Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    własnie dlatego ze teść wlał półsyntetyk przy 90kkm - wypłukało uszczelke pod głowicą.
    Bez obrazy ale głupoty piszesz kolego - jak olej może wypłukać uszczelkę? Jeżeli już to możesz powiedzieć że mogło wypłukać nagar ale nie uszczelkę ale to i tak głupota! A skoro nagar trzymał uszczelkę w ryzach to znaczy się że była ona już nadpalona - koniec kropka. Jak już wspomniałem to nie czasy fiata 125p żeby były oleje tego typu. 5W40 nie jest wcale rzadszy od 10W40 i to jest największą ciekawostką.. Ma natomiast niższe temperatury w których zaczyna smarować i przez to jest lepszy.. Ile osób zmieniało olej z 10W lub nawet 15W na %W lub wręcz na 0W i nic się nie działo a przebiegi mieli znacznie większe niż 90tyś..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 02-10-2012 o 10:52
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    byrrt ma racje . Wypłukanie nagarów z silnika czy jego rozszczelnienie po zalaniu lepszego oleju to mity. W poprzednim aucie przeszedłem z oleju mineralnego 15w40 na olej półsyntetyczny 10w40 i nic się nie stało. Auto miało przebieg podobno 235tyś km z czego ostatnie 60tyś przed wymianą przejechało na oleju mineralnym. Po wymianie nic sie nie stało, silniczek chodził ciszej, spalanie oleju minimalnie spadło i nic się nie rozszczelniło. Dodam że przed wymianą zastosowałem płukankę silnika która również silnikowi nie zaszkodziła. Autko sprzedałem bo potrzebowałem pieniędzy a jakbym dalej nim jeździł to teraz zalałbym silnik olejem syntetycznym 5w40 i założę się że nic by mu sie nie stało. Aha i co najważniejsze autko nie było młode miało 17 lat i była to Toyota Carina E w dieslu.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    @byrrt

    Tak prawdopodobnie było że uszczelka była uszkodzona i uszczelniona nagarem tego nie neguje ale źle sie wyraziłem (za bardzo uprościłem).

    Rzadkości a raczej lepkość oleju miedzy syntetykiem a mineralem może byc marginalna ale to nie to ma wpływ na wypłukiwanie nagaru.

    Oleje pół jak i pełne syntetyki mają dodatki czyszczące które czyszczą silnik powodując wydłużenie ich żywotności.

    Były jakieś tematy odnośnie tuningu CC900 na gaźniku.

    @dudu$

    We wszystko moge uwierzyc ale to co napisałeś spowoduje że bede miał dobry humor przez najbliższy tydzień
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 07-10-2012 o 17:02
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    mlodybe nie rozumiem o co tobie chodzi. Jak nie chcesz wieżyc w to co napisałem to nie wież ,nikt Ciebie do tego nie zmusza ale nie musisz podtekstami pisać że oszukuję.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiele osób potwierdziło podobne przygody z olejem jak dudu$ - tu się nie ma kolego mlodybe co śmiać.. Wymiana oleju na syntetyczny lepszy wcale nie jest złym pomysłem!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Przy dosyć małym przebiegu i owszem. Ale po niepewnych 230tyś km... No proszecie... szczególnie że disle (2.0 oraz 2.2) toyoty z tamtego okresu lubiły brać olej. chyba że miałes magiczną carinke
    Ostatnio edytowane przez mlodybe ; 07-10-2012 o 22:55
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Ja nie napisałem że moje auto w ogóle nie brało oleju. Napisałem że jego zużycie delikatnie spadło w dół . A tak się zapytam z ciekawości skad niby wiesz ze Toyoty z tamtych lat brały olej a w szczególności diesle ? Jestem zarejestrowany w Klubie Cariny E i jest tam nie jedna osoba która posiada takiego diesla co ja miałem i piszą że spalanie oleju w tych silnikach jest minimalne. Poza tym co to za różnica czy jest to diesel czy benzyna ? Ja przed wymiana oleju 15w40 na 10w40 przez parę miesięcy czytałem wiele postów na różnych forach na ten temat. Wypowiadali się ludzie co do swoich aut, również leciwych co była moja Toyota wymieniali olej z mineralnego na pełen syntetyk i nic się nie stało a spalanie oleju wręcz spadło. Inny przykład który podam: mój kumpel kupił sobie pół roku temu CC 704cm z gaźnikiem Asiana z oryginalnym przebiegiem 70tys km.Od razu po kupnie wymienił olej w silniku z mineralnego na pełen syntetyk 5w40 i jak do tej pory nic złego się nie stało, żadnych wycieków, żadnego stukania zaworów ani panewek. Dodam że autka te z fabryki wychodziły tylko i wyłącznie na oleju mineralnym 15w40 ( z resztą 900tki również wychodziły z fabryki na oleju mineralnym). Jeżeli ktoś wykonał taką operację i silnik umarł mu to oznacza to ze jego motor był zabitym żużlem a wymiana oleju z gorszego na lepszy była tylko zbiegiem okoliczności.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    pracowałem u wiśniewskiego...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    pracowałem u wiśniewskiego...
    A ja znam Krzysztofa Jerzynę ze Szczecina..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Pasek klinowy czy napinacz?
    Napisany przez mboryna na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 05-03-2013, 07:37
  2. Seicento 1.1
    Napisany przez krtwwl34 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-01-2012, 17:37
  3. Napinacz rozrządu Brava 1.6 16v.
    Napisany przez Service90 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-12-2011, 23:17
  4. seicento
    Napisany przez pablo69 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-02-2011, 23:49
  5. Seicento POMOCY!!!Dziwne zachoawanie Seicento
    Napisany przez szkudlar na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-04-2009, 14:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana rozrzadu seicento 900seicento 900 lancuch rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl