Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 49
Like Tree3lubi to!

Temat: Alternator  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Witam

    Pochwalę się moimi problemami z alternatorem jakie miałem w zeszłym roku. Padł dosłownie jednego dnia przy przebiegu 200 tysięcy - pierwsza awaria od nowości - wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów. Pierwsze co się pojawiło to delikatny świst z łożyska i po kilkunastu kilometrach już silnik zaczął się ratować obrotami podnosząc je na wolnych do około 1100 rpm. Po dalszych kilku kilometrach komputer zaczął wyłączać poszczególne systemy tj. ASR, wspomaganie kierownicy - choinka na zegarach. Po dojechaniu do celu (30 km) wyciągnąłem go i zawiozłem do firmy zajmującej się regeneracją ale okazało się że już jest popalona obudowa od środka. Z racji że właścicielem firmy jest mój znajomy zaproponował mi nówkę sztukę - podobno ASO OPEL brał je na wymiany gwarancyjne - z tego co się dowiedziałem jest to wersja wzmocniona. Do dzisiaj spokój a zrobione już jakieś 15 - 20 tysięcy. Myślę że posiadanie zapasu w bagażniku jest dość ciężkim tematem ponieważ moim zdaniem jego wymiana wcale nie jest taka prosta bo ciężko go wydostać z pod maski - wersja silnika 1.9 16V 150KM. Chociaż i tak pewnie znajdą się osoby twierdzące że godzinka dwie i nowy już zamontowany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    ceny podobne jak u nas 600 , w stilo alternatory są wrażliwe na wodę - głównie obudowa, brak osłon pod silnikiem większa kałuże i po alternatorze, w cromach padają diody, w moim aucie poprzedni właściciel regenerował altek ale po paru tygodniach znów padł - zakupił nowy i obecnie mam nowy , grunt to nie popadać w paranoje , zawsze coś tam może się popsuć , nikt nie jest prorokiem co - zamiast bagażu wozić części zapasowe w bagażniku ? w zeszłe wakacje zrobiłem ok 4 tyś za granicą i oprócz "naprawy " kontrolki rezerwy nic się nie popsuło

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Mi padł alternator przez odmę ,nadpękł wąż gumowy i delikatnie pylił olejem na kable od instalacji elektrycznej ,a po nich olej kapał prosto na alternator.No i sie spalił tylko dym poszedł.
    Regeneracja-naprawa w warsztacie specjalizującym się w alternatorach 460zł dwa lata temu. Jest teraz OK.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Dziś przy -15 odpaliłem auto normalnie lecz po jakiś 4 minutach pracy pojawiła się kontrolka akumulatora zgasiłem auto i już później nie odpalił. Po przekręceniu kluczyka do pozycji on świecą się kontrolki lecz auto kręci może z pół obrotu rozrusznika i wszystko gaśnie czy to koniec alternatora i akumulatora? Jak sprawdzić alternator przy nie pracującym silniku czy można spróbować od 2 auta odpalić i sprawdzic czy po odłączeniu dawcy auto zgaśnie z kontrolka akumulatora? Czy lepiej od razu laweta i do elektryka?

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    170
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Kable od dawcy i odpal. Miernik w rękę (po odpięciu kabli) i mierzysz volty, czyli prąd ładowania, przykładając do klem akumulatora kable z miernika. Jak będzie ponad 14 V to alternator działa prawidłowo.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Dziś jak sprawdzałem napięcie spoczynkowe na aku 12,21 v ladowałem aku do 12,52 v auto odpaliło na mierniku 13,52 v i kontrolka Się pojawiła po lekkim przegazowaniu tak do 1500 obr ładowanie skoczyłm do 14,55 lecz po włączeniu klimatyzacji i świateł drogowych do tego jeszcze ogrzewanie szyb ładowanie skoczyło do 14,77 i skakało 14,55-14,77 niezależnie od obr. Czy to oznacza alternator uszkodzony czy raczej akumulator już do wymiany aku już ponad 3 lata i już zielone oczko jest czarne czyli do wymiany? Miernik (uni- t) raczej dobrze mierzy.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    170
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Prawdopodobnie aku do wymiany.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    zanim kupisz nowy aku po prostu naładuj stary - w cromie jest dużo odbiorników prądu do tego temp ujemne, podejrzewam że jazda na krótkich odcinkach - po naładowaniu podjedź do kogoś kto regeneruje alternatory niech ci pomierzy akumulator - mają tester zwarciowy wtedy wyjdzie co jest halo

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jakie posiadacie u sobie alternatory? 105A? 120A? 140A? Pytanie do posiadaczy Cromy w dieslu, z klimatyzacją automatyczną i grzałkami PTC
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    boch w cromie nie ma ptc

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ok, zatem pytanie dotyczy Cromy w dieslu z klimatyzacją automatyczną
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    77
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Standardowo jest 120A można założyć 140A. fabrycznie mialem 120 po spaleniu założyłem 140 bo tylko taka mieli na stanie. Przejechałem 20000 i jest ok.
    Stomil lubi to.

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Dzięki za info. W moim Stilo siedzi 90A. Wydaje mi się, że Fiat nieco poskąpił na prądzie...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Czego może to być przyczyną jak auto stoij kilka dni to po odpaleniu auta ładowanie jest ok 11,6 v po przegazowaniu auta ładowanie wraca do normy 14,65 v. Każde następne uruchomienie auta to już normalne ładowanie.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Padnięty akumulator.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [alternator] Od jakich modeli fiata pasuje alternator do uno
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2011, 20:55
  2. [alternator] Siena 1.2 8V - alternator
    Napisany przez oldking na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-06-2010, 20:39
  3. [alternator] alternator/ akumulator
    Napisany przez jurgen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-03-2010, 08:22
  4. [alternator] alternator siena 1.4
    Napisany przez jarek_45 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-11-2009, 13:46
  5. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 15:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator croma forum

alternator fiat croma

lampka od akumulayora swieci siefiat crima

wyjecie alternatora fiat croms 1.9

alternator do fiata croma

croma awaria alternatora

kontrolka akumulatora fiat croma

fiat croma kontrolka akumulatora

jak wyjac alternator fiat croma 1.9

awaria alternatora fiat croma

koszt naprawy alternatora fiat croma

jak wyciagnac alternator fiat croma 1.9 cdti

diody alternators fiat croma

jaki alternator fiat croma 1.9

croma 150km alternator

fiat croma jaki akumulator

fiat croma akumulator ile amper

alternator croma

alternator awaria fiat croma koszt 2014 rok

wymiana alternatora fiatcroma

fiat croma 1.9 wymiana akumulatora

Alternatory fiata forum

fiat croma 2 4 jaj wyjac alternator

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl