Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006

    [ukł. zapłonowy] Cewka zapłonowa

    witam

    jestem wlasnie po przegladzie. w zwiazku z duzym spalaniem i problemami z zaplonem przy zimnym silniku postanowilem sprawdzic ECU pod kompem. okazuje sie ze wlasciwie wszystko w porzadku oprocz cewki zaplonowej. 2 gniazda (nie pamietam dokladnie ktore) zglaszaja blad. po wykasowaniu bledu i ponownym sprawdzeniu blad wciaz wystepuje. pytanie, czy uszkodzona cewka zaplonowa moze powodowac zwiekszone spalanie? pali mi dosc sporo. po zapaleniu rezerwy zatankowalem 10L. przejechalem 50 km i znow swieci rezerwa. jednym slowem masakra. domyslam sie, ze wskaznik rezerwy pracuje dosc uznaniowo, jednak czy az tak bardzo???
    sonda lambda wbrew podejrzeniom dziala bardzo dobrze. wtryski rowniez. zadnych odchylen od normy. na razie zrobiono mi adaptacje wtryskow, wymieniono przewod od podcisnienia i polecono aby obserwowac spalanie.
    znalazlem na allegro kilka ofert. jest oryginal BERU za ok. 250 zl oraz tansze zamienniki firm blizej nieokreslonych. ktos wymienial? ktos jest w stanie cos polecic? ni ukrywam, ze niska cena zamiennikow zacheca...

    co sadzicie o uzywanej Beru?

    http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-be...362975371.html



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Z używaną cewką to jak z używaną oponą... Trafisz dobrze to jeszcze pojeździsz, trafisz na syf od razu wywalisz i kupisz nówkę w przypadku cewki nie szukałbym używki. Używane części można kupować takie które się b. rzadko psują, a używane są kilkukrotnie tańsze niż nówki wtedy to ma sens takie ryzyko

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dodatkowo ta cewka jest popekana o czym zreszta wspomniano w opisie aukcji. boje sie ze moze lapac wilgoc, a w rezultacie powodowac problemy. co zatem z tanszymi zamiennikami?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Hmm 250/4=62,5zł wychodzi jakby cewka na 1 cylinder moim zdaniem to nie jest jakaś wygórowana cena to taniej niż 1 cewka np. do Fabii więc biorąc pod uwagę, że wymienisz ją i na dłuuugi czas będziesz miał spokój, a wymienisz na jakiś "no name" to za rok możesz mieć znowu cyrki piszę to z doświadczenia bo sporo części w kilku samochodach wymieniałem i teraz wystrzegam się wszystkich części samochodowych poniżej Bosch/NGK/Beru/SKF/TRW/Ruville/Sachs/Ferodo/Valeo itp. (czyli generalnie się trzymam producentów których produkty lecą na pierwszy montaż) bo przekonałem się jak nikt na własnej skórze, że skąpy 2x płaci Jest ułamek części przy których warto kupić coś tańszego, ale to naprawdę ułamek...

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no i stalo sie. auto odmowilo mi calkiem posluszenstwa. no moze calkiem prawie, bo udalo mi sie dotoczyc do serwisu. co sie wydarzylo? zapalily sie rownoczesnie kontrolki wtrysku i poduszek powietrznych. w tym samym momencie auto zaczelo kangurzyc i ostro dymic z wydechu niespalonym paliwem. od mechanika uslyszalem na razie tylko tyle, ze nie pali na wszystkie cylindry. jutro bede wiedzial wiecej. jakies pomysly w zwiazku z objawami? zapalily sie komus kiedys rownoczesnie wtryski i airbag? co za pechowy rok...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    trochę dziwne, może dostała się wilgoć w przewodu co spowodowało jakieś zwarcie, bo wtryski i poduszki to trochę dziwne.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Więc tak jeśli auto normalnie jeździ i normalnie odpala to znaczy że to nie jest wina cewek tylko czegoś innego.
    Napisz jaki komunikat zgłaszał egzaminer.
    Napisz czy jak pojeździsz autem i złapie temperaturę silnik to czy występuje charakterystyczne przerywanie i szarpanie dla uszkodzonej cewki.

    Jeszcze jak masz manual to zobacz jakie powinna być oporności dla tych cewek i zmierz to.

    Pozdrawiam

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    do tej pory jezdzil i odpalal w miare normalnie. byly jedynie problemy z odpalaniem po nocy. jakby nie palil na wszystkie cylindry. kangurzenie na pierwszych metrach, przerywanie po dodaniu gazu. no i oczywiscie spore spalanie - czyli objawy o ktorych wspominasz.
    tak jak pisalem wczesniej, egzaminer zglaszal blad 2 gniazd cewki zaplonowej. nie pamietam dokladnie ktorych. problem z kontrolka wtrysku i Airbag pojawil sie dzisiaj. odpalilem auto jak zawsze, zaczalem odsniezac auto i nagle zaczal prychac z wydechu, nierowno pracowac no i zapalily sie kontrolki.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    No to ewidentnie cewki. Jeszcze możesz sprawdzić, jak masz ciemno pod maską to czy skaczą po niej iskry, ewentualnie psiknąć z rozpylacza woda.
    Jak byś kupował to zależy ile będziesz jeździł autem.
    W sumie na zamiennik masz i tak gwarancję, a używka jak używka raz taka raz taka.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dzisiaj juz tego nie sprawdze bo auto u mechanika. to raczej cewka bo swiece i przewody WN niedawno wymienialem. ciekawe jaka bedzie przebitka miedzy tym co zaspiewa mechanik, a allegro

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    słuchaj mam oporność cewki do 1.4 może się przyda a powinno być podobnie.
    Piny 1i2 0,45-0,55 oma
    Piny 2i3 0,45-0,55 oma.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no wiec tak. mam przed soba wydruk z MultiDiaga. odczyt pamieci bledow:

    - wtryskiwacz - cylinder 2 (bank 2)
    - cewka zaplonowa 1 (grupa a)
    - cewka zaplonowa 2 (grupa b)

    po wykasowaniu bledow auto chodzi calkiem niezle, takze do domu dojechalem na wlasnych kolach. marchewka i poduszka juz sie nie swieca. auto pracuje rowno. no ale wiadomo, ze jednak cos jest nie tak. mechanicy wskazuja na cewke, na drugim miejscu wtryski. jutro zamawiam Beru.
    co do wtryskow - czy wymieniajac wtryski musze wymienic wszystkie, czy tylko ten jeden zglaszajacy blad? da sie jakos regenerowac wtryskiwacze?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tak da radę regenerować wtryskiwacz, ale porównaj cenę nowego i tego uszkodzonego, czy warto. Możesz wymienić tylko jeden wtrysk.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ciekawe ile kosztuje regeneracja od mechanikow dowiedzialem sie, ze regeneruje sie wtryskiwacze od diesli.

    nowy wtryskiwacz to ok. 350 zl

    http://www.motoneo.pl/k-wtryskiwacz-...8-358-358.html

    mam jednak nadzieje, ze na wymienie cewki sie skonczy.

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    to już musisz pytać się mechanika, gdzie odsyła wtryski i jakie to są koszta.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszkodzona cewka a spalanie

cewka zaplonowa fiat bravo

wymiana cewki w brava

cewka zaplonowa fiat bravaprzewody zaplonowe fiatbrava shemat zalozeniauszkodzona cewka zaplonowa a spalaniewymiana cewki mareacewka zaplonowa do fiata bravafiat brava cewka zaplonowa
http://www.iparts.pl