Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 125
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2014
    Skąd
    Łęczna
    Wiek
    41
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    12.2006
    @Lucek_ czy możesz podać np na PW namiary na serwis gdzie kupiłeś swoją Cromkę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Auto-Vip, Andrzej Patro, Mariusz Cwanek ,
    Komis w Ropczycach, przy wylocie na Dębicę

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    67
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Proxilar. Tu masz ciekawe, nie "kręcone" auto. Znam kilka osób (w tym ja też), które u tego sprzedawcy kupili auta i są zadowoleni.
    VOLVO LANCIA KRAKÓW, Fiat Croma 1,9JTD 150KM FULL, SERWIS!!!!! - otoMoto.pl

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Krótkie pytanko: Czy do Cromy można wlewać normalny (nie fiatowski) płyn hamulcowy DOT 4 i jakiś typowy płyn chłodniczy. Denerwuje mnie wciskanie przez fiata własnych płynów eksploatacyjnych.

    Co sądzicie o takim zestawie rozrządu: Rozrząd pompa Fiat Bravo Croma 1.9 D Multijet (3972492807) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    Dziś w trasie (60 km) wskaźnik temp ustawił się między 1.4 a 1/2 (1/2 tj. pion) i nieco falował (czasami był bliski 1/2 a póżniej spadał do poz. jw.) U Czy u was po nagrzaniu stoi idealnie na poz. 1/2 (pion)?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 23-02-2014 o 23:53

  6. #50
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Krótkie pytanko: Czy do Cromy można wlewać normalny (nie fiatowski) płyn hamulcowy DOT 4 i jakiś typowy płyn chłodniczy. Denerwuje mnie wciskanie przez fiata własnych płynów eksploatacyjnych.
    Przy wymianie całości nie widzę przeciwwskazań, co najwyżej zastanowiłbym się przy dolewce.

  7. #51
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    ja mam zwykły płyn chłodniczy od 2,5 roku. Hamulcowy od zeszłego roku.
    Olej do skrzyni z powodu zbyt dużego wyboru wybrałem Tutela - również ze względu na w miarę przystępną cenę.
    Co do temperatury, moja jak już złapie 90* to tyle trzyma. Bez wahań

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    197
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    U mnie również po osiągnięciu 90 stoi równiutko i nic nie faluje.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    U mnie również po osiągnięciu 90 stoi równiutko i nic nie faluje.

    A jak stwierdzacie że jest 90 stopni? Czy chodzi tu pionową pozycję wskazówki (odpowiednik 1/2 we wskaźniku paliwa)?

  10. #54
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    tak, 90* to pion

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Krótkie pytanko: Czy do Cromy można wlewać normalny (nie fiatowski) płyn hamulcowy DOT 4 i jakiś typowy płyn chłodniczy. Denerwuje mnie wciskanie przez fiata własnych płynów eksploatacyjnych.

    Co sądzicie o takim zestawie rozrządu: Rozrząd pompa Fiat Bravo Croma 1.9 D Multijet (3972492807) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    Dziś w trasie (60 km) wskaźnik temp ustawił się między 1.4 a 1/2 (1/2 tj. pion) i nieco falował (czasami był bliski 1/2 a póżniej spadał do poz. jw.) U Czy u was po nagrzaniu stoi idealnie na poz. 1/2 (pion)?
    Podejrzewam ,że masz walnięty termostat koszt nowego to ok. 170 zł u mnie 90st.jest po ok.10 km zimą w lecie dużo szybciej,i trzyma pion.

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    U mnie na jesieni wskazówka od temperatury też tak się wahał. Wymieniłem termostat i teraz jest OK. Przy okazji wymieniłem płyn chłodnicy na Borygo . Hamulcowego jeszcze nie wymieniłem.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2014
    Skąd
    Łęczna
    Wiek
    41
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    12.2006
    Cytat Napisał dojo1 Zobacz post
    jeśli masz Vat-23% to możesz spać spokojnie
    O co chodzi z tymi VAT marża? Sporo takich ogłoszeń widzę.

    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    Proxilar. Tu masz ciekawe, nie "kręcone" auto. Znam kilka osób (w tym ja też), które u tego sprzedawcy kupili auta i są zadowoleni.
    VOLVO LANCIA KRAKÓW, Fiat Croma 1,9JTD 150KM FULL, SERWIS!!!!! - otoMoto.pl
    Ponad mój budżet, chciałem wydać maksymalnie 20 000 z rejestracją. Ale napewno komis wezmę pod uwagę, tym bardziej jeśli sam jesteś zadowolony. Dzięki
    Ostatnio edytowane przez Proxilar ; 24-02-2014 o 18:51

  14. #58
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Nie wczytywałem się, ale chyba ten sam post który kiedyś czytałem.

    Opis mechanizmu oszustwa na VAT.
    PS: nie jestem autorem ale kolega Tomek_KRK z forum Alfy bardzo dobrze opisał temat więc skorzystam.

    Coraz więcej na rynku pojazdów używanych pojawia się aut, które są sprzedawane z ominięciem
    bardzo ważnego punktu procedury importowej - wpłaty należnego podatku VAT (powinien być naliczony PRZY SPRZEDAŻY samochodu). Procedura importu i sprzedaży takiego samochodu wygląda banalnie prosto - dlatego obecnie trzeba bardzo uważać przy zakupie auta, które pierwotnie było w posiadaniu firmy (np. leasingowej) za granicą. Pokrótce teraz napiszę, jak wygląda zakup i "zalegalizowanie" takiego samochodu:
    1. Rejestrowana jest firma z nipem UE, która może dokonywać zakupu samochodów za granicą, płacąc tam kwoty NETTO. Firma rejestrowana jest w Polsce lub za granicą - to ważna informacja - nie należy z góry zakładać, że jeśli sprzedawcą była firma zagraniczna, to wszystko jest w porządku.
    2. Właścicielem w/w firmy jest "słup" - czyli osoba, z której ciężko ściągnąć później jakiekolwiek należności z tytułu zaległych podatków, firma po dokonaniu iluś transakcji najczęściej zostaje zlikwidowana i zakłada się następną.
    3. Firma dokonuje bezpośrednio, lub przez komis, sprzedaży auta końcowemu nabywcy, wystawiając na niego fakturę VAT-marża, lub fakturę ze stawką VAT: "zw." lub "0%"
    4. Nabywca, otrzymując fakturę, dowód opłaty akcyzy, przegląd techniczny, tłumaczenia i opłatę recyklingową, dokona bezproblemowej rejestracji samochodu - bowiem dysponuje wszystkimi niezbędnymi dokumentami do zarejestrowania samochodu, a wydział komunikacji nie sprawdza, czy samochód podlegał obowiązkowi opłacenia podatku VAT, czy też nie. Teoretycznie więc nabywca ma legalnie nabyty i zarejestrowany pojazd.
    5. Urząd Skarbowy, na który zarejestrowana była firma, dokonująca sprzedaży auta, z około 3-miesięcznym opóźnieniem otrzymuje wykaz transakcji wewnątrzwspólnotowych, które podlegały opodatkowaniu 23% VAT-em. Firma, która nie uiściła podatku - wzywana jest do wyjaśnienia sytuacji - to może potrwać ok. miesiąc.
    6. W międzyczasie firma, dokonująca "usuwania podatku VAT" z jasnych względów zostaje zlikwidowana.
    7. Urząd Skarbowy, na podstawie numeru VIN samochodu będącego przedmiotem postępowania, dociera do końcowego nabywcy i nabywca jest wzywany do Urzędu, gdzie zapozna się z niewesołą dla niego sytuacją. Jej zakończenie może wyglądać następująco:
    - właściciel samochodu płaci zaległy VAT z odsetkami (za ok. 4-6 miesięcy, w zależności, jak szybko uda się do niego dotrzeć) i może dalej eksploatować samochód,
    - samochód zostaje zatrzymany do momentu zakończenia postępowania karno-skarbowego (a to może trwać np. 2 lata), po czym tak czy inaczej pozostaje obowiązek zapłacenia zaległego podatku VAT.

    Teraz istotna uwaga - komis, będący pośrednikiem w takiej transakcji, jest prawnie zupełnie czysty. Komisant bowiem nie może w prosty sposób sprawdzić, czy auto, które sprzedawał jako pośrednik, miało mieć VAT opłacony, czy też nie. Importer bowiem nie ma obowiązku przedstawiania faktury zakupu samochodu, aby dokonać transakcji sprzedaży. Dlatego komis nie będzie pociągany do odpowiedzialności prawnej i nikt nie będzie z komisu ściągał żadnych należności.
    Znana jest procedura - jak więc się ustrzec przed zakupem takiego samochodu (gdzie najczęściej takie auta są to niezłe okazje rynkowe, bo mogą mieć cenę 23% niższą od średniej rynkowej - z racji brakującego VAT-u)?
    1. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę z 23% VAT - temat jest prosty - w 100% firma odpowiada za obowiązek odprowadzenia podatku z faktury, którą wystawiła. Fiskus może ścigać wtedy tylko i wyłącznie sprzedawcę (zakładamy, że samochód nie pochodzi z kradzieży, bo wtedy jakkolwiek by go nie sprzedawać - będzie to nielegalne). W tej sytuacji kupujący nie musi się martwić o sprawę podatku VAT.
    2. Jeżeli firma sprzedaje auto na fakturę VAT-marża - należy zrobić 2 rzeczy:
    a) sprawdzić po numerze VIN, kto był pierwszym nabywcą samochodu - takie informacje znajdują się w bazach dealerów - jeżeli była to firma (najpopularniejsze firmy leasingowe to: Axus N.V, Arval, Lease Plan, BCA) - to zapala się pierwsza lampka ostrzegawcza
    b) sprawdzić, kto widnieje jako właściciel w dowodzie rejestracyjnym pojazdu - i tu ważna informacja - dowód musi pochodzić z kraju, z którego został PO RAZ PIERWSZY zakupiony pojazd. Może bowiem się zdarzyć, że ktoś takie auto w międzyczasie "zalegalizuje" np. na Słowacji, albo na Litwie. Weryfikację, czy dowód jest dowodem z pierwszego nabycia auta przeprowadzić można bardzo prosto - każdy dowód rejestracyjny ma datę wydania. Jeżeli więc dowód wydano 14.03.2005 roku, a auto ma datę I-szej rejestracji w dokładnie tym samym dniu (lub parę dni wcześniej) - to jest to dowód z pierwszego nabycia samochodu od dealera. Jeżeli w dowodzie widnieje jako właściciel firma - druga lampka ostrzegawcza.
    3. W przypadku, gdy obie w/w weryfikacje dały pozytywną informację (mamy w obu przypadkach firmę jako właściciela pojazdu) - to na 99% sprzedający powinien naliczyć VAT przy sprzedaży samochodu.
    I teraz kolejna ważna uwaga - powyższa procedura dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy samochód w Polsce sprzedaje FIRMA (bezpośredni importer, komis, itp.). Osoby fizyczne, nabywające pojazd za granicą, płacą tam PEŁNĄ kwotę, obejmującą stawkę VAT obowiązującą w kraju, w którym dokonywana jest transakcja kupna-sprzedaży. Podobnie nabycie samochodu za granicą od osób fizycznych jest w Polsce zwolnione z podatku VAT - tak więc jeśli właścicielem samochodu była za granicą osoba prywatna - nie ma do niej zastosowania powyższy wywód.
    Są przypadki, bardzo sporadycznie spotykane, gdy firma za granicą sprzedaje pojazd w cenie brutto (ze stawką VAT zw. lub 0%). Aby mieć pewność, że w ten sposób dokonano transakcji - należy się skontaktować ze sprzedawcą za granicą, bo znając umiejętności Polaków w kwestii tworzenia nowych faktur VAT, nie mających nic wspólnego z oryginalnymi fakturami, jakakolwiek inna próba sprawdzania oryginalności faktury zakupu pojazdu może się okazać nieskuteczna.
    I następna uwaga - weryfikacja dokumentów pojazdu w Urzędzie Skarbowym czy też w Wydziale Komunikacji nic nie daje. Sprzedający, przekazując komplet dokumentów niezbędnych do zarejestrowania samochodu, nie przekazuje nabywcy faktury potwierdzającej zakup pojazdu, ani innych dokumentów, które zawierałyby informację, że transakcja miała lub nie miała być opodatkowana stawką 23% VAT. A nawet, jeśli ową fakturę da do wglądu - Urząd Skarbowy ani Wydział Komunikacji nie będzie w stanie w prosty sposób zweryfikować jej autentyczności - wymagany jest w tej sytuacji kontakt z drugą stroną transakcji - czyli firmą sprzedającą za granicą samochód. I raczej mało komu uda się nakłonić jakiegokolwiek urzędnika, aby dzwonił za granicę i konsultował z tamtejszym księgowym takie rzeczy. Wydział Komunikacji natomiast stwierdzi, że kupujący ma pełny komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji i potwierdzi, że auto można zarejestrować.
    A teraz najciekawsze - finalnie straci na całym procederze "unikania VAT-u" tylko i wyłącznie końcowy nabywca samochodu. Posiada bowiem pojazd, który jest przemiotem postępowania karno-skarbowego (nielegalne wprowadzenie pojazdu na rynek) - a więc w łatwy sposób można zwindykować z niego należność - wystarczy zatrzymać pojazd, a następnie wystawić go do przetargu, jeżeli właściciel nie zechce uiścić podatku VAT. Raczej mało prawdopodobne jest, żeby nie sprzedać auta za kwotę, pozwalając pokryć podatek VAT. Dlatego na dzień dzisiejszy nie bardzo Urzędom Skarbowym opłaca się ścigać firmy, dokonujące nielegalnego wprowadzenia pojazdów na polski rynek. Wszakże tak czy inaczej będzie się dało ściągnąć wymaganą należność - jest bowiem co zabezpieczyć na czas postępowania.
    Wisienką na torcie niech będzie fakt, iż auta, będące przedmiotem takich przekrętów, najczęściej są w doskonałym stanie wizualnym oraz technicznym. Dlatego potrafi to uśpić czujność kupujących - mają bowiem oni święte przekonanie, że nabywają świetny samochód w bardzo atrakcyjnej cenie - trzeba się więc spieszyć, żeby ktoś nie podkupił okazji. I im droższy samochód - tym ryzyko większe - po transakcji więcej zostaje pieniędzy z tytułu niezapłaconego podatku VAT.
    Proxilar lubi to.

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2014
    Skąd
    Łęczna
    Wiek
    41
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    12.2006
    O widzisz, wielkie dzięki, w życiu bym tego się nie dowiedział gdyby nie wy dziękuje.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Panowie małe pytanko: Gdzie jest umiejscowiony filtr przeciwpyłkowy w Cromie? Poprzedni właściciel chyba dawno nie zmieniał bo coś nieświeżo pachnie przy nawiewie.

    W skodzie filtr pp. był na podszybiu a schładzalnik klimy pod schowkiem (łatwo się odgrzybiało Wurthem - można było po wykręceniu małej klapki pryskać prosto po parowniku - najlepsza metoda). Jaką macie technikę na odgrzybianie klimy w Cromie?


 
Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzegam przed zakupem Fiat Brava 1.4 B+G pod Radomiem.
    Napisany przez kowex1987 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2013, 20:18
  2. Przed zakupem MJ 1.6 lub 1.9
    Napisany przez SqL84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-05-2013, 11:15
  3. Pare pytań przed zakupem
    Napisany przez xaafuun na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2010, 23:34
  4. Fiat Siena - pare pytań przed zakupem
    Napisany przez macios_ldz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2010, 09:29
  5. Kilka rad i pytań przed zakupem ;)
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 23-01-2010, 17:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

www.youtube.comwatchv=ACcb7J3vKM8

otomoto cwanek

fiat za glosna automapa

autokacik.pl croma

auto vip ropczyce

jak wyjsc z trybu awaryjnego silnika fiat croma

mata maski croma

czy fiat croma ma oslone pod silnikiem youtube.pl

1.9 jtd hydrauliczna kompensacja

jak uciszyc silnik 1.9 jtdm

194axc12 opinie

1 9 150km luz zaworowy

koszt naprawy skrzyni croma

jakie szyby sa montowane w autach rocznikowo

glosna praca silnika fiat croma

o co pytac przy kupnie motoru

fiat croma stalowa wola

www.fotke fiata croma

klapy wirowe fiat kroma 2 4 2008

fiat croma 2008 fiat forum

metoda zaslepienia klap wirowych

CROMA JTDM

chlapacze croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl