z automatem no i spróbowania Fiata, bo nigdy nie miałem. Prawdę mówiąc równolegle szukałem A4, ale od roku nie namierzyłem bezwypadkowego a Croma się trafiła, więc kupiłem. Opinie użytkowników Cromy były bdb, na poziomie A6 (przede wszystkim wyciszenie punktowane na około 4,5 (Auto Centrum)). Co prawda jeszcze Cromy nie testowałem na autostradzie, ale przy niższych prędkościach ocena wyciszenia wydaje mi się trochę naciągana. Ale zamierzam jeszcze wymienić nieszczelny intercooler i wlać lepszego paliwa (z dobrym dodatkiem do czyszczenia wtrysków) oraz nowy olej silnikowy i liczę że silnik zacznie trochę ciszej pracować.

    Trochę przeraża mnie ilość elektroniki w Cromie. We Włoszech klimat jest suchy więc końcówki kabli nie śniedzieją. Ciekawe jak będzie się sprawować w polskim klimacie (nie garażowane) przez następne 5-8 lat (zakładam optymistycznie ze tyle pojeżdżę).

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    32
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    RT3 są chyba tylko na CD - do CN+. Karta SD jest w Blue@Me Nav i tam są inne mapy, w sensie struktura, ale jaka to jest wersja - to nie wiem. Przegranie zawartości CD na kartę SD nie zadziała.
    Poszukaj na gpsundergroud w sekcji Fiata lub na Autokaciku, tam jest sporo napisane.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Kupując Fiata masz inne oczekiwania niż kupowałbyś np. marki premium, więcej mu "wybaczasz". W sumie potem okazuje się, ze mniej więcej na jedno wychodzi a mniej za to płacisz. Inna sprawa jeśli chcesz się polansować Croma do tego raczej się nie nadaje. Ale podejrzewam, że każdy z nas tutaj obecnych takich zamiarów nie ma.
    Równolegle z Cromą użytkuję 1,5 roczną Octavię. Poza wiekiem więszych różnic nie dostrzegam, a funkcjonalność Fiata zdecydowanie na plus (w szczególności tylna kanapa). Koszty utrzymania - zdecydowanie niższe bo to "tylko" Fiat

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    odpadająca materiałowa izolacja na zakończeniach przewodów elektrycznych idących do różnych czujników przy silniku, pocenie się silników jtdm w wielu różnych miejscach. I to wszystko w aucie nie starym (6lat) z małym przebiegiem 145 tyś km.
    Wybacz, ale odpadająca izolacja końcówek przewodów to wina wilgotności i temperatury. Występuje prawie w każdym, 5-letnim aucie stojącym pod chmurką. Parafrazując: sorry, taki mamy klimat
    Przy przebiegach powyżej 100 kkm w każdym dieslu będziesz miał miejsca gdzie silnik się "poci" - chyba, że autko od staruszka Niemca, który jeździł tylko w niedzielę do kościoła i płakał jak sprzedawał...
    Osobiście nie byłem zachwycony FIATEM, które zaoferował mi znajomy - wolałem inne marki (nie niemieckie dla ścisłości). Jednak niski (pewny) przebieg oraz atrakcyjna cena spowodowały zakup Cromy. Nie jest to ideał ale wozi mnie w miarę komfortowo i na szczęście nie ma z nią problemów (poza kilkoma wyjątkami - jednak to tylko auto jak każde inne). W tej cenie to był strzał w dziesiątkę. Dodatkowy plus to ceny części zamiennych.
    Jednego jestem pewien - nie kupię nowego, super wypasionego auta, z górnej półki bo w naszych warunkach to tylko strata kasy i nerwów (vide: kultura kierowców parkujących np. pod marketami etc.). No, chyba, że ktoś zarabia tyle, że zakup auta do 100 tysięcy to kwestia 2-3 miesięcy pracy...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 01-03-2014 o 13:34
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc


 
Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzegam przed zakupem Fiat Brava 1.4 B+G pod Radomiem.
    Napisany przez kowex1987 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2013, 20:18
  2. Przed zakupem MJ 1.6 lub 1.9
    Napisany przez SqL84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-05-2013, 11:15
  3. Pare pytań przed zakupem
    Napisany przez xaafuun na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2010, 23:34
  4. Fiat Siena - pare pytań przed zakupem
    Napisany przez macios_ldz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2010, 09:29
  5. Kilka rad i pytań przed zakupem ;)
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 23-01-2010, 17:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

www.youtube.comwatchv=ACcb7J3vKM8

jakie szyby sa montowane w autach rocznikowo

koszt naprawy skrzyni croma

otomoto cwanek

fiat za glosna automapa

autokacik.pl croma

auto vip ropczyce

jak wyjsc z trybu awaryjnego silnika fiat croma

mata maski croma

czy fiat croma ma oslone pod silnikiem youtube.pl

glosna praca silnika fiat croma

jak wlaczyc dzwiek dvd fiat croma

o co pytac przy kupnie motoru

fiat croma stalowa wola

www.fotke fiata croma

klapy wirowe fiat kroma 2 4 2008

fiat croma 2008 fiat forum

metoda zaslepienia klap wirowych

CROMA JTDM

chlapacze croma

1.9 jtd hydrauliczna kompensacja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl