Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    27
    Postów
    5
    Auto
    Seicento

    Zerwany napinacz łancucha.. seicento 900

    Witam. jestem tu nowy wiec nie krytykujcie problem polega na tym iz .. wymienilem lancuch rozrzadu w ASO samochod pojezdzil pare dni poczym sie zaczelo .. obijanie sie lancucha o obudowe i straszne wycie ... w aso stwierdzono zlamanie mocowania napinacza wymieniono na nowy po czym po 1000km znow sie zalamal.. ASO ponownie wymienilo lancuch napinacz wraz z mocowaniem, twierdząc ze to wina uzytkowania .. najciekawsze jest to ze znowu zaczol sie obijac wiec trafilem tutaj .. czy ktos z tutaj obecnych ma jakis pomysl jak zaradzic temu .. auto nie przekracza 100km/h zalany jest olejem polsyntetycznym i ma 117000 tys.km wymienione sprzeglo i nowy uklad chlodzenia .. prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,370
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Nie mam pojęcia co się tam dzieje ale szczerze to walczyłbym z tym ASO.. Raz że każda z tych napraw powinna być bezpłatna bo na gwarancji a dwa że kto bo kto ale oni fiata powinni umieć naprawić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    27
    Postów
    5
    Auto
    Seicento
    Zdanie ASO : Uzytkownik pojazdu zmieniajac olej na inny niz zalecany przez producenta ( mineralny) narazil sie na rozszczelnienie silnika oraz na rozregulowanie poszczegolnych jego czesci w tym rozrzadu. kwestia rozrzadu pojazdu : w spomnianym pojezdzie wymieniono dwukrotnie rozrzad stwierdzajac uszkodzenie mechaniczne spowodowane zlym uzytkowaniem ( zbyt wyskomimi obrotami na poszczegolnych biegach ) ... takze jezeli chodzi o mnie to na 3 biegu nie przekraczam 60 a na 2 40 km/h .. tyle w kwesti ASO ... dalsza rozmowa z serwisantem byla bezcelowa gdyz zarzucano mi specialne uszkodzenie wlasnego pojazdu.. wracajac do tematu .. czy rozrzad w seicento 900 da rade wymienic samemu bez sciagania miski ?? w razie braku dalszych sugesti zamykam temat wiec niech sie ktos udzieli bo ja te auto zniszcze z nerwow .. pozdro.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,370
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał geko7 Zobacz post
    zbyt wyskomimi obrotami na poszczególnych biegach
    Podaj jeszcze nazwisko i które to ASO to sam zadzwonię i gościa wyśmieje. Toć to się do TVN nadaje Ja niestety w sprawie samego SC nie pomogę ale sama sytuacja mnie oburza i wg. mnie powinno się takie chamstwo ukracać.
    Powodzenia życzę.
    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    27
    Postów
    5
    Auto
    Seicento
    swoja drogą wybaczcie literówke ja go juz wysmiałem a z rozrzadem bede walczyc i zdam realcje co bylo uszkodzone Pozdrawiam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2009
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    31
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Seicento 0.9 + Gaz
    Witam

    Po pierwsze zadam ci pytanie co cie podkusiło by wymieniać łańcuch rozrządu, chyba ze zalecili ci to te talenty z ASO.
    A druga sprawa to taka ze niestety nie dostaniesz się do łańcucha bez zdejmowania miski.
    Człowiek uczy sie przez całe życie, a i tak umiera głupi.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Opole
    Wiek
    36
    Postów
    12
    Auto
    seicento 900
    117 tyś.przebiegu i wymieniłeś łańcuszek...???Po co?A od kiedy zmiana oleju na "nie fabryczny" uszkadza silnik...??Naprawdę niezłe głąby pracują w tym "ASO"...Na rozrząd nie mają też wpływu obroty...poprostu naciągacze pracują w tym "ASO"...ja bym się z nimi kłócił,bo to ONI musieli złe zmontować rozrząd!!!Pzdr

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    27
    Postów
    5
    Auto
    Seicento
    łancuch wymieniłem bo poprzedni wlasciciel niezbyt szanowal to auto zreszta doszlo do zerwania napinacza ... swoja droga wiem juz co jest powodem uszkodzenia napinacza... otoz zawinil sam napinacz ... aktualnie napinacz jest luzny gdyz nie wymieniano go na nowy tylko wkladano stary ktory wedlug nich spelnial role po konsultacji z innym serwisem powiedziano mi ze powinien on byc wymieniony na nowy a nie lancuch .. PS: czy samo sciagniecie miski pozwoli mi na wymiane klocka napinacza?? co do oleju ... ASO twierdzi ze : zmiana oleju na innyc niz 15W40 tj. 10W40 spowodowala przeczyszczenie kanalikow co skutkowalo oderwaniem sie nagaru i zmniejszeniem cisnienia oleju w glowicy bla bla bla .. wniosek byl taki ze wieksze tarcie w glowicy niz na walku spowodowalo uszodzenie lancucha wraz z napinaczem co jest totalna bzdura ...

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,490
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Pokusić byś mógł się o kontakt z oniezależnym rzeczoznawca motoryzacyjnym,poczym prosił o zwrot kosztów za zła diagnozę i wymienienie elementów,które nie musiały być wymieniane. Samo to tłumaczenie o oleju jest śmieszne

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    27
    Postów
    5
    Auto
    Seicento
    tak naprawde szkoda czasu i pieniedzy na klotnie... swoja droga schodzimy z tematu. wiec czy napinacz wymienie sciagajac samą miske czy trzeba rozebrac oslone lancucha .. czy ktos to kiedys wymieniał ??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    83
    Auto
    CC 900
    Jeśli chodzi o olej to aso może mieć racje.

    po zmianie z minerala na półsyntetyk lub syntetyk powoduje wypłukanie silnika i jego rozszczelnienie. Zasada jest prosta - niegdy nie zmieniamy oleju z "gorszego" na "lepszy".

    Błędem aso było samo wymienienie rozrządu gdy do wymiany był sam napinacz. Zreszta co cie pokusiło aby zmieniać rozrząd w aso...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    412
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI (1999)
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jeśli chodzi o olej to aso może mieć racje.

    po zmianie z minerala na półsyntetyk lub syntetyk powoduje wypłukanie silnika i jego rozszczelnienie. Zasada jest prosta - niegdy nie zmieniamy oleju z "gorszego" na "lepszy".
    Silnika 0,9 z przebiegiem ponad 100k km byle olej nie "wypłucze" po przejechaniu głupich 1000 km, nie ma szans. Filtr oleju zapcha się zanim zacznie rozpuszczać coś więcej niż wierzchnią skorupę tych pokładów mazi

    Sorry, tłumaczenie ASO mnie nie przekonuje. To co oni wymienili na początku? Sam łańcuch? No ciekawostka, bo producent nie przewiduje takiej technologii naprawy. W przypadku silnika 900 wymienia się komplet:
    - dwie zębatki
    - łańcuszek
    - napinacz + ramię
    - uszczelki
    Nie wiem co te majstry wymyśliły, usługa prosta jak ...
    Pamiętam że 2-3 (4?) lata temu spotkałem się z "problemem napinacza" w podobnym silniku, powodem było zamontowanie "zamiennika" dźwigni napinacza (ramienia, jak zwał tak zwał), przez podobnie zresztą jak ci sprytnych mechaników. Ten "zamiennik" był zrobiony z chińskiego scheiss-metalu, na co niestety nie wpadłem od razu (wyglądał normalnie). Zawiozłem w końcu ten kawałek złomu (wcześniej będący silnikiem) do "swojego" mechanika, wymieniliśmy wszystko (cały w/w zestaw naprawczy) i silnik do dziś działa.

    Błędem aso było samo wymienienie rozrządu gdy do wymiany był sam napinacz. Zreszta co cie pokusiło aby zmieniać rozrząd w aso...
    Dokładnie, chociaż wydawać by się mogło że kto jak kto ale mechanik w ASO ma jakieś pojęcie o tym co robi.

    Natomiast co do oleju - masz rację, i nie masz racji. W przypadku silników o dużym przebiegu trzeba mieć świadomość że zjawisko "wypłukiwania" występuje i może mieć poważne konsekwencje, ale gdyby za każdym razem działo się coś takiego jak w opisanym przypadku to już bym rozwalił kilka(-naście?) silników. A nie zniszczyłem, bo zawsze sprawdzam ile i czego zebrało się na filtrach i w misce
    Być może autor tematu rzeczywiście miał pecha i "wypłukało mu", ale widziałem te silniki (po tuningu) kręcone do ponad 10.000 obr/min i jakoś nie rozlatywały się w nich rozrządy ... czyli aż takie delikatne nie są. Serwis ściemnia, albo sami nie wiedzą co zepsuli.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,370
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Zasada jest prosta - niegdy nie zmieniamy oleju z "gorszego" na "lepszy".
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    W przypadku silników o dużym przebiegu trzeba mieć świadomość że zjawisko "wypłukiwania" występuje i może mieć poważne konsekwencje, ale gdyby za każdym razem działo się coś takiego jak w opisanym przypadku to już bym rozwalił kilka(-naście?) silników. A nie zniszczyłem, bo zawsze sprawdzam ile i czego zebrało się na filtrach i w misce
    Panowie to nie te czasy, nie te oleje, jeżeli auto jest w dobrej kondycji, nie ma wycieków itp to można lać olej "lepszy".. Wiedza jaka przewija się na forum odnośnie lania syntetyku zamiast mineralnego jest podparta wiedzą z lat 80tych kiedy to po polskich drogach jeździły maluchy
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    412
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI (1999)
    Cytat Napisał geko7 Zobacz post
    wiec czy napinacz wymienie sciagajac samą miske czy trzeba rozebrac oslone lancucha .. czy ktos to kiedys wymieniał ??
    Wymieniał, ale zdejmował osłonę łańcucha. Chciałem sprawdzić jak to wygląda, ale akurat nie było żadnego Seja do oglądania.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Panowie to nie te czasy, nie te oleje, jeżeli auto jest w dobrej kondycji, nie ma wycieków itp to można lać olej "lepszy".. Wiedza jaka przewija się na forum odnośnie lania syntetyku zamiast mineralnego jest podparta wiedzą z lat 80tych kiedy to po polskich drogach jeździły maluchy
    Oj tam ot tam
    I dziś znajdziesz pare aut w których kompresję i "szczelność" robi warstwa mazi poolejowej
    Normalnie eksploatowany i nie "zajechany" silnik można spokojnie zalać syntetykiem. Twierdzenia jakoby miał "stracić moc" w wyniku "rozszczelnienia tłoków" pochodzą nawet nie z lat '80 tylko wcześniejszych (Żuk, GaZ, te klimaty ...).

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    83
    Auto
    CC 900
    Silniki z cc900 i sc900 to stara konstrukcja

    Sam niedawno robiłem remont głowicy w swoim własnie dlatego ze teść wlał półsyntetyk przy 90kkm - wypłukało uszczelke pod głowicą.

    Przy okazji wymieniłem popychacze z mechanicznych na hydrauliczne.

    Przykładów z wlewaniem półsyntetyka zamiast minerala i rozszczelnieniem silnika znam więcej z doświadczenia nawet z nowszymi silnikami.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Silniki z cc900 i sc900 to stara konstrukcja

    Sam niedawno robiłem remont głowicy w swoim własnie dlatego ze teść wlał półsyntetyk przy 90kkm - wypłukało uszczelke pod głowicą.

    Przy okazji wymieniłem popychacze z mechanicznych na hydrauliczne.

    Przykładów z wlewaniem półsyntetyka zamiast minerala i rozszczelnieniem silnika znam więcej z doświadczenia nawet z nowszymi silnikami.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pasek klinowy czy napinacz?
    Napisany przez mboryna na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 05-03-2013, 05:37
  2. Seicento 1.1
    Napisany przez krtwwl34 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-01-2012, 15:37
  3. Napinacz rozrządu Brava 1.6 16v.
    Napisany przez Service90 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-12-2011, 21:17
  4. seicento
    Napisany przez pablo69 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-02-2011, 21:49
  5. Seicento POMOCY!!!Dziwne zachoawanie Seicento
    Napisany przez szkudlar na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-04-2009, 12:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rozrząd seicento 900

wymiana rozrządu seicento 900

fiat seicento 900 rozrząd

seicento 900 rozrząd

seicento 900 wymiana rozrządu

jak wymienić rozrząd w seicento 900

napinacz łańcuszka rozrządu seicento 900napinacz rozrządu seicento 900łańcuszek rozrządu fiat seicento 900napinacz łańcucha rozrządu seicentoseicento wymiana rozrząduseicento rozrządwymiana łańcucha rozrządu seicento 900wymiana łańcucha rozrządu fiat seicento 900schemat rozrządu fiat seicento 900wymiana łańcuszka rozrządu seicento 900fiat seicento 900 wymiana rozrząduwymiana rozrządu w seicento 900seicento 900 rozrząd wymianawymiana rozrządu fiat seicento 900wymiana rozrzadu seicento 900rozrząd fiat seicento 900rozrząd w seicento 900wymiana rozrządu seicentorozrząd seicento

Tagi dla tego tematu